Gå til innhold

Ujevne sykluser og Manglende eggløsning??


Gulle2018

Anbefalte innlegg

Hei,

dere med ujevne sykluser og manglende eggløsning:

1) fikk dere medisiner for å sette igang»uteblitt mens»? Evt hva og i hvor mange dager?

2) fikk dere videre medisiner for eggløsning? Hva og hvor lenge?

3) har noen erfaring med medicus? Hva pleier de å gi?

Endret av Gulle2018
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1) Jeg fikk provera som jeg skulle ta i 14 dager (tror jeg, ish), også skulle mensen komme senest innen 3 dager etter.

2) Jeg har ikke personlig erfaring med akkurat dette, men det er vanlig å prøve "kuren" med provera for å få mens, deretter få piller som skal sette i gang eggløsing, puregon hette det før (clomifen). Eller sprøyte. Det kommer helt ann på om kroppen responderer på det man får. 

3) Beklager, vet ikke der!

 

Hadde ikke så mye å komme med, men tenkte å svare siden ingen andre har enda  ^_^ 

 

Anonymkode: c82e5...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

1) Jeg fikk provera som jeg skulle ta i 14 dager (tror jeg, ish), også skulle mensen komme senest innen 3 dager etter.

2) Jeg har ikke personlig erfaring med akkurat dette, men det er vanlig å prøve "kuren" med provera for å få mens, deretter få piller som skal sette i gang eggløsing, puregon hette det før (clomifen). Eller sprøyte. Det kommer helt ann på om kroppen responderer på det man får. 

3) Beklager, vet ikke der!

 

Hadde ikke så mye å komme med, men tenkte å svare siden ingen andre har enda  ^_^ 

 

Anonymkode: c82e5...191

Tusen takk. Hva var grunnen for at du fikk det? Var det manglenede el eller cyste? Funka det?

Endret av Gulle2018
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg fikk Provera som jeg skulle ta i 10 dager, og 7 dager etter pilleslutt fikk jeg mensen.

2. Etter jeg fikk mensen, så skulle jeg ta Letrozol (som er for å få eggløsning) på syklus dag 3 etter jeg fikk mens. Disse skulle jeg ta i 5 dager. Var også på ultralyd for å sjekke etter pillene på syklusdag 12

3. Dette har jeg ingen erfaring med. Jeg fikk henvisning til en gynekolog fra fastlegen, og deretter begynte behandlingen mot å få mensen og eggløsning :) 

Anonymkode: dce8b...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. Jeg fikk Provera som jeg skulle ta i 10 dager, og 7 dager etter pilleslutt fikk jeg mensen.

2. Etter jeg fikk mensen, så skulle jeg ta Letrozol (som er for å få eggløsning) på syklus dag 3 etter jeg fikk mens. Disse skulle jeg ta i 5 dager. Var også på ultralyd for å sjekke etter pillene på syklusdag 12

3. Dette har jeg ingen erfaring med. Jeg fikk henvisning til en gynekolog fra fastlegen, og deretter begynte behandlingen mot å få mensen og eggløsning :) 

Anonymkode: dce8b...d13

Å ja. Har fått primolut aner ikke hvorfor. Ble beh vellykka? Gravid?

Endret av Gulle2018
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gulle2018 skrev:

Å ja. Har fått primolut aner ikke hvorfor. Ble beh vellykka? Gravid?

Skal ha mensen om en uke, så får se om det har funket 

Anonymkode: dce8b...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, tuppa skrev:

1) nei, har mensen hver gang, men ikke el

2) jeg har fått letrozol

3) nei

Åå håper det klaffer for deg💜

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal ha mensen om en uke, så får se om det har funket 

Anonymkode: dce8b...d13

Masse lykke til 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått eggløsningsmedisiner selvom hun mente jeg skal ha det. Leser nå at det skal tas under menstruajsonen. 

 

Har noen av dere fått vanlig eggløsning kun etter bruk primolut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...