Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #1 Del Skrevet 5. april 2005 Kvinner _kan_ følelser. Kvinner har generelt mye større kjennskap til følelser generelt og også sitt eget følelsesliv, enn menn. Jeg tror dette er avgjørende for å få et liv i balanse og harmoni. Kvinner gir positive tilbakemeldinger! Dette er kansje det jeg liker best med å forholde meg til kvinner. Kvinner gir mye oftere komplementer enn menn. Menn er opptatt av å konkurrere om hvem som klarer å pisse lengst, menst kvinnene bygger hverandre opp med gode tilbakemeldinger. I motsatt retning trekker at kvinner ofte er ute av stand til å kommunisere klart og tydelig Jeg tror den mest behagelige situasjonen i forhold til dette ville vært som homofil mann med mange kvinnelige venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #2 Del Skrevet 5. april 2005 Sorry, men dette er pisspreik. Med mindre du konsekvent velger feil venner av samme kjønn. Dét er i så fall også et spørsmål om hvordan du selv er. Jeg er en særdeles heterofil mann med mange venner av begge kjønn - og jeg kunne i hvert fall ikke tenke meg å bytte bekjentskapskrets med deg, basert på din beskrivelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 5. april 2005 #3 Del Skrevet 5. april 2005 Jeg er ikke ubetinget enig med deg, selv om du har poenger her. I motsatt retning trekker at kvinner ofte er ute av stand til å kommunisere klart og tydelig Ikke enig. Sitter ofte og irriterer meg over mannfolk som jåler seg til med ord og uttrykk, pakker inn budskap og gjentar andre. Går ut fra at du tanker mer på det private plan, der mange kvinner er flinke til å forvente ting uten å gi uttrykk for det. Har sett det, men tror dette er på retur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 5. april 2005 #4 Del Skrevet 5. april 2005 Jeg liker feks best blanda forspiel. At jeg kan snakke med både kvinner OG menn. For jeg liker begge deler like godt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 5. april 2005 #5 Del Skrevet 5. april 2005 Kvinner _kan_ følelser. Kvinner har generelt mye større kjennskap til følelser generelt og også sitt eget følelsesliv, enn menn. Jeg tror dette er avgjørende for å få et liv i balanse og harmoni. Kvinner gir positive tilbakemeldinger! Dette er kansje det jeg liker best med å forholde meg til kvinner. Kvinner gir mye oftere komplementer enn menn. Menn er opptatt av å konkurrere om hvem som klarer å pisse lengst, menst kvinnene bygger hverandre opp med gode tilbakemeldinger. I motsatt retning trekker at kvinner ofte er ute av stand til å kommunisere klart og tydelig Jeg tror den mest behagelige situasjonen i forhold til dette ville vært som homofil mann med mange kvinnelige venner. Les boka Men are From Mars, Women are from Venus. Der ser du forskjellene.. Og forstår bedre..Feks når menn springer i hulen sin, jeg fatta ikke HVORFOR før jeg leste det.. Vi trenger og tenker forskjellig,,.. Det er derfor vi tiltrekkes hverandre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. april 2005 #6 Del Skrevet 5. april 2005 Tja, jeg er delvis enig med deg Hixerbear, men det er jo godt vi er forskejllige da ellers hadde deg ikek vært mye spenning. Jeg er selv kvinne og jeg vet jeg ikke kommuniserer så klart og tydelig som menn ofte gjør.. Men det er ofte konkurranse mellom jenter også, men på en annen måte.. jeg har egentlig sluttet med å tenke på sånn..enten finner man tonen eller så gjør man det ikke. jeg har sluttet å fokusere på kjønn og sånn..finnes mange menn som jeg finner tonen med og mange kvinner som jeg ikke gjør det med osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #7 Del Skrevet 5. april 2005 Sorry, men dette er pisspreik. Her gir du et godt eksempel som illustrerer poenget mitt. Du kommer med det desidert minst interessante svar-innlegget. I stedet for å forklare hva du mener, bruker du retoriske grep som ligger opp mot det som kan kalles hersketeknikker. "Alle" må da skjønne at jeg er på bærtur og har en helt rar sosial omgangskrets, når jeg mener dette! Du prøver å pisse lenger enn meg, istedenfor å snakke om saken. Forklar hva du er uenig i, istedenfor å peke og le. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #8 Del Skrevet 5. april 2005 Menn er opptatt av å konkurrere om hvem som klarer å pisse lengst, menst kvinnene bygger hverandre opp med gode tilbakemeldinger. At kvinner bygger hverandre opp med gode tilbakemeldinger er det nok mange som er veldig uenig med deg i. Det er veldig mye sjalusi og baksnakking blant kvinner, mens menn tar opp det de mener direkte. Man hører til tider at en arbeidsplass med bare kvinner er et helvete på jord. Men pent av deg å tro godt om det motsatte kjønn, selv om jeg mener du har feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 5. april 2005 #9 Del Skrevet 5. april 2005 Dette stemmer nok ikke. Det er ytterst generaliserende, både ovenfor kvinner og menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #10 Del Skrevet 6. april 2005 Her gir du et godt eksempel som illustrerer poenget mitt. Du kommer med det desidert minst interessante svar-innlegget. I stedet for å forklare hva du mener, bruker du retoriske grep som ligger opp mot det som kan kalles hersketeknikker. "Alle" må da skjønne at jeg er på bærtur og har en helt rar sosial omgangskrets, når jeg mener dette! Du prøver å pisse lenger enn meg, istedenfor å snakke om saken. Forklar hva du er uenig i, istedenfor å peke og le. Akkurat her virker det som om det er du som forsøker å pisse lengst så kanskje det er noe i det du sier.. Trøffel sier er vel at han ikke har de samme erfaringene som deg, så forskjellen ligger ikke nødvendigvis i kjønnene, men i individene dere omgås med. Selv har jeg ikke tilsvarende erfaringer som deg, og skulle jeg dratt noen konklusjoner fra dette forumet, så ville jeg si det heller var omvendt. Men jeg har ingen intensjoner om å ta noen generaliserende konklusjoner. Du kan ikke gå rundt å behandle folk som kjønn. Tror du kanskje har hengt for lenge her inne hvis du har startet med slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #11 Del Skrevet 6. april 2005 Takk for tilbakemeldingene Hm ja ser tråden er flytta til skråblikk og generaliseringer, det er nok her den hører hjemme :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #12 Del Skrevet 6. april 2005 ja - det er jo en generalisering, utsagnet ditt, samtidig som jeg har en sterk mistanke om at du ville fått det samme resultatet om du samlet inn data om alle verdens kvinner og menn og la sammen. Har ikke tenkt å gå inn på alle mulige sider her, men jeg irriterer meg stadig over at menn nok oftere enn kvinner har en tendens til å bruke sin posisjon (feks universitetsgrad og -stilling) som argumentasjon for at alt de sier er rett. Et hårreisende patetisk eksempel på dette er sosiolog Pål Veiden som skriver i Morgenbladet; de fleste kronikkene dreier seg om hans fordommer mot kvinner, syklister, folk på landet/i Oslo - ingen av påstandene hans begrunnes vitenskapelig; det holder liksom at han har utdanning. Et annet, tross alt noe mer gjennomtenkt eksempel er Thomas Hylland Eriksen. Jeg vil påstå at kvinner er flinkere til å skille sak/person og ikke bruke sin egen posisjon til å påstå ting de IKKE har grunnlag for, i hvert fall ikke innen fagmiljøer. Men menn er flinke til ting de også, da. De tar raskere beslutninger, virker det som, kanskje fordi de ikke tenker så nøye og lenge gjennom ting som kvinner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SumoBryter Skrevet 6. april 2005 #13 Del Skrevet 6. april 2005 Ja jeg ønsker meg en homofil venn.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #14 Del Skrevet 6. april 2005 Jeg vil påstå at kvinner er flinkere til å skille sak/person og ikke bruke sin egen posisjon til å påstå ting de IKKE har grunnlag for' date=' i hvert fall ikke innen fagmiljøer.[/quote'] Hvordan synes du den påstanden passer inn på dette forumet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest porselen Skrevet 6. april 2005 #15 Del Skrevet 6. april 2005 Å, jeg tror det er helt individuelt fra person til person. Jeg har noen venninner som er veldig flinke til å backe opp andre, og jeg har hatt venninner som er mere himle-med øynene-typen og små sarkastisk........ og venninner som sier ting rett ut og venninner som pakker inn alt de sier og hvor jeg noen ganger føler behov for tolk. Og mannlige venner som også kan karakteriseres som de ovennevnte..... ... har noen prøvd å få med seg hva Morten Harket prøver å si til tider........ der har du en god test på dine evner til å konsentrere deg........... (en liten digresjon) Jeg tror ikke det går an å si at menn er sånn og kvinner er slik, det kan passe for noen og ikke på andre..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #16 Del Skrevet 6. april 2005 Haha - godt poeng. Påstanden passer nok ikke spesielt godt inn her. Samtidig som det samme gjelder mennene i forumet, kanskje? Dermed nulles resultatene ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #17 Del Skrevet 6. april 2005 Kvinner _kan_ følelser. Kvinner har generelt mye større kjennskap til følelser generelt og også sitt eget følelsesliv, enn menn. Jeg tror dette er avgjørende for å få et liv i balanse og harmoni. Kvinner gir positive tilbakemeldinger! Dette er kansje det jeg liker best med å forholde meg til kvinner. Kvinner gir mye oftere komplementer enn menn. Menn er opptatt av å konkurrere om hvem som klarer å pisse lengst, menst kvinnene bygger hverandre opp med gode tilbakemeldinger. I motsatt retning trekker at kvinner ofte er ute av stand til å kommunisere klart og tydelig Jeg tror den mest behagelige situasjonen i forhold til dette ville vært som homofil mann med mange kvinnelige venner. Som andre har skjønt av mitt forrige svarinnlegg; jeg har langt fra de samme erfaringene som deg. De aller fleste av de mennene jeg omgås i fritiden har god kontakt med og stort sett rimelig god kontroll på sitt følelsesliv. Vi evner faktisk å gi hverandre klare og tydelige tilbakemeldinger - både positive og negative, uten å henfalle til diskusjoner av typen "hvem-pisser-lengst" og andre ting du og din omgangskrets etter det du sier er mest opptatt av. Såpass må være lov å påpeke. At du er uenig med meg om mine erfaringer klarer jeg ikke helt å betrakte som mitt problem. For ordens skyld, og for å forebygge flere ønskede misforståelser: Jeg har absolutt ikke grunnlag for å si at de kvinnene jeg kjenner har dårligere kontakt med følelseslivet sitt enn vi gutta har. Igjen; dette er mine erfaringer, og de avviker tydeligvis fra dine. Hvis du er opptatt av tilbakemeldinger og positivitet rundt dette, forutsetter jeg at du er i stand til å respektere at noen har andre erfaringer enn deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #18 Del Skrevet 6. april 2005 Jeg er uenig i at kvinner er bedre på å gi positive tilbakemeldinger enn menn. Kvinner er flinkere til å gi positive tilbakemeldinger til menn, kanskje. Og flinke til å gi tilbakemeldinger, hva de nå enn måtte være- Ellers synes jeg kvinner (jeg er en av dem) har mange klare fordeler framfor menn - vi er flinkere til å lære og forstå informasjon, flinkere til å løse problemer ved hjelp av andre ting enn fysisk styrke, vi har ofte ikke like sterkt behov for å konkurrere i ett og alt (selv teite debatter på skråblikk, her er det to blå menn som er like gode, tenker jeg, no hard feelings)-- Hadde det ikke vært for de satans ustabile og overstyrende hormonene (i hvert fall mine) ville kvinner hatt verdensherredømme for lengst. Det er en stor ulempe at man i løpet av en måned er/føler seg/oppfører seg som tre forskjellige personer; en supersterk og flink , en som har lyst til å bygge rede og en som tror at himmelen har tenkt å rase i hodet på henne. Med vilje. Hvordan menn hart det overlater jeg til menn å svare på. Hvis de kan slutte å slåss først? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #19 Del Skrevet 6. april 2005 *kaster inn håndkleet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjellebassen Skrevet 6. april 2005 #20 Del Skrevet 6. april 2005 Kvinner _kan_ følelser. Kvinner har generelt mye større kjennskap til følelser generelt og også sitt eget følelsesliv, enn menn. Jeg tror dette er avgjørende for å få et liv i balanse og harmoni. Kvinner gir positive tilbakemeldinger! Dette er kansje det jeg liker best med å forholde meg til kvinner. Kvinner gir mye oftere komplementer enn menn. Menn er opptatt av å konkurrere om hvem som klarer å pisse lengst, menst kvinnene bygger hverandre opp med gode tilbakemeldinger. I motsatt retning trekker at kvinner ofte er ute av stand til å kommunisere klart og tydelig Jeg tror den mest behagelige situasjonen i forhold til dette ville vært som homofil mann med mange kvinnelige venner. Tullprek fra ende til annen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå