falka Skrevet 6. mai 2020 #3141 Skrevet 6. mai 2020 9 minutter siden, Snefriid skrev: Når var det sist noen andre enn TH så AEH sist? Kvelden før? Da har man jo hatt mange timer på å få hun ut og vekk. Da har du ikke fått med deg disse tlf. samtalene på morningen som AE skal ha snakket i.Den ene samtalen,som de har skrevet om en drøss med gng. var AE samtale kl 09:14 med et familiemedlem.OM familiemedlemmet var hennes mann,kan han ha ordnet samtalen begge veier for å sikre alibi for tidspunktet. 4
Mimmii Skrevet 6. mai 2020 #3142 Skrevet 6. mai 2020 2 minutter siden, Susanne23 skrev: Hvorfor har ikke poltiet fått lov til å undersøke Hagen's brønn tidligere? Eller hele eiendommen grundig? Hvorfor har Hagen nektet dem det, eller ikke vært inviterende til at de skal gjøre grundige undersøkelser for å avklare mest mulig for at politiet skal ha bedre muligheter til å fokusere på riktig område? Hvorfor må Hagen bli varetektsfengslet før politiet får retten til å gjøre grundige undersøkelser? Her er det mye som tyder på at Hagen har mye å skjule. Tenk deg selv om noen du var glad i forsvant på den måten. Ville ikke du at politiet skulle få mest mulig handlingsrom til å avklare om alle mulige teorier? Her har Hagen ikke vært imøtekommende med politiet, da de må sette han i arrest for å få mulighet til å søke eiendommen hans grundig nok. Politet kan vel undersøke eiendommen hans så mye de vil, så lenge de har godkjenning til det og uavhengig av om TH er varetekstfengslet eller ikke. De har jo brukt en del tid på å bygge opp beviser mot han, og da er det vel naturlig at de nå undersøker hele eiendommen grundig, ettersom de nå er rimelig sikre på at det faktisk er han som står bak. 3
helen123 Skrevet 6. mai 2020 #3143 Skrevet 6. mai 2020 6 minutter siden, falka skrev: Da har du ikke fått med deg disse tlf. samtalene på morningen som AE skal ha snakket i.Den ene samtalen,som de har skrevet om en drøss med gng. var AE samtale kl 09:14 med et familiemedlem.OM familiemedlemmet var hennes mann,kan han ha ordnet samtalen begge veier for å sikre alibi for tidspunktet. Ja, men det er veldig kort tid han har å gjøre på. 9.08 parkerer han sin bil på arbeidsplassen. Hvordan skal han ha rukket å kjøre hjem? 2
Callisto83 Skrevet 6. mai 2020 #3144 Skrevet 6. mai 2020 8 minutter siden, Susanne23 skrev: Tenk deg selv om noen du var glad i forsvant på den måten. Ville ikke du at politiet skulle få mest mulig handlingsrom til å avklare om alle mulige teorier? Her har Hagen ikke vært imøtekommende med politiet, da de må sette han i arrest for å få mulighet til å søke eiendommen hans grundig nok. Det har stått i mediene at i halvannen måned, fra omtrent starten av november 2018, til midten av desember 2018, så saumfarte etterforskere huset i Sloraveien imens TH bodde et annet sted. Jeg får ikke det helt til å stemme med at TH skulle være så lite imøtekommende med politiet. 7
Gjest Made4u Skrevet 6. mai 2020 #3145 Skrevet 6. mai 2020 11 minutter siden, Susanne23 skrev: Hvorfor har ikke poltiet fått lov til å undersøke Hagen's brønn tidligere? Eller hele eiendommen grundig? Hvorfor har Hagen nektet dem det, eller ikke vært inviterende til at de skal gjøre grundige undersøkelser for å avklare mest mulig for at politiet skal ha bedre muligheter til å fokusere på riktig område? Hvorfor må Hagen bli varetektsfengslet før politiet får retten til å gjøre grundige undersøkelser? Her er det mye som tyder på at Hagen har mye å skjule. Tenk deg selv om noen du var glad i forsvant på den måten. Ville ikke du at politiet skulle få mest mulig handlingsrom til å avklare om alle mulige teorier? Her har Hagen ikke vært imøtekommende med politiet, da de må sette han i arrest for å få mulighet til å søke eiendommen hans grundig nok. Nå må du bruke hodet litt, hva får deg til å tro at det er Tom Hagen som har nektet Politiet dette. Beklager, det er bare ikke slik det fungerer så å mistenke og laste han for dette blir jo bare vrøvl.
Gjest Tinkabell Skrevet 6. mai 2020 #3146 Skrevet 6. mai 2020 1 time siden, Tinkabell skrev: Er TH det siste familiemedlemmet hun snakket med i telefonen 9.14? Jeg tror nok at de som eventuelt utførte gjerningen på vegne av TH, enten ringte TH fra konas mobil, eller et TH ringte konas mobil og at gjerningspersonen var den som besvarte anropet - for å sikre TH et alibi om at han var på arbeidsplassen slik at han ikke kunne utført drapet/bortføringen. Må legge til en ting til, grunnen til at jeg tror dette er siden det finnes video av en bil som rygget inn på eiendommen kl 9.05. TH reise kl 9 til jobb. Så det virker jo veldig merkelig at AEH kunne ha en samtale med et familiemedlem kl 9.14, 13 minutter etter bilen rygget inn på eiendommen. Derfor jeg tror det er gjerningspersonen/e utførte «samtalen».
helen123 Skrevet 6. mai 2020 #3147 Skrevet 6. mai 2020 1 minutt siden, helen123 skrev: Ja, men det er veldig kort tid han har å gjøre på. 9.08 parkerer han sin bil på arbeidsplassen. Hvordan skal han ha rukket å kjøre hjem? Unnskyld nå var jeg litt treg av meg. Han trengte ikke å kjøre hjem selvfølgelig, han kan jo ha avtalt på forhånd med den som kom til Sloraveien om å ringe han. 3
falka Skrevet 6. mai 2020 #3148 Skrevet 6. mai 2020 27 minutter siden, Tinkabell skrev: Må legge til en ting til, grunnen til at jeg tror dette er siden det finnes video av en bil som rygget inn på eiendommen kl 9.05. TH reise kl 9 til jobb. Så det virker jo veldig merkelig at AEH kunne ha en samtale med et familiemedlem kl 9.14, 13 minutter etter bilen rygget inn på eiendommen. Derfor jeg tror det er gjerningspersonen/e utførte «samtalen». Derfor har det vært så utrolig irriterende at politiet bare har skrevet konsekvent,at samtalen 9:14 var med et familiemedlem-og ikke hvem det var.Men det sto i starten at det var TH,men dette ble redigert fort.Det har mange fått med seg,så derfor er vi ganske sikre på at det var hennes mann hun liksom snakket med. Bilen rygget mot eiendommen sto det,ikke inn der...det gjør det mer komplisert også. Jeg tenker også nå, mer at samtalen var mellom TH og gjerningsmann...litt av en krimgåte dette. 5
Gjest Tinkabell Skrevet 6. mai 2020 #3149 Skrevet 6. mai 2020 2 minutter siden, falka skrev: Derfor har det vært så utrolig irriterende at politiet bare har skrevet konsekvent,at samtalen 9:14 var med et familiemedlem-og ikke hvem det var.Men det sto i starten at det var TH,men dette ble redigert fort.Det har mange fått med seg,så derfor er vi ganske sikre på at det var hennes mann hun liksom snakket med. Bilen rygget mot eiendommen sto det,ikke inn der...det gjør det mer komplisert også. Jeg tenker også nå, mer at samtalen var mellom TH og gjerningsmann...litt av en krimgåte dette. Tror ikke AEH levde på det tidspunktet.
Pointman Skrevet 6. mai 2020 #3150 Skrevet 6. mai 2020 35 minutter siden, Tinkabell skrev: Må legge til en ting til, grunnen til at jeg tror dette er siden det finnes video av en bil som rygget inn på eiendommen kl 9.05. TH reise kl 9 til jobb. Så det virker jo veldig merkelig at AEH kunne ha en samtale med et familiemedlem kl 9.14, 13 minutter etter bilen rygget inn på eiendommen. Derfor jeg tror det er gjerningspersonen/e utførte «samtalen». Hvis Tom var "familiemedlemmet" i den ene enden, så kan det ha vært gjerningsmennen, men jeg tror politiet fortsatt sier "siste sikre livstegn" om den samtalen. Det er ikke så sikkert hvis det er Tom som sier han snakket med henne. 8
Gjest Hansern Skrevet 6. mai 2020 #3151 Skrevet 6. mai 2020 37 minutter siden, Made4u skrev: Nå må du bruke hodet litt, hva får deg til å tro at det er Tom Hagen som har nektet Politiet dette. Beklager, det er bare ikke slik det fungerer så å mistenke og laste han for dette blir jo bare vrøvl. Bortsett fra tonen du bruker er jeg enig med deg. Vi vet ikke hva TH har latt politiet gjøre eller ikke gjøre i boligen, men å f.eks. rive vegger og gulv, grave i hagen osv. er neppe naturlig uten å mistenke/sikte han for noe.
Callisto83 Skrevet 6. mai 2020 #3152 Skrevet 6. mai 2020 Jeg tror jo dette fortsatt kan være en planlagt kidnapping, så jeg tipper det kan ha vært 2 biler. En som har lusket bak huset, og en som på et tidspunkt har holdt øye med arbeidsplassen. Som kan si i fra når det er trygt å slå til. 4
falka Skrevet 6. mai 2020 #3153 Skrevet 6. mai 2020 (endret) 6 minutter siden, Tinkabell skrev: Tror ikke AEH levde på det tidspunktet. Enig! Samtidig så har jeg vondt for å tro at TH ville ha vært hjemme da hun ble drept.Noen satt valpen i et rom og stengte.Hun var så glad i hunder,så om hun fikk med seg at en "fremmed" gjorde dette...hm? derfor jeg tror hun var i dusjen (rett etter dusj) da hun ble angrepet -flere grunner til det. Endret 6. mai 2020 av falka 7
Gjest MsKris Skrevet 6. mai 2020 #3154 Skrevet 6. mai 2020 57 minutter siden, Susanne23 skrev: Hvorfor har ikke poltiet fått lov til å undersøke Hagen's brønn tidligere? Eller hele eiendommen grundig? Hvorfor har Hagen nektet dem det, eller ikke vært inviterende til at de skal gjøre grundige undersøkelser for å avklare mest mulig for at politiet skal ha bedre muligheter til å fokusere på riktig område? Hvorfor må Hagen bli varetektsfengslet før politiet får retten til å gjøre grundige undersøkelser? Her er det mye som tyder på at Hagen har mye å skjule. Tenk deg selv om noen du var glad i forsvant på den måten. Ville ikke du at politiet skulle få mest mulig handlingsrom til å avklare om alle mulige teorier? Her har Hagen ikke vært imøtekommende med politiet, da de må sette han i arrest for å få mulighet til å søke eiendommen hans grundig nok. Politiet har nok ikke lov og det hadde vel heller ikke vært så lurt å gjennomføre omfattende undersøkelser av eiendom uten at personen er siktet. Hagen var jo ikke siktet før han ble arrestert. Hadde de, hypotetisk, gjort slike undersøkelser så hadde jo siktede visst han var mistenkt og da ville det eventuelt vært fare for bevisforspillelse.
Justlooking Skrevet 6. mai 2020 #3155 Skrevet 6. mai 2020 Merkelig sak. Håper den blir løst. Har aldri trodd på kidnappingen for det var for vilt til å være tilfelle. Spesielt siden de såkalte kidnapperne ikke var interessert i pengene. Det må jo også politiet ha tenkt ganske tidlig? Syntes de holdt det hemmelig litt vel lenge men de har antagelig hatt sine grunner. 2
falka Skrevet 6. mai 2020 #3156 Skrevet 6. mai 2020 På 2.5.2020 den 14.07, fotballjenta skrev: En på Flashback skrev noe interessant. Trusselbrevet var jo på 9 sider, noe JEG ihvertfall tenker er ganske uvanlig. Vi vet også at Tom Hagen skrev e-post til politet på 21 sider, samt at han skriver flittig i notatbøker. Ergo er hverken «kidnappere» eller Tom Hagen personer som klarer fatte seg i korthet. Jeg syns det er litt påfallende. Hadde jeg vært kidnapper hadde jeg skrevet så lite som mulig i redsel for å bli gjenkjent. Dette er så bra oppsummert! 8
Gjest Hansern Skrevet 6. mai 2020 #3157 Skrevet 6. mai 2020 9 minutter siden, falka skrev: Vi vet ikke enda om hvem som ringte,og hvem som svarte -om det siste sikre livstegn -var ringt fra henne? så kan TH sørget for at noen hørte at det ringte kl 9:14 ,og at han latet som han snakket med kona som vanlig. Hun kan ha vært død en stund da,eller akkurat blitt drept. Politiet hadde neppe gått ut med at dette var siste livstegn hvis det var mulighet for at den siktede var den hun snakket med. De har nok funnet ut at dette faktisk var siste livstegn fra AEH, ikke bare en hypotese.
Callisto83 Skrevet 6. mai 2020 #3158 Skrevet 6. mai 2020 23 minutter siden, Justlooking skrev: Merkelig sak. Håper den blir løst. Har aldri trodd på kidnappingen for det var for vilt til å være tilfelle. Spesielt siden de såkalte kidnapperne ikke var interessert i pengene. Det må jo også politiet ha tenkt ganske tidlig? Syntes de holdt det hemmelig litt vel lenge men de har antagelig hatt sine grunner. Jeg har aldri skjønt det der argumentet, "de var ikke interessert i pengene". Det står HER at den påståtte motparten tok kontakt via krypto både i månedskifte november/desember 2018, og 16.januar 2019. Siden TH tok kontakt med politiet, og ingen vet hva som har skjedd med AEH, hvorfor skulle de titte hodet fram nå og si "Hei, her er jeg"? 4
Gjest Hansern Skrevet 6. mai 2020 #3159 Skrevet 6. mai 2020 Hvis TH har hatt medhjelpere, har han trolig sikret at alle er «like gode» slik at det ikke blir en utpressingssituasjon i ettertid.
Limbo 2014 Skrevet 6. mai 2020 #3160 Skrevet 6. mai 2020 (endret) 12 hours ago, Susanne23 said: Hvorfor har ikke poltiet fått lov til å undersøke Hagen's brønn tidligere? Eller hele eiendommen grundig? Hvorfor har Hagen nektet dem det, eller ikke vært inviterende til at de skal gjøre grundige undersøkelser for å avklare mest mulig for at politiet skal ha bedre muligheter til å fokusere på riktig område? Hvorfor må Hagen bli varetektsfengslet før politiet får retten til å gjøre grundige undersøkelser? Her er det mye som tyder på at Hagen har mye å skjule. Tenk deg selv om noen du var glad i forsvant på den måten. Ville ikke du at politiet skulle få mest mulig handlingsrom til å avklare om alle mulige teorier? Her har Hagen ikke vært imøtekommende med politiet, da de må sette han i arrest for å få mulighet til å søke eiendommen hans grundig nok. Hva vet vi om hva Hagen har sagt? Og mener du at det skal være sivilpersoners oppgave å invitere politiet til å gjøre undersøkelser? Og at politiet «håper på en invitasjon, men ikke tør spørre»? Politiet gjør de undersøkelsene de ønsker, og min gjetning er at han ikke trengte være siktet eller gi den tillatelse til å ta seg ned i kummen. Jeg synes den bilen over gangvei og plenen - om det er GM (eller gjerningsmennene i flertall) - vitner om veldig stor risiko. Nabo reagerte såpass at han prøvde ta bilde, veldig synd han ikke lyktes. De må ha følt at de hadde en idiotsikker fluktplan. Forøvrig skriver DB at beløpet de krevde utgjør 10% av all monero (ergo vanskelig å få tak i og derfor kursdrivende). Det kan tolkes som at man ikke ventet beløpet realisert, ELLER at GM rett og slett ikke var klar over det. 12 hours ago, falka said: Min hypotese er at han tok med seg AE sin mobil til jobben,og ringte henne fra sin mobil ....svarte selv på hennes,uten å si noe...hm? Han har da gitt tegn til bilen på gangveien i det han drar,at kysten er klar -og TH vet AE er i dusjen.Han plasserer hennes mobil et sted,da han er hjemme 13:30.AE rekker aldri å savne sin mobil. Tror de kan sjekke hvor mobilen hennes befant seg da de snakket sammen (og kanskje slo inn på annen mast enn hans feks). Endret 7. mai 2020 av Limbo 2014 6
Anbefalte innlegg