AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #1 Skrevet 16. januar 2019 Er 36+5 og kjenner daglig støt i underlivet og av og til støt nedigjennom låret/lårene. Hva faen er dette for noe?! Er det dette som heter nedpress? Rier? Falske rier? Kommer ofte i sammenheng med at baby rører på seg. I tillegg har jeg ett lite punkt under ribbeinet som er kjempesårt. Så sykt mye rart som skjer med kroppen når man er gravid assa... Noen kjenner det jo i ryggen og andre i magen når de har rier og jeg blir egentlig bare forvirret jeg!! Møkk lei av å være gravid og håper liksom det er fødsel hver gang jeg kjenner noe men den gang ei. Anonymkode: 605e9...f64
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #2 Skrevet 16. januar 2019 Søk det på Google. Anonymkode: 6d5c1...771
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #3 Skrevet 16. januar 2019 Det er babyen som kommer borti nerver nedpress da føler man at alt skal falle ut mellom beina. Anonymkode: e73b0...c9e 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #4 Skrevet 16. januar 2019 Rier er ubeskrivelig, men jeg skal si deg hvordan oppholdene MELLLOM riene var: ååå, det var som ferie, dessert, nyvasket sengetøy, solseng på strand med drink i hånden. Alt som er deilig og godt. Den mest fantastiske følelsen av stillhet og ro, og tilfredshet. Verden er i vater og jeg mangler ingenting. Også setter rien i gang igjen. Anonymkode: db2fc...db5 8
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #5 Skrevet 16. januar 2019 En ting er ihvertfall sikkert, når riene setter i gang da vet du at det er rier. Da trenger du ikke tvile på noe som helst. Rier kan du ikke ta feil av. Anonymkode: 5256d...84c 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #6 Skrevet 16. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: En ting er ihvertfall sikkert, når riene setter i gang da vet du at det er rier. Da trenger du ikke tvile på noe som helst. Rier kan du ikke ta feil av. Anonymkode: 5256d...84c Ikke nødvendigvis. Jeg var over halveis i fødsel før jeg skjønte at kynnerne var rier. Og da hadde jeg født før også. Anonymkode: 7361a...6d2 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #7 Skrevet 16. januar 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke nødvendigvis. Jeg var over halveis i fødsel før jeg skjønte at kynnerne var rier. Og da hadde jeg født før også. Anonymkode: 7361a...6d2 Ja, riene kan jo være svake til å begynne med og kanskje ligne på kynnere, men når riene virkelig setter i gang (de blir jo sterkere og sterkere) da er det ingen tvil. Anonymkode: 5256d...84c 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #8 Skrevet 16. januar 2019 Rier er som veldog sterke menssmerter. Aldri kjent noe nedpress før jeg har født, så vet ikke Anonymkode: 9d433...ae3
addict Skrevet 16. januar 2019 #9 Skrevet 16. januar 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er babyen som kommer borti nerver nedpress da føler man at alt skal falle ut mellom beina. Anonymkode: e73b0...c9e Det stemmer ikke alltid nei. Jeg er i mitt andre svangerskap og mine nedpress har aldri kjentes ut som om det skal falle noe ut mellom beina mine. Nedpressene mine oppleves som sylskarp stikking fordi, som du sier, babyen blir liggende å presse på nerver. I tillegg kan jeg få stort press mot blære og eller mot rumpa. Men stort sett er det denne stikkingen som er aller værst. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rier er som veldog sterke menssmerter. Aldri kjent noe nedpress før jeg har født, så vet ikke Anonymkode: 9d433...ae3 Dette stemmer heller ikke, rier kjennes individuelt og trenger ikke å kjennes i nærheten av menssmerter. Mine rier kjennes ikke ut som mensensmerter i det heletatt, det kjennes ut som om noen tar tak i livmora mi nederst i magen og vrir og vrir og vrir. Det knyter seg og strammer alt rundt, og alt sitter foran i magen. Noen har rier i ryggen, noen nedover beina, noen i magen. De aller fleste er ikke i tvil når riene setter i gang, det er svært sjeldent at det er et spørsmål 😅 Jeg har myyye maserier for tiden og har gått med dette siden uke 36. Er 39 uker nå. Det er ganske lett å kjenne forskjell da de ikke øker i intensitet og ikke er så veeldig vonde. Under første fødsel så var det null tvil 😊 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #10 Skrevet 17. januar 2019 Mine rier kjentes ut som ekstreme mensensmerter som var enten i ryggen eller på ene siden foran. Anonymkode: 84014...5cc 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #11 Skrevet 17. januar 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Søk det på Google. Anonymkode: 6d5c1...771 Hvis alle søker på Google, hva skal du bruke dagene dine på da, når du ikke kan sitte og svare på tråder på Kvinneguiden hele dagen lenger? Rier oppleves