Gå til innhold

Hvordan forklare at vi har giftet oss?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lang historie kort: hele familien min, inkkludert søskenbarn og besteforeldre er totalt bridezillas. Jeg avskyr tanken på 100 gjester, hvit kjole og alle stirrer på meg = vi stakk av og giftet oss med mine og hans foreldre tilstede. God middag etterpå, alt flott. 

Av diverse årsaker vet alle at vi var forlovet. Spørsmålet om ekteskap har kommet opp hver eneste sammenkomst det siste året. Nå vet jeg at spørsmålet kommer igjen snart. Hvordan forklare at vi er gift? 

Jeg vet at mange vil bli både sinte og skuffet over at dette året ikke vil inneha noe stort bryllup. Hvordan legger jeg dette frem for å få minst mulig sure miner? :( 

og jeg mener alvor altså. En nær slektning av meg har direkte sagt at et bryllup som foregår på tinghuset med nære venner - ikke teller og at dette paret ikke skal anses som gift... Dette er bare en av mange kommentarer som har kommet.

Anonymkode: a10a6...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drit i hva folk måtte mene og si det som det er. 

Anonymkode: 8bcef...449

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drit i hva folk måtte mene og si det som det er. 

Anonymkode: 8bcef...449

Men da blir det snakkis i hele selskapet som pleier å vare i timesvis og selvsagt er obligatorisk😅 

3 minutter siden, Barkrakk skrev:

Bytt status på Facebook 🤷🏻‍♀️

Det er en idé, da kan det hende de får roet seg ned før jeg møter dem igjen. På den andre siden, kan det hende jeg blir overfalt i døren av en hysterisk bestemor som sier hun har blitt snytt for et bryllup 🥴

Anonymkode: a10a6...103

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da blir det snakkis i hele selskapet som pleier å vare i timesvis og selvsagt er obligatorisk😅 

Det er en idé, da kan det hende de får roet seg ned før jeg møter dem igjen. På den andre siden, kan det hende jeg blir overfalt i døren av en hysterisk bestemor som sier hun har blitt snytt for et bryllup 🥴

Anonymkode: a10a6...103

Neida bestemor, du har hatt bryllupet ditt du, dette var vårt bryllup. Og det var akkurat slik vi ville ha det. 

Anonymkode: f2b4d...582

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da blir det snakkis i hele selskapet som pleier å vare i timesvis og selvsagt er obligatorisk😅 

Det er en idé, da kan det hende de får roet seg ned før jeg møter dem igjen. På den andre siden, kan det hende jeg blir overfalt i døren av en hysterisk bestemor som sier hun har blitt snytt for et bryllup 🥴

Anonymkode: a10a6...103

La foreldrene deres ta støyten. Be din mor ta et par telefoner.

Anonymkode: 00a37...a9d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neida bestemor, du har hatt bryllupet ditt du, dette var vårt bryllup. Og det var akkurat slik vi ville ha det. 

Anonymkode: f2b4d...582

Nei hun nekter å forstå at hennes bryllup er over for typ. 60 år siden :fnise: Huff, min stakkars kusine fikk omtrent ikke bestemme maten selv en gang da hun giftet seg.. 

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

La foreldrene deres ta støyten. Be din mor ta et par telefoner.

Anonymkode: 00a37...a9d

Slett ikke dumt ;) 

Anonymkode: a10a6...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det bli en snakkis da? Send bilder av dere som nygifte med ønske om en fin påske eller vinterferie. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Jytte skrev:

Må det bli en snakkis da? Send bilder av dere som nygifte med ønske om en fin påske eller vinterferie. 

 

Det blir det, det blir majestetsfornermede slektninger og ramaskrik 🙄

Anonymkode: a10a6...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Det blir det, det blir majestetsfornermede slektninger og ramaskrik 🙄

Anonymkode: a10a6...103

Greit nok, men det blir kun ditt problem dersom du velger å la det bli ditt problem :) 

Ta det med et rolig lynne og et smil - få det til å være den mest selvfølgelige ting. Så klart giftet dere dere akkurat slik dere ønsker!

Anonymkode: a6ba7...b47

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jøye meg. Spør om det hadde vært greit om du blir med på familieplanleggingen hos dem, nytt huskjøpet (der dere skulle bestemme!), bestemme hvor ferien deres skulle gå osv. Dette har de ingen ting med. Jeg hadde frest om noen blandet seg!

Anonymkode: 80d07...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er dette ett problem? At de føler seg snytt for at du, som voksen dame, ikke har gjort som andre skulle ønske at du skulle gjøre i ditt bryllup er da overhodet ikke ett problem. Om de kommer på døren så bare si det som det er, at det var dette du ville for ditt bryllup....om de absolutt skal ha ett stort bryllup får de lage seg sitt eget, bestemor kan fornye løftene sine om det er så jævla viktig 😄

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut et bilde på facebook der dere også får med hendene deres- skriv: og da var vi endelig gift! takk for alle lykkeønskinger. 

Anonymkode: 43f7c...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neste gang noen spør om dere skal gifte dere snart svarer du bare at dere giftet dere XX dato. 

NB: vær forberedt på alle mulige reaksjoner...

Anonymkode: aaae1...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du syns dette er vanskelig! Husker selv vi snakket om å gifte oss i rådhuset, med kun foreldre og evt søsken. Bror til samboer lagde et lite helvete for at vi ikke skulle ha med besteforeldrene deres. Det ble så dårlig stemning at vi valgte å utsette bryllupet. 

Jeg har lyst til å si til andre, at man skal gi litt f.. i hva alle andre måtte tenke og mene, og gjøre det slik man selv vil. Men jeg vet hvor vanskelig og ubehagelig det er når man møter sterke reaksjoner. 

I deres tilfelle lurer jeg på om jeg bare ville endret status på facebook, eller sendt ut en sms. Så slipper du å stå face til face når de blir snurt i hvertfall 😄 

Gratulerer som gift og at du gjorde det på den måten dere ville! ❤️

Anonymkode: cb75f...078

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen skal gifte seg og har bestemt seg for å leve sammen så er det selvfølgelig naturlig at familien gjerne vil være med på det og feiere det. For familier er det selvfølgelig viktig å ha opplevelser sammen. Dette er jo også en måte å markere at man har fått et nytt familiemedlem som skal inkluderes i familien.

Selvfølgelig føler de i familien, og da gjerne spesielt de eldre, seg med god grunn snytt for en familieopplevelse. Mange av svarene her bærer litt preg av at man snyter familien men så ikke vil ta de negative sidene av det. Er ikke det lite voksent? Hvis man ikke ønsker at ekteskapet skal angå familien så får man stå for det og også svare for de reaksjonene som kommer.

Hvis man ikke ønsker at ekteskapet skal angå familien hvordan forventer man at familien skal reagere? Som om ekteskapet ikke var blitt inngått?

Anonymkode: 8d63f...da1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når noen skal gifte seg og har bestemt seg for å leve sammen så er det selvfølgelig naturlig at familien gjerne vil være med på det og feiere det. For familier er det selvfølgelig viktig å ha opplevelser sammen. Dette er jo også en måte å markere at man har fått et nytt familiemedlem som skal inkluderes i familien.

Selvfølgelig føler de i familien, og da gjerne spesielt de eldre, seg med god grunn snytt for en familieopplevelse. Mange av svarene her bærer litt preg av at man snyter familien men så ikke vil ta de negative sidene av det. Er ikke det lite voksent? Hvis man ikke ønsker at ekteskapet skal angå familien så får man stå for det og også svare for de reaksjonene som kommer.

Hvis man ikke ønsker at ekteskapet skal angå familien hvordan forventer man at familien skal reagere? Som om ekteskapet ikke var blitt inngått?

Anonymkode: 8d63f...da1

Prøver du å late som om det er barnslig å ikkje ville organisere eit stort bryllup?? Ekteskapet er ei sak mellom to personar, ikkje mellom ei masse familiemedlemer. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Fjaselina said:

Prøver du å late som om det er barnslig å ikkje ville organisere eit stort bryllup?? Ekteskapet er ei sak mellom to personar, ikkje mellom ei masse familiemedlemer. 

Ekteskapet angår ikke familien?

Anonymkode: 8d63f...da1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Fjaselina said:

Prøver du å late som om det er barnslig å ikkje ville organisere eit stort bryllup?? Ekteskapet er ei sak mellom to personar, ikkje mellom ei masse familiemedlemer. 

Det er barnslig å skape en ubehagelic situasjon og så overlate til foreldre å rette opp e.l. Det er også barnslig å legge det ut på facebook e.l. i stedet for å ringe opp de berørte og ta det direkte.

Som et familiemedlem så vil jeg selv lurt på hvordan man skal forholde seg. Man gir selvfølgelig ikke gaver.og man skal vel heller ikke lykkeønske?

Anonymkode: 8d63f...da1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er barnslig å skape en ubehagelic situasjon og så overlate til foreldre å rette opp e.l. Det er også barnslig å legge det ut på facebook e.l. i stedet for å ringe opp de berørte og ta det direkte.

Som et familiemedlem så vil jeg selv lurt på hvordan man skal forholde seg. Man gir selvfølgelig ikke gaver.og man skal vel heller ikke lykkeønske?

Anonymkode: 8d63f...da1

Dette forstår jeg ikke. Hvordan man skal forholde seg? Man skal jo selvsagt lykkeønske, altså si «Gratulerer, så hyggelig!» Man kan også legge til at man håper det ble sånn som ekteparet ønsket, og på den måten uttrykke aksept av deres valg. På en oppriktig måte, naturligvis. 

Man behøver ikke å gi gaver, nei, men jeg vet om flere som har gjort det i samme situasjon, likevel. Vi har gitt gaver til folk vi ikke har vært i bryllup til, og fikk også av folk som ikke var invitert i bryllupet vårt. 

Det viktigste er jo å akseptere og respektere brudeparets valg, og klarer man ikke det, så får man holde de negative holdningene sine for seg selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...