mikrobe Skrevet 28. august 2019 #1401 Skrevet 28. august 2019 13 minutter siden, Ida Sofie MA skrev: Jeg lurer også på hvorfor dem har tatt "lydprøver" av huset i etterkant? Hva vil det si, og hva vil dem eventuelt komme frem til ved å gjøre dette? De kan blant annet finne ut hvilket rom hun befant seg i, eller hvilken retning hun stod, da hun snakket i telefonen. Bare et eksempel. Det kan være noe helt annet de har undersøkt, som @SoWhat? nevner over her. 1
@Freyja Skrevet 28. august 2019 #1402 Skrevet 28. august 2019 Lonnrot skrev: "Finns det ”slepespor” på toa och nu dessa fotspår så misstänker man ju att samtliga är fingerade och tänkta att bli upptäckta." Fjøsbonden skrev: "Dog litt spesielt om en gjerningsperson gikk med slike fritidssko den 31.oktober i fjor. Den dagen var det faktisk ganske mye snø og slafseføre også på Lørenskog." Gode poeng. Kan gjerningspersonen ha byttet til disse skoene etter å ha kommet inn på åstedet, og var skoavtrykkene avsatt med hensikt? 2
SoWhat? Skrevet 28. august 2019 #1403 Skrevet 28. august 2019 1 minutt siden, mikrobe skrev: De kan blant annet finne ut hvilket rom hun befant seg i, eller hvilken retning hun stod, da hun snakket i telefonen. Bare et eksempel. Det kan være noe helt annet de har undersøkt, som @SoWhat? nevner over her. Det var nytt for meg. De kan finne ut mye! Kanskje Hagen aldri har forlatt hus eller eiendom? "grøss" Vær snill og ikke ta det som spekulasjon på hvem gjerningsmannen er! Noen kan være godt kjent i hus og på tomt. Nei, men tanken har slått meg iom ingen har sett noe... biler osv 2
Ida Sofie MA Skrevet 28. august 2019 #1404 Skrevet 28. august 2019 5 minutter siden, SoWhat? skrev: Si det. Kanskje fordi ingen har hørt noe tydeligvis. Det kan jo ikke ha gått helt lydløst for seg. Tenker jo litt på hunden også. Men hvor lytt er det fra et hus med lukkede vinduer og dører (?) liksom? De hadde jo ikke naboer helt tett inntil heller. Kanskje de søkte etter hemmelige rom? 🙂 for lyden blir annerledes da, enn når det er tette vegger uten rom på innsiden. Ja, sånne ting tenkte jeg ikke på. Det kan være. 2
Joni123 Skrevet 28. august 2019 #1405 Skrevet 28. august 2019 14 minutter siden, @Freyja skrev: MajesticXII skrev: "Flere enn meg som stusser på valg av sko/salgsted? Dette er enten en åpenbar katastrofal feil av GM, eller gjort med overlegg for å villede politet. Veldig merkelig tabbe når alt annet ser ut som et resultat av perfekt planlegging ned til hver minste detalj." https://www.flashback.org/sp68525444 Jeg har ikke lest alt i denne saken. Men tror også at skofunnet er plantet for å villede polititet. Er det valgt en billigsko med vilje? Er noen betalt for å gjøre denne ugjerningen? Hvem tjener på det i så fall? Er det så mange som har motiv? 2
Ida Sofie MA Skrevet 28. august 2019 #1406 Skrevet 28. august 2019 2 minutter siden, @Freyja skrev: Lonnrot skrev: "Finns det ”slepespor” på toa och nu dessa fotspår så misstänker man ju att samtliga är fingerade och tänkta att bli upptäckta." Fjøsbonden skrev: "Dog litt spesielt om en gjerningsperson gikk med slike fritidssko den 31.oktober i fjor. Den dagen var det faktisk ganske mye snø og slafseføre også på Lørenskog." Gode poeng. Kan gjerningspersonen ha byttet til disse skoene etter å ha kommet inn på åstedet, og var skoavtrykkene avsatt med hensikt? Hvis personene har kjørt frem til døra, så spiller det vel ingen rolle type sko? Det er lettere å bevege seg med joggesko enn med store tunge vintersko i allefall. 6
SoWhat? Skrevet 28. august 2019 #1407 Skrevet 28. august 2019 1 minutt siden, Joni123 skrev: Jeg har ikke lest alt i denne saken. Men tror også at skofunnet er plantet for å villede polititet. Er det valgt en billigsko med vilje? Er noen betalt for å gjøre denne ugjerningen? Hvem tjener på det i så fall? Er det så mange som har motiv? Det var lite lurt sånn sett å kjøpe slike sko da det er solgt få av dem. De burde kjøpt et skomerke mange har. Så her tok noen en teit sjanse. Tross alt. Men sånt kan jo si noe om personlighetstype. Var det bevisst eller et korttenkt valg? Hva er oddsen for hva? 2
@Freyja Skrevet 28. august 2019 #1408 Skrevet 28. august 2019 8 minutter siden, Ida Sofie MA skrev: Hvis personene har kjørt frem til døra, så spiller det vel ingen rolle type sko? Det er lettere å bevege seg med joggesko enn med store tunge vintersko i allefall. Det har du rett i.
@Freyja Skrevet 28. august 2019 #1409 Skrevet 28. august 2019 12 minutter siden, Joni123 skrev: Jeg har ikke lest alt i denne saken. Men tror også at skofunnet er plantet for å villede polititet. Er det valgt en billigsko med vilje? Er noen betalt for å gjøre denne ugjerningen? Hvem tjener på det i så fall? Er det så mange som har motiv? Gode spørsmål. Planting og villeding er også i mine tanker. Teoretisk kan skoene være stjålet fra en uskyldig person som gjerningspersonen ønsket at skulle bli mistenkt. 3
Joni123 Skrevet 28. august 2019 #1410 Skrevet 28. august 2019 14 minutter siden, SoWhat? skrev: Det var lite lurt sånn sett å kjøpe slike sko da det er solgt få av dem. De burde kjøpt et skomerke mange har. Så her tok noen en teit sjanse. Tross alt. Men sånt kan jo si noe om personlighetstype. Var det bevisst eller et korttenkt valg? Hva er oddsen for hva? Kanskje de er stjålet? Funnet i søpla? Hvem vet. Jeg tror det er planlagt til fingerspissene av noen som ønsket ho død. Veldig trist. 2
@Freyja Skrevet 28. august 2019 #1411 Skrevet 28. august 2019 (endret) 2 timer siden, Joni123 skrev: Kanskje de er stjålet? Funnet i søpla? Hvem vet. Jeg tror det er planlagt til fingerspissene av noen som ønsket ho død. Veldig trist. Skoene var lite brukt, sto det et sted. Skal se om jeg finner link. " skoene var i tillegg mest sannsynlig lite brukt i følge Brøske."https://www.flashback.org/sp68525887 Men ja, de kan jo være stjålet eller funnet i søpla @Joni123 selv om de var lite brukt. Mange kaster jo også sko som de ikke er fornøyd med. Endret 28. august 2019 av @Freyja 2
Callisto83 Skrevet 28. august 2019 #1412 Skrevet 28. august 2019 Jeg holder fortsatt en knapp inne for "Mitt Anbud" hypotesen. At hunden ble funnet lukket inne på et rom kan jo tyde på at noen fikk lov til å slippe inn i huset og ta en titt. Disse Sparkjøp skoene kan jo også si litt om økonomien til gjerningspersonen, eventuelt "kundegruppe". 2
@Freyja Skrevet 28. august 2019 #1413 Skrevet 28. august 2019 1 time siden, Ida Sofie MA skrev: Kan være eneste av sko-avtrykk som ikke er identifisert? At typ andre merker er arbeidere på området, tom sine sko osv. Ja, her står det mer spesifisert: "Politiet har sikret og identifisert flere skosåleavtrykk på området, men Brøske presiserer at dette er det eneste hvor politiet så langt ikke har klart å identifisere en eier eller bruker." https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wPbpA4/loerenskog-forsvinningen-politiet-har-sikret-skoavtrykk-paa-stedet 1
@Freyja Skrevet 28. august 2019 #1414 Skrevet 28. august 2019 1 minutt siden, Callisto83 skrev: Jeg holder fortsatt en knapp inne for "Mitt Anbud" hypotesen. At hunden ble funnet lukket inne på et rom kan jo tyde på at noen fikk lov til å slippe inn i huset og ta en titt. Disse Sparkjøp skoene kan jo også si litt om økonomien til gjerningspersonen, eventuelt "kundegruppe". Ikke nødvendigvis. Hvis en eller flere gjerningspersoner fikk mye penger for å gjennomføre bortføring/drap, så trengte de ikke å kjøpe billige sko. Skoene var sannsynlig lite brukt. 4
Ida Sofie MA Skrevet 28. august 2019 #1415 Skrevet 28. august 2019 5 minutter siden, Callisto83 skrev: Jeg holder fortsatt en knapp inne for "Mitt Anbud" hypotesen. At hunden ble funnet lukket inne på et rom kan jo tyde på at noen fikk lov til å slippe inn i huset og ta en titt. Disse Sparkjøp skoene kan jo også si litt om økonomien til gjerningspersonen, eventuelt "kundegruppe". Det er vel lettere å prøve/kjøpe et par sko på SparKjøp uten å få hjelp av ansatte, og betale i kassen uten å bli lagt merke til i forhold til å prøve et par sko og få hjelp av ekspeditør på Skoringen. Jeg vil si at et kjøp av sko på SparKjøp er lettere å få gjort anonymt og billig enn å dra i en ordentlig skobutikk. 9
@Freyja Skrevet 28. august 2019 #1416 Skrevet 28. august 2019 (endret) 1 time siden, SoWhat? skrev: Når de sjekker slike spor, så er det ikke bare mønsteret i seg selv. Det er skrittlengde, og fks tyngde på personen( en tung person setter jo dypere avtrykk). Så vet ikke jeg... Ja, og hvis det er mange skosåleavtrykk på åstedet de kan også se bl.a. ganglaget og fotstillingen til den som hadde skoene på og potensielt finne gjerningsperson ut fra dette. Endret 28. august 2019 av @Freyja 2
@Freyja Skrevet 28. august 2019 #1417 Skrevet 28. august 2019 Den som hadde på seg de skoene på åstedet har ikke nødvendigvis kjøpt de selv. Vedkommende kunne f.eks ha sendt noen for å kjøpe de. 2
Madame Butterfly Skrevet 28. august 2019 #1418 Skrevet 28. august 2019 De har vel video opptak i alle varehusene, på disse kontant betalingene? Hvor lenge samler de slike opptak? 1
GulleGull Skrevet 28. august 2019 #1419 Skrevet 28. august 2019 51 minutter siden, Joni123 skrev: Jeg har ikke lest alt i denne saken. Men tror også at skofunnet er plantet for å villede polititet. Er det valgt en billigsko med vilje? Er noen betalt for å gjøre denne ugjerningen? Hvem tjener på det i så fall? Er det så mange som har motiv? Kan være at billigsko er valgt med tanke på at de skulle brukes kun 1 gang og at man skulle kvitte seg med de etterpå. Regner med at de er kjøpt med tanke på ugjerningen, siden politiet mener de er lite brukt. Jeg syntes hele saken lukter litt bestillingsverk fra noen som ville kvitte seg med noen.. 13
@Freyja Skrevet 28. august 2019 #1420 Skrevet 28. august 2019 (endret) 4 minutter siden, Madame Butterfly skrev: De har vel video opptak i alle varehusene, på disse kontant betalingene? Hvor lenge samler de slike opptak? Her er det en som skriver at "er ikke uvanlig at man kan lagre opptak i 6 mnd frem i tid" Fra en artikkel om en annen Sparkjøp-butikk: "Sparkjøp har videoovervåkning som dekker hele butikken. Alle bevegelser blir filmet og dette oppbevares over en uke." https://www.dt.no/nyheter/tyver-truer-ansatte-hver-dag/s/2-2.1748-1.3139894 Men det er jo mulig at det går an å finne opptak flere måneder etter, selv om de er "overskrevet" eller hva det heter. Endret 28. august 2019 av @Freyja 1
Anbefalte innlegg