forskjellig. Jeg lurer på hvordan damene her inne opplevde dem. 16 timer siden, addict skrev: Det stemmer ikke alltid nei. Jeg er i mitt andre svangerskap og mine nedpress har aldri kjentes ut som om det skal falle noe ut mellom beina mine. Nedpressene mine oppleves som sylskarp stikking fordi, som du sier, babyen blir liggende å presse på nerver. I tillegg kan jeg få stort press mot blære og eller mot rumpa. Men stort sett er det denne stikkingen som er aller værst. Dette stemmer heller ikke, rier kjennes individuelt og trenger ikke å kjennes i nærheten av menssmerter. Mine rier kjennes ikke ut som mensensmerter i det heletatt, det kjennes ut som om noen tar tak i livmora mi nederst i magen og vrir og vrir og vrir. Det knyter seg og strammer alt rundt, og alt sitter foran i magen. Noen har rier i ryggen, noen nedover beina, noen i magen. De aller fleste er ikke i tvil når riene setter i gang, det er svært sjeldent at det er et spørsmål 😅 Jeg har myyye maserier for tiden og har gått med dette siden uke 36. Er 39 uker nå. Det er ganske lett å kjenne forskjell da de ikke øker i intensitet og ikke er så veeldig vonde. Under første fødsel så var det null tvil 😊 Ah! Da er det nok nedpress jeg kjenner ja. Jeg hopper seriøst til når jeg kjenner dem av og til. Får det oftere hvis jeg setter meg på huk. Venninna mi hadde også nedigjennom lårene. Derfor jeg tenkte stikkingen i låret kanskje var rier. Men hvordan kjenner du forskjell på Maserier/falske rier og "vanlige" rier? Kjennes de forskjellige ut eller er de helt like bare at ingenting skjer liksom? Anonymkode: 605e9...f64 1
addict Skrevet 17. januar 2019 #12 Skrevet 17. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis alle søker på Google, hva skal du bruke dagene dine på da, når du ikke kan sitte og svare på tråder på Kvinneguiden hele dagen lenger? Rier oppleves forskjellig. Jeg lurer på hvordan damene her inne opplevde dem. Ah! Da er det nok nedpress jeg kjenner ja. Jeg hopper seriøst til når jeg kjenner dem av og til. Får det oftere hvis jeg setter meg på huk. Venninna mi hadde også nedigjennom lårene. Derfor jeg tenkte stikkingen i låret kanskje var rier. Men hvordan kjenner du forskjell på Maserier/falske rier og "vanlige" rier? Kjennes de forskjellige ut eller er de helt like bare at ingenting skjer liksom? Anonymkode: 605e9...f64 Artig at du skulle spørre, da vannet gikk i dag og jeg ligger med svake rier 😂 Jeg merker stor forskjell, og måtte nesten le litt av maseriene jeg har hatt tidligere. Maserier oppleves som et press på en måte, men riene nå var jeg ikke i tvil på. Det er en mye mer intens og «skarpere» smerte. Dette er sikkert helt individuelt da 😊 Men ja, kjenner stor forskjell på maseriene og riene som er nå. Riene er ikke til å ta feil av 😊 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #13 Skrevet 17. januar 2019 Så du kan kanskje si at maserier bare er irriterende og ubehagelige mens de "ekte" er regelrett smertefulle? Lykke til med fødselen!:) Anonymkode: 605e9...f64
addict Skrevet 17. januar 2019 #14 Skrevet 17. januar 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du kan kanskje si at maserier bare er irriterende og ubehagelige mens de "ekte" er regelrett smertefulle? Lykke til med fødselen!:) Anonymkode: 605e9...f64 Ja for meg så er de det. Må gjerne puste meg igjennom en maserie også, men da pga mye press rundt magen. Når jeg har skikkelige rier så må jeg virkelig konse for å holde pusten rolig rett og slett fordi det gjør vondt - den vil hyperventilere eller holdes om jeg ikke fokuserer.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #15 Skrevet 17. januar 2019 Min erfaring var vel at nedpress føltes ut som om noe var på vei ut.. rier derimot, tja.... jeg hadde en brutal smerte i ryggen, så riene i seg selv var som sterke menssmerter som jeg aldri har kjent før. I starten så syns jeg det ligna veldig på kynnerne jeg hadde. For meg så var det faktisk mest vondt mellom riene pga ryggsmerten. Men det er nokså sjeldent tror jeg. Den ga seg etter at han kom ut ihvertfall hadde også vondt ved ribbeinet med første, fant ut at jeg hadde brista 2 ribbein. Babyen hadde sparket litt for hardt og feil. Anonymkode: 524ff...571
Nimneri Skrevet 17. januar 2019 #16 Skrevet 17. januar 2019 (endret) Jeg syntes også nedpress kjentes ut som om babyen kom til å komme ut av underlivet når som helst. Hadde også noen stikkinger en gang i blant. Merkelig, for når jeg føda så kjentes det heller ut som den skulle ut av rompa 😂. Ved første fødsel kjentes riene ut som en blanding av sterke luftsmerter og mensensmerter. Ved andre kjentes det mer ut som blanding av mensensmerter og kynnere uten at magen ble hard, og som at det skulle være lengre nede. Endret 17. januar 2019 av Nimneri 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå