Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre i dag? Orker ikke alene mer!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest secretidentity
1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Jeg har også vært hjemme hele dagen , i mange måneder, grunnet sykdom. 

 

Takk for svar. Jeg har vært veldig syk det siste året, så kan ikke studere. Er glad for jobben min og håper å få flere vakter etterhvert. Søkt etter mye forskjellig, men ikke fått noe annet. Å flytte er ikke aktuelt. Jeg vil sjekke ut frivillige greier. Har dessverre sosial angst noe som er verre i perioder, men føler ikke at det definerer meg, dog gjør det jo en del ting vanskeligere når det kommer til å bli kjent med folk. Mens jeg var helt nede i avgrunnen, så hadde jeg ikke noe begrep om tid eller å være sosial, var bare i mitt eget hode, så det er ikke så mange å komme tilbake til. Prøvd å ta kontakt med noen bekjente nå.

Anonymkode: 5a7e5...1c8

Jeg har vært hjemme i mange ÅR pga sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei 🙂 Hvilken side av Oslo bor du? 

Jeg er ei jente i 20-årene som driver med hund, så hvis du bor i området møter jeg deg gjerne og går tur. 😊 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, secretidentity skrev:

Jeg har vært hjemme i mange ÅR pga sykdom.

Ok? Du trenger ikke å komme med spydige bemerkninger om at jeg har det så fint i forhold til deg når du vet ingenting om min situasjon. Veldig spesielt.

2 timer siden, Bixity skrev:

Hei 🙂 Hvilken side av Oslo bor du? 

Jeg er ei jente i 20-årene som driver med hund, så hvis du bor i området møter jeg deg gjerne og går tur. 😊 

Bor litt utenfor Oslo, når jeg er i byen er jeg som regel rundt sentrum og frognerparken osv.

Anonymkode: 5a7e5...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest secretidentity
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok? Du trenger ikke å komme med spydige bemerkninger om at jeg har det så fint i forhold til deg når du vet ingenting om min situasjon. Veldig spesielt.

Bor litt utenfor Oslo, når jeg er i byen er jeg som regel rundt sentrum og frognerparken osv.

Anonymkode: 5a7e5...1c8

Det var ikke ment som spydighet. Ville bare understreke at jeg har vært syk lenge jeg også, og vet hvordan det er og føler med deg. Beklager at du misforsto det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, secretidentity skrev:

Det var ikke ment som spydighet. Ville bare understreke at jeg har vært syk lenge jeg også, og vet hvordan det er og føler med deg. Beklager at du misforsto det.

Skjønner. Det er ingen lett situasjon. Redd for at om jeg begynner å leve igjen nå kommer jeg bare til å falle tilbake og bli enda sykere, som om jeg ikke tåler det.

Anonymkode: 5a7e5...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok? Du trenger ikke å komme med spydige bemerkninger om at jeg har det så fint i forhold til deg når du vet ingenting om min situasjon. Veldig spesielt.

Bor litt utenfor Oslo, når jeg er i byen er jeg som regel rundt sentrum og frognerparken osv.

Anonymkode: 5a7e5...1c8

Bor litt utenfor Oslo jeg også, sørøst for oslo omtrent. 🙂 derfor jeg lurte på hvilken side av Oslo. Send meg gjerne en melding her hvis du vil bli kjent 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.1.2019 den 11.43, AnonymBruker skrev:

Antar det koster penger? Har ikke så mye å rutte med en lang periode nå. Sliter med at de vennene jeg har alltid er opptatte. Flere har flyttet vekk eller er i dårlige miljøer.

Anonymkode: 5a7e5...1c8

Jeg Googlet... Gratis kurs Akershus Da dukket bl.a. dette opp...

Obligatoriske kurs for alle frivillige i Røde Kors

Som frivillig tilbys du en gratis skolering. Denne skoleringen er nyttig overfor de du skal hjelpe, men også for deg selv som menneske. Røde Kors-erfaring, kurs eller ledertrening er også nyttig å formidle på en CV når du skal søke jobb eller skoler.

Alle frivillige i Røde Kors skal ha en obligatorisk opplæring som skal gjøre at man føler seg trygg og komfortabel i rollen som frivillig.Kurset Introduksjon til Røde Kors danner, sammen med Norsk grunnkurs Førstehjelp (NGF) og Grunnkurs psykososial førstehjelp, første trinn i all opplæring i organisasjonen. Disse kursene er obligatoriske for alle som blir en del av vår organisasjon. ...

Masse annet og...  Må ikke gi opp, -håper du finner en løsning som funker for deg.

Må jo ut av døra :)

a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest secretidentity
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner. Det er ingen lett situasjon. Redd for at om jeg begynner å leve igjen nå kommer jeg bare til å falle tilbake og bli enda sykere, som om jeg ikke tåler det.

Anonymkode: 5a7e5...1c8

Det var jeg som ordla meg feil isted, og skjønner godt hvordan du har det. Sliter med kronisk utmattelsessykdom selv, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre videre heller, så tror vi har litt av det samme problemet. Det er ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I røde kors kan du være flyktningguide.. da blir du matchet med en flyktning som du skal være med en gang i uka, og ta med på ulike aktiviteter og lære om Norge.. kanskje det kunne vært noe

Anonymkode: bfeda...e96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2019 den 15.18, secretidentity skrev:

Jeg har vært hjemme i mange ÅR pga sykdom.

Beklager avsporing, men jeg lurer oppriktig på hvorfor du skriver dette? Hva har dette med ta sin situasjon å gjøre? 

Hun spør om konkrete forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.meetup.com/

https://www.facebook.com/groups/114480109405933/

https://www.facebook.com/groups/377371522339523/

https://oslo.frivilligsentraler.no/

https://www.rodekors.no/om-rode-kors/lokalforeninger-og-distrikter/oslo/oslo-frivillig/

https://www.dntoslo.no/turlag/

https://www.facebook.com/groups/couchsurfing.oslo/ (Jeg foreslår ikke at du skal couch surfe, men de har en del sosiale eventer som man kan komme på alene).

Et annet tips er å bli med i expat-grupper, expater er gjerne lettere å bli kjent med enn andre, siden de ikke har så stort nettverk i landet allerede. Bare søk på expat på facebook eller sjekk internations.org.

Lykke til! 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det omvendt... Skulle ønske jeg hadde par kvelder alene for meg selv, uten å tenke på end drit! Ingen forpliktelser, ingenting å gjøre... bare sitrte i sofaen og se på tv :)

Anonymkode: 387bb...e3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins strikkeklubber mange steder. Der møtes flere og sitter og strikker. Lær deg det, hvis du ikke kan? Bare et forslag.

Ellers er detj også noen gratis aktiviteter rundt omkring. Felles turaktiviteter. Eller du kan organisere og invitere i ditt nærområde? Skriv og heng opp en lapp om f.eks tid og møtested for tur til ............ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/12/2019 at 11:46 AM, AnonymBruker said:

Har faktisk tenkt på det! Men skjønner ikke hvordan man begynner med noe sånt. Virker ikke som noen av de organisasjonene har så stort behov for hjelp når jeg leser om det og prøver å finne ut konkret hvordan jeg blir "med"

Anonymkode: 5a7e5...1c8

Sjekk frivillig.no

Anonymkode: b320b...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J28 som bor i Oslo. Er ganske ensom selv.  Ikke så mange venner.  Bare å sende meg en PM om du ønsker å bli bedre kjent 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gå et hundekurs? Eller melde deg inni en hundeklubb og delta på fellestreninger? Kan få helt nytt nettverk gjennom sånt. 

Anonymkode: bab0c...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 12.1.2019 den 11.28, AnonymBruker skrev:

Jeg er så dritt lei av å være alene. Alene dag ut og dag inn. Har ikke så mange vakter på jobb, men gleder livet av meg til hver gang jeg skal på jobb. Hjemme er det bare samme regla. Jeg har så lyst til å ha noen venner. Drar inn til byen (Oslo) en del for å titte og se på menneskene rundt meg, men angrer alltid, fordi jeg får en vemmelig følelse. Alle andre er sammen, og jeg er helt alene.

Tanken på enda en kveld alene er helt forkastelig

Anonymkode: 5a7e5...1c8

Lag en profil på Aktivitetsvenner og søk etter noen nye venner der. Mange der som ønsker å få nytt nettverk. 

Anonymkode: 71067...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det omvendt... Skulle ønske jeg hadde par kvelder alene for meg selv, uten å tenke på end drit! Ingen forpliktelser, ingenting å gjøre... bare sitrte i sofaen og se på tv :)

Anonymkode: 387bb...e3d

Aha. Forskjellen er nå at du faktisk bare kan ta et par kvelder alene for deg selv uten å tenke på en dritt eller ha noe å gjøre. Jeg kan ikke knipse og plutselig ha masse venner og planer

5 timer siden, PocaLoca skrev:

J28 som bor i Oslo. Er ganske ensom selv.  Ikke så mange venner.  Bare å sende meg en PM om du ønsker å bli bedre kjent 😊

Har lyst til å ta kontakt med dere som sier det her, men samtidig føler jeg at jeg har utlevert meg mer her enn det som kanskje er vanlig i helt nye vennskap, hvis du skjønner.

Ellers takk for mange gode råd og ideer, det setter jeg veldig veldig stor pris på, takk for at du tar deg tiden :) <3 

Anonymkode: 5a7e5...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld deg inn i «hey girl! Oslo» gruppen på Facebook! Det er for jenter som vil bli kjent med andre jenter, som venner 🤗

Anonymkode: 4bfba...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest secretidentity
På 15.1.2019 den 1.32, Menchit skrev:

Beklager avsporing, men jeg lurer oppriktig på hvorfor du skriver dette? Hva har dette med ta sin situasjon å gjøre? 

Hun spør om konkrete forslag.

Jeg sier det fordi jeg føler med henne og vet hvordan hun har det. Hun er ikke alene. Vile bare vise medfølelse. Jeg aner ikke hvordan hun skal få det bedre, for har ikke funnet det ut selv ennå. Det er viktig å påminne andre om at de ikke er alene om noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...