Gå til innhold

Cuba-amerikansk statsborger?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Dette er kanskje et teit spørsmål, men.. Er det noen som vet om amerikanske statsborgere nektes innreise på Cuba? Min mann er norsk, men er født i USA og er derfor også amerikansk statsborger. Så derfor lurer vi på om vi kan reise til Cuba eller ikke, evt. om man må ha visum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Cuba nekter ikke amerikanere innresie, det er USA som ikke vil at sine borgere skal reise dit. De amerikanerne som reiser til Cuba fikser det oftest ved at de ber om å få slippe stempel i passet i Cuba, og det går greit.

Cuba er et fint land med hyggelige mennesker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Til siste gjest: Han har bare det norske passet, det er litt tiltak å møte personlig opp på ambassaden i Oslo for å ordne et amerikansk pass. Men er det sånn at når man er ute og reiser må man ha med seg begge passene? Hvis man har dobbelt statsborgerskap, mener jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Til siste gjest: Han har bare det norske passet' date=' det er litt tiltak å møte personlig opp på ambassaden i Oslo for å ordne et amerikansk pass. Men er det sånn at når man er ute og reiser må man ha med seg begge passene? Hvis man har dobbelt statsborgerskap, mener jeg?[/quote']

Nei, man har ikke med begge passene på reise. Og dersom han kun har norsk pass ser de jo ikke at han også har amerikansk statsborgerskap, så det er jo ingen fare uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Til siste gjest: Han har bare det norske passet' date=' det er litt tiltak å møte personlig opp på ambassaden i Oslo for å ordne et amerikansk pass. Men er det sånn at når man er ute og reiser må man ha med seg begge passene? Hvis man har dobbelt statsborgerskap, mener jeg?[/quote']

trenger bare et ja. når jeg reiser til usa bruker jeg det amerikanske passet, ellers i verden er jeg norsk =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for svar dere!

Det vil vel stå i det norske passet at han er født i USA, eller? Men det står jo ikke at han er amerikansk statsborger.

Du som er både norsk og amerikansk, går det an å bruke det norske passet i USA? Eller er det en stor fordel for min mann å få tak i det amerikanske? Ble masse spørsmål dette her! :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...