Gjest Hansern Skrevet 5. mai 2020 #3061 Skrevet 5. mai 2020 20 minutter siden, falka skrev: Selvfølgelig er det mulig det er mange motiv.Men jo flere de får bekreftet,jo lettere blir videre gransking. Innrømmelser av motiv forhåpentligvis. Jeg tar for gitt at politiet har ettergått grundig alle tenkelige motiv i saken, og de jobber sikkert med dette fortsatt. På samme måte som man setter opp hypoteser for selve saken jobber man ut fra hypoteser over mulige motiv. Disse blir ettergått og analysert til de enten er styrket eller svekket.
falka Skrevet 5. mai 2020 #3062 Skrevet 5. mai 2020 3 minutter siden, Hansern skrev: Jeg tar for gitt at politiet har ettergått grundig alle tenkelige motiv i saken, og de jobber sikkert med dette fortsatt. På samme måte som man setter opp hypoteser for selve saken jobber man ut fra hypoteser over mulige motiv. Disse blir ettergått og analysert til de enten er styrket eller svekket. Ja,det er nok noe i den duren de jobber.Jeg bare svarte deg,siden du tolket meg feil
Justlooking Skrevet 5. mai 2020 #3063 Skrevet 5. mai 2020 (endret) 6 timer siden, Hansern skrev: Hva vet vi om når politiet var inne i boligen første gang? Vi vet jo ganske mye om det. Media skrev masse om alt rundt dette da saken kom i media. Blant annet at naboen la merke til en varebil med hvite skilter etc. Her er en annen artikkel https://www.aftenposten.no/norge/i/Jo74Qb/samme-dag-som-anne-elisabeth-hagen-ble-meldt-savnet-tok-politiet-seg-inn-i-boligen? Endret 5. mai 2020 av Justlooking Tillegg 1
Gjest Hansern Skrevet 5. mai 2020 #3064 Skrevet 5. mai 2020 1 minutt siden, Justlooking skrev: Vi vet jo ganske mye om det. Media skrev masse om alt rundt dette da saken kom i media. https://www.aftenposten.no/norge/i/Jo74Qb/samme-dag-som-anne-elisabeth-hagen-ble-meldt-savnet-tok-politiet-seg-inn-i-boligen? Det var det jeg tenkte, folk her inne mente det tok lang tid før politiet var i boligen, men de var selvfølgelig der samme dag hun ble meldt savnet.
Spretterten Skrevet 5. mai 2020 #3065 Skrevet 5. mai 2020 21 timer siden, falka skrev: Æsj! flere som ikke har TV ,men kun abbonerer på TV Norge og Dplay. Åsted Norge har vært gratis å se på hele veien i appen. Bare nevner det😉 3
falka Skrevet 5. mai 2020 #3066 Skrevet 5. mai 2020 4 minutter siden, Spretterten skrev: Åsted Norge har vært gratis å se på hele veien i appen. Bare nevner det😉 Jeg gikk bare inn på linken fra TV2 på Åsted Norge,og så får man en gratis periode om man registrerer seg m e-post osv. Bruker ingen apper,dapper 1
K.B. Skrevet 5. mai 2020 #3067 Skrevet 5. mai 2020 1 time siden, falka skrev: svogeren sier at det var noe personlig mot han fra TH,så det kan farge hans holdning/oppfatning. Som jeg sa, hør nøye etter. Det er åpenbart at svogeren ikke har hatt så mye kontakt se siste årene, han går ikke mer inn på det, men han tok kontakt med politiet da han hadde en historie om Tom Hagen som han følte det var viktig at de visste om. Det betyr jo ikke at han har en agenda mot Hagen. Hvis alle som har en historie som kan belyse mindre hyggelige sider rundt Hagen skal avvises fordi de har en "farget" holdning ovenfor Hagen, da vil jo politiets jobb være umulig. 13
falka Skrevet 5. mai 2020 #3068 Skrevet 5. mai 2020 2 minutter siden, K.B. skrev: Som jeg sa, hør nøye etter. Det er åpenbart at svogeren ikke har hatt så mye kontakt se siste årene, han går ikke mer inn på det, men han tok kontakt med politiet da han hadde en historie om Tom Hagen som han følte det var viktig at de visste om. Det betyr jo ikke at han har en agenda mot Hagen. Hvis alle som har en historie som kan belyse mindre hyggelige sider rundt Hagen skal avvises fordi de har en "farget" holdning ovenfor Hagen, da vil jo politiets jobb være umulig. 1. Hvor får du det ifra at jeg mener svogeren har en agenda imot TH? 2. Hvor har du det ifra at jeg mener at alle som har en historie som er mindre hyggelig,skal avvises? Det du gjør er å dytte meninger på andre,som de ikke har.Slutt med det er du snill. 1
K.B. Skrevet 5. mai 2020 #3069 Skrevet 5. mai 2020 (endret) 1 time siden, falka skrev: 1. Hvor får du det ifra at jeg mener svogeren har en agenda imot TH? 2. Hvor har du det ifra at jeg mener at alle som har en historie som er mindre hyggelig,skal avvises? Det du gjør er å dytte meninger på andre,som de ikke har.Slutt med det er du snill. Jeg kommenterer det du skrev. Du skrev at du trodde svogeren hadde en negativ erfaring med Tom Hagen eller andre veien og du mente det kunne farge svogeren sitt syn på Tom Hagen. Jeg skjønner ikke hvorfor du hisser deg sånn opp, jeg har ikke prøvd å dytte meninger på andre, jeg har simpelthen svart på det du har skrevet. Jeg synes ikke det er noen grunn for å oppføre seg sånn. Endret 5. mai 2020 av K.B. 5
helen123 Skrevet 5. mai 2020 #3070 Skrevet 5. mai 2020 2 timer siden, falka skrev: Jeg leste om indisier et sted,og der sto det at det kunne i noen tilfeller bli sånn-at om det var mange nok gode indisier,så ble dette regnet som bevis. Ja det kan de nok hvis indisiene er mange nok, men det er mye vanskeligere å få en dom bare på indisier. 2
falka Skrevet 5. mai 2020 #3071 Skrevet 5. mai 2020 (endret) 1 time siden, helen123 skrev: Ja det kan de nok hvis indisiene er mange nok, men det er mye vanskeligere å få en dom bare på indisier. Da Indisier blir betraktet som bevis var budskapet.Da veier det tyngre i en straffesak, Endret 5. mai 2020 av falka
Gjest Hansern Skrevet 5. mai 2020 #3072 Skrevet 5. mai 2020 46 minutter siden, falka skrev: Da de blir betraktet som bevis var budskapet.Da veier det tyngre i en straffesak, Det er riktig, så lenge summen av indisier peker i en viss retning og ikke enkelt kan gjendrives, vil disse kunne anses som bevis. Eksempel på tenkt tilfelle hvor en kvinne blir funnet drept i skogen: Hvis mannens telefon slår inn på en basestasjon i nærheten av åstedet, bilen hans passerer bomstasjoner på vei inn og ut, og et overvåkningskamera fanger han opp idet han tar ut penger i nærheten, vil summen av disse knytte han til stedet. Hvis mannen ikke har noen naturlig grunn til å befinne seg på stedet, og i tillegg har et motiv, f.eks. forestående skilsmisse, vil han kunne dømmes fordi summen av indisier er så sterke, selv om man ikke har biologiske spor.
Spretterten Skrevet 5. mai 2020 #3073 Skrevet 5. mai 2020 3 timer siden, falka skrev: Jeg gikk bare inn på linken fra TV2 på Åsted Norge,og så får man en gratis periode om man registrerer seg m e-post osv. Bruker ingen apper,dapper Ja, det går også an🙂 1
ss82 Skrevet 5. mai 2020 #3074 Skrevet 5. mai 2020 Kan ikke skjønne hvorfor ikke politiet har kunnet undersøke den kummen før nå?! Måtte Hagen være siktet for at de skulle ha tillatelse til det? 4
Djækklåsst Skrevet 5. mai 2020 #3075 Skrevet 5. mai 2020 11 minutter siden, ss82 skrev: Kan ikke skjønne hvorfor ikke politiet har kunnet undersøke den kummen før nå?! Måtte Hagen være siktet for at de skulle ha tillatelse til det? Høres ikke ut som en genial plan å skjule lik eller noe annet viktig i nærmeste kum, men vi får nå se. 6
Gjest Dikteren Skrevet 5. mai 2020 #3076 Skrevet 5. mai 2020 (endret) Fristen på anken ble utsatt. Jeg er veldig spent på hva lagmannsretten konkluderer med til slutt. https://www.tv2.no/nyheter/11427343/ https://www.nrk.no/norge/politiet-klarte-ikke-svare-pa-hagen-anke-i-tide-1.15003696 Endret 5. mai 2020 av Dikteren
Gjest Hansern Skrevet 5. mai 2020 #3077 Skrevet 5. mai 2020 4 minutter siden, Skrueløs skrev: Fristen på anken ble utsatt. Jeg er veldig spent på hva tingretten konkluderer med til slutt. Lagmannsretten.
Madame Butterfly Skrevet 5. mai 2020 #3078 Skrevet 5. mai 2020 30 minutter siden, ss82 said: Kan ikke skjønne hvorfor ikke politiet har kunnet undersøke den kummen før nå?! Måtte Hagen være siktet for at de skulle ha tillatelse til det? Jeg er nok ikke den som har fulgt denne saken tettest, men er rimelig sikker på at jeg har lest at politiet gjorde grundige undersøkelser da de først ble varslet. Huset var den gang også sett på som et åsted, åsted for kidnapping. De gikk nok gjennom huset med fin kam. Jeg forsto det også slik at Tom Hagen da bodde et annet sted, mens dette pågikk. Økokrim var også inne for å gå igjennom Tom Hagen sine kontakter og forretninger. Jeg tror de har fått gjort grundige undersøkelser allerede den gang. 3
kindagirl Skrevet 5. mai 2020 #3080 Skrevet 5. mai 2020 49 minutter siden, ss82 skrev: Kan ikke skjønne hvorfor ikke politiet har kunnet undersøke den kummen før nå?! Måtte Hagen være siktet for at de skulle ha tillatelse til det? Det er ikke bare for politiet og kaste seg over alt og undersøke når det er en forsvinningssak. De kan gå mye grundigere til verks nå som en er siktet. 5
Anbefalte innlegg