Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 hours ago, timbar said:

Problemet er vel at det ikke kun er øst europeere som røyker da. Så er neppe noe relevant funn. Ja rart de skriver at de ikke vil si om de har funnet noe. Kan det tyde på at de har funnet noe eller hva? Kan jo ha funnet en person som har vært savnet i mange år også når man starter slike søk.

Hvis det er sneiper med DNA som gir treff i et internasjonalt register, er det klart det er relevant.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 minutter siden, Sacramone skrev:

Ja, nå blir det spennende. Skal ikke spekulere mer enn det..

Det er advokaten og ikke politiet som skal holde pressekonferanse.

• Liker 2
Skrevet

Bare pisspreik. 

• Liker 2
Skrevet

Denne saken blir bare rarere og rarere. Hvorfor er det ikke politiet som går ut med at det har vært kontakt?

• Liker 16
Skrevet

Hvorfor velge så tungvin kommunikasjonsplattform? Kidnapperne ønsker vel raskest mulig å få pengene og slippe å holde på den stakkars kvinnen? 

Skrevet

Dette synes jeg skurrer veldig...

• Liker 8
Skrevet (endret)
10 minutter siden, vintage skrev:

Denne saken blir bare rarere og rarere. Hvorfor er det ikke politiet som går ut med at det har vært kontakt?

Enig. De leter i vannet men leter ikke etter henne men gjenstander. Dette setter de i gang med en uke etter at familien nå visstnok har hørt fra kidnapperene. Skjønner jo at det er veldig mye som ikke kommer ut til offentligheten men det lille som gjør det skurrer voldsomt syntes jeg.

Endret av moroklompen
  • Liker 8
Skrevet

Tør vedde for at pressekonferansen er for å dempe sladderet. Men her gjør de vondt verre. 

• Liker 9
Gjest Brukernavn9
Skrevet
2 minutter siden, miss summers skrev:

Tør vedde for at pressekonferansen er for å dempe sladderet. Men her gjør de vondt verre. 

Jeg forsto det slik at pressekonferansen var for å kommunisere med de som kontaktet familien på den digitale plattformen (som er uegnet til kommunikasjon).

Skrevet (endret)

En åpenbar grunn til å holde pressekonferansen er for nærmeste familie å informere alt av familie og venner om oppdateringene som har kommet i saken.  Hvis de hadde gjort dette privat istedet for offentlig ville uansett denne informasjonen lekket til pressen. Derfor er det ryddigst å gjøre det på denne måten.

Politiet gir ikke ut unyttige opplysninger om saker de etterforsker derfor kommer pressekonferansen fra familien og ikke politiet.

Personlig synes jeg familien har handlet rett hele veien. Man kan aldri betale løsepenger i en kidnappingssak før man har forhandlet fram en løsning som garanterer offerets sikkerhet. Hvis man putter seg selv i kidnappernes sko, og forstår kynismen og mangelen på empati som skal til for å kidnappe noen, så var antakeligvis AEH død samme dag som hun ble kidnappet. Å holde offeret i live øker sjansen for å bli tatt betraktelig, å slippe offeret fri gjør det nærmest garantert at de kriminelle blir tatt.

Med tanke på hvor gjennomtenkt handlingen er fra et kriminelt ståsted virker det på meg 100% sikkert at AEH ikke ville ha bli sluppet fri uansett om de betalte løsepengene dag 1. 

Endret av an onym
  • Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, miss summers skrev:

Hva mener du her egentlig? Holden hadde jo faktisk en hensikt med dette, og det var å gi budskap til eventuelle kidnappere.

Det virker som om politiet ikke har vært så lystne på å offentligjøre beskjeden fra de som har bortført henne. Det kan en lure på grunnen til. Sånn helt umiddelbart virker det som om familien vil ha litt styring og å få kontakt med de som tydeligvis har henne. 

• Liker 3
Skrevet

Det jeg tenker er mest rart nå er at politiet uttaler at saken kan oppklares. Hvorfor melde om det nå? De har jo ikke vært spesielt posititive tidligere, men heller uttrykt pessimisme jo lenger tid det har gått. Før nå å vinkle det litt optimistisk. Vi blir ikke akkurat klokere, men jeg stoler på at politiet vet hva de gjør. Faktisk. 

• Liker 7
Gjest Brukernavn9
Skrevet (endret)
21 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det jeg tenker er mest rart nå er at politiet uttaler at saken kan oppklares. Hvorfor melde om det nå? De har jo ikke vært spesielt posititive tidligere, men heller uttrykt pessimisme jo lenger tid det har gått. Før nå å vinkle det litt optimistisk. Vi blir ikke akkurat klokere, men jeg stoler på at politiet vet hva de gjør. Faktisk. 

Kanskje nettopp fordi familien ble kontaktet på den digitale plattformen igjen for noen dager siden (den 16. januar).

Endret av Brukernavn9
Skrevet
Akkurat nå, Brukernavn9 skrev:

Kanskje nettopp fordi familien ble kontaktet på den digitale plattformen igjen for noen dager siden.

Jo. At de vil få A.E. Hagen tilbake i live mener du? 

Ellers ser det ikke ut til at de finner mer ut av hvem som står bak? 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? said:

Jo. At de vil få A.E. Hagen tilbake i live mener du? 

Ellers ser det ikke ut til at de finner mer ut av hvem som står bak? 

Jeg tenker at hun kan fortsatt være i live. De nok skjønner at de ikke kan forvente å få penger hvis de ikke beviser at hun er i live. Hadde de risikert å kontakte familien og forlatte flere spor, bare for å gjøre det?

• Liker 3
Gjest Brukernavn9
Skrevet
4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jo. 1) At de vil få A.E. Hagen tilbake i live mener du? 

2) Ellers ser det ikke ut til at de finner mer ut av hvem som står bak? 

1) Ja, at de (både familien og politiet) ser større mulighet for det nå grunnet at familien ble kontaktet igjen den 16. januar..
2) Det kan vi ikke vite. 

Skrevet
2 minutter siden, Fiskegrateng skrev:

Jeg tenker at hun kan fortsatt være i live. De nok skjønner at de ikke kan forvente å få penger hvis de ikke beviser at hun er i live. Hadde de risikert å kontakte familien og forlatte flere spor, bare for å gjøre det?

Syns jo det er veldig rart at familien ikke får livstegn fra henne, men vet ikke hvordan de kan få det uten at eventuelle kidnappere ikke legger igjen "gode" spor. Det er spørsmålet. 

• Liker 2
Gjest Brukernavn9
Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Syns jo det er veldig rart at familien ikke får livstegn fra henne, men vet ikke hvordan de kan få det uten at eventuelle kidnappere ikke legger igjen "gode" spor. Det er spørsmålet. 

En løsning skisseres her : ".. den digitale plattformen de bruker. Den er nok lite egnet til å bevise at Anne Elisabeth evt. lever.  Det måtte i så fall være at familien sendte et kontrollspørsmål tilbake, som kun Anne Elisabeth kunne svare på. Får de korrekt svar tilbake vil det i hvert fall gi en indikasjon på at hun lever"

Skrevet (endret)
29 minutter siden, SoWhat? said:

Det kan jo være en mulighet at noen har observert at de bryske fiskerne har kastet noe i vannet. Da kan det være DNA på dette noe, og det vet politiet.

Endret av T-Rex
  • Liker 1
Gjest Brukernavn9
Skrevet
4 minutter siden, T-Rex skrev:

Det kan jo være en mulighet at noen har observert at de bryske fiskerne har kastet noe i vannet. Da kan det være DNA på dette noe, og det vet politiet.

Ja, feks en fiskesluk som kan ha satt seg fast i noen steiner på bunnen av vannet, som kan ha fiskerens fingeravtrykk på (hvis de virkelig brukte det fiskeutstyret som de ble observert med, og hvis de ikke brukte hansker).

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...