Gå til innhold

YummyMummy

Gjest TyrkiskPepper

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syntes yummymummy skal ha skryt for å informere om hva den reklamen mellom snappene er. For de som ikke har sett storyen hennes, så kort fortalt så kan influenserne selv bestemme om de vil ha reklamen eller ikke. Og influenserne tjener  penger på reklamen. Stikk motsatt av hva andre influensere har uttalt tidligere. Sikter da til Therese lien og Sara Emilie… 

• Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegglampe skrev (1 time siden):

Jeg syntes yummymummy skal ha skryt for å informere om hva den reklamen mellom snappene er. For de som ikke har sett storyen hennes, så kort fortalt så kan influenserne selv bestemme om de vil ha reklamen eller ikke. Og influenserne tjener  penger på reklamen. Stikk motsatt av hva andre influensere har uttalt tidligere. Sikter da til Therese lien og Sara Emilie… 

Sara Emilie sa jo for ikke lene siden at den reklamen inni storyene hennes var utenfor hennes kontroll, de bare dukket opp sånn en dag, helt plutselig og utenfor hennes kontroll. Reinspikka løgn m.a.o

Jeg rapporterer enn som spam, selv om det er reklame for zalando,  Det er spam å hele tiden bryte inn på denne måte

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Vegglampe skrev (1 time siden):

Så SE lyver? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegglampe skrev (10 timer siden):

Enig, yummymummy har ett helt åpent forhold om at de tjener på slik reklame. Også hun som satte søkelyset på hvordan annonselenker fungerte. Og hun har flere ganger vist hvor mye hun tjener på flere samarbeid... ja takk til åpenhet... 

De må gjerne tjene penger på slik, men jeg ønsker ikke å bli løyet til, noe jeg føler jeg nå har blitt av enkelte influensere

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lill :) skrev (11 timer siden):

Så SE lyver? 

Ja, IGJEN. Flott at YummyMummy tar for seg hvordan denne influenser verden faktisk er 👏

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (11 timer siden):

Så SE lyver? 

Jeg tror ikke hun lyver om at det bare dukket opp en dag, men hun løy om at hun ikke kan gjøre noe med det. For det kan hun; hun kan slå den reklame-funksjonen av sånn som Yummimummy har gjort. Men da taper hun jo penger 

Hun løy om at det er utenfor hennes kontroll, at hun ikke kan stoppe det. Nå påstår hun dog at det har hun aldri sagt, men det stemmer ikke. Jeg husker selv at hun sa det, og ut i fra andre sine kommentarer til Yummimummy så er det flere som husker hva SE sa.

Jeg er helt enig med Yummimummy; bedre å slå det av og heller ha mere egenvalgt reklame, selv om det innebærer mere jobb. Det blir jo helt feil at Yummimummy som er i mot Botox, fillers, div skjønnhetsopplegg som er bevist ikke fungerer plutselig får opp reklame for Oslo skinlab og collagen-pulver. Det går jo i mot alt hun står for.

Blir jo ikke helt bra for SE som reklamerer for Careless også plutselig kommer det reklame for en annen klesmerkekjede innimellom reklame for for hennes egen bedrift 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (1 time siden):

Blir jo ikke helt bra for SE som reklamerer for Careless også plutselig kommer det reklame for en annen klesmerkekjede innimellom reklame for for hennes egen bedrift 

Det gjorde det igår hos meg.

Mellom snappene til Sara dukket det opp reklame for en annen nettbutikks side (klær),men jeg vet også hvordan affilatelenker funker,så istedet for å kjøpe gjennom reklamen hennes,gikk jeg inn på appen deres å bestilte der ifra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (2 timer siden):

Jeg tror ikke hun lyver om at det bare dukket opp en dag, men hun løy om at hun ikke kan gjøre noe med det. For det kan hun; hun kan slå den reklame-funksjonen av sånn som Yummimummy har gjort. Men da taper hun jo penger 

Hun løy om at det er utenfor hennes kontroll, at hun ikke kan stoppe det. Nå påstår hun dog at det har hun aldri sagt, men det stemmer ikke. Jeg husker selv at hun sa det, og ut i fra andre sine kommentarer til Yummimummy så er det flere som husker hva SE sa.

Jeg er helt enig med Yummimummy; bedre å slå det av og heller ha mere egenvalgt reklame, selv om det innebærer mere jobb. Det blir jo helt feil at Yummimummy som er i mot Botox, fillers, div skjønnhetsopplegg som er bevist ikke fungerer plutselig får opp reklame for Oslo skinlab og collagen-pulver. Det går jo i mot alt hun står for.

Tror ikke hun har lyvd om noe. Yummymummy var jo selv ikke klar over at dette har noe hun kunne gjøre noe med før i går. Da SE snakket om dette sist(da var det relativt nytt) så sa hun at dette ikke var noe hun kontrollerte og ikke tjente penger på - det er først nå som det er tilgjengelig for alle at de kan slå av selv?

Syns forøvrig at hun forklarte seg fint i går om dette, selv om jeg er uenig i valget hennes. (SE altså)

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Birdo said:

Tror ikke hun har lyvd om noe. Yummymummy var jo selv ikke klar over at dette har noe hun kunne gjøre noe med før i går. Da SE snakket om dette sist(da var det relativt nytt) så sa hun at dette ikke var noe hun kontrollerte og ikke tjente penger på - det er først nå som det er tilgjengelig for alle at de kan slå av selv?

Syns forøvrig at hun forklarte seg fint i går om dette, selv om jeg er uenig i valget hennes. (SE altså)

Okei, Sara Emilie har kanskje ikke løyet, men istedenfor å svare at hun ikke var klar over dette og ikke kunne gjøre noe, så kunne hun vært en VÅKEN INFLUENCER og tatt kontakt med Snapchat Norge for å høre med dem. Akkurat slik som Yummymummy har gjort. For det er jo noe med det, hvorfor ikke kontakte plattformen for å finne ut av hvorfor det er som det er.

Kan for øvrig si at om man følger sosiale medier personer i andre land (for eksempel fra Amerika, Australia) så vet man at det er tiltenkt at den offentlige personen skal kunne styre reklamene og tjene penger. Ala det samme med "Gifts/token" som man kan sende til den offentlige profilen. Dette gjøres om til penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (22 timer siden):

Dette er jobben til Sara, ergo burde hun satt seg inn i det da det plutselig ble endringer i strukturen. De har kunnet slått av disse reklameavbruddene hele tiden. Men hvorfra der når hun tjener penger på det? Det var heller ikke relativt nytt da hun sa det ikke var noe hun rådde over selv, det hadde pågått ei stund.

Hun hadde skjermdumpet flere kommentarer der folk spør om hvorfor hun sa at hun ikke kunne gjøre noe med det, så det er ikke bare jeg som husker feil

Jeg har sluttet å følge flere pga de reklameavbruddene er så irriterende, og jeg tror ikke jeg er den eneste. Så de som velger dette tjener mulig mere penger på det, men jeg tror de taper følgere. Det blir feil å si at det er bedre sånn som snap har det, for der kan du bare trykke forbi, det kan du ikke på tv. Jeg ser ikke på lineær tv lengre pga den irriterende reklamen. Abonnere heller på feks tv2 og ser uten reklame

Det stemmer heller ikke at man bare får opp reklame for ting man har søkt etter. Pr nå så kommer det opp reklame for bl.a peis-leverandør, kredittkort og noe sminkegreier, og jeg har ikke søkt/sett på det i det hele tatt.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (15 timer siden):

Dette er jobben til Sara, ergo burde hun satt seg inn i det da det plutselig ble endringer i strukturen. De har kunnet slått av disse reklameavbruddene hele tiden. Men hvorfra der når hun tjener penger på det? Det var heller ikke relativt nytt da hun sa det ikke var noe hun rådde over selv, det hadde pågått ei stund.

Hun hadde skjermdumpet flere kommentarer der folk spør om hvorfor hun sa at hun ikke kunne gjøre noe med det, så det er ikke bare jeg som husker feil

Jeg har sluttet å følge flere pga de reklameavbruddene er så irriterende, og jeg tror ikke jeg er den eneste. Så de som velger dette tjener mulig mere penger på det, men jeg tror de taper følgere. Det blir feil å si at det er bedre sånn som snap har det, for der kan du bare trykke forbi, det kan du ikke på tv. Jeg ser ikke på lineær tv lengre pga den irriterende reklamen. Abonnere heller på feks tv2 og ser uten reklame

Det stemmer heller ikke at man bare får opp reklame for ting man har søkt etter. Pr nå så kommer det opp reklame for bl.a peis-leverandør, kredittkort og noe sminkegreier, og jeg har ikke søkt/sett på det i det hele tatt.  

Enig, jeg bruker snap mye mindre nå, fordi det er så irriterende å bli avbrutt hele tiden. Er også min oppfatningen at det ikke er personlig reklame, jeg får opp ting jeg vet 100% at jeg aldri har søkt på🙄

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Er så nysgjerrig på hvordan mannen hennes ser ut, føler alle sier han er dødskjekk🙈 

Fy søren for en fin bunad hun har forresten😍 syns hele hun er superkul, men leopard greiene er litt too much😅 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurfii skrev (15 timer siden):

Er så nysgjerrig på hvordan mannen hennes ser ut, føler alle sier han er dødskjekk🙈 

Fy søren for en fin bunad hun har forresten😍 syns hele hun er superkul, men leopard greiene er litt too much😅 

Han er helt gjennomsnittlig på utseendet etter min mening, ikke noe "wow faktor". Minner meg litt om Hallgeir(?) fra luksusfellen,  men det er vel mest fordi begge er skalla 🙈

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noen tanker angående hvor mye en influencer kan tjene på snapchat-reklame?

Jeg må innrømme at jeg har blitt veldig kritisk til dette etter at Yummymummy har vist oss bak fasaden på hva man kan tjene. Jeg har forståelse for at snapchat skal gå rundt, men når man kan tjene flere tusen på en dags snapping, så sliter jeg med å skjønne hvordan dette regnestykket går opp i opp?

Jeg blir jo litt mørkeredd for fremtiden til yngre generasjoner, for så lenge man får den stjernen på snapchat kan man tjene penger, og hvem har lyst til å jobbe i samfunnet når man kan bli internett-kjendis og tjene sinnsyke summer på "ingenting". Det å skaffe seg samarbeid og ha reklamer for det, ser jeg på som noe helt annet, da det ligger arbeid bak den biten. Det å snappe om hverdagen (Stå opp, spise frokost, se på tv, trene, gå på lunsj med ei venninne osv) er ikke det vanlige mennesker kan gjøre iløpet av sin arbeidsdag. 

Jeg har blitt enda mer kritisk til hvilke kontoer jeg ser storyen til, og slik jeg ser det kommer jeg til å ta ett oppgjør med mine egne vaner. 

Endret av anon01
avsnitt,
  • Liker 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
19 minutter siden, anon01 said:

Er det noen som har noen tanker angående hvor mye en influencer kan tjene på snapchat-reklame?

Jeg må innrømme at jeg har blitt veldig kritisk til dette etter at Yummymummy har vist oss bak fasaden på hva man kan tjene. Jeg har forståelse for at snapchat skal gå rundt, men når man kan tjene flere tusen på en dags snapping, så sliter jeg med å skjønne hvordan dette regnestykket går opp i opp?

Jeg blir jo litt mørkeredd for fremtiden til yngre generasjoner, for så lenge man får den stjernen på snapchat kan man tjene penger, og hvem har lyst til å jobbe i samfunnet når man kan bli internett-kjendis og tjene sinnsyke summer på "ingenting". Det å skaffe seg samarbeid og ha reklamer for det, ser jeg på som noe helt annet, da det ligger arbeid bak den biten. Det å snappe om hverdagen (Stå opp, spise frokost, se på tv, trene, gå på lunsj med ei venninne osv) er ikke det vanlige mennesker kan gjøre iløpet av sin arbeidsdag. 

Jeg har blitt enda mer kritisk til hvilke kontoer jeg ser storyen til, og slik jeg ser det kommer jeg til å ta ett oppgjør med mine egne vaner. 

JEG ER SÅ ENIG MED DEG. Det er så mye å tenke over rundt dette, at jeg skulle ønske media kom på banen og fikk med seg Utdanningsdirektoratet og andre instanser i denne debatten. For som du sier, hvem vil bli sykepleier eller frisør nå. Jeg er meget bekymret over kommende generasjoner og denne utviklingen. Håper flere gjør som meg.

AVFØLGE DEM ALLE. Det var så befriende også. Ikke savnet jeg det heller.🤩

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avfølger alle nå som har denne ads'n. At de skal sitte å tjene 100.000 i mnd på å gjøre INGENTING  er helt bak mål. Jeg skal ikke være med på å gi de denne inntekten hvertfall. Ja, hva lærer det dagens unge? At de kan sitte på ræva, sove til langt på dag, drive dank, dra på dyre ferier og pengene triller inn? Selvfølgelig høres det supert ut. Men ærlig talt, jeg vil heller at barna mine tar en skikkelig utdanning og får en jobb som er nyttig og at de vet at de bidrar med noe godt i samfunnet. At de har et liv som gjør at jeg er stolt av de, og at de er stolte av seg selv. Det er jo så fjernt fra det å være influenser. Man kan umulig føle man bidrar med noe til samfunnet og har noe å være stolte av disse infIuenserene?! Standar spørsmål: "Hva jobber du med"?  "Jo, jeg sitter å prater til mobilen min dagen lang".

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere, jeg avfølger alle som har slått på reklame mellom snappene. Jeg føler vi drukner i uønsket reklame, affiliate-linker, samarbeider, merch og mas. Det er et så stort fokus på kjøp kjøp kjøp. I disse tider burde det gi en vond følelse i magen å pushe økt forbruk for folk. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sluttet å abonnere på alle som har Ads in story, minus yummymummy da jeg er spent på utviklingen i dette da hun sier hun forsøker å komme i kontakt med snap og få en dialog rundt dette. Sånn som for hennes del så tar det seg ikke ut med reklame for betakaroten, hårfjerning og vitaminer for langt hår når det går i mot hele budskapet hennes

I tillegg opplever hun fordeler som at hun er mere synlig på utforsk nå når hun har Ads in story kontra da hun ikke hadde det, så i tillegg til høy fortjeneste så får de også fordeler som gir flere følgere.

Men hvis hun ikke kommer noen vei med dette og likevel velger å fortsette med Ads in story pga penger frister mere enn prinsippene så blir det å avfølge der også, selv om jeg liker å følge henne og det hun står for

Jeg synes det er helt galskap at ungdommer nå drømmer om å bli rike influencere, trenger ikke utdanning og en samfunnsnyttig jobb når man kan tjene grovt på å heller utlevere seg selv og etterhvert familielivet og barna sine

De klarer ikke å tenke langsiktig at det vil komme en dag der de er utdaterte; de søte små barna vokser til, vil kanskje ikke bidra til familiens inntekt, og etterhvert flytter de ut., den høye inntekten går ned men levevanene er de samme. Og det står nye, unge influencere klare og puster de i nakken. Se bare til Caroline Berg Eriksen; inntekt og følgermasse går stadig nedover og hun og mannen har ingen utdanning å falle tilbake på? Ikke noe relevant utdanning annet enn journalist ved en fagskole i begynnelsen av 20-årene (som hun ikke jobbet som) og nå et helgebasert yoga-kurs. Han er avdanket fotballspiller med avbrutt studie i ernæring og har nå titulert seg som «trener Eriksen» etter et PT-kurs. Bruker barna for det de er verdt i reklame samtidig som de spiller på CBE sin kropp. Begge nærmer seg 40. Hva skjer når de ikke lengre er aktuelle?

Ungdomskole-elever klarer ikke tenke så langt frem i tid. De følger sine idoler og hvilke enorme summer de kan tjene. Hvorfor gidde å bli lærer, sykepleier, butikkansatt, barnevernspedagog, barnehageansatt, matros, helsefagarbeider, rørlegger osv når de kan bli influencere og tjene seg rike av å gjøre ingenting?

Jeg synes det er helt sprøtt at en 20-åring tjener enormt mye mere enn f.eks mannen min som har gått 6 år på legestudiet, jobbet seg oppover som turnuslege (nå heter det Lis 1 og Lis 2 lege i stedet for tidligere turnuslege), jobbet 2 år på et universitetssykehus for å spesialisere seg i sitt fagfelt, brukte 3 år på forskning for å disputere og få en doktorgrad, og kan fort komme opp i 50-60 timer i uka pga vaktordning og må ta vakansvakter ved sykdom. Ikke noe ekstra lønn når han jobber helligdager. Hadde han jobbet i det private markedet og ikke offentlig så ville han tjent bedre, men likevel

Stemmer det som Yummimummy sier at hun fort kan tjene 100 000+ ekstra i måneden (halve forsvinner i skatt, men likevel…) så er det helt galskap. Disse pengene er for å gjøre ingenting, de kommer gratis av seg selv på toppen av avtalt reklame for diverse produkter og ambassadør-samarbeid. Ikke utenkelig at de mest kjente tjener flere hundre tusen etter skatt i måneden. Og hvor sunt er det egentlig for et ungt menneske med så mye penger mellom hendene fra så ung alder?

Verden har blitt gal! Seriøst. 

Endret av skruf
  • Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...