Linye Skrevet 19. april 2023 #701 Del Skrevet 19. april 2023 28 minutter siden, skruf said: Jeg har også sluttet å abonnere på alle som har Ads in story, minus yummymummy da jeg er spent på utviklingen i dette da hun sier hun forsøker å komme i kontakt med snap og få en dialog rundt dette. Sånn som for hennes del så tar det seg ikke ut med reklame for betakaroten, hårfjerning og vitaminer for langt hår når det går i mot hele budskapet hennes I tillegg opplever hun fordeler som at hun er mere synlig på utforsk nå når hun har Ads in story kontra da hun ikke hadde det, så i tillegg til høy fortjeneste så får de også fordeler som gir flere følgere. Men hvis hun ikke kommer noen vei med dette og likevel velger å fortsette med Ads in story pga penger frister mere enn prinsippene så blir det å avfølge der også, selv om jeg liker å følge henne og det hun står for Jeg synes det er helt galskap at ungdommer nå drømmer om å bli rike influencere, trenger ikke utdanning og en samfunnsnyttig jobb når man kan tjene grovt på å heller utlevere seg selv og etterhvert familielivet og barna sine De klarer ikke å tenke langsiktig at det vil komme en dag der de er utdaterte; de søte små barna vokser til, vil kanskje ikke bidra til familiens inntekt, og etterhvert flytter de ut., den høye inntekten går ned men levevanene er de samme. Og det står nye, unge influencere klare og puster de i nakken. Se bare til Caroline Berg Eriksen; inntekt og følgermasse går stadig nedover og hun og mannen har ingen utdanning å falle tilbake på? Ikke noe relevant utdanning annet enn journalist ved en fagskole i begynnelsen av 20-årene (som hun ikke jobbet som) og nå et helgebasert yoga-kurs. Han er avdanket fotballspiller med avbrutt studie i ernæring og har nå titulert seg som «trener Eriksen» etter et PT-kurs. Bruker barna for det de er verdt i reklame samtidig som de spiller på CBE sin kropp. Begge nærmer seg 40. Hva skjer når de ikke lengre er aktuelle? Ungdomskole-elever klarer ikke tenke så langt frem i tid. De følger sine idoler og hvilke enorme summer de kan tjene. Hvorfor gidde å bli lærer, sykepleier, butikkansatt, barnevernspedagog, barnehageansatt, matros, helsefagarbeider, rørlegger osv når de kan bli influencere og tjene seg rike av å gjøre ingenting? Jeg synes det er helt sprøtt at en 20-åring tjener enormt mye mere enn f.eks mannen min som har gått 6 år på legestudiet, jobbet seg oppover som turnuslege (nå heter det Lis 2 og Lis 2 lege i stedet for tidligere turnuslege), jobbet 2 år på et universitetssykehus for å spesialisere seg i sitt fagfelt, brukte 3 år på forskning for å disputere og få en doktorgrad, og kan fort komme opp i 50-60 timer i uka pga vaktordning og må ta vakansvakter ved sykdom. Ikke noe ekstra lønn når han jobber helligdager. Hadde han jobbet i det private markedet og ikke offentlig så ville han tjent bedre, men likevel Stemmer det som Yummimummy sier at hun fort kan tjene 100 000+ ekstra i måneden (halve forsvinner i skatt, men likevel…) så er det helt galskap. Disse pengene er for å gjøre ingenting, de kommer gratis av seg selv på toppen av avtalt reklame for diverse produkter og ambassadør-samarbeid. Ikke utenkelig at de mest kjente tjener flere hundre tusen etter skatt i måneden. Og hvor sunt er det egentlig for et ungt menneske med så mye penger mellom hendene fra så ung alder? Verden har blitt gal! Seriøst. Så enig! Måtte bare henge meg på denne. Du skriver det så godt. Vi har ikke alltid vært enige i ulike tråder mener jeg ut ifra brukernavn, men her er det 💯% enighet.🤩 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragon Skrevet 19. april 2023 #702 Del Skrevet 19. april 2023 skruf skrev (7 timer siden): Jeg har også sluttet å abonnere på alle som har Ads in story, minus yummymummy da jeg er spent på utviklingen i dette da hun sier hun forsøker å komme i kontakt med snap og få en dialog rundt dette. Sånn som for hennes del så tar det seg ikke ut med reklame for betakaroten, hårfjerning og vitaminer for langt hår når det går i mot hele budskapet hennes I tillegg opplever hun fordeler som at hun er mere synlig på utforsk nå når hun har Ads in story kontra da hun ikke hadde det, så i tillegg til høy fortjeneste så