Gå til innhold

YummyMummy

Gjest TyrkiskPepper

Anbefalte innlegg

GulleGull skrev (På 12.5.2023 den 18.58):

Takk @Yummymummy_snap for at du tok opp og satt litt søkelys på sykdommen ME på snappen din i dag🫶💙 🫶. Jeg avfulgte deg i protest for en liten stund siden da  du skrudde på den irriterende popup reklamen på snapen din igjen 🙈 … men så dukket du opp på utforsk i dag, jeg trykket meg inn og så du snakket om ME på ME -dagen👍🏻 Så nå skal jeg jaggu følge deg igjen i takknemlighet for det 🙏🏻

Så flott det finnes en dag som gjør at vi alle blir mer informert. Jeg vet altfor lite om ME og er sjokkert over at det finnes så lite forskning på en sykdom som rammer enkelte så hardt. En glede at du er tilbake som følger! Takk :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sharp75! skrev (På 5.5.2023 den 18.24):

Og reklame for kollagenpulver kom nå mellom hennes snaper hos meg nå, når jeg gikk inn og så 👏👏 Ja, jeg vet hun ikke styrer det, men pengene styrer, presis som hos alle influencere.... Som det står over, da kan hun stoppe til hun finner ut av ting... Mye vil ha mer. 

Du vet at du selv kan styre hva du ønsker å få av reklame på snap? 

Det gjør du via i stillinger. Jeg får aldri reklamer for skjønnjetsprodukter, verken på instagram eller snap nettopp fordi at jeg justert innstillingene slik. 

At du velger å skylde på YM at du får reklame opp for kollagenpulver syns jeg er litt snevert - når du enkelt kan styre det selv. 

Lett å skylde på andre 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, stepbystep said:

Det gjør du via i stillinger. Jeg får aldri reklamer for skjønnjetsprodukter, verken på instagram eller snap nettopp fordi at jeg justert innstillingene slik. 

At du velger å skylde på YM at du får reklame opp for kollagenpulver syns jeg er litt snevert - når du enkelt kan styre det selv. 

Lett å skylde på andre 🙄

Det stemmer ikke helt det du sier.

Mye av ads er basert på kjønn, alder og geografisk plassering.

Jeg har selv valgt kun enkelte "interesser" på innstillinger, og får opp mye annet som baserer seg på at jeg er en kvinne mellom 18 - 60 år. Får opp meget mye sminke, hår, klær, skjønnhetsprodukter. Og veldig lite av det jeg har sagt som interesse som er spill, musikk, tv, drikkevarer.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anon01 skrev (3 timer siden):

Det stemmer ikke helt det du sier.

Mye av ads er basert på kjønn, alder og geografisk plassering.

Jeg har selv valgt kun enkelte "interesser" på innstillinger, og får opp mye annet som baserer seg på at jeg er en kvinne mellom 18 - 60 år. Får opp meget mye sminke, hår, klær, skjønnhetsprodukter. Og veldig lite av det jeg har sagt som interesse som er spill, musikk, tv, drikkevarer.

Ja, det stemmer det. Men du kan velge det vekk. Hvis du ikke justere innstillingene dine, så kommer reklamen basert på kjønn, alder osv. 

Men hvis du går inn på innstillingene eller reklamen som kommer og trykker på " hvorfor ser jeg denne annonsen?" så kan du endre innstillingene def - slik at færre og ingen av de reklamene kommer opp. 

Jeg får feks opp mye reklame av strikking, Baby, barn og hund - siden det er det jeg interressere meg får. Hvis jeg får en reklame opp som er relevant for meg - så gir jeg beskjed med en gang på snap ( de tre prikkene øverst på siden) at denne reklamen er urelevant for meg.  På den måten så styrer jeg selv hva jeg ønsker å få opp som reklame. 

Endret av stepbystep
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stepbystep skrev (3 timer siden):

Lett å skylde på andre 🙄

Tror du gikk glipp av poenget. Det er ikke jeg som er i mot dette. Det er hun som ikke ville ha slik reklame mellom sine snapper, men money talks. Så jeg skylder ikke på andre. Jeg driter vel i hvilken reklame som kommer hos hvem, men stå for sine prinsipper kan man vel gjøre. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, stepbystep said:

Ja, det stemmer det. Men du kan velge det vekk. Hvis du ikke justere innstillingene dine, så kommer reklamen basert på kjønn, alder osv. 

Men hvis du går inn på innstillingene eller reklamen som kommer og trykker på " hvorfor ser jeg denne annonsen?" så kan du endre innstillingene def - slik at færre og ingen av de reklamene kommer opp. 

Jeg får feks opp mye reklame av strikking, Baby, barn og hund - siden det er det jeg interressere meg får. Hvis jeg får en reklame opp som er relevant for meg - så gir jeg beskjed med en gang på snap ( de tre prikkene øverst på siden) at denne reklamen er urelevant for meg.  På den måten så styrer jeg selv hva jeg ønsker å få opp som reklame. 

Jeg får fortsatt den type reklame selv om jeg gir beskjed om at det er irrelevant reklame :) Når det angår reklame, så er det kompleks, og en løsning vil ikke fungere for alle.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sharp75! skrev (1 time siden):

Tror du gikk glipp av poenget. Det er ikke jeg som er i mot dette. Det er hun som ikke ville ha slik reklame mellom sine snapper, men money talks. Så jeg skylder ikke på andre. Jeg driter vel i hvilken reklame som kommer hos hvem, men stå for sine prinsipper kan man vel gjøre. 

Integritet, prinsipper og moral er ikke så viktig som cash

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå nå hvert fall ærlig om hvorfor reklamen forblir da. Blir for dumt å prøve og pakke det inn i masse svada - selvsagt er det for pengene. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange influencere utnytter nok dette at de tjener penger på hver 7.snap. Ser mange som tidligere var aktive på Instagram nå kun snapper og de snapper mye mer enn før og masse vas. 
Jeg er lei av alt vaset og reklamen, betaler jo (YouTube) for å bli kvitt den og orker ikke klikke inn på video på Dagbladet etc å pine meg gjennom 2-3 reklamer for så se noe tøys. Lærer vi noe av å følge disse influencerene? Vi kaster bort tiden vår det er det vi gjør. 
Nå er jeg på YM alder og i min omgangskrets er vi mange som tar til fornuft og har sett oss litt lei av å bruke verdifull tid på dette vaset. Det går mye i det samme hele tiden. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (1 time siden):

Stå nå hvert fall ærlig om hvorfor reklamen forblir da. Blir for dumt å prøve og pakke det inn i masse svada - selvsagt er det for pengene. 

Hun svarte meg på en melding at hun kunne ikke gå glipp av de pengene. Så ja, kun for penga! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (4 minutter siden):

Hun svarte meg på en melding at hun kunne ikke gå glipp av de pengene. Så ja, kun for penga! 

Da er hun ikke mye til motsatsen av influencere som har frontet og ønsker og være. Penger er desverre ikke alt her i livet 🥺

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hun der er slitsom🙈 Har meninger om det meste og  klager på det meste. For å si det slik, stakkars butikk ansatte om hun har fått en feilvare eller fått for lite penger igjen🙈

Sett det på snap, sett henne i byen her mange ganger...

Et enormt oppmerksomhetsbehov.

Det er også viktig og se mest mulig ustelt ut og hår under armene er fint😍Og alle som er opptatt av å stelle seg fy fy,dårlige forbilder hele gjengen frem med pekefingeren🙈

Yunmy mommy burde hete kontroll mommy🙊

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (3 timer siden):

Hun der er slitsom🙈 Har meninger om det meste og  klager på det meste. For å si det slik, stakkars butikk ansatte om hun har fått en feilvare eller fått for lite penger igjen🙈

Sett det på snap, sett henne i byen her mange ganger...

Et enormt oppmerksomhetsbehov.

Det er også viktig og se mest mulig ustelt ut og hår under armene er fint😍Og alle som er opptatt av å stelle seg fy fy,dårlige forbilder hele gjengen frem med pekefingeren🙈

Yunmy mommy burde hete kontroll mommy🙊

Hvorfor er det feil å reklamere på feilvare eller påpeke at man får tilbake feil veksel/penger? Jeg tenker motsatt, det er bra at noen fronter rettighetene vi har som forbruker. Det er mye bruk og kast o samfunnet. At yummymummy velger å få ting reparert syntes jeg er bra.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vegglampe skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er det feil å reklamere på feilvare eller påpeke at man får tilbake feil veksel/penger? Jeg tenker motsatt, det er bra at noen fronter rettighetene vi har som forbruker. Det er mye bruk og kast o samfunnet. At yummymummy velger å få ting reparert syntes jeg er bra.

Foodora maten kald,penger igjen... NAV...returer +++ 

Jeg bare sier det at hun klager på det meste, å klage på en vaskemaskin etc noe annet...,men det er mye klaging generelt på ting om det er andre influensere, eller de "satans jævlene" som ikke like pride. Akkurat som man er anti homo bare fordi man ikke ser vits med pride oppstyret og disse flagene. Bare mye...men for all del,jeg har ikke fulgt henne på stund. Orket ikke klaging😅 Men folk får følge dem de vil😅

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (2 timer siden):

Foodora maten kald,penger igjen... NAV...returer +++ 

Jeg bare sier det at hun klager på det meste, å klage på en vaskemaskin etc noe annet...,men det er mye klaging generelt på ting om det er andre influensere, eller de "satans jævlene" som ikke like pride. Akkurat som man er anti homo bare fordi man ikke ser vits med pride oppstyret og disse flagene. Bare mye...men for all del,jeg har ikke fulgt henne på stund. Orket ikke klaging😅 Men folk får følge dem de vil😅

Men er det ikke legetime å forvente varm mat når man bestiller mat via foodora? Hvis jeg ikke husker feil, så brukte de begge gangene over 2 timer bare på levering. Når de tilbyr utkjøring i hennes bydel, så er det ikke unaturlig og forvente varm mat. Hadde klagd selv..

jeg følger henne egentlig kun bare med ett øye nå lengre, men jeg sitter med motsatt inntrykk enn deg. Det med pride skal jeg ikke uttale meg om, det har jeg ikke fått med meg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegglampe skrev (3 timer siden):

Men er det ikke legetime å forvente varm mat når man bestiller mat via foodora? Hvis jeg ikke husker feil, så brukte de begge gangene over 2 timer bare på levering. Når de tilbyr utkjøring i hennes bydel, så er det ikke unaturlig og forvente varm mat. Hadde klagd selv..

jeg følger henne egentlig kun bare med ett øye nå lengre, men jeg sitter med motsatt inntrykk enn deg. Det med pride skal jeg ikke uttale meg om, det har jeg ikke fått med meg.

Husker ikke ordene,men veldig sinne som "tragiske undermennesker" eller noe slikt om folk som ikke liker homofile og voldsomme pekefinger.  Bare så voldsomt å reagere. Folk får elske dem de vil,men jeg reagerer når folk skal holde foredrag om det bare for å understreke noe. 40min lange snapper om det liksom...

Men igjen følger henne ikke lengre og vet ikke av hva mer hun snakker om,men hun gjør mye ut av seg generelt. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvordan går det med reklame mellom snappene?  Har hun fått vekslet diamantene inn i penger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (1 time siden):

Og hvordan går det med reklame mellom snappene?  Har hun fått vekslet diamantene inn i penger? 

Sist hun snakka om det hadde hun ikke. Hun får ikke kontakt med snap sier hun. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (15 timer siden):

Husker ikke ordene,men veldig sinne som "tragiske undermennesker" eller noe slikt om folk som ikke liker homofile og voldsomme pekefinger.  Bare så voldsomt å reagere. Folk får elske dem de vil,men jeg reagerer når folk skal holde foredrag om det bare for å understreke noe. 40min lange snapper om det liksom...

Men igjen følger henne ikke lengre og vet ikke av hva mer hun snakker om,men hun gjør mye ut av seg generelt. 

Og hun viser rett som det er alkohol. Ingen som sier noe da. Hun er presis som andre influencere..... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (På 12.7.2023 den 15.14):

Og hun viser rett som det er alkohol. Ingen som sier noe da. Hun er presis som andre influencere..... 

Det er da fullstendig lov å poste bilde med alkohol. Det er å poste bilde av alkohol i sammenheng med reklame/spons som ikke er lov. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...