@Freyja Skrevet 28. august 2019 #1381 Skrevet 28. august 2019 Akkurat nå, Ida Sofie MA skrev: Kan være eneste av sko-avtrykk som ikke er identifisert? At typ andre merker er arbeidere på området, tom sine sko osv. Det har du rett i 👍 Jeg misforsto setningen: "Dette skoavtrykket er det eneste vi har sikret på åstedet som ennå ikke er identifisert". Jeg synes at setningen burde vært skrevet slik, for å presisere: "Dette skoavtrykket er det eneste skoavtrykket vi har sikret på åstedet som ennå ikke er identifisert" 1
Ida Sofie MA Skrevet 28. august 2019 #1382 Skrevet 28. august 2019 Akkurat nå, @Freyja skrev: Det har du rett i 👍 Jeg misforsto setningen: "Dette skoavtrykket er det eneste vi har sikret på åstedet som ennå ikke er identifisert". Jeg synes at setningen burde vært skrevet slik, for å presisere: "Dette skoavtrykket er det eneste skoavtrykket vi har sikret på åstedet som ennå ikke er identifisert" Sant, kan misforstås, men om de hadde identifisert alt av brev og papir som du foreslår så regner jeg med dem hadde pågrepet noen 😛 2
SoWhat? Skrevet 28. august 2019 #1383 Skrevet 28. august 2019 12 minutter siden, vintage skrev: Noen som har en god teori om hvorfor denne infoen kommer først nå hvis dette er noe de har sittet på i flere måneder? Lurer på det samme. Dette er det eneste sikre sporet (antageligvis), og hvorfor legge det fram nå? Jo lenger tid siden noen har kjøpt noe, jo mindre husker man, så forstår ikke hvorfor dette kommer nå, men regner jo med at de har sine gode grunner. Dette er jo planlagt, så rart om det kun var en som avla spor, så tenker at det kun er en gjerningsperson. Vet ikke hvorfor Holden sa personer i flertall tidligere i dag. Han mener at hun er kidnappet og ikke drept, pluss at han har teorier om at de har vært flere. Eller vil gi inntrykk av at han tror. Hvis det er, som Brøske sa, i underkant av 300 som har kjøpt de kontant, så skal det ikke være håpløst å sjekke ut ganske mange. 3
Callisto83 Skrevet 28. august 2019 #1384 Skrevet 28. august 2019 9 minutter siden, vintage skrev: Noen som har en god teori om hvorfor denne infoen kommer først nå hvis dette er noe de har sittet på i flere måneder? Tja, hvis de f.eks fikk inn et interessant tips om noen spesifikke personer, så viser det seg at vedkommende har akkurat slike sko i tillegg, så ville jo det vært ganske spesielt. Jeg kan tenke meg det er en del ting de ikke har gått ut med ennå, nettopp på grunn av dette. Når det er sagt, 300 dager er lang tid. Jeg lurer på om vi noen gang får se bildet av dette brevet som ble funnet. DET hadde vært interessant! Ble ikke også FBI involvert? Det må da gå an å spore disse pengene som ble overført, eller denne berømte Monero kontoen.. 4
@Freyja Skrevet 28. august 2019 #1385 Skrevet 28. august 2019 1 minutt siden, Ida Sofie MA skrev: Sant, kan misforstås, men om de hadde identifisert alt av brev og papir som du foreslår så regner jeg med dem hadde pågrepet noen 😛 Du har sannsynligvis rett 😊 Men teoretisk er det jo mulig at de har funnet frem til en bestemt person som har kjøpt papiret og konvolutten, men at denne personen nekter for å ha brukt papiret og konvolutten. Og at identifisering av skokjøpet er den puslespillbiten som teoretisk vil kunne felle vedkommende. 1
Ida Sofie MA Skrevet 28. august 2019 #1386 Skrevet 28. august 2019 2 minutter siden, SoWhat? skrev: Lurer på det samme. Dette er det eneste sikre sporet (antageligvis), og hvorfor legge det fram nå? Jo lenger tid siden noen har kjøpt noe, jo mindre husker man, så forstår ikke hvorfor dette kommer nå, men regner jo med at de har sine gode grunner. Dette er jo planlagt, så rart om det kun var en som avla spor, så tenker at det kun er en gjerningsperson. Vet ikke hvorfor Holden sa personer i flertall tidligere i dag. Han mener at hun er kidnappet og ikke drept, pluss at han har teorier om at de har vært flere. Eller vil gi inntrykk av at han tror. Hvis det er, som Brøske sa, i underkant av 300 som har kjøpt de kontant, så skal det ikke være håpløst å sjekke ut ganske mange. Selv om de kun etterlyser et par sko, men antar at det er flere gjerningspersoner, så kan det vel være at gjerningspersonene har brukt samme type sko? Eventuelt i ulike størrelser dersom de etterlyser 44 45 46. 4
Ida Sofie MA Skrevet 28. august 2019 #1387 Skrevet 28. august 2019 Akkurat nå, @Freyja skrev: Du har sannsynligvis rett 😊 Men teoretisk er det jo mulig at de har funnet frem til en bestemt person som har kjøpt papiret og konvolutten, men at denne personen nekter for å ha brukt papiret og konvolutten. Og at identifisering av skokjøpet er den puslespillbiten som teoretisk vil kunne felle vedkommende. Mulig, men jeg regner med at familien eventuelt er informert om en potensiell mistenkt, og at de da kanskje ikke ville overført ti millioner? Da hadde jeg vel avventet i allefall med overføring, men at de overfører for dem er desperate for at dem ikke har kommet nærmere..
Ida Sofie MA Skrevet 28. august 2019 #1388 Skrevet 28. august 2019 5 minutter siden, Callisto83 skrev: Tja, hvis de f.eks fikk inn et interessant tips om noen spesifikke personer, så viser det seg at vedkommende har akkurat slike sko i tillegg, så ville jo det vært ganske spesielt. Jeg kan tenke meg det er en del ting de ikke har gått ut med ennå, nettopp på grunn av dette. Når det er sagt, 300 dager er lang tid. Jeg lurer på om vi noen gang får se bildet av dette brevet som ble funnet. DET hadde vært interessant! Ble ikke også FBI involvert? Det må da gå an å spore disse pengene som ble overført, eller denne berømte Monero kontoen.. Jeg lurer også på hvorfor ikke en dataekspert kan finne ut hvor pengene har gått? Eksempelvis land.. 3
SoWhat? Skrevet 28. august 2019 #1389 Skrevet 28. august 2019 1 minutt siden, Ida Sofie MA skrev: Selv om de kun etterlyser et par sko, men antar at det er flere gjerningspersoner, så kan det vel være at gjerningspersonene har brukt samme type sko? Eventuelt i ulike størrelser dersom de etterlyser 44 45 46. Når de sjekker slike spor, så er det ikke bare mønsteret i seg selv. Det er skrittlengde, og fks tyngde på personen( en tung person setter jo dypere avtrykk). Så vet ikke jeg... 4
Ida Sofie MA Skrevet 28. august 2019 #1390 Skrevet 28. august 2019 (endret) 2 minutter siden, SoWhat? skrev: Når de sjekker slike spor, så er det ikke bare mønsteret i seg selv. Det er skrittlengde, og fks tyngde på personen( en tung person setter jo dypere avtrykk). Så vet ikke jeg... Ja det kan jo også være tyngde osv, jeg tenkte bare på Orderud, da kunne dem jo si ut fra avtrykket størrelsene på skoene. Først sa han størrelse 45, men i og med at dem etterlyser 44 og 46 også, og bekreftet flere avtrykk så kan det vel være at som i Orderud, flere gjerningspersoner med samme type sko. Endret 28. august 2019 av Ida Sofie MA 1
SoWhat? Skrevet 28. august 2019 #1391 Skrevet 28. august 2019 2 minutter siden, Ida Sofie MA skrev: Ja det kan jo også være tyngde osv, jeg tenkte bare på Orderud, da kunne dem jo si ut fra avtrykket størrelsene på skoene. Først sa han størrelse 45, men i og med at dem etterlyser 44 og 46 også, og bekreftet flere avtrykk så kan det vel være at som i Orderud, flere gjerningspersoner med samme type sko. Det kan det være. Kan ikke utelukke noe. 3
Ida Sofie MA Skrevet 28. august 2019 #1392 Skrevet 28. august 2019 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Det kan det være. Kan ikke utelukke noe. De sitter nok på mer info enn det dem går ut med. Skulle likt å fått vite litt mer.. 😛 3
@Freyja Skrevet 28. august 2019 #1393 Skrevet 28. august 2019 3 minutter siden, Ida Sofie MA skrev: Mulig, men jeg regner med at familien eventuelt er informert om en potensiell mistenkt, og at de da kanskje ikke ville overført ti millioner? Da hadde jeg vel avventet i allefall med overføring, men at de overfører for dem er desperate for at dem ikke har kommet nærmere.. Familien trenger ikke nødvendigvis å ha blitt informert om en potensielt mistenkt (altså hvem denne mistenkte er). Overføringen kan også være gjort i samråd med etterforskerne, hvis en slik overføring ville øke sjansen for å finne frem til hvem mottakeren er.
Ida Sofie MA Skrevet 28. august 2019 #1394 Skrevet 28. august 2019 Akkurat nå, @Freyja skrev: Familien trenger ikke nødvendigvis å ha blitt informert om en potensielt mistenkt (altså hvem denne mistenkte er). Overføringen kan også være gjort i samråd med etterforskerne, hvis en slik overføring ville øke sjansen for å finne frem til hvem mottakeren er. Ja, tenkt på det jeg også at de vil prøve å etterforske hvor pengene har gått, men de kunne da overført litt mindre.. 😛 At de er "uenige" med politiet om at hun er død er kun et spill for offentligheten. 2
Ida Sofie MA Skrevet 28. august 2019 #1395 Skrevet 28. august 2019 Jeg lurer også på hvorfor dem har tatt "lydprøver" av huset i etterkant? Hva vil det si, og hva vil dem eventuelt komme frem til ved å gjøre dette? 4
SoWhat? Skrevet 28. august 2019 #1396 Skrevet 28. august 2019 Jeg lurer jo på hvor avtrykkene var siden de snakket om hvor de var blitt oppdaget flere ganger. Da må det kanskje ha vært der overfallet skjedde, om det er i blod eller noe annet. Men blir interessant å se hva neste info blir. Og om eventuelle kidnappere vil ta kontakt igjen. Blir litt sånn rart med denne saken, for minner meg om barneleken "tampen brenner" Når politiet kommer med info som kan få folk til å tenke i visse retninger, så "tar kidnapperne kontakt" for å få en til å fortsatt tro på at det er en reell kidnapping. Distraherer liksom. Syns dette er en rar sak, og vi skjønner ikke alle så mye av prioriteringer av hva politiet velger å gi ut av info. Og Holden som har gått mot politiets teori om at hun er drept. Håper denne saken blir løst, så vi får forklaringer på alt som er skjedd hittil. 6
SoWhat? Skrevet 28. august 2019 #1397 Skrevet 28. august 2019 8 minutter siden, Ida Sofie MA skrev: De sitter nok på mer info enn det dem går ut med. Skulle likt å fått vite litt mer.. 😛 Det tror jeg også. 1
Ida Sofie MA Skrevet 28. august 2019 #1398 Skrevet 28. august 2019 2 minutter siden, SoWhat? skrev: Jeg lurer jo på hvor avtrykkene var siden de snakket om hvor de var blitt oppdaget flere ganger. Da må det kanskje ha vært der overfallet skjedde, om det er i blod eller noe annet. Men blir interessant å se hva neste info blir. Og om eventuelle kidnappere vil ta kontakt igjen. Blir litt sånn rart med denne saken, for minner meg om barneleken "tampen brenner" Når politiet kommer med info som kan få folk til å tenke i visse retninger, så "tar kidnapperne kontakt" for å få en til å fortsatt tro på at det er en reell kidnapping. Distraherer liksom. Syns dette er en rar sak, og vi skjønner ikke alle så mye av prioriteringer av hva politiet velger å gi ut av info. Og Holden som har gått mot politiets teori om at hun er drept. Håper denne saken blir løst, så vi får forklaringer på alt som er skjedd hittil. Ja, skoavtrykkene er nok funnet på badet blant annet der dem mener det er spor etter av at hun er tatt. Neste info dem går ut med er vel ny kontakt da med kidnapperne som du sier.. 2
@Freyja Skrevet 28. august 2019 #1399 Skrevet 28. august 2019 MajesticXII skrev: "Flere enn meg som stusser på valg av sko/salgsted? Dette er enten en åpenbar katastrofal feil av GM, eller gjort med overlegg for å villede politet. Veldig merkelig tabbe når alt annet ser ut som et resultat av perfekt planlegging ned til hver minste detalj." https://www.flashback.org/sp68525444 2
SoWhat? Skrevet 28. august 2019 #1400 Skrevet 28. august 2019 12 minutter siden, Ida Sofie MA skrev: Jeg lurer også på hvorfor dem har tatt "lydprøver" av huset i etterkant? Hva vil det si, og hva vil dem eventuelt komme frem til ved å gjøre dette? Si det. Kanskje fordi ingen har hørt noe tydeligvis. Det kan jo ikke ha gått helt lydløst for seg. Tenker jo litt på hunden også. Men hvor lytt er det fra et hus med lukkede vinduer og dører (?) liksom? De hadde jo ikke naboer helt tett inntil heller. Kanskje de søkte etter hemmelige rom? 🙂 for lyden blir annerledes da, enn når det er tette vegger uten rom på innsiden. 1
Anbefalte innlegg