Gå til innhold

Forbudt å drepe tvillingbabyer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I prinsippet er det vel ikke annerledes enn ved  vanlig abort, sa en mor som hadde gjort dette, ut i media og sa. Sant nok det, men det må være vanskelig for helsepersonell å velge  

Hva den gjenlevende tvillingen vil tenke når hn blir stor og kanskje får greie på dette, er en helt annen problemstilling. 

Endret av Pipaluk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Kutt ut stråmenn og kverulering.

 

30 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Kutt ut stråmenn og kverulering.

Hvilke stråmenn? Hvilken kverulering? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Testosteron skrev:

 

Hvilke stråmenn? Hvilken kverulering? 

Seriøst? Du forholder deg ikke til det jeg eller andre skriver til deg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Seriøst? Du forholder deg ikke til det jeg eller andre skriver til deg. 

Jeg konstaterer at du ikke har ett eneste eksempel på at jeg har brukt stråmenn eller kverulert. Med andre ord er det du selv som holder på slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Testosteron skrev:

Jeg konstaterer at du ikke har ett eneste eksempel på at jeg har brukt stråmenn eller kverulert. Med andre ord er det du selv som holder på slik.

Forhold deg til svarene som du får! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Forhold deg til svarene som du får! 

Du har ennå ikke svart på det eneste spørsmålet jeg har stilt deg: Bør kvinner kunne bestemme over kroppen sin hele svangerskapet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Testosteron skrev:

Hvor skrev jeg at jeg er imot abort fordi fosteret ikke er en del av mors kropp? Du tillegger meg meninger jeg ikke har. Du bruker stråmannsargumentasjon. 

Hvorfor argumentere for at fosteret ikke er en del av mors kropp om dette ikke er ditt argument for å ulovliggjøre abort? Innrømmer du altså at du har sporet av tråden? 

Anonymkode: fc2c5...f75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor argumentere for at fosteret ikke er en del av mors kropp om dette ikke er ditt argument for å ulovliggjøre abort? Innrømmer du altså at du har sporet av tråden? 

Anonymkode: fc2c5...f75

 

Å diskutere trådens tema er ingen avsporing. 

Det finnes flere argumenter i abortdebatten enn dette ene. Selv den som mener at abort bør være lov, kan mene at dette ene argumentet ikke holder mål. Du tenker som Erasmus Montanus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Testosteron skrev:

Du har ennå ikke svart på det eneste spørsmålet jeg har stilt deg: Bør kvinner kunne bestemme over kroppen sin hele svangerskapet? 

Som en annen skrev her inne er det umulig å ha en debatt om dette da du ikke forholder deg til at foster som ikke er levedyktig er avhengig av mors kropp. Det er ingen som sier at levedyktige foster skal aboters bort. Kutt ut stråmenn og kverulering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Testosteron skrev:

 

Å diskutere trådens tema er ingen avsporing. 

Det finnes flere argumenter i abortdebatten enn dette ene. Selv den som mener at abort bør være lov, kan mene at dette ene argumentet ikke holder mål. Du tenker som Erasmus Montanus.

Du bør virkelig ikke synse noe om hvordan andre mennesker. Fosteret er avhengig av mors kropp frem til det er levedyktig. Dette hevder du i dine innlegg at det ikke stemmer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

 Det er ingen som sier at levedyktige foster skal aboters bort. Kutt ut stråmenn og kverulering.

Det er heller ingen som sier at du har sagt at levedyktige foster skal aborteres bort, men det er en nødvendig konsekvens av argumentet ditt. At du nekter å svare på spørsmålet mitt viser jo dette med all tydelighet.

Du kan streke under og heve ut det du skriver og gjenta deg selv igjen og igjen, men argumentene dine blir ikke noe bedre av den grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Testosteron skrev:

Det er heller ingen som sier at du har sagt at levedyktige foster skal aborteres bort, men det er en nødvendig konsekvens av argumentet ditt. At du nekter å svare på spørsmålet mitt viser jo dette med all tydelighet.

Du kan streke under og heve ut det du skriver og gjenta deg selv igjen og igjen, men argumentene dine blir ikke noe bedre av den grunn. 

Forhold deg til det som bla jeg skriver til deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Fosteret er avhengig av mors kropp frem til det er levedyktig. Dette hevder du i dine innlegg at det ikke stemmer.

I hvilket innlegg skrev jeg det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trådens tittel er feil da det er det er ingen som tar livet av tvillingbabyer eller andre babyer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Testosteron skrev:

I hvilket innlegg skrev jeg det? 

Du hevder at fosteret ikke er en del av mors kropp og tar ikke høyde for at fostre som ikke er levedyktige dør uten kroppen til kvinnen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke imot abort generelt, men abort av ett foster av et tvillingpar syns jeg ikke er greit. :( Hver gang du ser på barnet ditt kommer du til å bli påminnet at det egentlig var to. 

Anonymkode: 05651...481

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Testosteron skrev:

 

Å diskutere trådens tema er ingen avsporing. 

Det finnes flere argumenter i abortdebatten enn dette ene. Selv den som mener at abort bør være lov, kan mene at dette ene argumentet ikke holder mål. Du tenker som Erasmus Montanus.

Du diskuterer jo ikke trådens tema når du selv nå mener at det ikke var et argument mot abort. Om du ikke argumenterer mot abort, hva argumenterer du mot som omhandler trådens tema da? 

Jeg diskuterer ikke personangrep fordi det sier mer om deg enn om meg :) Si fra hvis du vil være mer voksen enn som så, hvis ikke kommer jeg ikke til å svare. 

Anonymkode: fc2c5...f75

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2019 den 21.19, AnonymBruker skrev:

Såkalt tvillingabort, eller abort av ett av to tvillingfoster som det jo er, uten at det er noen medisinsk grunn for det syns jeg er helt forkastelig! Abort er ok, senabort ved avvik og sykdommer er ok. Abort av et friskt foster fordi "det passer bedre med bare en" er helt, helt, helt forkastelig!

Sjelden enig med KrF, men jeg håper de får gjennomslag for dette!

Anonymkode: 3a542...b30

Folk tar jo abort hele tiden selv om barnet er friskt. Nå snakker jeg om et barn. 

Synes du det og er forkastelig da? 

Anonymkode: 63810...6a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke imot abort generelt, men abort av ett foster av et tvillingpar syns jeg ikke er greit. :( Hver gang du ser på barnet ditt kommer du til å bli påminnet at det egentlig var to. 

Anonymkode: 05651...481

Så da er babyen en baby fra første stund? Dere tenker bare sånn fordi dere har så jævla mange følelser på det. Så forstår virkelig ikke denne "abort på en klump er greit, men abort på den ene klumpen når der er to er ikke greit" 

Dere faen meg motsier dere selv jo. 

Bare fordi ånei uff Men det er jo to klumper. Åhh følelsene mine på dette emnet ånei uff. 

Slutt å bli styrt av de jævla følelsene hele tiden og våkn opp til den virkelige verden!!! 

Anonymkode: 63810...6a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner folk som av helsemessige årsaker ikke kan bære frem to barn. Og som har risikosvangerskap bare med ett foster. Å skulle hindre dem i å bære fram ett friskt barn når de endelig har blitt gravide etter 5 års prøving fordi de bare må stå i det å prøve en graviditet med to hvor det er 95% sjanse for at begge spontanaborterer er bare ren ondskap. Mye ondere enn å fjerne ett foster på ett tidlig stadie. 

Skal man først "drepe ett barn" for å bruke abortmotstanderenes egne ord så må det være mye bedre å ofre ett enn å risikere to. 

Det er desverre ikke slik som på film at mirakler skjer og man får en happy ending hvor alle er lykkelige. 

 

Innlegget er ryddet for spekulasjon og brukerdebatt.

Endret av Papirfly
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...