Gå til innhold

YummyMummy

Gjest TyrkiskPepper

Anbefalte innlegg

Spyflua skrev (På 9.1.2023 den 16.08):

Nå begynner jeg å få Trine Grung vibber av henne. Og det er ingen kompliment. 

Hei! Hva mente du med denne? Og ja, det er meg - Veronica Simoné Fjeld - som svarer. Tenkte jeg kunne både lære og bidra til å avkrefte usannheter her inne:) 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sharp75! skrev (10 timer siden):

Hvilken er det hun bruker da? For hun bruker et av disse firmaene inn i mellom. Trodde det var et annet hun slaktet. Men min husk er dårlig 🥴

Hei! Jeg bruker Godt Levert. Av og på. Har gjort det i mange år. Har en pause nå. Veldig godt fornøyd. Hello Fresh testet jeg bare en gang, men var ikke fornøyd med råvarene. Jeg ville ikke sagt jeg «slaktet» de, men jeg sa ifra om dette til følgere og sendte også en e-post til Hello Fresh. Jeg har siden fått flere tilbud fra Hello Fresh om å markedsføre de, men jeg holder meg til Godt Levert. Spør bare meg om du lurer på noe mer. Nå har jeg opprettet bruker:) 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (På 9.1.2023 den 16.46):

Jeg har alltid vært tilhenger og heiet på Yummimummy, men de siste månedene har hun rett og slett tapt seg,

Sett bort i fra reklame for eget merch så likte jeg samarbeidene hun hadde. Det var lite samarbeid, og de samarbeidene hun hadde var for små, lokale bedrifter som hun heiet frem. Feks den slakteren og bedriften hans, et lokalt hagesenter, hun som lager duftlys, ei som lager kremer og såper. Men nå så er det samme linja som alle andre influencere med bl.a storytell og disse sandalene som alle andre reklamerer for. Fra å skille seg positivt ut så er hun nå en penge-innkasserer for kreti og pleti på lik linje som alle andre. Ingen samarbeid som skiller seg ut. Før så satte hun seg skikkelig inn i det hun reklamerte for; gikk all in og la inn en skikkelig innsats.

Det begynte med Storytell; husker hun spurte hva følgerene mente om reklame for lydbøker, og jeg svare bare det ikke er Storytell som alt som kan krype og gå av influencere reklamere for…..og joa, ikke lenge etter var Stroryell på banen

Og dessverre så tar reklameringen mere over for det viktige budskapet hennes om det naturlige og å være glad i seg selv uten å måtte fylle på med Botox og fillere og telle kalorier for å være tynn. Som var grunnen til at jeg begynte å følge henne. Hun var en herlig og nødvendig motvekt til alle de andre. Men hun har endret seg. Jeg forstår behovet for å tjene penger, men hun burde fortsette den veien hun begynte på. Hun burde ikke sagt opp jobben og gått rett i influencer-bransjen. Hun har blitt som alle de andre når det gjelder reklame 

Men fortsatt tommel opp for skjerming av barn og mannen :) og at hun fortsatt står for det å være naturlig.

Kampen mot skjønnhetsindustrien og ulovlig promotering av det drukner dessverre mere og mere til fordel for reklame

Hei! Takk for synspunkt angående innhold og markedsføring. Det er en balansegang alt, men jeg prøver å gjøre det jeg synes er best for kanalen og for å rettferdiggjøre tid brukt i some. Jeg gleder meg til å ta enda større krafttak mot skjønnhetsbransjen, men er oppslukt i arbeid med nytt show nå og det er naturlig at kanalen endres litt utifra hva jeg har mulighet til å ettergå. Veldig kjekt at du synes det er viktig at jeg slår ned på bransjen da! Det motiverer:) 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (På 9.1.2023 den 18.48):

Det jeg synes blir litt for mye når det gjelder henne er det pengebruken. Hun og mannen må jo vasse i penger. Litt mye bruk og kast der. Bl.a olabukse til mannen hun skulle selge. Olabukse til 4000 som hun skulle selge for 600, var brukt et par ganger. Kjøpe ditt, kjøpe datt. Hvertfall i disse tider, hvor mange sliter med å få betalt regninger og ha mat på bordet. Litt kjedelig hun gnir inn i trynet til folk alt hun (og mannen) handler. 

Reklamene hennes klikker jeg fort over. Lar meg aldri påvirke av noen influensere. Men ja, har blitt mye av det. Er så lei disse happyfloppene eller hva pokker det heter, og Storytell. Går igjen hos alle. Kommer vel snart reklame for cubus og hellofresh også. 

Hei! Kjedelig at du føler jeg gnir god økonomi inn i trynet på folk. Det er ikke min intensjon. Jeg er forøvrig stolt over at jeg kan tjene penger som selvstendig næringsdrivende og selvom det i enkelte tilfeller er godt betalt vasser jeg på ingen måte i penger. Hello Fresh-reklame har jeg ingen planer om å gå i gang med. Ei Cubus, men hvem vet egentlig hva fremtiden bringer? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millie- skrev (På 9.1.2023 den 18.57):

Tenker nok familien, dvs mannen, drar inn mer enn nok penger. De har et fantastisk hus i et fint strøk, hytte på fjellet og veldig mye av de klærne hun selger er dyre. For ikke snakke om hvor mye hun går på kafé, kjøper nips og naps.

I den perioden hun snakket så mye om å ta grep for seg selv, bytte jobb osv, skrev jeg til henne om dette. Om at det å bytte jobb og risikere lange perioder med mindre lønn ikke er noe alle har mulighet til. Hun svarte sånn halvhjerta om at alle har ulike forutsetninger men alle kan ta grep. Jeg synes ikke hun skal snakke som om hun har samme forutsetninger som «folk flest», for hun er superpriviligert økonomisk.

Hei! Hvis du ville ha et lengre svar og opplevde svaret mitt som halvhjertet da du spurte på snap, så kunne du bare bedt meg utdype:) Jeg svarer som regel alle som skriver til meg og det er tidkrevende (men veldig gøy) arbeid. Ikke alltid har jeg mulighet til å svare så langt som det kanskje forventes. Spør bare igjen om du lurer på noe. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Sitron skrev (9 timer siden):

Ganske sikker på hun slaktet hello fresh, for jeg brukte de da hun slaktet de. Men kan være jeg husker feil og. (eller at hun har slakter flere) 

Vel var ikke så imponert over Hello Fresh her heller - opplevde det ikke som særlig fresh.  Så hvorfor skal man ikke slakte når man ikke får det man har bestilt?

Ang. økonomi - herrefred er vel den influenseren som gnikker det minst i trynet på folk? Så bra at man har et fint hus og god økonomi - skal man begynne å skjule det og nå for å unngå å trampe noen på tærne?  Et friskt pust i en ellers så overfladisk influenser verden.

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker snappen din veldig godt @Yummymummy_snap🙏🏻 Syntes også det begynner å bli mye «mainstream» reklame på kanalen din -men du har ennå min tillit for du fremstår i hvertfall mer troverdig når du selger produktene inn, jeg tror oppriktig du liker produktene du reklamerer for. Kjenpefint at du også slår ett slag for de små og lokale bedriftene. Samt at du selger inn mer opplevelser, mat og mer bærekraftige produkter en den jengse influenser. Blir mye pushing av «bruk og kast» produkter på some -så sånn sett skiller du deg også ut. Veldig glad du har mindre fokus på merch -skjønner at det kan være en god inntektskilde å ha i bunn, men trenger du den egentlig?!. Opplever at det også er å pushe på folk mer ting av det de ikke trenger selvom budskapet ditt på de er bra😊 Ellers så elsker jeg ditt fokus på det naturlige og ditt engasjement for å belyse skjønnhetsbransjens «bakside». Du er en god formidler og historieforteller -det er sjeldent jeg bare scroller igjennom snapdagen din, jeg blir oppriktig interessert og engasjert og ser og hører stort sett igjennom alt. Heier på deg🥳

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (1 minutt siden):

Liker snappen din veldig godt @Yummymummy_snap🙏🏻 Syntes også det begynner å bli mye «mainstream» reklame på kanalen din -men du har ennå min tillit for du fremstår i hvertfall mer troverdig når du selger produktene inn, jeg tror oppriktig du liker produktene du reklamerer for. Kjenpefint at du også slår ett slag for de små og lokale bedriftene. Samt at du selger inn mer opplevelser, mat og mer bærekraftige produkter en den jengse influenser. Blir mye pushing av «bruk og kast» produkter på some -så sånn sett skiller du deg også ut. Veldig glad du har mindre fokus på merch -skjønner at det kan være en god inntektskilde å ha i bunn, men trenger du den egentlig?!. Opplever at det også er å pushe på folk mer ting av det de ikke trenger selvom budskapet ditt på de er bra😊 Ellers så elsker jeg ditt fokus på det naturlige og ditt engasjement for å belyse skjønnhetsbransjens «bakside». Du er en god formidler og historieforteller -det er sjeldent jeg bare scroller igjennom snapdagen din, jeg blir oppriktig interessert og engasjert og ser og hører stort sett igjennom alt. Heier på deg🥳

Takk for både synspunkt og så mange gode ord! Motiverende og det hjelper meg å forstå bedre hva dere følgere verdsetter og hvor jeg kan fortsette å ha fokus. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yummymummy_snap skrev (56 minutter siden):

Hei! Hva mente du med denne? Og ja, det er meg - Veronica Simoné Fjeld - som svarer. Tenkte jeg kunne både lære og bidra til å avkrefte usannheter her inne:) 

Skreiv dette etter triaden din om at du hadde kontaktet god morgen Norge og diverse andre medier. Minnet meg veldig om sånn som Trine holdt på bla. for å komme på oprah. Skjønner at det er jobben din å profilere deg selv, så da må man sikkert holde på sånn. Jeg for min del har avfulgt deg.  Digget å følge med på deg før. Når du hadde en «ordentlig» jobb. Det var interresant å følge deg da. Likte kroppspositivitismen din. Nå er det mye happy flopps og hamster.
Før ga det meg glede å følge deg. Det gjør det ikke lengre. Men sånn er det vel. Man kan ikke gjøre alle til lags. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spyflua skrev (7 minutter siden):

Skreiv dette etter triaden din om at du hadde kontaktet god morgen Norge og diverse andre medier. Minnet meg veldig om sånn som Trine holdt på bla. for å komme på oprah. Skjønner at det er jobben din å profilere deg selv, så da må man sikkert holde på sånn. Jeg for min del har avfulgt deg.  Digget å følge med på deg før. Når du hadde en «ordentlig» jobb. Det var interresant å følge deg da. Likte kroppspositivitismen din. Nå er det mye happy flopps og hamster.
Før ga det meg glede å følge deg. Det gjør det ikke lengre. Men sånn er det vel. Man kan ikke gjøre alle til lags. 

Aha! Ja husker hun kom på Oprah: og det er jo steinkult! Ikke alt jeg er enig med Trine Grung om, men jeg tenker det er naturlig. Hvis jeg kommer meg på et show av Oprah sin størrelse noen gang så skal jeg være passe stolt! Og du gjør helt rett i å avfølge de som ikke gir deg glede. Takk for tiden du har investert i meg. Regner ikke med du kommenterer så mye på hva jeg finner på nå da, siden du ikke følger med lenger - men om du finner på å stikke innom kanalene mine så er det bare å gi lyd fra seg i chat om det skulle være noe du ville lufte. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, MiominMio said:

Vel var ikke så imponert over Hello Fresh her heller - opplevde det ikke som særlig fresh.  Så hvorfor skal man ikke slakte når man ikke får det man har bestilt?

Ang. økonomi - herrefred er vel den influenseren som gnikker det minst i trynet på folk? Så bra at man har et fint hus og god økonomi - skal man begynne å skjule det og nå for å unngå å trampe noen på tærne?  Et friskt pust i en ellers så overfladisk influenser verden.

Har ikke sagt noe på at hun slaktet de. Bare hvorfor jeg husker at det var HF. 

Har heller ikke kommentert økonomien hennes 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yummymummy_snap skrev (2 timer siden):

Hei! Hvis du ville ha et lengre svar og opplevde svaret mitt som halvhjertet da du spurte på snap, så kunne du bare bedt meg utdype:) Jeg svarer som regel alle som skriver til meg og det er tidkrevende (men veldig gøy) arbeid. Ikke alltid har jeg mulighet til å svare så langt som det kanskje forventes. Spør bare igjen om du lurer på noe. 

Det handlet vel ikke så mye om hvor langt svaret ditt var. Mer om at jeg ønsket å spille inn at det å kunne ta sjansen som selvstendig næringsdrivende dessverre ikke er en mulighet for alle, og hovedgrunnen er økonomi. Ingen har noe med familiens inntekt, men det går an å være ærlig på at det å ta slike sjanser ikke er en mulighet for alle. Noen er mer privilegerte, bra for dem, men det gjør også at de står friere til å ta sjanser i livet.

De få jeg kjenner i førtiårene med flott og dyrt hus, hytte, flotte møbler osv, har ikke mulighet til å gå uten lønn en periode. Vi har heller ikke det, selv om vi «bare» har hus. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millie- skrev (5 minutter siden):

Det handlet vel ikke så mye om hvor langt svaret ditt var. Mer om at jeg ønsket å spille inn at det å kunne ta sjansen som selvstendig næringsdrivende dessverre ikke er en mulighet for alle, og hovedgrunnen er økonomi. Ingen har noe med familiens inntekt, men det går an å være ærlig på at det å ta slike sjanser ikke er en mulighet for alle. Noen er mer privilegerte, bra for dem, men det gjør også at de står friere til å ta sjanser i livet.

De få jeg kjenner i førtiårene med flott og dyrt hus, hytte, flotte møbler osv, har ikke mulighet til å gå uten lønn en periode. Vi har heller ikke det, selv om vi «bare» har hus. 

Enig i alt dette 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yummymummy_snap skrev (2 timer siden):

Hei! Kjedelig at du føler jeg gnir god økonomi inn i trynet på folk. Det er ikke min intensjon. Jeg er forøvrig stolt over at jeg kan tjene penger som selvstendig næringsdrivende og selvom det i enkelte tilfeller er godt betalt vasser jeg på ingen måte i penger. Hello Fresh-reklame har jeg ingen planer om å gå i gang med. Ei Cubus, men hvem vet egentlig hva fremtiden bringer? 

Men hva for signaler tenker du at du sender ut med f.eks salg av olabuksen til mannen din? Ny olabukse til 4000, som kun er brukt et par ganger. For meg er det totalt sløseri.  Å i disse dager hvor så mange sliter, så slår du nok mange midt i ansiktet med slik.

Jeg synes det er kjempe flott du har klart å etablere ditt eget firma. Må jo være drømmen. Så gratulerer med det. Liker ditt blide vesen. Aldri klaging og sutring som så mange influensere gjør. 👍

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (Akkurat nå):

Men hva for signaler tenker du at du sender ut med f.eks salg av olabuksen til mannen din? Ny olabukse til 4000, som kun er brukt et par ganger. For meg er det totalt sløseri.  Å i disse dager hvor så mange sliter, så slår du nok mange midt i ansiktet med slik.

Jeg synes det er kjempe flott du har klart å etablere ditt eget firma. Må jo være drømmen. Så gratulerer med det. Liker ditt blide vesen. Aldri klaging og sutring som så mange influensere gjør. 👍

Jeg tenkte det var gøy å gi noen andre mulighet til et kupp med å kjøpe en sånn bukse til den prisen jeg/vi solgte den for, og tenkte ikke noe annet utover det. Var i alle fall aldri intensjonen at jeg skulle skryte eller gni noe inn i noe som helst:) Buksen ble ikke brukt, da er det bedre at den blir brukt av noen andre - og sløseri er jo nokså relativt. Hvis en har feks to dyre dongeribukser som blir brukt er det i mitt syn mye bedre enn tyve billige bukser, men hey jeg har virkelig sløst i livet jeg: på billige klær feks som bare ble brukt et par ganger på tv. Fokuset er helt annerledes nå. Vi endrer oss jo som mennesker, og vaner og preferanse deretter.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Yummymummy_snap jeg synes absolutt bare det er positivt at du er her inne. Både for å kunne svare og komme med innspill, men også for å minne de som trenger det om å holde en ok tone når en snakker om andre mennesker. Diskusjonen går hett i andre tråder om influencere som forvarer seg selv under falsk navn, så det å gå inn åpent viser seriøsitet. Kudos til deg for det 

• Liker 8
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Millie- skrev (23 minutter siden):

@Yummymummy_snap jeg synes absolutt bare det er positivt at du er her inne. Både for å kunne svare og komme med innspill, men også for å minne de som trenger det om å holde en ok tone når en snakker om andre mennesker. Diskusjonen går hett i andre tråder om influencere som forvarer seg selv under falsk navn, så det å gå inn åpent viser seriøsitet. Kudos til deg for det 

Enig. Flere burde følge dette eksempelet. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger yummymummy ❤️ gir meg et avbrekk i hverdagen og den eneste influenseren som faktisk gir meg noe positivt!! På tunge dager hvor motivasjonen er på bånn gjør hun alltid dagen bedre! Så stå på @Yummymummy_snap❤️ du betyr mye for mange. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (15 timer siden):

Skjønner ikke helt meldingen din. Skal ikke hun få lov å selge en dyr bukse billig fordi det gir dårlige signaler fordi folk sliter?

Syns det er bra at hun selger det billig eg. Får jo noen en sjanse til å kjøpe en dyr bukse billig . Tommel opp til henne for dette👏

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sure sitronen skrev (1 time siden):

Skjønner ikke helt meldingen din. Skal ikke hun få lov å selge en dyr bukse billig fordi det gir dårlige signaler fordi folk sliter?

Syns det er bra at hun selger det billig eg. Får jo noen en sjanse til å kjøpe en dyr bukse billig . Tommel opp til henne for dette👏

Det jeg mener er at 

1: kjøpe bukse til 4000 er jo vannvittig

2: kjøpe så dyr bukse å bare gidde å bruke den et par ganger er sløsing. 

Hvorfor gidde å kjøpe en bukse å så bruke den et par ganger? Det er bruk og kast mentalitet. Sløseri. Man tenker ikke før man handler da. Å igjen viser at " vi har så mye penger at vi kan sløse bort 4000 kr på en bukse, og så gidder vi ikke å bruke den mer. Da selger jeg den billig, så ser det ut som vi er skikkelig rause. At folk i disse tider sliter med å få mat på bordet bryr ikke vi oss om, så lenge vi kan vise disse at vi har mye penger. Klask i fjeset til deg som sliter". 

Å hun unnskylder at det er bedre med et par dyre bukser enn 20 billige. Vet ikke hva hun mener med billig. Er vel bukser til 1500-2000 det da. 

Vi som har dårlig råd har verken 2 dyre eller 20 billige bukser. 

Å dette med buksen er jo bare et eksempel av mange andre kjøp hun driver med. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...