Gå til innhold

Kunne dere brukt Kari Traa Rose-genser på jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber som advokatfullmektig. Tror partnerne hadde fått kaffen i vrangstrupen hvis noen hadde kommet med noe sånt😂

Anonymkode: 86c3b...38b

Det hadde nok gått så fint at :) 
annettehaga-5630.jpg

 

Anonymkode: 1180e...77b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bare fordi det har undertøy i navnet betyr jo ikke at det MÅ brukes som undertøy? :klo: 

Anonymkode: 9ec74...193

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2019 den 22.09, Lill3My skrev:

Ser ikke hvordan det er verre å gå med denne toppen enn en hvilken som helst annnen tynn bomullsgenser. Det er forskjell på ULLUNDERTRØYE og UNDERTØY. En fin ulltrøye sammen med noen nøytrale bukser eller jeans ser jeg ikke noe II vegen med. Selvsagt bør en se an hvordan andre på jobb kler seg og om en skal være formell kledd så nei... Men tror nok mange fint kunne brukt en slik på jobb. Å gå i tights på jobb derimot... Tja, hvis jeg har hjemmekontor en dag så kanskje

Jeg går nesten alltid i tights på jobb. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2019 den 15.32, Muscae skrev:

Ser det er flere her som jobber i barnehage som svarer at de kan bruke dem på jobb. Hva synes dere foreldrene om det da? Ville du reagert om du traff en ansatt i barnehagen med ulltrøye? 

Nei, det er absolutt innafor ! 

Anonymkode: 01eee...537

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker de på jobb. Jobber utendørs (hele arbeidsdagen) året rundt. 

Anonymkode: 9d581...852

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg går i joggebukse på jobb så denne kunne eg brukt. Men eg er varm av meg og ville smelta,eg går i T-skjorte heile året .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jobber i barnehage. Bruker ullundertøy fra september til mai omtrent. Er ikke så mye inne da så har jo stort sett noe over.

Anonymkode: 427de...bec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, i ferietidernår det er lite folk på jobb kanskje, men syns det blir for uformelt ellers. Jobber på kontor, riktignok veldig uformell kleskode, men personlig liker jeg å bruke litt "penere" klær. Men kan godt bruke Kari Traa-genser på fritiden, både hjemme og ute. 

Anonymkode: 9bd16...837

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Thyra skrev:

Jeg går nesten alltid i tights på jobb. 

Forskjell på leggings, treningstights og ullundertøy - tights :) for de fleste arbeidsplasser er de siste to ganske uegnet, men det kommer selvsagt an på yrke og miljø på jobb 😃 langt ulike forventninger til en PT og barnehageansatt vs en advokat eller eiendomsmekler 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2019 den 16.01, missmcbeal skrev:

Helt enig, må si jeg er overrasket over mange av svarene i tråden, som sammenligner det med å gå med undertøy? Bare fordi det er ullundertøy? Disse er ikke gjennomsiktige, de kan riktignok være formnære om man ikke velger en større størrelse. For meg er dette ullundertøyoverdelen akkurat som en hvilken som helst annen formnær genser, så jeg ser virkelig ikke problemet.


Jeg har sett mange kun gå med denne i ulike offentlige sammenhenger, og har aldri reagert på det. Til og med moren min går med den ulloverdelen offentlig, det er faktisk en av favorittplaggene hennes. Hadde faktisk på meg denne på høyskolen i dag, hadde riktignok en hettejakke over, men det var fordi jeg var kald 😅  Jeg åpnet til og med hettejakken, gud bevare meg, så jeg flashet jo "undertøyet" mitt, fy skamme meg 😉

Samme her! Ganske sjokka egentlig, den skjuler jo like mye som en tynn genser /tynn bluse. Herlighet. Folk bruker da bh under og en vanlig bukse, og det er for meg akkurat som hvilken som helst genser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siv Jensen satt i forhandlinger på et hotell og det var en situasjon hvor behagelige klær er greit. Jeg jobber på kontor og ville aldri brukt ullundertøy på den måten. Men jeg har ull/silke topper som jeg kan ha under dressjakker. 

