Gå til innhold

Burde jeg få hvite barn?

Fremhevede innlegg

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

fyren trenger ikke være norsk, men se arisk ut 

Anonymkode: e9a22...c36

En ekte arisk person kommer jo fra Iran så da er han i hvert fall ikke norsk nei 😛 

Anonymkode: 4c7d5...511

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer til å være ekstremt mange færre om bare 100 år. Bare på en generasjon er det ute av min familie for godt, og den tanken sliter jeg med. 

Anonymkode: a591b...2a5

Hvordan vet du at blondt hår vil være ute av din familie for godt? Det kan da komme inn igjen. 

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Landsmenn var det første jeg tenkte på. Men nå som jeg tenker mer på det, handler det litt om min egen familie og arv, søsteren min har fått barn med en utenlandsk mann og de har helt nydelige, smarte og fantastiske barn, ,men genene i min familie blir jo på en måte "ødelagt", misforstå meg rett. Hva ville liksom oldemor ha sagt om dette. Og jeg vet at landsmennene mine lever fint med det, selv om de fleste tydeligvis bleker håret, så kanskje ikke likevel.

De fleste bleker da ikke håret? Det er da minst like mange som farger det mørkere. Ja, en del blondiner bleker håret, fordi naturlig blondt hår ofte har en "kjedelig" nyanse. Og det er ikke pga "utvanning". Vikingene var nok også oftere kommuneblonde enn lyseblonde. Stort sett er naturlig lyseblondt hår noe man finner hos barn. De fleste blir mørkere med årene. 

• Liker 2
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer til å være ekstremt mange færre om bare 100 år. Bare på en generasjon er det ute av min familie for godt, og den tanken sliter jeg med

Landsmenn var det første jeg tenkte på. Men nå som jeg tenker mer på det, handler det litt om min egen familie og arv, søsteren min har fått barn med en utenlandsk mann og de har helt nydelige, smarte og fantastiske barn, ,men genene i min familie blir jo på en måte "ødelagt", misforstå meg rett. Hva ville liksom oldemor ha sagt om dette. Og jeg vet at landsmennene mine lever fint med det, selv om de fleste tydeligvis bleker håret, så kanskje ikke likevel.

Det er ingen gener som blir ødelagt. Det er derimot faktisk bedre å lete etter noen å få barn med som har mer ulike gener enn seg selv, om man ser på de kvalitetene i et menneske som kanskje burde telle litt mer (bla. sykdom, og annen arv som går på kroppen og hodets helse og evner). Oppfatningen din om at de fleste bleiker håret kan jo også lett motbevises forsåvidt. 

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kanskje man burde det? Ville du fått barn med en der barnet ville hatt stor sjanse for å få dødelige sykdommer? Eller allergi osv.

Man søker ikke etter partner for å lage barn, man søker etter kjærligheten, dersom det er veldig alvorlige sykdommer i potensiell arv så finnes det masse av oppfølging med helsepersonell, du kan jo teste kunstig befruktete egg osv i de fleste alvorlige tilfeller.

Anonymkode: b79ec...bed

Gjest Alterego666
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Prøver du å være dum? 

Jeg har ALDRI sagt at noen er mer eller mindre verdt.

Det handler om å beholde et mangfold og ikke "vanne" ut alt.

Utseendemessig liker jeg best mørke trekk, så det har ingenting med det å gjøre. Jeg synes det er trist om alt mangfoldet blir borte og jeg er en av ganske få i verden som har helt naturlig lyst (!) hår, de fleste blonde jenter farger det tross alt lysere enn det egentlig er og er egentlig mørkeblonde. 

Jeg sier jeg føler det er å kaste grus på mine landsmenn å ikke bidra til å opprettholde dette mangfoldet.

At dere tolker det som rasisme må være fordi dere har en veldig spesiell tankegang.

Når du sier at du foretrekker hvite barn over mørke, så gir du hvite barn en høyere verdi. 

Spør din mørke kjæreste. Jeg haranterer at han vil fortelle deg det samme.

Skrevet

De fleste norske kvinner vil ha mulattkids.

Anonymkode: 7391e...91b

Skrevet
29 minutter siden, Alterego666 skrev:

Når du sier at du foretrekker hvite barn over mørke, så gir du hvite barn en høyere verdi. 

Spør din mørke kjæreste. Jeg haranterer at han vil fortelle deg det samme.

Blir litt som å si: “Når du velger en hvit ektefelle framfor en svart ektefelle gir du hvite menn høyere verdi“. 

Anonymkode: 8f65b...c39

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var litt av en påstand 😂

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at jeg ikke finner noen norske menn som er like fantastiske som han.. Norske menn drikker hver helg, ligger rundt, klarer ikke binde seg osv.. Jeg vil helst ha en mann som ikke drikker, som ikke har sex før meg, som er interessert i å gifte seg ganske tidlig osv.

Det er da mange fantastiske norske menn og. Du kan jo for eksempel finne deg en dansk eller svensk mann da. På den måten tar du ansvar for å videreføre, samtidig som du har flere menn å velge imellom. :)

Anonymkode: d9287...d92

Gjest Alterego666
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir litt som å si: “Når du velger en hvit ektefelle framfor en svart ektefelle gir du hvite menn høyere verdi“. 

Nei. Ditt eksempel er en preferanse som er utilsiktet og tilfeldig.

Å ønske seg hvite barn fordi de -etter din mening- er utrydningstruede er et villet valg som tjener en hensikt.

Skrevet

Høres helt idiotisk ut i min verden.

Jeg valgte mannen min, fordi jeg forelsket meg, og syntes han var en flott mann. Han har et syndrom, og jeg allergi. Vi fikk barn med hverandre uansett. 

Vet om 2 afrikanere som fikk barn med blå øyne, helt lys hud og lyseblondt hår. Mor hadde noen hvite gener. 

Så man vet jo aldri hvordan barnet vil se ut. Jeg og far til barna, har mørke brunt hår, ene barnet har blondt hår. 

Anonymkode: bdd0c...898

• Liker 2
Skrevet

Syns virkelig synd på den mannen. Skjønner ikke hvorfor du i det hele tatt har hatt kontakt med han, med tanke på det du skriver. 

For all del gjør hva du vil og ønsker selv, men ikke kast bort tiden til folk som ønsker et forhold og ekte kjaerlighet. 

Du bør endre på en del ting hos deg selv, kan virkelig ikke se for meg at du noengang blir lykkelig i lengden med sånne holdninger. Det vil gå utover deg selv en dag og da har ikke hår/øye farge stort å si. 

Anonymkode: 100b6...054

• Liker 1
Skrevet

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Feil. De fleste hvite mennesker generelt sett vil ha hvite barn. Vi er programmert for å ønske avkom som ligner oss selv. Ved rangering av utseende så er hvite mennesker på toppen av preferanseskalaen i større grad for alle mennesketyper, hvite inkludert. 

Anonymkode: aad4f...b7d

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil. De fleste hvite mennesker generelt sett vil ha hvite barn. Vi er programmert for å ønske avkom som ligner oss selv. Ved rangering av utseende så er hvite mennesker på toppen av preferanseskalaen i større grad for alle mennesketyper, hvite inkludert. 

Anonymkode: aad4f...b7d

Det er akkurat dette som jeg også mener å ha lest i en artikkel for noen få år siden. 

Anonymkode: d9287...d92

Skrevet

Jeg tror endel norske damer faktisk vil ha mørke barn, er kanskje derfor såpass mange får barn med mørkhudede menn. Tror de synes det er kult å ha mørke barn liksom. Progressivt og moderne kan du si. Men fargen på barn bør jo uansett ikke være en motegreie for å si det sånn. Enten det går den ene eller den andre veien i preferanser. 

Anonymkode: b9159...df6

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøver du å være dum? 

Jeg har ALDRI sagt at noen er mer eller mindre verdt.

Det handler om å beholde et mangfold og ikke "vanne" ut alt.

Utseendemessig liker jeg best mørke trekk, så det har ingenting med det å gjøre. Jeg synes det er trist om alt mangfoldet blir borte og jeg er en av ganske få i verden som har helt naturlig lyst (!) hår, de fleste blonde jenter farger det tross alt lysere enn det egentlig er og er egentlig mørkeblonde. 

Jeg sier jeg føler det er å kaste grus på mine landsmenn å ikke bidra til å opprettholde dette mangfoldet.

At dere tolker det som rasisme må være fordi dere har en veldig spesiell tankegang.

Dette er reinspikka rasisme, selv om du antagelig ikke forstår det selv.

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, Gjeste mann skrev:

Dette er reinspikka rasisme, selv om du antagelig ikke forstår det selv.

Ja, er så rasistisk at jeg har forelsket meg i en utenlandsk mann.. I dette krenkesamfunnet skal rasismekortet dras med en gang man ikke går i tog og roper "ja til mer innvandring" :P

Skrevet

Kjipt for deg når dine fremtidige barn finner seg noen med brune øyne og brunt hår da.

Anonymkode: 06628...9a5

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer til å være ekstremt mange færre om bare 100 år. Bare på en generasjon er det ute av min familie for godt, og den tanken sliter jeg med

"De fleste" bleker ikke håret, nei. Folk liker å prøve litt forskjellig, så noen gjør det, og noen går tilbake til vanlig hårfarge igjen etterhvert. Like mange farger håret mørkere. Dette kan du ikke påstå uten å vise til statestikk, og hvis du ser på statistikken så oppdager du at du tar feil 😉

Anonymkode: b6b71...9cb

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, Thyra skrev:

Hvordan vet du at blondt hår vil være ute av din familie for godt? Det kan da komme inn igjen. 

De fleste bleker da ikke håret? Det er da minst like mange som farger det mørkere. Ja, en del blondiner bleker håret, fordi naturlig blondt hår ofte har en "kjedelig" nyanse. Og det er ikke pga "utvanning". Vikingene var nok også oftere kommuneblonde enn lyseblonde. Stort sett er naturlig lyseblondt hår noe man finner hos barn. De fleste blir mørkere med årene. 

Vikingene kom med både blondt og mørkere hår. Og mange av de som hadde blondt hår hadde faktisk bleket det, de lot sterk såpe sitte ekstra lenge i håret og skjegget for å bleke det, så de var egentlig mørkere de og 😁 Vikingene hadde også både blå, grå, grønne og brune øyne. Og det var før de blandet seg med treller og andre etnisiteter. Man kan være like norsk og fra like langt tilbake, om man er mørk i håret og har brune øyne.

Anonymkode: b6b71...9cb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...