EvaLena Skrevet 28. august 2019 #1481 Skrevet 28. august 2019 Jeg synes hele saken er svært merkelig. Jeg synes også at det sporet vi fikk vite idag skulle kommet ut mye tidligere. Jeg sjekker aldri avtrykk på fottøy og frem til de sa at skoene kjøpes på Spar kjøp så visste jeg ikke om jeg kanskje hadde skotøy med samme avtrykk. Mange sliter sko som bare det og om de ble brukt kun denne ene gangen eller om personen brukte de til de var tynnslitte vites ikke. De kan uansett bruk blitt kastet samm med vanlig restavfall, knytt igjen posen og kastet. Eller kastet i en offentlig søplebøtte i en pose. OM jeg har kastet sko med det avtrykket eller noen jeg kjenner har hatt dette avtrykket ville ikke hjulpet saken da dette kom altfor sent ut. 4
EvaLena Skrevet 28. august 2019 #1482 Skrevet 28. august 2019 2 minutter siden, Ida Sofie MA skrev: Ja, lurer veldig på slepespor, og hva dem legger i det. De har jo ikke gått ut med noen teori på hvordan de kan ha fått henne med seg ut? Hvis døra var åpen, så kan de ha gått inn og holdt hun typ for munn eller noe sånt? Kan det ha vært blod på åstedet, at hun har blitt stukket/besvimt? Vi vet jo ingenting om hvordan det så ut? Om det var blod på stedet ville de funnet det ut, selv om det ble vasket bort. Politiet bruker Luminol som de sprayer pp steder og det blir selvlysende når lyset slås av. 1
K.B. Skrevet 28. august 2019 #1483 Skrevet 28. august 2019 (endret) 1 time siden, Ida Sofie MA skrev: Angående såletrykk og slepespor, så tenker jo jeg at det kan være at hun ble angrepet på en måte der hun ble dopet ned/stukket eller gjort noe med, i og med at det er slepespor? Hvis hun ble dratt så ville jo antagelig hun skreket slik at naboer og andre ute hørte det, og hvis hun ble truet med våpen "for å være stille" så hadde hun ikke blitt slept, men gått selv? Det er mange andre potensielle forklaringer her. Hun kan ha blitt truet, for så å bli dopet ned, slått ned osv. Jeg sier ikke at det er umulig, men at dette skal være noen helt fremmede som har lagt planer i lang tid, kjøpt sko, engangsdresser osv er ihvertfall veldig uvanlig. Hypotesen om mord forkledd som en kidnapping virker langt mer plausibel, og er det forklaringen, så er det ganske vanlig at dette er noen ganske nære offeret. At ektemannen blir fokuset er jo ikke uvanlig, da noe sånt som halvparten av drap på kvinner i Norge gjøres av partneren. Nå er denne saken spesiell da det er et ekstremt velstående ektepar. Jeg kunne tenke meg å høre mer om barna og nær familie, er det noen der som er potensielle kandidater? Endret 28. august 2019 av K.B.
Ida Sofie MA Skrevet 28. august 2019 #1484 Skrevet 28. august 2019 1 minutt siden, EvaLena skrev: Om det var blod på stedet ville de funnet det ut, selv om det ble vasket bort. Politiet bruker Luminol som de sprayer pp steder og det blir selvlysende når lyset slås av. Ja, av bilde av skosålen ser det ut som hvis du ser i svart hvitt, at det er en "sirkel" på midten av sålen. Kan være blod/vann/væske eller rett og slett snø utenfra, eller annet som stemmer med at skoen er knytta til gjerningen og i tillegg forklare slepespor. 1
Ida Sofie MA Skrevet 28. august 2019 #1485 Skrevet 28. august 2019 1 minutt siden, K.B. skrev: Det er mange andre potensielle forklaringer her. Hun kan ha blitt truet, for så å bli dopet ned, slått ned osv. Jeg sier ikle at deter umulig, men at dette skal være noen helt fremmede som har lagt planer i lang tid, kjøpt sko, engangsdresser osv er ihvertfall veldig uvanlig. Hypotesen om mord forkledd som en kidnapping virker langt mer plausibel, og er det forklaringen, så er det ganske vanlig at dette er noen ganske nære offeret. At ektemannen blir fokuset er jo ikke uvanlig, da noe sånt som halvparten av drap på kvinner i Norge gjøres av partneren. Nå er denne saken spesiell da det er et ekstremt velstående ektepar. Jeg kunne tenke meg å høre mer om barna og nær familie, er det noen der som er potensielle kandidater? Ja, jeg tenkte ikke på at hun kunne blitt slått ned før handlingen. Men jeg lurer på hvorfor de endret hypotese akkurat i juni til drap, kan de ha fått svar på undersøkelser om at det har vært blod/vasket etterpå? Jeg leste på at annet forum at hun ville flytte til gjøvik, at det er den facebook gruppen hun ble medlem av "leie av boliger". Leste også om en affaere, men aner ikke om dette bare er troll og rykter. 3
@Freyja Skrevet 28. august 2019 #1486 Skrevet 28. august 2019 3 minutter siden, Ida Sofie MA skrev: Ja, lurer veldig på slepespor, og hva dem legger i det. De har jo ikke gått ut med noen teori på hvordan de kan ha fått henne med seg ut? Hvis døra var åpen, så kan de ha gått inn og holdt hun typ for munn eller noe sånt? Kan det ha vært blod på åstedet, at hun har blitt stukket/besvimt? Vi vet jo ingenting om hvordan det så ut? Jeg tenker at slepesporene er spor etter at AEH har blitt slept langs gulvet, og at det er spor etter kroppen hennes og/eller skoene hennes mot gulvet. Ettersom slepesporene var så synlige, kan det ha vært en eller annen væske som har vært der slepesporene ble avsatt. Jeg tenker også at det er mest logisk at AEH var bevisstløs eller død på det tidspunktet hun ble slept ut fra badet og ut av huset. 3
Ida Sofie MA Skrevet 28. august 2019 #1487 Skrevet 28. august 2019 2 minutter siden, @Freyja skrev: Jeg tenker at slepesporene er spor etter at AEH har blitt slept langs gulvet, og at det er spor etter kroppen hennes og/eller skoene hennes mot gulvet. Ettersom slepesporene var så synlige, kan det ha vært en eller annen væske som har vært der slepesporene ble avsatt. Jeg tenker også at det er mest logisk at AEH var bevisstløs eller død på det tidspunktet hun ble slept ut fra badet og ut av huset. Ja, håper vi får svar noen gang. At det ikke blir en "maddie" sak, hvor vi aldri får svar. 6
Ida Sofie MA Skrevet 28. august 2019 #1488 Skrevet 28. august 2019 En ting til jeg lurer på er hvorfor familien ikke står frem i media og "appellerer" til kidnapperen som vi alltid ser? Søke sympati? Enten av mann, barn, tanter, venner og lignende? Utlover dusør osv.? Saken er veldig spesiell. 5
@Freyja Skrevet 28. august 2019 #1489 Skrevet 28. august 2019 3 minutter siden, Ida Sofie MA skrev: Ja, jeg tenkte ikke på at hun kunne blitt slått ned før handlingen. Men jeg lurer på hvorfor de endret hypotese akkurat i juni til drap, Kanskje svaret er her? Se hele innlegget https://www.flashback.org/sp68531673"I mai 2019 fikk politiet svar på hvilken sko avtrykket stammer fra. ""I løpet av juni endret politiet sin hovedhypotese" 2
Ida Sofie MA Skrevet 28. august 2019 #1490 Skrevet 28. august 2019 Akkurat nå, Ida Sofie MA skrev: En ting til jeg lurer på er hvorfor familien ikke står frem i media og "appellerer" til kidnapperen som vi alltid ser? Søke sympati? Enten av mann, barn, tanter, venner og lignende? Utlover dusør osv.? Om flere gjerningsmenn, så kan ofte mye penger gjøre at en av dem vil tyste dersom en har hatt en mindre rolle. Saken er veldig spesiell.
Ida Sofie MA Skrevet 28. august 2019 #1491 Skrevet 28. august 2019 1 minutt siden, @Freyja skrev: Kanskje svaret er her? Se hele innlegget https://www.flashback.org/sp68531673"I mai 2019 fikk politiet svar på hvilken sko avtrykket stammer fra. ""I løpet av juni endret politiet sin hovedhypotese" Ja, jeg tenkte jo de kunne ha funnet blod eller noe under skoene, men ikke nok til å si at noen er død. At skoene er fra sparkjøp endrer vel ikke akkurat hypotesen heller. Det er nok noe mer vi ikke vet her. 3
@Freyja Skrevet 28. august 2019 #1492 Skrevet 28. august 2019 4 minutter siden, Ida Sofie MA skrev: Ja, jeg tenkte jo de kunne ha funnet blod eller noe under skoene, men ikke nok til å si at noen er død. At skoene er fra sparkjøp endrer vel ikke akkurat hypotesen heller. Det er nok noe mer vi ikke vet her. Det har du rett i 👍 "Politiet forklarer årsaken til endring av hovedhypotese slik: Tiden som har gått og fravær av kontakt de siste månedene Mangel på livsbevis, til tross for gjentatte oppfordringer fra familien Valget av en lite egnet kommunikasjonsplattform, som gjør det svært krevende å forhandle Påfallende liten vilje til kontakt fra den angivelige motparten En komplisert betalingsform og påfallende lite vilje til å innkassere løsepengene Samt en helhetsvurdering av etterforskningen gjennomført frem til nå"https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/70xRkw/politiet-endrer-hovedhypotese-anne-elisabeth-69-er-drept I tillegg til dette, har de nok gjort sine vurderinger ut fra spor og eventuelle bevis som de ikke har offentliggjort ennå. 1
SoWhat? Skrevet 28. august 2019 #1493 Skrevet 28. august 2019 10 minutter siden, Ida Sofie MA skrev: En ting til jeg lurer på er hvorfor familien ikke står frem i media og "appellerer" til kidnapperen som vi alltid ser? Søke sympati? Enten av mann, barn, tanter, venner og lignende? Utlover dusør osv.? Saken er veldig spesiell. Har det skjedd i Norge før at familie gjør sånt? 3
@Freyja Skrevet 28. august 2019 #1494 Skrevet 28. august 2019 9 minutter siden, Ida Sofie MA skrev: En ting til jeg lurer på er hvorfor familien ikke står frem i media og "appellerer" til kidnapperen som vi alltid ser? Søke sympati? Enten av mann, barn, tanter, venner og lignende? Utlover dusør osv.? Saken er veldig spesiell. Gode spørsmål. Men er det egentlig så ofte at man ser at familier står frem i media, eller at familier utlover dusør? 3
Ida Sofie MA Skrevet 28. august 2019 #1495 Skrevet 28. august 2019 2 minutter siden, @Freyja skrev: Det har du rett i 👍 "Politiet forklarer årsaken til endring av hovedhypotese slik: Tiden som har gått og fravær av kontakt de siste månedene Mangel på livsbevis, til tross for gjentatte oppfordringer fra familien Valget av en lite egnet kommunikasjonsplattform, som gjør det svært krevende å forhandle Påfallende liten vilje til kontakt fra den angivelige motparten En komplisert betalingsform og påfallende lite vilje til å innkassere løsepengene Samt en helhetsvurdering av etterforskningen gjennomført frem til nå"https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/70xRkw/politiet-endrer-hovedhypotese-anne-elisabeth-69-er-drept I tillegg til dette, har de nok gjort sine vurderinger ut fra spor og eventuelle bevis som de ikke har offentliggjort ennå. Ja, det kan jo være dem gikk ut med drap også for at gjerningsmannen skulle ta kontakt? De tok vel kontakt i juli for å motsi det? 1
Ida Sofie MA Skrevet 28. august 2019 #1496 Skrevet 28. august 2019 (endret) 6 minutter siden, @Freyja skrev: Gode spørsmål. Men er det egentlig så ofte at man ser at familier står frem i media, eller at familier utlover dusør? Da Sigird ble borte for eksempel var jo onkelen familiens talsperson og sto frem i media, oppdaterte og takket folk for å lete osv. Det er jo en litt annen sak da hun ikke ble tatt hjemme fra, men vi har da sett da andre er forsvunnet at noen bekjente har stått frem og sagt noe så lite som et intervju eller annet? Kan være advokaten kun snakker for familien, og at jeg tar feil i og med at denne saken er noe spesiell. Reagerte bare på at ingen sier noe for å eventuelt få gjerningsmann til å føle sympati eller lignende. Andre lager jo FB sider, flyers osv? Trenger kanskje ikke det da hele media dekker saken hele tiden. Endret 28. august 2019 av Ida Sofie MA 4
vintage Skrevet 28. august 2019 #1497 Skrevet 28. august 2019 Kjenner at jeg begynner å miste litt troa på han etterforskningslederen. Mulig det er på grunn av hans fremtreden på TV, men jeg synes det er så mye rart med denne saken. Og nå, denne skoen som kommer ut til allmennheten etter mange måneder. De må da, med alle de ressursene de har i denne saken, ha rukket å sjekke ut de som har kjøpt skoene med kort? Han påstod da virkelig at de ikke var helt i mål med det enda? 6
Diamant Skrevet 28. august 2019 #1498 Skrevet 28. august 2019 3 minutter siden, Ida Sofie MA skrev: Andre lager jo FB sider, flyers osv? Dette er jo en veldig stor sak, som er kjent langt utover Norges grenser. Så jeg ser ikke nødvendigheten av FB sider, flyers og lignende her. 3
Ida Sofie MA Skrevet 28. august 2019 #1499 Skrevet 28. august 2019 1 minutt siden, Diamant skrev: Dette er jo en veldig stor sak, som er kjent langt utover Norges grenser. Så jeg ser ikke nødvendigheten av FB sider, flyers og lignende her. Ja, tenkte på det etter at jeg skrev det. Skulle likt å se mannen fremstå i media, se ansiktsuttrykk osv. Ikke hørt veldig mye om hans tanker/opplevelser. Ser alltid for meg foreldre/samboere og lignende stå frem for å få sympati, men det er vel bare i USA da.
Diamant Skrevet 28. august 2019 #1500 Skrevet 28. august 2019 3 minutter siden, Ida Sofie MA skrev: Ja, tenkte på det etter at jeg skrev det. Skulle likt å se mannen fremstå i media, se ansiktsuttrykk osv. Ikke hørt veldig mye om hans tanker/opplevelser. Ser alltid for meg foreldre/samboere og lignende stå frem for å få sympati, men det er vel bare i USA da. Det er nok mange som skulle likt og sett det, men det kommer neppe til å skje. 3
Anbefalte innlegg