Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Brukernavn9 skrev:

Ja, feks en fiskesluk som kan ha satt seg fast i noen steiner på bunnen av vannet, som kan ha fiskerens fingeravtrykk på (hvis de virkelig brukte det fiskeutstyret som de ble observert med, og hvis de ikke brukte hansker).

Hvordan kan de finne fingeravtrykk på noe som har ligget i vann i så lang tid?

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Leoor skrev:

Hvorfor velge så tungvin kommunikasjonsplattform? Kidnapperne ønsker vel raskest mulig å få pengene og slippe å holde på den stakkars kvinnen? 

Muligens vil en enklere kommunikasjonsplattform samtidig innebære større risiko for å etterlate seg digitale spor. 

• Liker 4
Skrevet

Nå ser det i det minste ut som det er håp men tror nok ikke familien Hagen får dette til uten å betale noe iallefall. Naivt og tro at de har holdt henne i live i 3 mnd uten å få noe igjen for det. Siden Holden holder pressekonferansen på engelsk er de nok temmelig sikre på at hun er i utlandet noe jeg også tror. Forhåpentligvis har de tatt forholdsregler og dekket til ansikt og kropp, det øker sjansen for at de slipper henne fri når de har fått det de har jobbet for. Men de kommer nok ikke utenom å betale men de kan jo prute prisen ned med tanke på at kidnapperne må jo være veldig utålmodig. Men jeg vil sterkt anmode familien Hagen og betale iallefall litt før som jeg har sagt tidligere er ikke dette Olsenbanden men kyniske mennesker som hvis de ikke får noe igjen for strevet frykter jeg virkelig for livet til fru Hagen.

Så her bør politiet være realistisk og kanskje godta at dette er eneste løsning. Hva er viktigst at fru Hagen kommer tilbake i god behold eller skal fru Hagen ofres fordi vi ikke skal få nye kidnapping er tro? 

Vil tro denne saken uansett har sendt så mye sjokkbølge blant rike mennesker at de som ikke allerede har tatt forholdsregler vil komme til å gjøre det nå.

Må og minne om saken med Sotramannen som ble kidnappet på Filipinene,han kom hjem i god behold fordi familien klarte og skrape sammen løsepenger. Så det er verdt det. Dette er profesjonelle folk og de tar ikke slike sjanser uten å få noe igjen for det. Så vær så snill familie og politi tenk på kvinnens liv og ikke på hva som virker preventivt

• Liker 1
Gjest Brukernavn9
Skrevet

De eventuelle bildene som de "bryske fiskerne" fotograferte ved vannet: Blir slike bilder noen ganger lagret automatisk i en "sky" eller blir de bestandig lagret kun på kameraets minnebrikke?

Skrevet
5 hours ago, Luckiness said:

Er det noen som har sett info om kidnappingssaken og ønsker om tips på andre språk? Det er jo ikke slik at alle som bor i Norge forstår norsk godt eller oppsøker norske medier. Fort gjort å gå glipp av relevante tips da. For den del kan disse to som er filmet utenfor arbeidsplassen til mannen være utenlandsk uten norsk kunnskaper derav ikke meldt seg.

Godt spørsmål, etterlysninger etter disse typene burde gå ut på de fleste østeuropeiske språk, da er nok oddsene for å få tips større. 

• Liker 2
Gjest Brukernavn9
Skrevet
3 minutter siden, Pipaluk skrev:

Hvordan kan de finne fingeravtrykk på noe som har ligget i vann i så lang tid?

Godt poeng! Jeg vet ikke om det er mulig. Vil ferskvann greie å vaske bort fingeravtrykk?

Skrevet
4 minutter siden, Atania said:

Muligens vil en enklere kommunikasjonsplattform samtidig innebære større risiko for å etterlate seg digitale spor. 

Ja det er klart de har tatt alle forholdsregler og så langt har de jo vært smarte med hensyn til selve kidnappingen og planen er nok at de ikke skal kunne spores i ettertid.

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, Brukernavn9 said:

Godt poeng! Jeg vet ikke om det er mulig. Vil ferskvann greie å vaske bort fingeravtrykk?

Fingeravtrykk er hudfett. Fett løses ikke opp i rent vann, men brytes ned etterhvert. Det at det er kaldt, gjør at nedbrytingen går nokså sent.

Om det vil være mulig å analysere spyttrester på en sneip, etter at den har ligget i (kaldt) vann i et par måneder, vet jeg ikke.

• Liker 3
Skrevet
57 minutter siden, Brukernavn9 skrev:

En løsning skisseres her : ".. den digitale plattformen de bruker. Den er nok lite egnet til å bevise at Anne Elisabeth evt. lever.  Det måtte i så fall være at familien sendte et kontrollspørsmål tilbake, som kun Anne Elisabeth kunne svare på. Får de korrekt svar tilbake vil det i hvert fall gi en indikasjon på at hun lever"

Ja, det er jo en måte å gjøre det på. Det er så merkelig at de ikke gjør det de bør for å få pengene. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Endret av Elaine Marley
Skrevet (endret)

Hva er egentlig viktigst her, å få fru Hagen tilbake fra det helvete hun befinner seg i eller dette fordømte prinsippet om at politiet skal ta de som står bak. Kjenner jeg begynner å bli litt forbanna for er det noen som tenker på hvordan denne kvinnen har det tro? Helt sikkert helt jævli så hvorfor er det så fordømt viktig for politiet og finne ut hvem som står bak, hver dag gambler politiet med kvinnens liv istedenfor å anbefale familien til iallefall betale noe.Jeg tør ikke engang tenke tanken på om det var meg som var i hennes situasjon, hvis jeg hadde slippet fri hadde jeg vært så utrolig forbanna på alle som lot meg lide for en prinsippsak.Vi må faktisk ikke glemme hvem som har det aller verst i denne saken.

Endret av timbar
  • Liker 8
Skrevet
1 time siden, Brukernavn9 skrev:

En løsning skisseres her : ".. den digitale plattformen de bruker. Den er nok lite egnet til å bevise at Anne Elisabeth evt. lever.  Det måtte i så fall være at familien sendte et kontrollspørsmål tilbake, som kun Anne Elisabeth kunne svare på. Får de korrekt svar tilbake vil det i hvert fall gi en indikasjon på at hun lever"

Slik jeg forstod det var det vanskelig å kommunisere tilbake til kidnapperne igjennom plattformen. Derav pressekonferansen. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
7 minutter siden, timbar skrev:

Hva er egentlig viktigst her, å få fru Hagen tilbake fra det helvete hun befinner seg i eller dette fordømte prinsippet om at politiet skal ta de som står bak. Kjenner jeg begynner å bli litt forbanna for er det noen som tenker på hvordan denne kvinnen har det tro? Helt sikkert helt jævli så hvorfor er det så fordømt viktig for politiet og finne ut hvem som står bak, hver dag gambler politiet med kvinnens liv istedenfor å anbefale familien til iallefall betale noe.Jeg tør ikke engang tenke tanken på om det var meg som var i hennes situasjon, hvis jeg hadde slippet fri hadde jeg vært så utrolig forbanna på alle som lot meg lide for en prinsippsak.Vi må faktisk ikke glemme hvem som har det aller verst i denne saken.

Det er god grunn til at man aldri betaler noe i kidnappingssaker før man kan finne en måte å garantere løslatelsen av offeret.

Sett fra de kriminelles perspektiv så er det ren idioti å løslate et kidnappingsoffer etter at man har fått pengene. Det eneste man oppnår med det er å nærmest sikre at man blir tatt i ettertid. Ingen har bruk for penger i fengsel.

Endret av an onym
  • Liker 8
Skrevet
1 time siden, T-Rex skrev:

Det kan jo være en mulighet at noen har observert at de bryske fiskerne har kastet noe i vannet. Da kan det være DNA på dette noe, og det vet politiet.

Det syns jeg ikke virker sannsynlig. Det er ikke noe de umiddelbart vil bruke så mye ressurser på...

• Liker 1
Gjest Brukernavn9
Skrevet
2 minutter siden, Gasellen skrev:

Slik jeg forstod det var det vanskelig å kommunisere tilbake til kidnapperne igjennom plattformen. Derav pressekonferansen. 

Riktig! Det som ble sagt i  pressekonferansen, burde oversettes til flere språk og skrives i flere lands aviser + eventuelt sendes på tv (oversatt til andre språk) i flere land.

Skrevet
3 minutter siden, Brukernavn9 skrev:

Riktig! Det som ble sagt i  pressekonferansen, burde oversettes til flere språk og skrives i flere lands aviser + eventuelt sendes på tv (oversatt til andre språk) i flere land.

Han snakket jo veldig sakte og tydelig og også på englesk på slutten. Engelsk dekker jo over de fleste europeiske land. De vet jo hvilket språk det kommuniseres med via plattformen også. Om det er engelsk eller norsk eller hva. Hadde det vært polsk feks hadde de nok fått inn tolk. Og Holden sa at han og familien trodde dette var de faktiske kidnapperne. Jeg vil tro kidnapperne følger med i norske media og følger saken tett, og da er det kanskje håp for mer kontakt. 

Får bare håpe det ikke går sport i å begynne å kidnappe folk for løsepenger nå.. 

• Liker 2
Gjest Brukernavn9
Skrevet
10 minutter siden, Gasellen skrev:

Han snakket jo veldig sakte og tydelig og også på englesk på slutten. Engelsk dekker jo over de fleste europeiske land. De vet jo hvilket språk det kommuniseres med via plattformen også. Om det er engelsk eller norsk eller hva. Hadde det vært polsk feks hadde de nok fått inn tolk. Og Holden sa at han og familien trodde dette var de faktiske kidnapperne. Jeg vil tro kidnapperne følger med i norske media og følger saken tett, og da er det kanskje håp for mer kontakt. 

Får bare håpe det ikke går sport i å begynne å kidnappe folk for løsepenger nå.. 

Du har rett! :) 

Skrevet
7 minutter siden, Gasellen skrev:

Det kreves veldig mye å bortføre mennesker. Da skal en ikke bare ha hodet iskaldt og nervene under kontroll i en gitt situasjon, men også i tiden etterpå, så jeg tror ikke at det vil gå sport i det i et såpass oversiktlig land som Norge. Men det fins østeuropeisk mafia her, så at de eller andre kan få ideer kan en jo ikke se bort fra. Derfor veldig viktig at dette blir oppklart. 

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...