Gå til innhold

Du som har fått barn "sent": hva er grunnen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 timer siden, timbar skrev:

Lurer på om noen av dere her som er så opptatt av at forhold skal være perfekt, man skal være ferdig med studier og ha fast jobb og alt på stell skjønner at alle de tingene dere i dag verdsetter ikke kommer til å ha så stor betydning når dere passerer 50, det er nok ikke like kult med all denne fritiden og mulighetene seinere i livet og da er det for mange før seint.

Noen ganger må man faktisk gamble litt her i livet hvis man ikke skal bli ensom når man blir gammel.Og det er noe med at blod er tjukkere enn vann så ikke sikkert alle disse spennende vennene fortsatt er så tilgjengelig når man eldes da.

 

Nå er det vel ikke noe hemmelighet at mange av de som får barn før alt er på stell, får økonomisk hjelp fra familien, i større eller mindre grad. De fleste jeg kjenner med barn (både de som fikk tidlig og de som ikke fikk så tidlig) har f.eks fått barnesete og barnevogn av foreldrene sine. De har fått klær og leker med jevne mellomrom og har alltid noen å spørre hvis de står i en krisesituasjon. Hvis man har den tryggheten i bakhodet, så er det nok ikke like skremmende å få barn før alt er på stell. I min familie er dette absolutt ikke en mulighet, da mine foreldres økonomi er svært, svært dårlig. Det er jeg som må gi dem penger.

Man trenger da heller ikke å bli ensom som gammel hvis man får barn i 30-årene. 🤔

Anonymkode: ef8f0...d60

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...