AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #1 Skrevet 14. januar 2019 Hei! Våknet av den vanlige rutinen om å gå på do. På veien fikk jeg plutselig akutt ubehag/vondt helt nederst i magen. Jeg har ikke kjent på den smerten siden jeg hadde mensen sist eller når jeg hadde en SA(da var «trykket» der mens aborten holdt på. Gidde seg med en gang det var overstått). Fikk også plutselig en følelse av at jeg måtte på do og gjøre nr 2. Har lagt meg igjen og den begynner sakte men sikkert å gi seg. Kjenner liv i magen at babyen vrir på seg Akkuratt nå. Noen som har følt på lignende? Er nå 36+0 og begynner å bli sliten/lei av å gå gravid. Vil møte lille babyen vår. 1 gangs gravid så har ingenging å sammenligne med:) Anonymkode: bc6b7...424
Mynona Skrevet 14. januar 2019 #2 Skrevet 14. januar 2019 Ring føden å hør med de. Menssmerter kan være starten på rier. Eller kanskje det bare er nedpress. Får håpe for din del at du ikke føder enda. Babyen har godt av å vente litt til
mammahjarte Skrevet 14. januar 2019 #3 Skrevet 14. januar 2019 (endret) Mensenmurring kan væra modenhetsteikn. Det var det for meg. Baby har godt av å legga på seg litt til Endret 14. januar 2019 av mammahjarte
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #4 Skrevet 14. januar 2019 Ring føden...en prematur fødsel er da ingenting å håpe på. Og du, gravid eller ei. Gidde seg? Herregud nei. GA seg Anonymkode: 1df22...5a4 11
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #5 Skrevet 14. januar 2019 Har forklart meg feil, ønsker SELVSAGT at baby skal ligge litt til selv om jeg er utolmodig og sliten😂 Halv 3 på natta, dårlig søvn. Ja, blir litt feilformulering😊 TS Anonymkode: bc6b7...424 2
camliiaa Skrevet 14. januar 2019 #6 Skrevet 14. januar 2019 Husker jeg hadde stikk og vondt og press i uke 35-40! Men følg med på papiret i tilfelle det er rosa, siden det kan bety fødsel:) 1
addict Skrevet 14. januar 2019 #7 Skrevet 14. januar 2019 8 timer siden, Mynona skrev: Ring føden å hør med de. Menssmerter kan være starten på rier. Eller kanskje det bare er nedpress. Får håpe for din del at du ikke føder enda. Babyen har godt av å vente litt til Har ligget med mensensmerter, nedpress, kynnere og falske rier i 2,5 uke nå (siden uke 35-36) uten at det har vært noe. Mensensmerter trenger ikke å være et tegn på at fødsel er i gang altså, det er ganske normalt. Det er ingen grunn til å ringe føden før man faktisk får veldig vondt eller takvise smerter 😊 Blir man usikker så ringer man såklart føden for å berolige seg selv, men mensensmerter i seg selv er ingen grunn til å ringe 😊 Det høres veldig normalt ut TS, høres ut som vanlig nedpressfølelse 😊 4
bebisss Skrevet 14. januar 2019 #8 Skrevet 14. januar 2019 2 timer siden, addict skrev: Har ligget med mensensmerter, nedpress, kynnere og falske rier i 2,5 uke nå (siden uke 35-36) uten at det har vært noe. Mensensmerter trenger ikke å være et tegn på at fødsel er i gang altså, det er ganske normalt. Det er ingen grunn til å ringe føden før man faktisk får veldig vondt eller takvise smerter 😊 Blir man usikker så ringer man såklart føden for å berolige seg selv, men mensensmerter i seg selv er ingen grunn til å ringe 😊 Det høres veldig normalt ut TS, høres ut som vanlig nedpressfølelse 😊 Samme her og er snart i uke 39. Våkner hver natt av menssmerter og om morgenen har jeg sterke menssmerter og gjennom dagene med strålinger ned beina og nedpress. Hatt det i snart 3 uker og ingen tegn på fødsel i nærmere tid🙂 så det er nok helt normalt ja..
Mynona Skrevet 14. januar 2019 #9 Skrevet 14. januar 2019 3 timer siden, addict skrev: Har ligget med mensensmerter, nedpress, kynnere og falske rier i 2,5 uke nå (siden uke 35-36) uten at det har vært noe. Mensensmerter trenger ikke å være et tegn på at fødsel er i gang altså, det er ganske normalt. Det er ingen grunn til å ringe føden før man faktisk får veldig vondt eller takvise smerter 😊 Blir man usikker så ringer man såklart føden for å berolige seg selv, men mensensmerter i seg selv er ingen grunn til å ringe 😊 Det høres veldig normalt ut TS, høres ut som vanlig nedpressfølelse 😊 Derfor jeg skrev at det kan være tegn. Men når det ble sammenlignet med smertene ved abort og følelse av å måtte på do, så kan det være lurt å ringe for å høre.
addict Skrevet 14. januar 2019 #10 Skrevet 14. januar 2019 2 timer siden, bebisss skrev: Samme her og er snart i uke 39. Våkner hver natt av menssmerter og om morgenen har jeg sterke menssmerter og gjennom dagene med strålinger ned beina og nedpress. Hatt det i snart 3 uker og ingen tegn på fødsel i nærmere tid🙂 så det er nok helt normalt ja.. Uke 39 i overimorgen her og, snart i mål nå 😄 2 timer siden, Mynona skrev: Derfor jeg skrev at det kan være tegn. Men når det ble sammenlignet med smertene ved abort og følelse av å måtte på do, så kan det være lurt å ringe for å høre. Hun sammenlignet det med et ubehag/press hun hadde under spontanabort og følelsen av må måtte på do. Ikke smertene ved spontanabort 😊 Dette er heldigvis veldig normalt. Jeg er sikker på at TS hadde skjønt at noe var galt om fødselen var i gang. Det er ingen vits i å tinge føden ved nedpress, men jeg kan forstå at det sikkert er uvant for en førstegangsfødende. Mener ikke du tar feil ut ifra den tolkningen du gjorde altså, ville bare berolige TS fra den «kan være prematur fødsel». 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #11 Skrevet 14. januar 2019 Takk for svar alle sammen . Jeg ringte ikke føden, da det ikke var på noen som helst måte «truende» ekstremt vondt ol. Det var en følelse jeg kjente igjen fra før, men som og gikk over. Jeg hadde selvsagt ringt føden om jeg hadde kjent det over lengre tid og vondt. Som andre skriver er jeg ganske sikker på at dette er en del av nedpress og modning. Baby ligger uansett forsatt trygt og godt i magen min 😄 Anonymkode: bc6b7...424 1
camliiaa Skrevet 17. januar 2019 #12 Skrevet 17. januar 2019 Lykke til med fødsel når den tid kommer!😁
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå