Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
29 minutter siden, fotballjenta said:

Ok så du velger heller å stole på hva en av THs forretningspartnere sier til Tv2 enn det politet formidler til NRK. Sistnevnte sitter altså på flere sikre kilder, men det er visst ikke så nøye for deg. Ofte snakker man om skilsmisse og turbulente forhold med venninner - ikke barna sine. 

Du KAN faktisk ikke kalle det spekulasjoner når informasjonen jeg formidler kommer direkte fra politiet. I tillegg serverer jeg deg linker og sitater. 

Jeg har ikke sagt at jeg stoler på han. Jeg ga deg et bevis på at det er andre påstander i nyhetene enn at hun ville skilles eller at ekteskapet var dårlig. Det står at han har vært venn av Tom Hagen i 40 år. Ikke at han er forretningspartner. Så han lyver med andre ord. 

Så la oss si da at hun har snakket om det til venninner og ingen andre. For at det skal være motivet for TH til å ta livet av henne, må hun jo ha bedt om skilsmisse eller nevnt det for han i det minste. Er det ikke da nærliggende å tro at barna vile visst det? 

Jeg skal slutte spekulere, men antar at TH er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Regner med at politiet kommer med noen sikre bevis snart.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
57 minutter siden, Callisto83 said:

Det er jo påfallende da, at TH skulle interessere seg i kryptovaluta, når akkurat det ble en så sentral del av etterforskningen. Kan det være tilfeldig? Ja, det kan jo være det. Men er det sannsynlig? 

Det åpner jo opp for en rekke andre spørsmål også. Hvem arrangerte møtene? Hvem var tilstede? Hva regnes som et møte? 

Det siste spørsmålet er ganske viktig, for hvis denne 30 åringen hadde en relasjon til familien på noen måte, så er det jo kanskje naturlig at de var på samme plass innimellom. Dreide alle møtene seg om krypto?

Jeg har fortsatt litt vanskelig for å se for meg at en milliardær på 70 skulle pønske ut alt dette med en 30 åring. Eventuelt stole på en 30 åring til å "ordne opp", hvis det er hypotesen. Det er kanskje mer sannsynlig at noen har melket TH for informasjon under denne tiden tenker jeg. 

30-åringen er visstnok en venn av sønnen til AEH og TH. Ifølge TV2 er det 30-åringen som har vært pådriver for å få TH til å investere i kryptovaluta, men TH ikke vært interessert. Møtene har skjedd høsten 2017 og våren 2018.

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, SpaceX skrev:

Jeg har ikke sagt at jeg stoler på han. Jeg ga deg et bevis på at det er andre påstander i nyhetene enn at hun ville skilles eller at ekteskapet var dårlig. Det står at han har vært venn av Tom Hagen i 40 år. Ikke at han er forretningspartner. Så han lyver med andre ord. 

Så la oss si da at hun har snakket om det til venninner og ingen andre. For at det skal være motivet for TH til å ta livet av henne, må hun jo ha bedt om skilsmisse eller nevnt det for han i det minste. Er det ikke da nærliggende å tro at barna vile visst det? 

Jeg skal slutte spekulere, men antar at TH er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Regner med at politiet kommer med noen sikre bevis snart.

Helt i orden, men grunnen til at jeg viste deg artikkelen er fordi det ble påstått hardnakket at ekteskapet var lykkelig. 

Kan hende barna visste det ja. 

Ikke vet jeg om han har gjort det eller ikke. Jeg håper på at han ikke har gjort det, tro det eller ei. Men jeg er villig til å se begge sider av saken, og mye med TH er suspekt. Om det er suspekt NOK vet jeg ikke, men jeg syns det skal være innafor å diskutere det som dukker opp i media selvom det taler mot hans uskyld. 

• Liker 12
Skrevet

Noen som vet hva som sto i dagbladet papir i dag? Tror det var de som hadde noe om informasjon Politiet hadde som talte mot Tom Hagen som gjernnngsmann. 

Så denne butikken, kjøpte ikke og finner det ikke på nett. 

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, Kvepp skrev:

På et nettforum Nettavisen har sjekket, og hvor mannen har postet og kommentert flere innlegg, tar mannen i 30-årene opp temaet kryptovaluta, og at det er blitt mye enklere å kidnappe mennesker fordi det kan kreves usporbar kryptovaluta.

Kan det være at usporbar kryptovaluta brukes for å betale ulovlige kjøp? og lysskye forretninger? Et alternativ til å sylte ned utbytte i skatteparadis/er? Kan det være dette som var hovedtanken med 32 åringen sin forretningside sammen med herr Hagen? Derfor ingen av de har opplyst om dette av naturlige grunner.Så bør politiet granske alle mulige ulovlige kjøp og mulige skatteunndragelser i Hagens forretninger.Men om de er oppegående disse etterforskerne,så har de undersøkt dette nøye/holder på nå.?? 

Skrevet

Denne tråden bærer preg av hersketeknikk og personkarakteristikk av deltagerne.

Innholdet i det man skriver mister helt sin troverdighet hvis du samtidig bruker energi på å rakke ned på de som ikke mener det samme som deg.

De som blir utsatt for dette, bør la være å sitere, og heller tie i hjel disse.

• Liker 26
Skrevet (endret)
4 timer siden, SpaceX skrev:

Denne blant annet:

https://www.tv2.no/a/11413016/

Men du har kanskje hørt noen rykter fra troverdige kilder nær familien 😉

Jeg vet ikke om hun ville skilles eller ikke. Jeg har lest begge deler i avisene, men jeg antar at nærmeste familie i såfall ville visst det og har formidlet det til politiet. Alt annet blir jo spekulasjoner. 

I Vg 28.04 står den samme kameraten frem og sier bla at han har møtt TH flere ganger etter at AEH forsvant, men at de aldri snakket om forsvinningen!  Da tenker jeg at det også er veldig usannsynlig at de har snakket sammen om ekteskapsproblemer. Man har ulike forhold til ulike mennesker. 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GGRQrB/tom-hagens-venner-ingen-er-skyldige-foer-de-er-doemt

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 16
Skrevet

Vet dere hva som er litt creepy? Hvis dere blar dere ned i DENNE artikkelen, til der hvor futurum mennene vises. Legg merke til nede i høyre hjørne av skjermen når han tynne snur, så ser dere en parkert bil, så ta en titt på hvilket kamera det er filmet med, i forhold til TH sin parkeringsplass. Det er jo akkurat der hvor TH pleier å parkere, denne personen ser før han snur.... Det ser også ut som vedkommende kommer gående fra området med bom - som man ser ovenfra.

Jeg synes det var litt creepy når man så det i sammenheng med grafikken VG har benyttet seg av. 

• Liker 7
Skrevet
19 minutter siden, Callisto83 skrev:

Vet dere hva som er litt creepy? Hvis dere blar dere ned i DENNE artikkelen, til der hvor futurum mennene vises. Legg merke til nede i høyre hjørne av skjermen når han tynne snur, så ser dere en parkert bil, så ta en titt på hvilket kamera det er filmet med, i forhold til TH sin parkeringsplass. Det er jo akkurat der hvor TH pleier å parkere, denne personen ser før han snur.... Det ser også ut som vedkommende kommer gående fra området med bom - som man ser ovenfra.

Jeg synes det var litt creepy når man så det i sammenheng med grafikken VG har benyttet seg av. 

Jobber du på Futurum eller kjenner noen der? Siden du påstår å vite hvilken faste plass TH parkerte på? Jeg tenker politiet har en god mulighet på gjenkjenning av disse 2 typene,kun på gangelaget de har-den ene går på en litt spesiell måte. Siden de aldri meldte seg,så bør de fortsatt være i søkelyset. Kan ikke si det ser ut som den mannen i video ser i noen bestemt retning? 

Skrevet

Til spørsmålet rundt telefonen 0914 kan jeg aldri tenke meg politiet ville vært så bastant på at dette er siste livstegn fra AEH dersom de var i tvil om det var hun som snakket.

Hvis det var tvil, ville vi fått vite at det «trolig var siste livstegn». 

• Liker 7
Skrevet (endret)
4 timer siden, Ann Mo skrev:

Hva mener du tyder på dette?

Jeg ser kun på fakta i saken. Hva mener du er spekulasjoner her? 

(Jeg har skrevet veldig mye for og i mot sannsynlighet for skyld i denne tråden. Jeg er ikke interessert i å «være på et lag» her. Jeg ser kun etter fakta og mulige sammenhenger.) 

4 timer siden, fotballjenta skrev:

Jeg leser ingen steder i avisene at ekteskapet mellom TH og AEH var fylt av kjærlighet slik hun prøver fremstille det. Sier ikke at det ikke var det, men det eneste jeg har lest om dette ekteskapet er at han utformet en særdeles skeiv ekteskapspakt. 

I tillegg virker hun være 100% sikker på THs uskyld. «La den stakkars mannen være i fred». I følge avisene og politet er han fortsatt siktet for drap eller medvirkning til drap på sin kone. Om han er skyldig eller ikke gjenstår å se. 

Ekteskapsproblemer

I avhørene skal det blant annet ha blitt spurt om det var konflikter eller andre problemer i ekteskapet. Dagbladet får opplyst at personene i kretsen rundt ekteparet ikke skal ha vært kjent med noen ekteskapelige problemer de siste åra, og at uenighetene som hadde vært mellom de to lå mange år tilbake i tid. Flere i ekteparets omgangskrets har også gitt uttrykk for at Tom og Anne-Elisabeth hadde et godt forhold.

https://www.google.no/amp/s/www.dagbladet.no/nyheter/polititeori-planlagt-i-minst-et-halvt-ar/72428375/amp

(Godt at noen bidrar med fakta i tråden?) 

I tillegg:  

«Tom Hagens tre voksne barn har hele tiden støttet far og er nå veldig glade for at lagmannsretten mener faren ikke skal sitte fengslet.» (Men barna vet vel mindre enn fotballjenta som hylles for å være den som bidrar med fakta i tråden?)

https://www.nrk.no/norge/bistandsadvokat_-hagens-barn-lettet-etter-avgjorelsen-1.15008836 

I tillegg til:

De var gift i 50 år! Bodde sammen og var sammen. ....Men det betyr vel ingenting. Man er spekulativ dersom man antar at det kan være tungt for Hagen å miste sin kone dersom han er uskyldig.  

Endret av Ann Mo
  • Liker 4
Skrevet
4 hours ago, T-Rex said:

Penger. Muligens mange hundre millioner kroner. Veldig mange mennesker vil drepe for atskillig mindre enn det.

Metoden er trolig valgt for at Tom Hagen ikke skulle bli mistenkt av egen familie.

Om hun så fikk med seg mye penger ut av ekteskapet, så vil hun jo bare forvalte disse noen år frem til disse pengene tilfaller deres felles barn. 

Er det grunn til å tro at barna deres ville mistenke han for drap, om hun fallt på badet? 

• Liker 2
Skrevet (endret)
17 minutter siden, Stroganoff said:

Til spørsmålet rundt telefonen 0914 kan jeg aldri tenke meg politiet ville vært så bastant på at dette er siste livstegn fra AEH dersom de var i tvil om det var hun som snakket.

Hvis det var tvil, ville vi fått vite at det «trolig var siste livstegn». 

Nå har de jo bevisst villedet TH i lang tid og svart ham at han ikke anses som mistenkt.

Da kan de ikke si noe slikt om den samtalen til media.

Endret av SosialDistanse
  • Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, SosialDistanse skrev:

Nå har de jo bevisst villedet TH i lang tid og svært ham at han ikke anses som mistenkt.

Da kan de ikke si noe slikt om den samtalen til media.

Joda, forsåvidt sant hvis man tenker at all informasjon til pressen går ut på å villede GM. Samtidig ville det blitt gjennomskuet hvis TH tok del i samtalen og/eller han visste at AEH ikke gjorde det.

Det ville ikke vært særlig påfallende om man var mindre bastant, som politiet ofte er når det gjelder offentlig informasjon. 

Skrevet
38 minutter siden, Callisto83 said:

Denne artikkelen ble vel laget på den tiden da politiet var interessert i å komme i kontakt med personene i videoen. Det begynner å bli lenge siden.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Stroganoff said:

Joda, forsåvidt sant hvis man tenker at all informasjon til pressen går ut på å villede GM. Samtidig ville det blitt gjennomskuet hvis TH tok del i samtalen og/eller han visste at AEH ikke gjorde det.

Det ville ikke vært særlig påfallende om man var mindre bastant, som politiet ofte er når det gjelder offentlig informasjon. 

Hvorfor skulle det bli gjennomskuet av TH hvis TH hadde opplyst om samtalen til politiet?

Å ikke navngi ham kan oppfattes som politiets forsøk på å beskytte ham. De har jo kun register over innkomne/utgående samtaler, ikke lydopptak.

Er det ham og er samtalen falsk kan de ikke si at det er tvil - da skjønner han jo at han mistenkes.

Skrevet
8 minutter siden, SosialDistanse skrev:

Hvorfor skulle det bli gjennomskuet av TH hvis TH hadde opplyst om samtalen til politiet?

Å ikke navngi ham kan oppfattes som politiets forsøk på å beskytte ham. De har jo kun register over innkomne/utgående samtaler, ikke lydopptak.

Er det ham og er samtalen falsk kan de ikke si at det er tvil - da skjønner han jo at han mistenkes.

Nå som «katta er ute av sekken» ville det i så fall neppe skadet saken om 0914 ble korrigert dersom det var tvil om dette faktisk var AEH.

• Liker 3
Skrevet
33 minutter siden, Ann Mo skrev:

Ekteskapsproblemer

I avhørene skal det blant annet ha blitt spurt om det var konflikter eller andre problemer i ekteskapet. Dagbladet får opplyst at personene i kretsen rundt ekteparet ikke skal ha vært kjent med noen ekteskapelige problemer de siste åra, og at uenighetene som hadde vært mellom de to lå mange år tilbake i tid. Flere i ekteparets omgangskrets har også gitt uttrykk for at Tom og Anne-Elisabeth hadde et godt forhold.

https://www.google.no/amp/s/www.dagbladet.no/nyheter/polititeori-planlagt-i-minst-et-halvt-ar/72428375/amp

(Godt at noen bidrar med fakta i tråden?) 

I tillegg:  

«Tom Hagens tre voksne barn har hele tiden støttet far og er nå veldig glade for at lagmannsretten mener faren ikke skal sitte fengslet.» (Men barna vet vel mindre enn fotballjenta som hylles for å være den som bidrar med fakta i tråden?)

https://www.nrk.no/norge/bistandsadvokat_-hagens-barn-lettet-etter-avgjorelsen-1.15008836 

I tillegg til:

De var gift i 50 år! Bodde sammen og var sammen. ....Men det betyr vel ingenting. Man er spekulativ dersom man antar at det kan være tungt for Hagen å miste sin kone dersom han er uskyldig.  

Du er flink til å vri og vende på alt som blir skrevet i denne tråden. 
Du mener den linken jeg la ut om turbulent ekteskap ikke er fakta? Den som politet har kommentert? 

Om de hadde et godt ekteskap de siste åra er flott, men det blir jo litt ord mot ord når det spriker såpass. Men takk for link, den hadde jeg ikke fått med meg, og jeg håper det som står der stemmer. 

Jeg tror fortsatt en eventuelt ulykkelig kone holder barna utenfor. Hun blir beskrevet som både mild, snill og godhjertet. 

Du har frem til nå ikke bidratt med noe annet enn din egen oppfatning av hvor fantastisk TH var og hvor synd det er på ham. Bortsett fra når du prøver å kneble oss som har et litt mer åpent sinn i denne saken da. Om han er helt uskyldig så skal han nok overleve at det sitter noen «sladrekjerringer» som oss her å spekulerer. Hadde jeg vært deg hadde jeg heller rettet skytset mot de på flashback. For DER er det spekulasjoner. 

• Liker 19
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...