Gå til innhold

Kvinner er redusert til fødemaskiner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Jeg svarte brukeren som valgte å dra inn dette i denne debatten. 

Så lenge kvinner og menn ikke er likestilte fra biologiens side vil vi ikke oppnå likestilling på alle områder. Kvinnen taper mer karrieremessig enn menn dersom hun føder barn. Vi vil aldri oppnå full likestilling men så godt som.

Sant. Og dette er mye av hvorfor kvinner føder færre barn. Man vil ikke gi opp friheten sin. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Sinsiew skrev:

Den har jeg sett, og det endrer ikke på det jeg skriver. 

 

Du vil nok aldri forstå. Om man har så kort oppmerksomhetstid og vil ha et kjapt svar uten å vite litt historie for å få et perspektiv så vil man dessverre aaaaldri forstå. 

En ting er Som du sier det har aldri vært så bra som det er nå. Ja, det er så bra at ingen TRENGER å gjøre noe som helst. Man bor hjemme lenger, man sitter foran skjermen på jobb og fritid, man flyr på byen. Kvinner og menn kan leke 20-åringer til de er sent i 40-årene. Det er faktisk SÅ BRA i dette landet nå.

Men det er også mere krav for å lykkes. Det er mer stress. Mer komplisert. Og mere regler. 

Man må sammenligne med gamle dager for å forstå hva folk gjorde og hvorfor iforhold til idag. Og hvordan ungene måtte ut i verden og bli voksne.

Du vil aldri forstå dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, herzeleid skrev:

Interessant. Trodde generelt forsikringer var mer gunstige enn som så, men Norge er kanskje spesielt der, sammenlignet med eks. USA?

Desverre ikke. 

Det er rett og slett for mye å tape(i hvert fall av de forsikringene vi har mulighet til å få) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må snart kvitte oss med Erna. Hun er ikke statsministeren for kvinner. Kun rike menn som har utbytte av denne statsministeren.

Anonymkode: a564d...4a3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Sinsiew skrev:

Forøvrig er dette noe jeg har interesse for, og jeg er svært godt opplyst om hvordan familie, likeverd og likestilling fungerte i Norge på min mormors tid. 

Det å være informert om og det å forstå, er forskjellige ting. Og det er rart du ikke forstår det, når du sier du har interesse for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gent82 skrev:

Du vil nok aldri forstå. Om man har så kort oppmerksomhetstid og vil ha et kjapt svar uten å vite litt historie for å få et perspektiv så vil man dessverre aaaaldri forstå. 

En ting er Som du sier det har aldri vært så bra som det er nå. Ja, det er så bra at ingen TRENGER å gjøre noe som helst. Man bor hjemme lenger, man sitter foran skjermen på jobb og fritid, man flyr på byen. Kvinner og menn kan leke 20-åringer til de er sent i 40-årene. Det er faktisk SÅ BRA i dette landet nå.

Men det er også mere krav for å lykkes. Det er mer stress. Mer komplisert. Og mere regler. 

Man må sammenligne med gamle dager for å forstå hva folk gjorde og hvorfor iforhold til idag. Og hvordan ungene måtte ut i verden og bli voksne.

Du vil aldri forstå dette.

Nei, selvfølgelig vil jeg aldri forstå det jeg selv kjenner på kroppen hver dag 😂 

Ikke kan historie? Som jeg sier; jeg er meget opplyst, gjennom gjentagende samtaler mellom de som selv har kjent dette på kroppen og gjennom endeløse rekker med bøker og forskningsartikler. Jeg forstår godt alt du skriver.

Men det jeg skrev, det står. Man kan gjerne se på ting fra et historisk perspektiv. Alt handler om historie og å lære fra det som har vært. Men at ting er bedre nå, k de for kvinner og menn, betyr ikke at vi skal slutte å kjempe. Verken hva gjelder helse, økonomi og likeverd. 

Å diskutere med deg, som tyr til hersketeknikker som "du vil aldri forstå"(Du fikk med deg at jeg allerede har sett youtube videoen du linket til, selv om jeg heller skulle sett st du linket til forskningsartiklene som ligger til grunn for Petersons uttalelser, for han sitter ikke på sannheten til tross for at jeg ercenig i mye av hva han sier), ser jeg på som lite fruktbart. 

For å ha en debatt må man selv kunne ytre meninger, uten å kun linke til en video. Hva er egentlig din egen mening om saken? "Bare alt det Peterson sier, for han er Gud?"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Gent82 skrev:

Det å være informert om og det å forstå, er forskjellige ting. Og det er rart du ikke forstår det, når du sier du har interesse for det. 

Nei, kjære deg. Det er nok du som aldri vil forstå. For du gidder ikke bry deg om i dag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Gent82 said:

Man må sammenligne med gamle dager for å forstå hva folk gjorde og hvorfor iforhold til idag. Og hvordan ungene måtte ut i verden og bli voksne.

I et annet innlegg skriver du om at ting var annerledes for 40 til 80 år siden. Var det sånn for 40 år siden, mener du?

Anonymkode: 8fe3b...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sinsiew skrev:

For å ha en debatt må man selv kunne ytre meninger, uten å kun linke til en video. Hva er egentlig din egen mening om saken?

Jeg har prøvd og prøvd, men man ser når slaget er tapt og bør overgi seg. Jeg ønsker deg en riktig fin kveld videre, min gode frue! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I et annet innlegg skriver du om at ting var annerledes for 40 til 80 år siden. Var det sånn for 40 år siden, mener du?

Anonymkode: 8fe3b...121

Jeg angrer på energien jeg la inn og driter i hele tråden nå. Må heldigvis stikke. lol. Hej hej

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at begge jobber fulltid mens de har barn er et tapsprosjekt og det ser vi på skillsmisseratene.

Å ha barn er stressende og kan være slitsomt både mentalt og fysisk. Dersom begge foreldre jobber og kommer slitne hjem fører det ofte til krangling og et dårlig miljø hjemme.

Helt ærlig det overrasker meg ikke at skilsmissraten er så høy som den er i vesten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med hele Erna greiene virker det jo slik! 

Om man setter ting ekstremt helt på spissen så får vi bare begynne med at staten tvangsgifter alle kvinner om menn når de blir 18. Ta fra kvinnen alle rettigheter til utdannelse og jobb, for hennes jobb skal være å føde nok barn. Ta fra alle rettigheter om at folk av samme kjønn skal kunne være sammen for alle absolutt alle skal settes sammen i par å være fødemaskiner. Ingen mer født i feil kropp, ingen mer noen ting. Kvinner er hjemme, beina tvinges fra hverandre slik at mannen kan presse seg inn og lage et barn.

Bare gjøre Norge til en «Handmaids tale»-ish verden 🤬🤬

Kjenner hele uttalelsen til Erna virkelig ikke er passende i dagens dato! Føler det som om hun virkelig bare ønsker å gjøre kvinner om til en fødemaskin! 🤬🤬 Om staten ønsker flere barn må de legge opp til det på riktig måte. Ikke gjøre det vanskeligere å ta utdannelse som jeg leste var tanken, men gratis barnehage, mer støtte, flere student boliger ol. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det faktisk fullt mulig som kvinne å både jobbe og få flere barn da.

Vi har også langt bedre rettigheter i forbindelse med barnefødsler og småbarnstid her i landet enn i de fleste andre land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Gent82 skrev:

Jeg har prøvd og prøvd, men man ser når slaget er tapt og bør overgi seg. Jeg ønsker deg en riktig fin kveld videre, min gode frue! :)

Takk det samme! Må den nytes 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Ariana807 skrev:

Med hele Erna greiene virker det jo slik! 

Om man setter ting ekstremt helt på spissen så får vi bare begynne med at staten tvangsgifter alle kvinner om menn når de blir 18. Ta fra kvinnen alle rettigheter til utdannelse og jobb, for hennes jobb skal være å føde nok barn. Ta fra alle rettigheter om at folk av samme kjønn skal kunne være sammen for alle absolutt alle skal settes sammen i par å være fødemaskiner. Ingen mer født i feil kropp, ingen mer noen ting. Kvinner er hjemme, beina tvinges fra hverandre slik at mannen kan presse seg inn og lage et barn.

Bare gjøre Norge til en «Handmaids tale»-ish verden 🤬🤬

Kjenner hele uttalelsen til Erna virkelig ikke er passende i dagens dato! Føler det som om hun virkelig bare ønsker å gjøre kvinner om til en fødemaskin! 🤬🤬 Om staten ønsker flere barn må de legge opp til det på riktig måte. Ikke gjøre det vanskeligere å ta utdannelse som jeg leste var tanken, men gratis barnehage, mer støtte, flere student boliger ol. 

Sånn det er nå dør vi faktisk ut da. 

Sist gang jeg sjekket hadde Norge en fødselsrate på 1.4. Du er nødt til å ha minimum fødselsrate på 2 for å opprettholde en kultur hvis ikke dør du ut.

Jeg tror personlig dagens datingkultur er skadelig for samfunnet. Alt fokus er på ons og nytelse, mens kjærlighet og kjernefamilien blir satt på vent til det er for sent.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Ariana807 skrev:

Med hele Erna greiene virker det jo slik! 

Om man setter ting ekstremt helt på spissen så får vi bare begynne med at staten tvangsgifter alle kvinner om menn når de blir 18. Ta fra kvinnen alle rettigheter til utdannelse og jobb, for hennes jobb skal være å føde nok barn. Ta fra alle rettigheter om at folk av samme kjønn skal kunne være sammen for alle absolutt alle skal settes sammen i par å være fødemaskiner. Ingen mer født i feil kropp, ingen mer noen ting. Kvinner er hjemme, beina tvinges fra hverandre slik at mannen kan presse seg inn og lage et barn.

Bare gjøre Norge til en «Handmaids tale»-ish verden 🤬🤬

Kjenner hele uttalelsen til Erna virkelig ikke er passende i dagens dato! Føler det som om hun virkelig bare ønsker å gjøre kvinner om til en fødemaskin! 🤬🤬 Om staten ønsker flere barn må de legge opp til det på riktig måte. Ikke gjøre det vanskeligere å ta utdannelse som jeg leste var tanken, men gratis barnehage, mer støtte, flere student boliger ol. 

 

Ja, hun går virkelig bakover i tid. Bakskrittspartiet. Abortloven vil hun også endre på.

Anonymkode: a564d...4a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det tåpeligste argumentet for få barn er overbefolkning.

Si det til andre enn nordmenn! Vi er et utdøende folkeslag. I 1900 var europeere 25% av verdens befolkning, i dag er dette tallet kun 8% og det synker lynraskt. Er det en ting som truer verdens eksistens er det at de som har skapt historiens mest velstående samfunn ikke får barn lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ariana807 skrev:

Med hele Erna greiene virker det jo slik! 

Om man setter ting ekstremt helt på spissen så får vi bare begynne med at staten tvangsgifter alle kvinner om menn når de blir 18. Ta fra kvinnen alle rettigheter til utdannelse og jobb, for hennes jobb skal være å føde nok barn. Ta fra alle rettigheter om at folk av samme kjønn skal kunne være sammen for alle absolutt alle skal settes sammen i par å være fødemaskiner. Ingen mer født i feil kropp, ingen mer noen ting. Kvinner er hjemme, beina tvinges fra hverandre slik at mannen kan presse seg inn og lage et barn.

Bare gjøre Norge til en «Handmaids tale»-ish verden 🤬🤬

Kjenner hele uttalelsen til Erna virkelig ikke er passende i dagens dato! Føler det som om hun virkelig bare ønsker å gjøre kvinner om til en fødemaskin! 🤬🤬 Om staten ønsker flere barn må de legge opp til det på riktig måte. Ikke gjøre det vanskeligere å ta utdannelse som jeg leste var tanken, men gratis barnehage, mer støtte, flere student boliger ol. 

 

Jeg har merket at en del føler veldig sterkt når de hører Ernas tale, men det er vanskelig å forstå hva som får dere til å hisse dere sånn opp. 

Det fremstår noe hysterisk å automatisk peke på tvang og kvinneundertrykkelse så fort noen oppfordrer til å få flere år. Nøyaktig hva er det du mener rettferdiggjør disse dystopiske visjonene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, herzeleid skrev:

Jeg har merket at en del føler veldig sterkt når de hører Ernas tale, men det er vanskelig å forstå hva som får dere til å hisse dere sånn opp. 

Det fremstår noe hysterisk å automatisk peke på tvang og kvinneundertrykkelse så fort noen oppfordrer til å få flere år. Nøyaktig hva er det du mener rettferdiggjør disse dystopiske visjonene?

Erna kunne gjerne henvendt seg til mennene i dette landet og bedt dem forplikte seg til å fremskaffe barn. Mens mennene venter lengre og lengre med å få barn blir sædkvaliteten dårligere og dårligere. Fordi de sjøl vil være uforpliktede barn selv lengst mulig.

Uansett, vi har aldri vært så mange nordmenn her til lands som vi er nå. Vi står han nok av.

Anonymkode: 8e4a1...9a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Erna kunne gjerne henvendt seg til mennene i dette landet og bedt dem forplikte seg til å fremskaffe barn. Mens mennene venter lengre og lengre med å få barn blir sædkvaliteten dårligere og dårligere. Fordi de sjøl vil være uforpliktede barn selv lengst mulig.

Nå er det 2 ganger så mange ufrivillig barnløse menn i Norge enn kvinner da. Så kan en gruble i hva som er så galt med disse mennene som gjør at ingen vil være sammen med dem.

Men tror det forventes av de fleste kvinner at mannen har en millionlønn og det er det rett og slett ikke alle som har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...