Anonymkode: 69073...2ae

Uansett så er det veldig upassende at landets finansminister sitter i forhandlinger om regjeringskabalen, iført en ullundertrøye! 

Anonymkode: 60f0e...44b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne fint brukt den, jobber på kontor i en Outdoor-bedrift. Er flere som har gått med denne her uten at noen har reagert på det. Har brukt en av de mørkere under en genser. Ellers bruker jeg mye Aclima sin bestefarstrøye på jobb, den synes jeg er ganske fin. Må ha det kaldt på kontoret mitt pga migrene, så praktisk med fine ullklær :)

Synes det er merkelig å henge seg opp i ulltrøyen til Siv som upassende, er mer bekymret for hva utfallet av forhandlingene vil ha å si for norsk politikk fremover. Det er neppe pga ulltrøyen at det ble som det ble...

Anonymkode: 0a1e9...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2019 den 21.38, AnonymBruker skrev:

Av denne typen:

https://www.getinspired.no/kari-traa-rose-h-z-naval?gclid=EAIaIQobChMI2N2EtM7r3wIVDaqaCh38pAxKEAQYASABEgJVcfD_BwE

Kunne dere brukt en slik genser på jobb (uten noe over) eller blir det litt... rart?

Anonymkode: 16630...216

går ikke i undertøy på jobb.

Anonymkode: 36704...4af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg leser svarene i tråden, så ser jeg at folk er delt. Det er mange som ser på det som undertøy/kosetøy/turtøy, og synes det er upassende på jobb. Og når jeg vet at så mange oppfatter den sånn, så tenker jeg at det ikke er greit selv om jeg selv personlig skulle tenke at "jamen, det ligner jo på en genser og er ikke gjennomsiktig". Det hjelper jo ikke så mye hva jeg synes selv, hvis alle rundt meg synes jeg går i underøty/turtøy i en upassende setting. Så jeg ville droppet det  i en kontorjobb, men det virker som det er helt innafor i barnehage.

Anonymkode: 36704...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her reagerer jeg overhodet ikke om noen bruker en slik tynn ullgenser på jobb. I min verden, er dette en tynn ullgenser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er merkelig å henge seg opp i ulltrøyen til Siv som upassende, er mer bekymret for hva utfallet av forhandlingene vil ha å si for norsk politikk fremover. Det er neppe pga ulltrøyen at det ble som det ble...

Anonymkode: 0a1e9...d59

Jeg klarer faktisk å ha flere tanker i hodet på en gang - jeg kan mene mye om regjeringsforhandlingene OG synes Siv er upassende kledd.

Ser flere viser til at den er dekkende og anstendig - det er pysjen min også, men den er fortsatt ikke et passende jobbantrekk...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville knapt brukt den under andre klær en gang. Itrolig stygge klær (undertøy).

Anonymkode: 0a084...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Lærer på ungdomsskole i Troms, og har  kroppsøving og valgfagfysisk aktivitet og helse på flere trinn. Helt ok, ofte med fleecejakke i tillegg, eller en ullgenser. Behagelig og varmt! Har til og med hatt utviklingssamtaler med foreldre i slikt tøy, om de er rett etter undervisningsslutt. Ganske vanlig å bruke som "trøye" her, kanskje vi ikke er så formelle - foreldre har også dukket opp i lignende antrekk uten at jeg egentlig har tenkt noe over det. Fritidsklær er litt Gucci i nordnorge. Leste en artikkel om at det var motepress i Alta, siden alle ungdommer "måtte" ha Norrønnaklær. Så ille er det heldigvis ikke hos oss, men man kan gå kledt i mye rart - bare det ikke er "usømmelig" (lårkort, gjennomsiktig og mye kløft). 

Anonymkode: 84640...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...