Gå til innhold

Tunsberg medisinske skole- erfaring ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

On 1/14/2019 at 6:05 PM, AnonymBruker said:

En lege jeg var hos sa rett ut at på medisin-studiet lærer de kun symptom-behandling.  

Jeg vil lære å forebygge og Evt finne årsaker til sykdom og behandle disse... 

Anonymkode: 50211...4ca

Dette er løgn. All medisinsk behandling søker målrettet å kurere årsaken til sykdom. Der man ikke kjenner årsaken, eller ikke kan behandle den, vil man behandle symptomer. På studiet lærer man aler først hvordan kroppens normale prosesser fungerer. Deretter ser man på hvordan ulike sykdomsmekanismer forstyrrer dette, og lærer hvordan man best mulig kan gjenopprette normal funksjon. Forebygging er en viktig del av medisinfaget.

Enten finner du på dette, eller så er ikke den du har snakket med lege.

Anonymkode: 150fe...02f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri hørt om denne skolen før nå, og strengt tatt ser det ut som humbug. Eneste stedet som ser denne «utdanningen» som en fordel må være en helsekost butikk. 

Du finner ikke årsaker til sykdom ved å lese dette naturmedisinske vissvasset. 

Anonymkode: 63bfa...1bb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt to studier der og er meget fornøyd med både skolen og opplegget deres. Kan anbefales på det varmeste.

Anonymkode: ef18d...6a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt medisinsk grunnfag, kostholdsveileder og ernæringsterapeut på Tunmed, og kan ikke få rost skolen nok. Kunnskapen fra studiene har gjort meg frisk, og jeg har også en haug med fornøyde klienter som har fått nytte av det jeg har lært. :)

Jeg tror det kan være utfordrende for noen å jobbe fulltid med dette, men av mitt kull estimerer jeg at rundt 50% nå jobber mer enn 50% med relaterte yrker. 

Selv jobber jeg på et treningssenter, og stortrives. :)

Anonymkode: 0ecde...2c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har studert på to ulike høgskoler og to ulike universiteter, og for meg så ser det der veldig useriøst ut. Man får ikke en grad, kun en "fagutdanning" og man er vel i realiteten ikke kvalifisert til noe som helst annet enn helsekostbutikk og treningssenter..Man får med andre ord ikke en jobb hvor det kreves dokumentert helsefaglig kompetanse. De medisinske bøkene kan overhode ikke sammenlignes med det de bruker på feks. ernæringsfysiologi, sykepleie eller medisin.. Styr unna, er min klare anbefaling.

Anonymkode: 5f528...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt som teologi. Hvorfor skal man bruke tid på å studere noe som bare er sprøyt. 

Anonymkode: 7d27f...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2019 den 9.23, AnonymBruker skrev:

Noen som har gått der? 

Hva gikk du ? 

Er du fornøyd ? 

 

Takk :) 

Anonymkode: 50211...4ca

 

Gjør opp din egen mening, og ikke baser deg på de som svares som du finner her. Skolen er helt topp for de som ønsker å lære det de holder på med. Tror du ikke på det de lærer bort er den selvfølgelig ikke noe for deg. Men for meg og mange andre så har dette vært det beste valget.

Anonymkode: 37e27...ee0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærte en hel del på mitt studie. Skulle ikke vært foruten det i dag. Kjempebra skole!

Anonymkode: ef18d...6a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skolen ser veldig useriøs ut, og bygger i hvert fall ikke på vitenskap. Er dette i det hele tatt en akkreditert utdannelse?

Anonymkode: 150fe...02f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...