Gå til innhold

Burde jeg få hvite barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingenting av dette har med blodtype å gjøre. Blodtype er en helt annen genetisk faktor.

Anonymkode: 5f586...d09

Men det med dominante og ikke dominante alleler er det samme, gener består av to alleler, alle er riktig nok ikke dominante eller resessive, men i mange tilfeller må man få en dobbel kopi, for at et visst gen skal komme til uttrykk.

Edit: Som for eksempel blodtype 0, eller blå øyne. Det kommer ikke til uttrykk med mindre man har fått dobbel kopi, siden genene for begge disse er resessive.

Endret av 282_NaughtySpark
Skriveleifer og tillegg.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 hours ago, AnonymBruker said:

Har sett oldeforeldrene ja. Hva har skjedd da? Jo en brunøyd person kan gi blått, men partner har 50% medvirkning. Summen av mor og far gir høyere sannsynlighet for noe, men barn kan like gjerne få noe som ikke er sannsynlig. Folk liker å folusere på far i slike tilfeller, men mor har like mye å si. Om far har fire generasjoner med brune øyne og mor har fire generasjoner med blå, så er sjansen 50/50 for begge farger.

Anonymkode: 5f586...d09

Folk fokuserer mer på far? 

Anonymkode: ba143...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et barn med blå øyne,både jeg og barnefar har brune- men vi har begge en far med blå, og en mor med brune. Min far hadde også en mor med blå og en far med brune, samme hadde min mor.

Anonymkode: 484d4...461

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det virkelig folk med sånne holdninger i dag i 2019. Samfunnet har forandret seg ganske mye de siste årene, og evolusjonsmessig er jo den blonde rasen mest utsatt, i og med at det stadig blir varmere, og det er de som tåler minst sol, og jo varmere det blir, jo brunere vil man bli... Og selv om det tar ååår, så er den hvite rasen dømt nedenfor og hjem uavhengig om du får barn eller ikke... Og kanskje du ikke bør få barn, for det er ikke bra å videreføre slike tanker/holdninger videre til barna sine. 

Anonymkode: 286cd...843

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at dette kommer til å høres tåpelig ut. Jeg er veldig interessert i en utenlandsk mann nå. Det eneste jeg tenker mye på, er det at hvite mennesker med blondt hår og blå øyne kommer til å bli utryddet med årene. Siden jeg er hvit med naturlig veldig lyst hår + blå øyne, føler jeg et slags ansvar for å produsere barn med de samme kvalitetene (altså finne en blond mann). Jeg vil liksom ikke svikte mitt eget land. Hva tenker dere? 

Anonymkode: a591b...2a5

Jeg tenker at dette er virkelighetsfjernt og rasistisk tankegods. 

Anonymkode: 3a0f4...887

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at dette kommer til å høres tåpelig ut. Jeg er veldig interessert i en utenlandsk mann nå. Det eneste jeg tenker mye på, er det at hvite mennesker med blondt hår og blå øyne kommer til å bli utryddet med årene. Siden jeg er hvit med naturlig veldig lyst hår + blå øyne, føler jeg et slags ansvar for å produsere barn med de samme kvalitetene (altså finne en blond mann). Jeg vil liksom ikke svikte mitt eget land. Hva tenker dere? 

Anonymkode: a591b...2a5

En person som tenker slik bør ikke få barn i det hele tatt.

Det første du bør gjøre er å kontakte en god psykolog.

Anonymkode: 1bed5...6ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha barn som ligner litt på meg selv. Det blir vanskelig om jeg får barn med ei fra Thailand eller Nigeria. 

Anonymkode: da4ef...a89

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen min er hvit, blond med blåe øyne. Kjør på med han duden du. We got it coverd! 

Anonymkode: c6b13...510

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dette er ikke kødd. Jeg er helt seriøs. Føler jeg har et ansvar for landet mitt, og ikke burde blande ut genene, siden jeg er 100% norsk og er stolt av det

Anonymkode: a591b...2a5

Newsflash: Du er ikke 100% norsk. Ta en DNA-test, og lær om deg selv. 

Utover det bør du spørre din mørkhudede venn hva han tenker om at du mener at hvite mennesker er mer verd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også helnorsk. 

Min mor har drevet slektsforskning i mange år og har funnet 17 komplette generasjoner og tilbake til 23 generasjoner med noen hull. 

Det er Astrid, Borgy, Isak og Ola-Ola hele veien. 

Jeg er mørk blond med brune øyne og varm undertone. 

Tankene dine om øyenfarge og hårfarge på avkom er nesten sykt å høre når hundeoppdrettere driver med det. Med tanke på egne barn er det helt sprøtt. Da er vel du en av de som sørger om barnet får rødt hår eller fregner. 

 

Anonymkode: 27cba...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at dette kommer til å høres tåpelig ut. Jeg er veldig interessert i en utenlandsk mann nå. Det eneste jeg tenker mye på, er det at hvite mennesker med blondt hår og blå øyne kommer til å bli utryddet med årene. Siden jeg er hvit med naturlig veldig lyst hår + blå øyne, føler jeg et slags ansvar for å produsere barn med de samme kvalitetene (altså finne en blond mann). Jeg vil liksom ikke svikte mitt eget land. Hva tenker dere? 

Anonymkode: a591b...2a5

Jeg har ikke lest hele tråden, men må kommentere. Dette likner veldig på hva Hitler og nazistene forsøkte. Bevare arisk rase med blondt hår og blå øyne. Jeg blir litt kvalm.

Og så du skrev at du var 100% norsk. Har du tatt dna-test som har bevist det? Og hva er 100% norsk? For få tusener av års siden var Norge islagt. Så når Norge ble befolket, vandret folk inn over det som i dag er Norges landegrenser. Vikingene stjal mennesker fra andre kulturer, hadde dem som treller(slaver) og voldtok dem. Du kan slekte på middelhavsgener uten at det syns på utseendet ditt. Blondt hår og blå øyne kommer også opprinnelig fra et helt annet sted enn Norge. 

Så m.a.o.; du trenger og sette deg mer inn i dette temaet. Min oppfatning er at det du skriver minner om en litt rasistisk holdning, men jeg kan ha misforstått deg. 

Hadde du skrevet at du var bekymret for hvordan oppveksten til det mulige barnet med f eks annen hudfarge ble i Norge, hadde jeg hatt litt mer forståelse. Men å redde "rasen" din? Den noen kalte arisk? 🤢

Anonymkode: 4e4f9...452

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke lest hele tråden, men må kommentere. Dette likner veldig på hva Hitler og nazistene forsøkte. Bevare arisk rase med blondt hår og blå øyne. Jeg blir litt kvalm.

Og så du skrev at du var 100% norsk. Har du tatt dna-test som har bevist det? Og hva er 100% norsk? For få tusener av års siden var Norge islagt. Så når Norge ble befolket, vandret folk inn over det som i dag er Norges landegrenser. Vikingene stjal mennesker fra andre kulturer, hadde dem som treller(slaver) og voldtok dem. Du kan slekte på middelhavsgener uten at det syns på utseendet ditt. Blondt hår og blå øyne kommer også opprinnelig fra et helt annet sted enn Norge. 

Så m.a.o.; du trenger og sette deg mer inn i dette temaet. Min oppfatning er at det du skriver minner om en litt rasistisk holdning, men jeg kan ha misforstått deg. 

Hadde du skrevet at du var bekymret for hvordan oppveksten til det mulige barnet med f eks annen hudfarge ble i Norge, hadde jeg hatt litt mer forståelse. Men å redde "rasen" din? Den noen kalte arisk? 🤢

Anonymkode: 4e4f9...452

Ja gud forby, hvorfor bevare svarte mennesker? 

Og hvilke sted kommer blå blondt hår fra? Kan du legge ved en akademisk referanse som spesifikt pinpointer hvor blondt hår oppstod? For alt du vet oppstod det i Norge eller Skandinavia. Skandinavia har den desidert høyeste andelen blonde i verden, og det er helt trolig at blondt hår oppstod her en gang etter siste istid. 

Anonymkode: 8f65b...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mixede barn er jo så vakre! Jorda handler ikke om hvordan menneskene ser ut, men hvordan vi er som mennesker! Og et menneske med rasistiske holdninger som dine hadde jorda klart seg best helt uten :)

Anonymkode: ea6e4...8c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Alterego666 skrev:

Newsflash: Du er ikke 100% norsk. Ta en DNA-test, og lær om deg selv. 

Utover det bør du spørre din mørkhudede venn hva han tenker om at du mener at hvite mennesker er mer verd.

Prøver du å være dum? 

Jeg har ALDRI sagt at noen er mer eller mindre verdt.

Det handler om å beholde et mangfold og ikke "vanne" ut alt.

Utseendemessig liker jeg best mørke trekk, så det har ingenting med det å gjøre. Jeg synes det er trist om alt mangfoldet blir borte og jeg er en av ganske få i verden som har helt naturlig lyst (!) hår, de fleste blonde jenter farger det tross alt lysere enn det egentlig er og er egentlig mørkeblonde. 

Jeg sier jeg føler det er å kaste grus på mine landsmenn å ikke bidra til å opprettholde dette mangfoldet.

At dere tolker det som rasisme må være fordi dere har en veldig spesiell tankegang.

Anonymkode: a591b...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at dette kommer til å høres tåpelig ut. Jeg er veldig interessert i en utenlandsk mann nå. Det eneste jeg tenker mye på, er det at hvite mennesker med blondt hår og blå øyne kommer til å bli utryddet med årene. Siden jeg er hvit med naturlig veldig lyst hår + blå øyne, føler jeg et slags ansvar for å produsere barn med de samme kvalitetene (altså finne en blond mann). Jeg vil liksom ikke svikte mitt eget land. Hva tenker dere? 

Anonymkode: a591b...2a5

Tenker du at du hadde sviktet ditt eget land om du fikk barn med en etnisk norsk mann med brunt hår og brune øyne også? Siden det er en "plikt" for blonde mennesker å få blonde barn? 

Selv om hvite, og i enda større grad blonde og blåøyde, er i mindretall i verden, er de da ikke akkurat utrydningstruet. Det finnes millioner av blonde og blåøyde mennesker. Så det er nok ingen fare for at de forsvinner med det første. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøver du å være dum? 

Jeg har ALDRI sagt at noen er mer eller mindre verdt.

Det handler om å beholde et mangfold og ikke "vanne" ut alt.

Utseendemessig liker jeg best mørke trekk, så det har ingenting med det å gjøre. Jeg synes det er trist om alt mangfoldet blir borte og jeg er en av ganske få i verden som har helt naturlig lyst (!) hår, de fleste blonde jenter farger det tross alt lysere enn det egentlig er og er egentlig mørkeblonde. 

Jeg sier jeg føler det er å kaste grus på mine landsmenn å ikke bidra til å opprettholde dette mangfoldet.

At dere tolker det som rasisme må være fordi dere har en veldig spesiell tankegang.

Anonymkode: a591b...2a5

De fkeste av dine "landsmenn" lever helt godt med at de ikke har lyseblondt hår. Jeg er etnisk norsk med brunt hår og brungrønne øyne, og føler jeg er en like verdig representant for det norske folk som det du er. Så nei, du kaster ikke grus på oss om du får mørke barn. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Thyra skrev:

Tenker du at du hadde sviktet ditt eget land om du fikk barn med en etnisk norsk mann med brunt hår og brune øyne også? Siden det er en "plikt" for blonde mennesker å få blonde barn? 

Selv om hvite, og i enda større grad blonde og blåøyde, er i mindretall i verden, er de da ikke akkurat utrydningstruet. Det finnes millioner av blonde og blåøyde mennesker. Så det er nok ingen fare for at de forsvinner med det første. 

Kommer til å være ekstremt mange færre om bare 100 år. Bare på en generasjon er det ute av min familie for godt, og den tanken sliter jeg med

Akkurat nå, Thyra skrev:

De fkeste av dine "landsmenn" lever helt godt med at de ikke har lyseblondt hår. Jeg er etnisk norsk med brunt hår og brungrønne øyne, og føler jeg er en like verdig representant for det norske folk som det du er. Så nei, du kaster ikke grus på oss om du får mørke barn. 

 

Landsmenn var det første jeg tenkte på. Men nå som jeg tenker mer på det, handler det litt om min egen familie og arv, søsteren min har fått barn med en utenlandsk mann og de har helt nydelige, smarte og fantastiske barn, ,men genene i min familie blir jo på en måte "ødelagt", misforstå meg rett. Hva ville liksom oldemor ha sagt om dette. Og jeg vet at landsmennene mine lever fint med det, selv om de fleste tydeligvis bleker håret, så kanskje ikke likevel.

Anonymkode: a591b...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at dette kommer til å høres tåpelig ut. Jeg er veldig interessert i en utenlandsk mann nå. Det eneste jeg tenker mye på, er det at hvite mennesker med blondt hår og blå øyne kommer til å bli utryddet med årene. Siden jeg er hvit med naturlig veldig lyst hår + blå øyne, føler jeg et slags ansvar for å produsere barn med de samme kvalitetene (altså finne en blond mann). Jeg vil liksom ikke svikte mitt eget land. Hva tenker dere? 

Anonymkode: a591b...2a5

Man finner den man finner, menneskebarn er ikke noe man AVLER FREM ETTER STAMTAVLER og farge (samme som rase for hund/katt)!!! :eeeh:

Spesielt spørsmål.. 

Anonymkode: b79ec...bed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man finner den man finner, menneskebarn er ikke noe man AVLER FREM ETTER STAMTAVLER og farge (samme som rase for hund/katt)!!! :eeeh:

Spesielt spørsmål.. 

Anonymkode: b79ec...bed

Men kanskje man burde det? Ville du fått barn med en der barnet ville hatt stor sjanse for å få dødelige sykdommer? Eller allergi osv.

Anonymkode: a591b...2a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...