Gjest the imp Skrevet 11. april 2005 #41 Skrevet 11. april 2005 Er Yoplait 0,1% helt sukkerfri??? :o Hvis det ikke inneholder sukker, og kun 0,1% fett - hva er de resterende 99,9% da? Tja, yoghurt kanskje? Om det så hadde vært 10 % sukker i den yoghurten så hadde det fortsatt vært igjen 89,9% med noe annet vet du. Men den yoghurten er søtet med fruktose, ikke vanlig sukker.
Plym Skrevet 11. april 2005 #42 Skrevet 11. april 2005 Er Yoplait 0,1% helt sukkerfri??? :o Hvis det ikke inneholder sukker, og kun 0,1% fett - hva er de resterende 99,9% da? Så vidt jeg vet er den søtet med fruktose. Det er IKKE det samme som sukkerfri, selv om mange tror det.
Gjest sexysadie Skrevet 11. april 2005 #43 Skrevet 11. april 2005 Barna bruker vel å få så mye godterier og snacks uansett om dagene at en youghurt og det sukkeret som finnes der er neppe en trussel mot kostholdet.
Salamander Skrevet 11. april 2005 #44 Skrevet 11. april 2005 Hva da med brunost?? Dette var det jo han Fedon ( ) som mente at var like ille som sjokolade? Skal man da forby barna å spise dette... Når det gjelder yougert..så kan jeg ikke se hva som er så galt med det.. vel og merke dersom man ikke gir den søteste da. Men nå finnes det så utrolig mange sunne yougerter så jeg kan ikke si hva som er problemet med det. Er vel bedre at ungen spiser det enn ikke noe i det hele tatt.. (for lite mat; tja,,jeg ble og blir fint mett av en youghert jeg) Som om jeg skulle sagt det selv!
la_luz Skrevet 11. april 2005 #45 Skrevet 11. april 2005 Hva barenet spiser er nok foreldrenes ansvar. Vet at mange syns at jeg er en fanatiker når det gjelder sukker. Men jeg vil bare presiere at det hat skjedd en utviking der det som opprinlig var snunt har blitt usunt. Hvor mye av det vi spiser er det som er ubearbeidet? Yoghurt naturell er sunt det... men så blir det tilsatt ditten og datten og tilslutt så er det godteri... Noen ganeger tenkt på hvorfor frukt youghurt og annen youghurt smaker bedere ( for de fleste) en youhurt naturell. Fra min sysnsvinkel er ikke en youghurt og kjeks i av og til er farlig ... Problemet blir at av og til blir annehver dag eller hver dag.
Gjest Turi Skrevet 12. april 2005 #46 Skrevet 12. april 2005 I barnehagen til Vesla anbefaler de å ikke ta med yoghurt. Tror det er ganske vanlig. Dessuten har de innført smøremåltider, slik at foreldre slipper å lage matpakke annet enn til frokostmåltidet, og alle får det samme. Syns det fungerer greit. Og yoghurt - det koser vi oss med på ettermiddagen en gang i blant.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå