AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #61 Skrevet 16. januar 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes vask av intime steder er litt vanskelig med wet-wipes da det blir for sterkt og områdene blir irritert. Anonymkode: 9768a...2bb Du virker veldig enkel. Det er velkjent at det finnes wet-wipes til alle formål, med og uten såpe. Men jeg ser at du har fått det forklart allerede😀 Anonymkode: 85b7f...f5f
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #62 Skrevet 16. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du virker veldig enkel. Det er velkjent at det finnes wet-wipes til alle formål, med og uten såpe. Men jeg ser at du har fått det forklart allerede😀 Anonymkode: 85b7f...f5f Så du bruker mine ord? Du klarer ikke å finne på ord selv? Jeg reagerer på de fleste såper beregnet for underliv, uansett hvor milde de er. Derfor har jeg ikke brukt wet wipes. Så, tilbake til 1. klasse på barneskolen med deg Anonymkode: 9768a...2bb
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #63 Skrevet 16. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kanskje jeg skal prøve å bli ufør i 3 år mens jeg studerer, for så og bli frisk etter det. Da sitter jeg med 0 i lån 🙂 vAnonymkode: 92c70...ce7 Skal vi bytte da? Du kan få min psoriasis artritt og alle betennelser og smerter det kommer ved, gjerne gå med krykker halvparten av året. Så kan du også få med tarmsykdommen min Ulcerøs kolitt, som går på blødninger renneræv hver dag, samt min fremtidige tarmkreft. Jeg bytter gjerne, høres det ut som en god deal? Ikke glem de tusenvis av pengene som ryker på medisin og kosthold gjennom årene da, eller tapt inntekt i forhold til at du ikke kan jobbe. Mangel på sosialt liv, fatigue, osv. Nei, det må være helt fantastisk å være på AAP/Uføre, du går virkelig glipp av noe. Anonymkode: 91a83...736 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #64 Skrevet 16. januar 2019 Jeg glemte å nevne at du får til og med cellegift preparater, biologiske medisiner og masse prednisolon, alle stappfulle av bivirkninger og noen usikkerhet i forhold til langtids bivirkninger. Hva er lån når du kan heller få lymfekreft av medisiner, eller leversvikt. Anonymkode: 91a83...736 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #65 Skrevet 16. januar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ganske sykt at man kan få dekket utdanning av nav, når resten av landets studenter må gå på Lånekassen.. Anonymkode: 92c70...ce7 Jeg må si meg enig her. Hvorfor blir man ufør i første omgang hvis man er i stand til å studere og ta en master av alle ting? Og hva skal man men en lang og kostbar utdannelse hvis man er ufør? Jeg trodde man var ufør fordi man ikke klarte hverken utdannelse eller arbeid. Anonymkode: 454ec...649
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #66 Skrevet 16. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så man kan ikke studere på AAP heller da, etter din logikk? Sånn som i min situasjon feks. så kan ikke jeg få en jobb jeg fungerer i med den utdanningen jeg har. Jeg er ikke frisk, jeg hadde kanskje 30% oppmøte på forelesninger i fjor, hittil i semesteret har jeg 100%, neste uke har jeg kanskje 0. Kanskje jeg er frisk når aap og studier er over, kanskje jeg ikke er det. Om jeg ikke er det er det uføretrygd som er det jeg ender med, men selv da kan jeg bli frisk om 10 år. Kanskje kommer det en kur om fem år. Hva er mest lønnsomt for nav og samfunnet da? At jeg har fått sponset en utdanning nå, hvor de uansett betaler meg penger, eller at jeg ble ufør for to år siden og hadde vært det resten av livet? Anonymkode: 3cedb...d67 Å studere på AAP er en helt annen situasjon enn å studere som ufør. Når man går på AAP er man under utredning som i ende vil fortelle om man er i stand til å arbeide, hvor mye og hva slags arbeid. Kanskje man klarer å arbeide med ny utdannelse for eksempel. Som ufør er man ferdig utredet og man er ufør, altså man klarer ikke å arbeide. Med en slik logikk du fremviser her, lurer jeg på om du forstår hva 100% ufør er for noe? Anonymkode: 454ec...649
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #67 Skrevet 16. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å studere på AAP er en helt annen situasjon enn å studere som ufør. Når man går på AAP er man under utredning som i ende vil fortelle om man er i stand til å arbeide, hvor mye og hva slags arbeid. Kanskje man klarer å arbeide med ny utdannelse for eksempel. Som ufør er man ferdig utredet og man er ufør, altså man klarer ikke å arbeide. Med en slik logikk du fremviser her, lurer jeg på om du forstår hva 100% ufør er for noe? Anonymkode: 454ec...649 Du vet at det finnes noe som heter 50% ufør også? At det kan være noen blir friskere med årene og kan ha 50% ufør, og 50% i arbeid? Skal man ikke da få lov til å ta utdanning? Hva om man bare er interessert i et fag og har krefter nok til å fullføre et studie på deltid? Gjør det deg noe om en som er ufør også studerer? Jeg har sagt det før men sier det igjen: når man blir ifør kan man ha rett til å få slettet hele eller deler av studielånet. Jeg fullførte min utdanning før jeg ble syk så jeg vet ikke hvordan det er når uføre studerer men det er ikke dyrt å studere i Norge så tviler egentlig på at noen uføre mottar støtte fra Lånekassen. Det som er dyrt med å være student i Norge er bosted og mat. De fleste uføre har allerede en bolig de bor i og er i stand til å betale for. Anonymkode: 9768a...2bb
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #68 Skrevet 16. januar 2019 Nei, er man ufør får man holde seg inne, helst i en sliten, trang og litt muggen kjellerhybel, man skal være ustelt, mager og depressiv, og har man noen som helst energi skal man bruke den på å skrive takkekort som sendes til alle landets skattebetalende arbeidere den dagen man klarer å krabbe til postkontoret! Anonymkode: 0bed2...c17 8
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #69 Skrevet 16. januar 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med en slik logikk du fremviser her, lurer jeg på om du forstår hva 100% ufør er for noe? Det vet jeg, jeg vet også at en del som er 100% uføre ikke egentlig er 100% arbeidsufør, men at de er det fordi at det er ingen som vil/kan ansette de. Jeg feks er jo arbeidsfør, feks i dag kunne jeg jobbet, og hele forrige uke, men jeg vet ikke om jeg kan jobbe i morgen og neste uke. Det er ingen som kan ansette noe som er så uforutsigbart. Hadde jeg blitt ufør hadde det vært 100% Dessuten er studier ikke det samme som en jobb. Mange kan klare studier uten å klare å jobbe. Feks så er det eneste obligatoriske oppmøtet jeg har på mitt studie, eksamen. Anonymkode: 3cedb...d67 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #70 Skrevet 16. januar 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet at det finnes noe som heter 50% ufør også? At det kan være noen blir friskere med årene og kan ha 50% ufør, og 50% i arbeid? Skal man ikke da få lov til å ta utdanning? Hva om man bare er interessert i et fag og har krefter nok til å fullføre et studie på deltid? Gjør det deg noe om en som er ufør også studerer? Jeg har sagt det før men sier det igjen: når man blir ifør kan man ha rett til å få slettet hele eller deler av studielånet. Jeg fullførte min utdanning før jeg ble syk så jeg vet ikke hvordan det er når uføre studerer men det er ikke dyrt å studere i Norge så tviler egentlig på at noen uføre mottar støtte fra Lånekassen. Det som er dyrt med å være student i Norge er bosted og mat. De fleste uføre har allerede en bolig de bor i og er i stand til å betale for. Anonymkode: 9768a...2bb Poenget med studielånet er å ha en inntekt slik man kan ha tid til å studere istedetfor å jobbe for livets opphold. Når det gjelder bosted er det en utfordring for mange uføre spesielt de som må leie og ikke får bostøtte. Når man har 100% uføretrygd har man en inntekt, slik at behovet for studielån faller bort. Om man overhodet kan få studielån, vet jeg ikke. Men jeg vet at man kan gjøre akkurat det man vil, det Nav bryr seg om er lønnsgivende arbeid, sivilstatus og utenlandsopphold utover 6 måneder pr år. Studier er meg bekjent ikke lønnsgivende arbeid, ergo er det bare å studere i vei, ufør eller ei! Anonymkode: 0bed2...c17 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #71 Skrevet 16. januar 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sagt det før men sier det igjen: når man blir ifør kan man ha rett til å få slettet hele eller deler av studielånet. Det er fint at det fins sånne ordninger. Men da burde man få tilbake gjelda hvis man blir arbeidsfør igjen. Anonymkode: 5ab54...c78
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #72 Skrevet 16. januar 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fint at det fins sånne ordninger. Men da burde man få tilbake gjelda hvis man blir arbeidsfør igjen. Anonymkode: 5ab54...c78 Ettergivelse av studielån ved uførhet følger inntekt. De som har minst, får ettergitt mest. Det er en liten hjelp når man har gått vesentlig ned i inntekt. Er det da rettferdig at man skal straffes om man mot formodning skulle makte å klore seg tilbake til arbeidslivet senere en gang? Anonymkode: 0bed2...c17 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #73 Skrevet 16. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ettergivelse av studielån ved uførhet følger inntekt. De som har minst, får ettergitt mest. Det er en liten hjelp når man har gått vesentlig ned i inntekt. Er det da rettferdig at man skal straffes om man mot formodning skulle makte å klore seg tilbake til arbeidslivet senere en gang? Anonymkode: 0bed2...c17 Straff? LOL. Det er jo ikke mer enn rett og rimelig at man betaler for seg hvis man har betalingsevne. Det burde jo selvfølgelig utvises et visst skjønn og ikke beregnes renter, men at man skal kunne slippe helt unna hvis man er tilbake i full jobb synes jeg blir for enkelt ja. Anonymkode: 5ab54...c78
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #74 Skrevet 16. januar 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fint at det fins sånne ordninger. Men da burde man få tilbake gjelda hvis man blir arbeidsfør igjen. Anonymkode: 5ab54...c78 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Straff? LOL. Det er jo ikke mer enn rett og rimelig at man betaler for seg hvis man har betalingsevne. Det burde jo selvfølgelig utvises et visst skjønn og ikke beregnes renter, men at man skal kunne slippe helt unna hvis man er tilbake i full jobb synes jeg blir for enkelt ja. Anonymkode: 5ab54...c78 Der var du tilbake igjen ja... Korttenkt og enkel i tankegangen som de fleste uførehatere Lite med empati er også en gjenganger. Anonymkode: 9768a...2bb 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #75 Skrevet 16. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Straff? LOL. Det er jo ikke mer enn rett og rimelig at man betaler for seg hvis man har betalingsevne. Det burde jo selvfølgelig utvises et visst skjønn og ikke beregnes renter, men at man skal kunne slippe helt unna hvis man er tilbake i full jobb synes jeg blir for enkelt ja. Anonymkode: 5ab54...c78 Hvis du er sykemeldt og får sykelønn, skal du da betale dette tilbake når du blir frisk? Anonymkode: 0bed2...c17 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #76 Skrevet 16. januar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Selv om du oppfører deg ufint, så har du rett i en ting: mennesker som faller mellom to stoler. Mennesker på aap som kunne tenke seg omskolering i et yrke man kanskje kan fungere noenlunde i, får kun ta videregående og ikke høyere utdanning. Tar de opp studielån mister de retten til aap. Fordi friske studenter har mulighet, og som oftest har en jobb ved siden av studiene, får de det til å gå opp i opp. Syke har ikke mulighet til å jobbe og studere, og de har neppe råd til å kun leve på Lånekassen, eller helse til å leve i kollektiv. DETTE burde endres! Dette er umenneskelig. Du vet at navere er snyltere? Mener du at alle syke er snyltere? Er for gode? Hmmm får ikke håpe karma biter deg i rævva da... Anonymkode: 9768a...2bb Vi har det for godt i Norge og svaret ditt beviser at mange på NAV er bortskjemte og late. Jeg er glad for at det kommer til å bli innstramminger i fremtiden selv om jeg syns det kommer til å bli surt at økonomien strammer seg for meg, så er det definitivt det beste alternativet og vil bidra med at sånne som deg vil skape mindre fordommer som vi alle må leve med i hverdagen. Mer, mer og mer holdningen din er utrolig vill. Skam deg! Anonymkode: 866cf...634
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #77 Skrevet 16. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg må si meg enig her. Hvorfor blir man ufør i første omgang hvis man er i stand til å studere og ta en master av alle ting? Og hva skal man men en lang og kostbar utdannelse hvis man er ufør? Jeg trodde man var ufør fordi man ikke klarte hverken utdannelse eller arbeid. Anonymkode: 454ec...649 Fordi vi er bortskjemte. Norge kaster bort masse penger til gratis studieplasser som ikke vil komme landet tilgode. Vi burde ha en hårreisende studieavgift. Skal se hvor mange som vil være evige studenter da. Anonymkode: 866cf...634
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #78 Skrevet 16. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har det for godt i Norge og svaret ditt beviser at mange på NAV er bortskjemte og late. Jeg er glad for at det kommer til å bli innstramminger i fremtiden selv om jeg syns det kommer til å bli surt at økonomien strammer seg for meg, så er det definitivt det beste alternativet og vil bidra med at sånne som deg vil skape mindre fordommer som vi alle må leve med i hverdagen. Mer, mer og mer holdningen din er utrolig vill. Skam deg! Anonymkode: 866cf...634 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fordi vi er bortskjemte. Norge kaster bort masse penger til gratis studieplasser som ikke vil komme landet tilgode. Vi burde ha en hårreisende studieavgift. Skal se hvor mange som vil være evige studenter da. Anonymkode: 866cf...634 Får ikke håpe du blir alvorlig syk da hmm Alternativet til at man ikke får omskolert seg er jo at man da blir ufør i stedet for å kanskje havne i fulltidsjobb, eller i alle fall nesten. Korttenkt og enkel tankegang igjen ja Med lite empati Dere må ha et vanvittig lite rikt liv som driver på slikt Anonymkode: 9768a...2bb
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #79 Skrevet 16. januar 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du er sykemeldt og får sykelønn, skal du da betale dette tilbake når du blir frisk? Nei? Det blir jo noe helt annet. Anonymkode: 5ab54...c78
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #80 Skrevet 16. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei? Det blir jo noe helt annet. Anonymkode: 5ab54...c78 Likt skal være likt! Anonymkode: 9768a...2bb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå