Gå til innhold

Proteinpulver som smaker godt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det? Synes alle typer jeg har prøvd smaker ganske fælt. Det går greit i begynnelsen, men så blir jeg drittlei smaken. Det ender med at jeg ikke orker å bruke det opp. 

Noen som har tips? Blander gjerne pulveret med melk.

Anonymkode: b49c6...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du bare må bli bestemme deg for hva som er viktigst, smaken eller det å bruke proteinpulver.

Anonymkode: 22929...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det? Synes alle typer jeg har prøvd smaker ganske fælt. Det går greit i begynnelsen, men så blir jeg drittlei smaken. Det ender med at jeg ikke orker å bruke det opp. 

Noen som har tips? Blander gjerne pulveret med melk.

Anonymkode: b49c6...c3d

Proteinfabrikkens 100% whey protein med vaniljesmak

Anonymkode: 9eb45...846

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kollagenpulver er ok, det er nesten helt uten smak (bare en svak bismak), helt blankt og jeg har det oppi kaffen om morgenen. 

Anonymkode: 60e17...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med proteinpulver? Annet enn økt tykkelse på lommeboka til produsentene?

Anonymkode: 51832...65b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er vitsen med proteinpulver? Annet enn økt tykkelse på lommeboka til produsentene?

Anonymkode: 51832...65b

Veldig greit for meg som ikke kan spise kjøtt

Anonymkode: 9eb45...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig greit for meg som ikke kan spise kjøtt

Anonymkode: 9eb45...846

Ok, det er kjipt. Inkluderer det fiskekjøtt, egg og ost? For det er veldig gode protein og fettkilder. 

Anonymkode: 51832...65b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scitec nutrition sine protein delite synes jeg smaker godt, særlig den med sjokoladebiter. Synes også en del av optimum nutrition gold standard sine smaker godt slik som sjokoladesmaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes kollagenpulver er ok, det er nesten helt uten smak (bare en svak bismak), helt blankt og jeg har det oppi kaffen om morgenen. 

Anonymkode: 60e17...586

Det er jo et helt annet bruksområde enn proteiner som er ment for muskelbygging.

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er vitsen med proteinpulver? Annet enn økt tykkelse på lommeboka til produsentene?

Anonymkode: 51832...65b

Tja, du kan jo selv prøve å spise 1,8-2,2 g protein pr. kg kroppsvekt daglig, og se om lommeboka di foretrekker proteinpulver som tilskudd til vanlig mat eller kun sjokolademelk og kyllingfilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Rossin skrev:

Tja, du kan jo selv prøve å spise 1,8-2,2 g protein pr. kg kroppsvekt daglig, og se om lommeboka di foretrekker proteinpulver som tilskudd til vanlig mat eller kun sjokolademelk og kyllingfilet.

Det der ligner på... hva var det det het igjen... jo, falskt dilemma. Er det virkelig et reelt behov for 1,8-2,2 g protein pr. kg kroppsvekt daglig, og kun mulig å innta sjokolademelk og kyllingfilet for å få i seg protein?

Anonymkode: 22929...c52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der ligner på... hva var det det het igjen... jo, falskt dilemma. Er det virkelig et reelt behov for 1,8-2,2 g protein pr. kg kroppsvekt daglig, og kun mulig å innta sjokolademelk og kyllingfilet for å få i seg protein?

Anonymkode: 22929...c52

Du har rett: Jeg la inn en presupposisjon med vilje. Er det behov for det? Ikke for alle. Men for noen.

Kan det hende at det gjelder TS? Ja, det kan det. Og der har du svaret på det første spørsmålet ditt.

Og til det med kyllingfilet og sjokolademelk: Jeg satte det på spissen fordi du trakk inn et økonomisk aspekt. Hensikten min var å få fram at proteinpulver er en svært billig og praktisk måte å få i seg proteiner på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per 100 gram innehåller kycklingkött ca 22-27 gram protein.

Melk inneholder ca 35 gram protein pr liter

Tjahh, det blir et ensidig kosthold da 😊

Anonymkode: 9eb45...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg unna proteinpulver. Bare humbug! 

Anonymkode: 23ac1...fe3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, det er kjipt. Inkluderer det fiskekjøtt, egg og ost? For det er veldig gode protein og fettkilder. 

Anonymkode: 51832...65b

Myyye kolestrol i egg og mye mettet fett i ost. Usunt med andre ord å spise det i store mengder når man er i proteinunderskudd. 

TS, jeg syns Whey sitt proteinpulver er best - av typen Gold Standard, i smaken extreme milk chocolate. Sinnssykt god

Anonymkode: ee6bf...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det? Synes alle typer jeg har prøvd smaker ganske fælt. Det går greit i begynnelsen, men så blir jeg drittlei smaken. Det ender med at jeg ikke orker å bruke det opp. 

Noen som har tips? Blander gjerne pulveret med melk.

Anonymkode: b49c6...c3d

Hva om du veksler mellom forskjellige smaker?

Jeg blir drittlei av den med sjokoladesmak. Vanilje blir jeg aldri lei. Andre spennende smaker er strawberry :) 

Anonymkode: 9eb45...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Myyye kolestrol i egg og mye mettet fett i ost. Usunt med andre ord å spise det i store mengder når man er i proteinunderskudd. 

TS, jeg syns Whey sitt proteinpulver er best - av typen Gold Standard, i smaken extreme milk chocolate. Sinnssykt god

Anonymkode: ee6bf...44b

Regner med at du mener Optimum Nutrition? Whey er ikke et merke; det betyr bare myse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange tips! Jeg tester ut protein delite og håper på det beste.

Til de som sier man ikke trenger proteinpulver, så stemmer jo det, men jeg synes det er greit å kunne ta en shake etter trening. Rekker ikke alltid å spise så mye før leggetid.

Anonymkode: b49c6...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 55g protein pr 100g, rimelig priset og smaker godt om du krydrer og bløtlegger med god smak 

https://www.veganlife.no/products/vantastic-foods-soyabiffer-500g2

https://www.veganlife.no/products/soyafarse-vantastic-foods-500-g2

Gresskarkjernefrø 30g

Peanøttsmør 25g pr 100 (kylling har ca18-24g)

Mandler 21g og cashew 18g

Tempeh 19g

Kikerter 19g

Bønneburger er godt alternativ, du moser bønner, skviser dem sammen og får da en mer kompakt mengde med mer proteiner pr 100g enn om du spiser bønner i løs form. 

Spelt og amarant 14-15g

Chiafrø 16

Brokkoli (2,8g) og grønne erter (5g) er næringsrike og gode grønnsaker å spise mye av. Gulrøtter er bra for å enkelt få nok a vitamin

Ellers så anbefaler jeg å være skikkelig sulten før du drikker shake, da smaker alt godt. Du kan blande ren risprotein, soyaprotein eller erteprotein med rismelk, da blir det litt søtere, samt at karbs hjelper opptak av proteiner. 

Anonymkode: 6686b...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...