får de også fordeler som gir flere følgere. Men hvis hun ikke kommer noen vei med dette og likevel velger å fortsette med Ads in story pga penger frister mere enn prinsippene så blir det å avfølge der også, selv om jeg liker å følge henne og det hun står for Jeg synes det er helt galskap at ungdommer nå drømmer om å bli rike influencere, trenger ikke utdanning og en samfunnsnyttig jobb når man kan tjene grovt på å heller utlevere seg selv og etterhvert familielivet og barna sine De klarer ikke å tenke langsiktig at det vil komme en dag der de er utdaterte; de søte små barna vokser til, vil kanskje ikke bidra til familiens inntekt, og etterhvert flytter de ut., den høye inntekten går ned men levevanene er de samme. Og det står nye, unge influencere klare og puster de i nakken. Se bare til Caroline Berg Eriksen; inntekt og følgermasse går stadig nedover og hun og mannen har ingen utdanning å falle tilbake på? Ikke noe relevant utdanning annet enn journalist ved en fagskole i begynnelsen av 20-årene (som hun ikke jobbet som) og nå et helgebasert yoga-kurs. Han er avdanket fotballspiller med avbrutt studie i ernæring og har nå titulert seg som «trener Eriksen» etter et PT-kurs. Bruker barna for det de er verdt i reklame samtidig som de spiller på CBE sin kropp. Begge nærmer seg 40. Hva skjer når de ikke lengre er aktuelle? Ungdomskole-elever klarer ikke tenke så langt frem i tid. De følger sine idoler og hvilke enorme summer de kan tjene. Hvorfor gidde å bli lærer, sykepleier, butikkansatt, barnevernspedagog, barnehageansatt, matros, helsefagarbeider, rørlegger osv når de kan bli influencere og tjene seg rike av å gjøre ingenting? Jeg synes det er helt sprøtt at en 20-åring tjener enormt mye mere enn f.eks mannen min som har gått 6 år på legestudiet, jobbet seg oppover som turnuslege (nå heter det Lis 2 og Lis 2 lege i stedet for tidligere turnuslege), jobbet 2 år på et universitetssykehus for å spesialisere seg i sitt fagfelt, brukte 3 år på forskning for å disputere og få en doktorgrad, og kan fort komme opp i 50-60 timer i uka pga vaktordning og må ta vakansvakter ved sykdom. Ikke noe ekstra lønn når han jobber helligdager. Hadde han jobbet i det private markedet og ikke offentlig så ville han tjent bedre, men likevel Stemmer det som Yummimummy sier at hun fort kan tjene 100 000+ ekstra i måneden (halve forsvinner i skatt, men likevel…) så er det helt galskap. Disse pengene er for å gjøre ingenting, de kommer gratis av seg selv på toppen av avtalt reklame for diverse produkter og ambassadør-samarbeid. Ikke utenkelig at de mest kjente tjener flere hundre tusen etter skatt i måneden. Og hvor sunt er det egentlig for et ungt menneske med så mye penger mellom hendene fra så ung alder? Verden har blitt gal! Seriøst. Signerer denne, bortsett fra at jeg allerede har avfulgt pga reklamen. Jeg gidder ikke å se et tonn med uinteressante reklame som bryter inn når jeg ser på . Hvis jeg får vite at hun går bort fra disse igjen kommer jeg til å abonnere igjen. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 19. april 2023 #703 Del Skrevet 19. april 2023 Hun kan si hva hun vil, men hun har blitt helt lik alle andre influencere, mye vil ha mer. Står ikke fast på sine egne prinsipper. Snikreklamerer for eget merch, snakker selv om hvor dårlige andre er til å merke reklame. Lokker med begrensede antall og en gang sa hun det var begrenset periode. Den perioden stoppet ikke opp, for å si det sånn. Og hun var en helt annen person når hun jobbet i tv Vest, da var hun en person som var lettere og like. Etter at hun gikk all in som influencer har hun blitt høy på seg selv. 6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegglampe Skrevet 19. april 2023 #704 Del Skrevet 19. april 2023 Sharp75! skrev (8 minutter siden): Hun kan si hva hun vil, men hun har blitt helt lik alle andre influencere, mye vil ha mer. Står ikke fast på sine egne prinsipper. Snikreklamerer for eget merch, snakker selv om hvor dårlige andre er til å merke reklame. Lokker med begrensede antall og en gang sa hun det var begrenset periode. Den perioden stoppet ikke opp, for å si det sånn. Og hun var en helt annen person når hun jobbet i tv Vest, da var hun en person som var lettere og like. Etter at hun gikk all in som influencer har hun blitt høy på seg selv. Delvis enig med deg. Nå skal jeg ikke uttale meg om hva som var før. Men jeg ser en endring se siste månedene, som minner mer og mer om de store influenserne. Mye vil ha mer. Det er blant annet mye reklame på kanalen nå. Men jeg skjønner jo at hun som selvstendig må ha inn penger. Men jeg liker yummymummy, hun tar opp mange viktige ting, hun velger også å reklamere for mindre bedrifter. Men inntil videre så må jeg ha en pause. Det blir litt for mye. men jeg må skryte av yummymummy som også stiller kritiske spørsmål. Da tenker jeg særlig på rundt snap og reklamene. Jeg har sluttet å følge mange pga det. Jeg trodde det oppriktig var småpenger det var snakk om. Men sannheten er jo noe helt annet. Da hun åpnet opp om det, så var det flere store influensere som sannsynligvis følte seg tvunget til å uttale seg. Det hadde de ikke gjort uten yummymummy sin avsløring. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 20. april 2023 #705 Del Skrevet 20. april 2023 skruf skrev (17 timer siden): Jeg har også sluttet å abonnere på alle som har Ads in story, minus yummymummy da jeg er spent på utviklingen i dette da hun sier hun forsøker å komme i kontakt med snap og få en dialog rundt dette. Sånn som for hennes del så tar det seg ikke ut med reklame for betakaroten, hårfjerning og vitaminer for langt hår når det går i mot hele budskapet hennes I tillegg opplever hun fordeler som at hun er mere synlig på utforsk nå når hun har Ads in story kontra da hun ikke hadde det, så i tillegg til høy fortjeneste så får de også fordeler som gir flere følgere. Men hvis hun ikke kommer noen vei med dette og likevel velger å fortsette med Ads in story pga penger frister mere enn prinsippene så blir det å avfølge der også, selv om jeg liker å følge henne og det hun står for Jeg synes det er helt galskap at ungdommer nå drømmer om å bli rike influencere, trenger ikke utdanning og en samfunnsnyttig jobb når man kan tjene grovt på å heller utlevere seg selv og etterhvert familielivet og barna sine De klarer ikke å tenke langsiktig at det vil komme en dag der de er utdaterte; de søte små barna vokser til, vil kanskje ikke bidra til familiens inntekt, og etterhvert flytter de ut., den høye inntekten går ned men levevanene er de samme. Og det står nye, unge influencere klare og puster de i nakken. Se bare til Caroline Berg Eriksen; inntekt og følgermasse går stadig nedover og hun og mannen har ingen utdanning å falle tilbake på? Ikke noe relevant utdanning annet enn journalist ved en fagskole i begynnelsen av 20-årene (som hun ikke jobbet som) og nå et helgebasert yoga-kurs. Han er avdanket fotballspiller med avbrutt studie i ernæring og har nå titulert seg som «trener Eriksen» etter et PT-kurs. Bruker barna for det de er verdt i reklame samtidig som de spiller på CBE sin kropp. Begge nærmer seg 40. Hva skjer når de ikke lengre er aktuelle? Ungdomskole-elever klarer ikke tenke så langt frem i tid. De følger sine idoler og hvilke enorme summer de kan tjene. Hvorfor gidde å bli lærer, sykepleier, butikkansatt, barnevernspedagog, barnehageansatt, matros, helsefagarbeider, rørlegger osv når de kan bli influencere og tjene seg rike av å gjøre ingenting? Jeg synes det er helt sprøtt at en 20-åring tjener enormt mye mere enn f.eks mannen min som har gått 6 år på legestudiet, jobbet seg oppover som turnuslege (nå heter det Lis 1 og Lis 2 lege i stedet for tidligere turnuslege), jobbet 2 år på et universitetssykehus for å spesialisere seg i sitt fagfelt, brukte 3 år på forskning for å disputere og få en doktorgrad, og kan fort komme opp i 50-60 timer i uka pga vaktordning og må ta vakansvakter ved sykdom. Ikke noe ekstra lønn når han jobber helligdager. Hadde han jobbet i det private markedet og ikke offentlig så ville han tjent bedre, men likevel Stemmer det som Yummimummy sier at hun fort kan tjene 100 000+ ekstra i måneden (halve forsvinner i skatt, men likevel…) så er det helt galskap. Disse pengene er for å gjøre ingenting, de kommer gratis av seg selv på toppen av avtalt reklame for diverse produkter og ambassadør-samarbeid. Ikke utenkelig at de mest kjente tjener flere hundre tusen etter skatt i måneden. Og hvor sunt er det egentlig for et ungt menneske med så mye penger mellom hendene fra så ung alder? Verden har blitt gal! Seriøst. Så enig i alt her.👍 Følger også spent Yummymummy-prosjektet. Er psykolog i spesialisthelsetjeneste selv, og jobber ræva av meg til en brøkdel av en influencerlønn. Til å grine av. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 20. april 2023 #706 Del Skrevet 20. april 2023 Jeg synes hun også har endret væremåte fra da hun jobbet i Tv Vest. Jeg tror rett og slett at det ikke er sunt å jobbe sånn som Influencere gjør der de er egen sjef, ingen kollegaer å spille ball med, ikke noe konstruktiv tilbakemelding sånn at man kan gjøre endringer eller ha noe å strekke seg etter (alle forsøk på konstruktiv kritikk fra følgere går rett i boksen «haters» og de blir indignerte og krenket). Ros og hyllest blir derimot tatt vel i mot Yummymummy gjør dog enda en bedre innsats enn mange andre; hun bruker ikke barna i inntjening, heller ikke utlevering. Hun løfter frem små og lokale bedrifter. I tillegg gjør hun stor suksess med showene sine og skal nå på turne. Så enn så lenge så har hun ikke blitt en av mengden Men igjen; det er ei endring. Startet feks reklamemessig med at hun ikke klarte å si nei til å reklamerer for Storytell, lydbok-appen som nesten alt som kan krype og gå av Influencere reklamerer for. Hun tok en spørrerunde om det i forkant, og flere ga tommel ned. Likevel klarte hun ikke dy seg, noe hun var åpen om, pga de betalte så bra. I etterkant så har hun fulgt på med Happy flops, disse gummi-sandalene som alle har en kode på. Personlig så virker sånn masse-reklame der alle reklamerer for det samme for meg; jeg går i trass og vil i allefall ikke kjøpe det. Derimot så har jeg kjøpt disse duftlysene fra Kamseen duftlys som hun har samarbeid med. Ei lita lokal bedrift med ei kvinne som lager lysene selv. Duftlysene er nydelige! Og der er det faktisk begrenset produksjon; til jul ble jeg for sein til å kjøpe de duftene jeg hadde mest lyst på, men heldigvis så gjorde hun et unntak og lagde en ny batch Men magefølelsen min ang Ads in story er dårlig….jeg tror ikke hun kommer noen vei med å bestemme selv hvilke produkter som popper opp i story, og jeg tror ikke hun kommer til å slå det av pga fortjenesten er så høy. I tillegg så ser jeg at mange skriver at selv om de ikke liker det så unner de henne det pga de liker henne så godt. Så er redd den er kommet for å bli Uansett vil jeg gi henne tommel opp for å ta tak i det og være åpen om det, sette det på kartet sånn at vi følgere ikke bare tar det for god fisk lengre, som igjen førte til at andre influencere måtte være åpen om det. Husker at både Therese Lien og Sara Emilie var blant de første jeg la merke til som begynte å bruke det, og følgerne ble forvirret og syntes det var irriterende, men da de stilte spørsmål ved det så fikk de til svar at det var bare sånn og ikke noe de kunne gjøre noe med…. I etterkant har Sara Emilie også uttalt at snapchat sliter økonomisk så de er avhengige av å legge inn reklame til noen av brukerene/kontoene, så det var velvilje fra hennes side at hun hadde det pga hun vil at Snapchat skal bestå. Usikker på om jeg kjøper den Det er mange jeg liker, men jeg kommer ikke til å avfølge noen pga Ads in story mens jeg ikke avfølger noen andre som bruker det pga jeg unner noen det og unner ikke andre det. Alle som får tilgang til Ads in story er fra før av store kontoer som tjener mer enn bra nok fra før. Hadde Snapchat gitt alle offentlige kontoer samme mulighet så kanskje En av favorittene mine er Djesa bella som solgte alt hun eier, kjøpte seg en gammel Ford transitt og bygde den om til et hjem. Hun har siden i fjor sommer reist Europa rundt, bor i bilen sammen med katten sin (som var en liten villkattunge som hun fant på Gran canaria). Lever det enkle liv. Hun har ikke mye penger og ingen store reklamesamarbeid. Hvorfor kunne ikke feks Snapchat gitt sånne som henne mulighet til å tjene penger på Ads in story og ikke bare de som har mye fra før? Kanskje folk ikke hadde vist sånn motvilje mot Ads in story hvis ikke bare de største hadde fått det tilbudet? Mye vil ha mer og fanden vil ha fler er et ordtak….. 13 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 20. april 2023 #707 Del Skrevet 20. april 2023 skruf skrev (51 minutter siden): Jeg synes hun også har endret væremåte fra da hun jobbet i Tv Vest. Jeg tror rett og slett at det ikke er sunt å jobbe sånn som Influencere gjør der de er egen sjef, ingen kollegaer å spille ball med, ikke noe konstruktiv tilbakemelding sånn at man kan gjøre endringer eller ha noe å strekke seg etter (alle forsøk på konstruktiv kritikk fra følgere går rett i boksen «haters» og de blir indignerte og krenket). Ros og hyllest blir derimot tatt vel i mot Yummymummy gjør dog enda en bedre innsats enn mange andre; hun bruker ikke barna i inntjening, heller ikke utlevering. Hun løfter frem små og lokale bedrifter. I tillegg gjør hun stor suksess med showene sine og skal nå på turne. Så enn så lenge så har hun ikke blitt en av mengden Men igjen; det er ei endring. Startet feks reklamemessig med at hun ikke klarte å si nei til å reklamerer for Storytell, lydbok-appen som nesten alt som kan krype og gå av Influencere reklamerer for. Hun tok en spørrerunde om det i forkant, og flere ga tommel ned. Likevel klarte hun ikke dy seg, noe hun var åpen om, pga de betalte så bra. I etterkant så har hun fulgt på med Happy flops, disse gummi-sandalene som alle har en kode på. Personlig så virker sånn masse-reklame der alle reklamerer for det samme for meg; jeg går i trass og vil i allefall ikke kjøpe det. Derimot så har jeg kjøpt disse duftlysene fra Kamseen duftlys som hun har samarbeid med. Ei lita lokal bedrift med ei kvinne som lager lysene selv. Duftlysene er nydelige! Og der er det faktisk begrenset produksjon; til jul ble jeg for sein til å kjøpe de duftene jeg hadde mest lyst på, men heldigvis så gjorde hun et unntak og lagde en ny batch Men magefølelsen min ang Ads in story er dårlig….jeg tror ikke hun kommer noen vei med å bestemme selv hvilke produkter som popper opp i story, og jeg tror ikke hun kommer til å slå det av pga fortjenesten er så høy. I tillegg så ser jeg at mange skriver at selv om de ikke liker det så unner de henne det pga de liker henne så godt. Så er redd den er kommet for å bli Uansett vil jeg gi henne tommel opp for å ta tak i det og være åpen om det, sette det på kartet sånn at vi følgere ikke bare tar det for god fisk lengre, som igjen førte til at andre influencere måtte være åpen om det. Husker at både Therese Lien og Sara Emilie var blant de første jeg la merke til som begynte å bruke det, og følgerne ble forvirret og syntes det var irriterende, men da de stilte spørsmål ved det så fikk de til svar at det var bare sånn og ikke noe de kunne gjøre noe med…. I etterkant har Sara Emilie også uttalt at snapchat sliter økonomisk så de er avhengige av å legge inn reklame til noen av brukerene/kontoene, så det var velvilje fra hennes side at hun hadde det pga hun vil at Snapchat skal bestå. Usikker på om jeg kjøper den Det er mange jeg liker, men jeg kommer ikke til å avfølge noen pga Ads in story mens jeg ikke avfølger noen andre som bruker det pga jeg unner noen det og unner ikke andre det. Alle som får tilgang til Ads in story er fra før av store kontoer som tjener mer enn bra nok fra før. Hadde Snapchat gitt alle offentlige kontoer samme mulighet så kanskje En av favorittene mine er Djesa bella som solgte alt hun eier, kjøpte seg en gammel Ford transitt og bygde den om til et hjem. Hun har siden i fjor sommer reist Europa rundt, bor i bilen sammen med katten sin (som var en liten villkattunge som hun fant på Gran canaria). Lever det enkle liv. Hun har ikke mye penger og ingen store reklamesamarbeid. Hvorfor kunne ikke feks Snapchat gitt sånne som henne mulighet til å tjene penger på Ads in story og ikke bare de som har mye fra før? Kanskje folk ikke hadde vist sånn motvilje mot Ads in story hvis ikke bare de største hadde fått det tilbudet? Mye vil ha mer og fanden vil ha fler er et ordtak….. Min stille protest mot all denne reklamen jeg ikke har bedt om i monitor er at jeg nå har avfulgt alle influencere som har denne funksjonen på sin konto. Også YummyMummy selvom jeg likte hennes profil best av de jeg har fulgt til nå. De andre jeg har fulgt er utrolig intetsigende og jeg syntes jeg opplevde en endring i snappingen etter denne reklamefunksjonen trådde i kraft, lage lange stories uten mål og mening. Håper det går å lage en annen løsning. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 20. april 2023 #708 Del Skrevet 20. april 2023 Hun er jo like pengegrisk og overflødig som alle andre «influencere». Ikke noe av det hun gjør eller kommer med er av nytte. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 20. april 2023 #709 Del Skrevet 20. april 2023 1 minutt siden, Nussepus said: Hun er jo like pengegrisk og overflødig som alle andre «influencere». Ikke noe av det hun gjør eller kommer med er av nytte. Så all informasjon om hvordan influencere tjener penger og hvor mye de faktisk tjener er helt unyttig? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 20. april 2023 #710 Del Skrevet 20. april 2023 anon01 skrev (1 time siden): Så all informasjon om hvordan influencere tjener penger og hvor mye de faktisk tjener er helt unyttig? Det vet vel de fleste oppegående mennesker. Og det hjelper jo ikke det når hun er av akkurat samme Ulla selv. Selger skrot og tjener penger på å reklamere for alt mulig annet skrot hun får tildelt. Kun pengene son rår. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 20. april 2023 #711 Del Skrevet 20. april 2023 4 hours ago, Nussepus said: Det vet vel de fleste oppegående mennesker. Og det hjelper jo ikke det når hun er av akkurat samme Ulla selv. Selger skrot og tjener penger på å reklamere for alt mulig annet skrot hun får tildelt. Kun pengene son rår. Nei, de fleste oppegående mennesker skjønner ikke at det faktisk ligger så mye penger i en influencer bransje. At penger rår, det gjelder over hele linja, ikke bare i influencerbransjen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 21. april 2023 #712 Del Skrevet 21. april 2023 Nussepus skrev (17 timer siden): Det vet vel de fleste oppegående mennesker. Og det hjelper jo ikke det når hun er av akkurat samme Ulla selv. Selger skrot og tjener penger på å reklamere for alt mulig annet skrot hun får tildelt. Kun pengene son rår. Jeg ser på meg selv som oppegående, og jeg vet at Influencere tjener grovt på reklamer og samarbeid, dvs at de reklamerer for noen de har inngått en avtale med Jeg var derimot ikke klar over at dette nye med Ads in story, der det kommer vilkårlig reklame mellom ca hver syvende snap er noe som Influenceren selv velger å ha/slå på og at det gir ei ekstrainntjening på rundt 100 000kr+, dette uten å gjøre noe som helst for å få de pengene. Alt de behøver å gjøre er å aktivere det. Dette bie jeg gjort oppmerksom på via yummymummy og førte til at jeg har valgt å avfølge de som har det. Da Ads in story plutselig dukket opp hos enkelte på snap, bl.a Sara Emilie og Therese Lien så var der mange som reagerte negativt og fikk forklart at dette kom plutselig på de også, og det var bare sånn, det var ikke noe de kunne gjøre noe med. Og siden reklame bare popper mere og mere opp på bl.a Facebook og IG så trodde jeg faktisk på forklaringen deres. Da SE ble konfrontert med fakta så spilte hun på samvittigheten til følgerne og uttalte at ved å tjene penger på Ads in story så friga det mere tid, tid som hun heller kunne bruke på babyen siden hun valgte å ikke ha mammaperm, samt mere tid til å utvikle firmaet Careless. Så de var nok klar over at Ads in story er et aktivt valg å ta for å få inn penger uten å jobbe ekstra for det. Kommer også til å avfølge yummymummy hvis hun velger å fortsette med det etter at dette prosjektet med å se hvor mye man tjener på å ha Ads in story og om snap går i dialog med henne vedrørende at Influenceren selv kan bestemme hva som er uaktuelt å reklamere for. Sånn som det er nå så har de null kontroll og når det da på yummymummy sin kanal dukker opp reklame for betakaroten, vitaminer for økt hårvekst, fjerning av kroppshår osv så går reklamen i mot hele budskapet hennes og det hun står for. Frister pengene så mye at hun velger Ads in story til tross for at reklamen risikerer å gå i mot budskapet hennes så er det skikkelig dobbeltmoralsk. Ser at følgere skriver at de unner henne pengene, men nei, jeg synes ikke det rettferdiggjør det i det hele tatt. Så da blir det også å avfølge yummymummy også. Jeg er ikke enig i at yummymummy er akkurat som alle de andre, ikke enda. Men hun går dessverre i den retningen hvis hun fortsetter som nå. Hun har hele veien hatt samarbeid med mindre og lokale bedrifter for å løfte de frem, og hun har lagt ned mye jobb i reklameringen. Feks det lokale hagesenteret og den lokale slakteren. Men så ble hun fristet av den høye betalingen fra Storytell og Happy flops og inngikk samarbeid med de. Som tusenvis av andre også reklamerer for. Og nå tror jeg hun teller på knappene om å fortsette med Ads in story kontra sin egen integritet. (hun tjener nok også godt på showene sine, der legger hun ned mye jobb. I tillegg leies hun ofte inn som konferansier og får penger på konto der også) 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 21. april 2023 #713 Del Skrevet 21. april 2023 Ja, fortsetter hun med reklame i storyen så faller egentlig litt av respekten for henne. Hun som er så i mot reklame som går bl.a skjønnhetsprodukter av forskjellige slag, men når hun kan tjene over 1 million på det i året så er plutselig slik reklame helt ok... Vel vel. Da kommer vel den sanne YummyMummy fram. Hun tjener nok sikkert mer enn nok på show, konferansier og boken hun skriver. Ser da ut som hun lever et meget godt liv på den lønnen. Når hun også kaller journalist som et lavtlønnsyrke sier det også mye om henne. Å være journalist er IKKE å være lavlønnet. Så YM er nok litt høy på pæra hun også, som de fleste andre influenserene. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 21. april 2023 #714 Del Skrevet 21. april 2023 skruf skrev (2 timer siden): ✂️ Da Ads in story plutselig dukket opp hos enkelte på snap, bl.a Sara Emilie og Therese Lien så var der mange som reagerte negativt og fikk forklart at dette kom plutselig på de også, og det var bare sånn, det var ikke noe de kunne gjøre noe med. Og siden reklame bare popper mere og mere opp på bl.a Facebook og IG så trodde jeg faktisk på forklaringen deres. Da SE ble konfrontert med fakta så spilte hun på samvittigheten til følgerne og uttalte at ved å tjene penger på Ads in story så friga det mere tid, tid som hun heller kunne bruke på babyen siden hun valgte å ikke ha mammaperm, samt mere tid til å utvikle firmaet Careless. Så de var nok klar over at Ads in story er et aktivt valg å ta for å få inn penger uten å jobbe ekstra for det. ✂️ Akkurat dette irriterer meg litt. Jeg er enig i at forklaringen til hvorfor de valgte å ha den skrudd på er teit, de burde bare sagt det som det er - at de liker å tjene masse penger på å bare prate med følgerne sine. Ærlig sak. Men, da disse adsene begynte å komme, så løy de ikke - i begynnelsen fikk de ingen valg om å skru av. Dette sa alle, til og med Yummymummy sa dette i starten, at ingen visste noe om dette og at de som hadde ikke hadde et valg. Men på et tidspunkt ble det valgfritt, og mange valgte å fortsette. Jeg følger fortsatt noen som har det skrudd på, men har begynt å hoppe inn og ut mellom hver snap slik at reklamen aldri kommer opp - vet ikke om det har noe effekt, men håper det. Sluttet å følge Yummymummy dessverre, for jeg føler at det er dobbeltmoralsk slik hun har holdt på. Og sist jeg sjekket, hadde hun det fortsatt på - nesten en uke etter hun skulle skru av. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 21. april 2023 #715 Del Skrevet 21. april 2023 Birdo skrev (48 minutter siden): Akkurat dette irriterer meg litt. Jeg er enig i at forklaringen til hvorfor de valgte å ha den skrudd på er teit, de burde bare sagt det som det er - at de liker å tjene masse penger på å bare prate med følgerne sine. Ærlig sak. Men, da disse adsene begynte å komme, så løy de ikke - i begynnelsen fikk de ingen valg om å skru av. Dette sa alle, til og med Yummymummy sa dette i starten, at ingen visste noe om dette og at de som hadde ikke hadde et valg. Men på et tidspunkt ble det valgfritt, og mange valgte å fortsette. Jeg følger fortsatt noen som har det skrudd på, men har begynt å hoppe inn og ut mellom hver snap slik at reklamen aldri kommer opp - vet ikke om det har noe effekt, men håper det. Sluttet å følge Yummymummy dessverre, for jeg føler at det er dobbeltmoralsk slik hun har holdt på. Og sist jeg sjekket, hadde hun det fortsatt på - nesten en uke etter hun skulle skru av. Før jeg avfulgte så gikk jeg inn på hver reklamesnutt og trykte enten skjul eller rapporter, i stedet for å skipoe forbi, Samme gjør jeg på Facebook og insta de gangene jeg er der. Vet ikke om det er noen vits i det men… Fakta er at jeg bruker nesten ikke Facebook eller IG lengre pga ca hvert tredje innlegg er reklame. Det er så irriterende at jeg gidder ikke. Mulig de ikke viste hvordan Ads in story fungerte helt i begynnelsen, men de fikk det garantert forklart etterhvert, uten at de informerte følgerne om hva som skjedde. Enhver som plutselig hadde fått 100 000 en måned fra Snapchat ville jo ha reagert over hvor de pengene kom fra. Og da burde de informert og forklart gangen i det da de fikk reaksjoner. Det var først etter at Veronica begynte å grave i dette at flere innrømmet at jo; de kunne velge å slå av den funksjonen. Jeg følger flere som har valgt å ikke skru på flommen av reklame, så det finnes flere med integritet. Heller være ærlig om ar man velger å ha Ads in story pga det er snakk om store summer, kontra å late som ingenting og «sånn er det bare» etter at man har fått kjennskap til hvorfor kontoen din har endret seg og du spyr ut reklame mens pengene tikker inn. Var en som var ærlig om at etter Ads in story kom så snapper han fra han står opp til han legger seg; jo lengre tid ila døgnet man legger ut på story, jo flere reklameinnlegg, jo mere utbetalt. Ikke så viktig med innhold lengre, trenger bare å snappe hele dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 21. april 2023 #716 Del Skrevet 21. april 2023 Følger Anna Rabben på Snap. Hun har også fått disse reklamene mellom story. Men i følge henne er det vanskelig å få disse pengene utbetalt, hvis jeg forsto henne riktig. Hun ante ikke hvordan hun skulle gå frem, og hadde kontaktet forskjellige instanser uten at noen kunne hjelpe henne... Så kanskje det ikke er så flott allikevel?! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegglampe Skrevet 21. april 2023 #717 Del Skrevet 21. april 2023 Bibbi_ skrev (1 minutt siden): Følger Anna Rabben på Snap. Hun har også fått disse reklamene mellom story. Men i følge henne er det vanskelig å få disse pengene utbetalt, hvis jeg forsto henne riktig. Hun ante ikke hvordan hun skulle gå frem, og hadde kontaktet forskjellige instanser uten at noen kunne hjelpe henne... Så kanskje det ikke er så flott allikevel?! Det samme så jeg også. Nå avsporer jeg litt, men var ikke SE og Therese på fellesmøte med snap ang ads in story? Der må de sannsynligvis ha fått noe innføring i hvordan ting gjøres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 21. april 2023 #718 Del Skrevet 21. april 2023 Vegglampe skrev (30 minutter siden): Det samme så jeg også. Nå avsporer jeg litt, men var ikke SE og Therese på fellesmøte med snap ang ads in story? Der må de sannsynligvis ha fått noe innføring i hvordan ting gjøres. Og Mrchristian sier 100.000 i mnd er ikke reelt, han har også snakket om dette og er åpen om det, han har litt flere følgere enn Yummymummy. Så det er veldig interessant 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 21. april 2023 #719 Del Skrevet 21. april 2023 (endret) Sharp75! skrev (5 minutter siden): Og Mrchristian sier 100.000 i mnd er ikke reelt, han har også snakket om dette og er åpen om det, han har litt flere følgere enn Yummymummy. Så det er veldig interessant Ser jo på YM at hun ligger på rundt 3-5000 kroner hver dag. Det blir jo over 100.000 i mnd... Endret 21. april 2023 av Bibbi_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 21. april 2023 #720 Del Skrevet 21. april 2023 Ser ut som hun har landet på å ha den på? Reklamen altså. Så skuffende. Det går jo ikke overens med holdningene og verdiene hun presenteres ellers. Forstår fristelsen men det kræsjer virkelig med snapkontoen etter min mening. Usikker på om jeg følger videre da. PS: lurer på om jeg mellom pasienttimene mine på jobb, skal ta med en plakat og sprade rundt og reklamere litt for slankekaffe på venterommet… blir jo litt det samme.. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå