Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Brukernavn9
Skrevet
43 minutter siden, Brukernavn9 skrev:
Overfor VG gjentar han signalementet han ga til politiet: To svartkledde menn i alderen 35–45 år som snakket østeuropeisk, antagelig ikke polsk, ettersom han forstår litt av det språket. Begge var robuste typer, spesielt den ene var muskuløs og kraftig.

De var oppsiktsvekkende avvisende mot andre, og de hadde med seg et stort kamera med stativ og lang telelinse

Det er synd at slike observasjoner ikke ble meldt  inn til politiet før forsvinningen. Jeg tenker at dersom man observerer noe svært mistenkelig og uvanlig, så er det lurt å varsle politiet, og i tillegg prøve å få fotografert mistenkelige mennesker og biler.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Brukernavn9 said:

Det er synd at slike observasjoner ikke ble meldt  inn til politiet før forsvinningen. Jeg tenker at dersom man observerer noe svært mistenkelig og uvanlig, så er det lurt å varsle politiet, og i tillegg prøve å få fotografert mistenkelige mennesker og biler.

Kan man saktens si i ettertid men hvis alle folk skulle melde inn alle mistenkelige handlinger til politiet hadde det blitt travelt for politiet. Tross alt visste ikke den som har tipset politiet på det tidspunkt at noe slikt skulle skje da.

• Liker 17
Gjest Brukernavn9
Skrevet
Akkurat nå, timbar skrev:

Kan man saktens si i ettertid men hvis alle folk skulle melde inn alle mistenkelige handlinger til politiet hadde det blitt travelt for politiet. Tross alt visste ikke den som har tipset politiet på det tidspunkt at noe slikt skulle skje da.

Du har rett. Men allikevel. "Fiskere" med en slik oppførsel og med et stort kamera med telelinse rettet mot en bolig (noe som er svært spesielt og mistenkelig)... Jeg ville nok varslet politiet.

Skrevet
53 minutter siden, Brukernavn9 said:

I et innlegg her skrives "Politiet er nøye med å presisere at de ikke leter etter fru Hagen da overbetjent Christian Berge sier: -Vi søker ikke etter Anne-Elisabeth Falkevik Hagen, men etter relevante spor som kan knyttes til saken."
Og det stemmer jo med det som står i en avisartikkel om at de søker etter gjenstander.

Hvorfor søker de ikke etter Ann Elisabeth Hagen mon tro, de bør jo holde alle alternativer åpne så hvorfor de skriver dette er for meg et mysterium.

• Liker 1
Gjest Brukernavn9
Skrevet
Akkurat nå, timbar skrev:

Hvorfor søker de ikke etter Ann Elisabeth Hagen mon tro, de bør jo holde alle alternativer åpne så hvorfor de skriver dette er for meg et mysterium.

Det er jo mulig at de ikke forteller alle detaljer. Men jeg leste et sted at likhunder ikke er med på søkestedet.

Skrevet
2 minutter siden, Brukernavn9 said:

Du har rett. Men allikevel. "Fiskere" med en slik oppførsel og med et stort kamera med telelinse rettet mot en bolig (noe som er svært spesielt og mistenkelig)... Jeg ville nok varslet politiet.

Står det at telelinsen er rettet mot boligen? Det kan ikke jeg finne noe sted, men likevel er det merkelig handling da. Men ettersom jeg har forstått er det jo et rikt fugleliv rundt dette vannet, så kanskje ikke så rart at tipseren la så mye vekt på det da det  skjedde. Står flere steder at folk valfarter her for å ta bilder av skjeldne fugler. Men disse gjorde nok ikke det.

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, Brukernavn9 said:

Det er jo mulig at de ikke forteller alle detaljer. Men jeg leste et sted at likhunder ikke er med på søkestedet.

De har vel brukt likhunder mens de spanet rundt huset og så vidt jeg vet dykker ikke likhunder så holder vel med dykkere vil jeg tro.

• Liker 3
Gjest Brukernavn9
Skrevet
1 minutt siden, timbar skrev:

Står det at telelinsen er rettet mot boligen? Det kan ikke jeg finne noe sted, men likevel er det merkelig handling da. Men ettersom jeg har forstått er det jo et rikt fugleliv rundt dette vannet, så kanskje ikke så rart at tipseren la så mye vekt på det da det  skjedde. Står flere steder at folk valfarter her for å ta bilder av skjeldne fugler. Men disse gjorde nok ikke det.

Takk for korrigering! Det sto "to «bryske fiskere» som han ved to tilfeller så sittende på en brygge med sikt til Anne-Elisabeth Hagens hus."https://www.rb.no/vis/direkte/cjqoxbqgf00va09a2wa9lx4c5?height=500&mode=live&fbclid=IwAR1VhbPhZbUM3vj3jfSlRcAKd1Qe4buyvL0wTfvXaYRsBGIYohieQBrI4Ow

Gjest Brukernavn9
Skrevet
1 minutt siden, timbar skrev:

De har vel brukt likhunder mens de spanet rundt huset og så vidt jeg vet dykker ikke likhunder så holder vel med dykkere vil jeg tro.

Men likhunder kan jo lukte gjennom vannet, over vannoverflaten. Det ble gjort i Ubåtsaken, da de lette etter Kim W.

Skrevet
8 minutter siden, Brukernavn9 said:

Spørsmålet er vel om telelinsen var rettet mot boligen? Står ingenting om hvor den er rettet mot, men det er jo sannsynlig at de rettet den mot steder når det var folk i nærheten.

Skrevet
11 minutter siden, Brukernavn9 said:

Men likhunder kan jo lukte gjennom vannet, over vannoverflaten. Det ble gjort i Ubåtsaken, da de lette etter Kim W.

Ok har ikke så mye greie på dette, men finner det vel underlig at de kun leiter etter mistenkelige gjenstander, hadde vel vært naturlig og leite etter kvinnen der også selv om det sikkert er lite sannsynlig. Hva tror politiet de kan finne i det vannet om ikke et lik tro? Virker jo som disse kidnapperene er profesjonelle og de etterlater seg vel ikke spor i nærheten av boligen vil jeg tro?Jeg er 99% sikker på at hvis hun har overlevd flukten er hun ikke i Norge. Tross alt har denne saken fått så mye medieoppmerksomhet at jeg vil tro det er helt umulig å holde henne skjult her i Norge i 12 uker. Men selvfølgelig det er alltids en sjanse for at de har dumpet henne et sted på veien hvis de har tatt livet av henne. Men hun er ikke i Norge nei, neppe heller i Sverige.Danmark er så lite at det er vanskelig og skjule noe. Kanskje Finland, men mest sannsynlig i Øst Europa.

• Liker 2
Skrevet
5 hours ago, timbar said:

Vel så stemmer ikke dette med brevene da men hvem vet.

Nei det er disse brevene som er den store gåten. Med tanke på disse brevene er det bare to scenarier så vidt jeg kan se, kidnapping eller en ektemann som har fingert dette og siden det ikke er lov og spekulere her må det jo være kidnapping da.

• Liker 4
Skrevet (endret)
1 hour ago, timbar said:

Enig med deg. Men jeg tror nok at folk som bor i nærheten av rikinger, vil bli mer oppmerksomme, og meddelsomme til politiets tipsordning, fra nå av. Kriminelle som skal prøve på kidnapping i Norge framover, for løsepenger, vil nok slite med å lykkes (de også).

Endret av T-Rex
Gjest Brukernavn9
Skrevet
33 minutter siden, T-Rex skrev:

Enig med deg. Men jeg tror nok at folk som bor i nærheten av rikinger, vil bli mer oppmerksomme, og meddelsomme til politiets tipsordning, fra nå av. Kriminelle som skal prøve på kidnapping i Norge framover, for løsepenger, vil nok slite med å lykkes (de også).

Jeg tenker at du har rett i det. I tillegg vil nok også flere sørge for å ha video-overvåkning i og utenfor hjemmene sine i tillegg til andre sikkerhetstiltak.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...