kvinneguide Skrevet 3. mai 2020 #2741 Del Skrevet 3. mai 2020 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Jeg er usikker på om han har fraktet henne noe sted jeg. Det ville jo vært risikabelt. Så jeg tror hun er i nærheten av hjemmet. Men hvor er et stort spørsmål. En kan jo bare spekulere... Det måtte vel være minst risiko, spesielt hvis hun kunne fraktes gjennom garasjen. Politiet ville ikke undersøke bilen hans allerede da, mens hjemmet ville bli undersøkt med en gang. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helen123 Skrevet 3. mai 2020 #2742 Del Skrevet 3. mai 2020 1 minutt siden, kvinneguide skrev: Kan han ha kommet hjem fra jobb, lagt henne baki bilen og oppbevart henne der når han kjørte til bensinstasjonen? Ja, hvorfor ikke? Det er i alle fall en grei løsning på et problem og ikke forbundet med noe særlig risiko. Det er jo han som er anmelder så han vil overhode ikke bli undersøkt. Selvfølgelig må man være litt tøff for å gjennomføre det, men det er frekt og greit. Dette er selvfølgelig bare en teori 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 3. mai 2020 #2743 Del Skrevet 3. mai 2020 Man må ikke glemme at i det øyeblikket TH tok kontakt med politiet den 31. oktober 2018, så kan han umulig ha visst på det tidspunktet hvordan politiet ville etterforske saken i tiden fremover. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 3. mai 2020 #2744 Del Skrevet 3. mai 2020 20 minutter siden, kvinneguide skrev: Det måtte vel være minst risiko, spesielt hvis hun kunne fraktes gjennom garasjen. Politiet ville ikke undersøke bilen hans allerede da, mens hjemmet ville bli undersøkt med en gang. Jo...Men de har jo likhunder, og markerer de i huset vil det ikke være SÅ bemerkelsesverdig. Hvis man antar at hun kan ha blitt drept der. I bilen blir det et mye større forklaringsproblem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinneguide Skrevet 3. mai 2020 #2745 Del Skrevet 3. mai 2020 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Jo...Men de har jo likhunder, og markerer de i huset vil det ikke være SÅ bemerkelsesverdig. Hvis man antar at hun kan ha blitt drept der. I bilen blir det et mye større forklaringsproblem? Det er sant. Når ble bilen undersøkt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 3. mai 2020 #2746 Del Skrevet 3. mai 2020 Akkurat nå, kvinneguide skrev: Det er sant. Når ble bilen undersøkt? Det husker jeg ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blasfeminist Skrevet 3. mai 2020 #2747 Del Skrevet 3. mai 2020 14 minutter siden, helen123 said: Dette er selvfølgelig bare en teori Fair nok, men hadde du kilde på at nøkkelen "var forsvunnet" fra garasjen tre dager etter at politiet sa gjerningsmennene hadde låst seg inn, og at TH anbefalte etterforsning av nær krets etter at politiet endret mistanken til drap? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helen123 Skrevet 3. mai 2020 #2748 Del Skrevet 3. mai 2020 4 minutter siden, kvinneguide skrev: Det er sant. Når ble bilen undersøkt? Den bilen ble ikke undersøkt i det hele tatt den første tiden. TH solgte f bilen kort tid etterpå. Den nye eieren har blitt sporet opp og bilen er undersøkt. Det har vært omtalt offentlig tror det var i vinter rett før TH ble siktet. Kjenner ikke resultater av undersøkelsen 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helen123 Skrevet 3. mai 2020 #2749 Del Skrevet 3. mai 2020 10 minutter siden, SoWhat? skrev: Jo...Men de har jo likhunder, og markerer de i huset vil det ikke være SÅ bemerkelsesverdig. Hvis man antar at hun kan ha blitt drept der. I bilen blir det et mye større forklaringsproblem? Det ble opplyst om at det hadde vært likhunder der og at de ikke hadde markert. Det synes å være en del misforståelser angående likhunder. Det er først etter 30 minutter til to timer at liket skiller ut lukt Denne lukten kommer av råtningsprosessen i kroppen. Først når denne prosessen er satt i gang kan hunden markere. Fjerner de liket kort tid etter at vedkommende er død vil det ikke finnes noen lik lukt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 3. mai 2020 #2750 Del Skrevet 3. mai 2020 5 minutter siden, helen123 skrev: Det ble opplyst om at det hadde vært likhunder der og at de ikke hadde markert. Det synes å være en del misforståelser angående likhunder. Det er først etter 30 minutter til to timer at liket skiller ut lukt Denne lukten kommer av råtningsprosessen i kroppen. Først når denne prosessen er satt i gang kan hunden markere. Fjerner de liket kort tid etter at vedkommende er død vil det ikke finnes noen lik lukt. Ok... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imperfectionibus Skrevet 3. mai 2020 #2751 Del Skrevet 3. mai 2020 På 2.5.2020 den 4.35, miss spjåk skrev: Jeg tror (om Hagen er skyldig) at han og den, eller de, som tok kona hadde regnet med at politiet ville anbefale Hagen å betale løsepengene. Men at planen skar seg når politiet rådet Hagen til ikke å betale. Hagen trosser derfor politiet og betaler senere likevel. Men det er likevel litt av en sum å betale for å bli kvitt kona?! Er det realistisk at han ville betalt en så vanvittig sum for å få henne bort? Om det er tilfellet må han ha vært desperat. Og da blir det interessant å se om politiet får avkreftet eller verifisert ryktene som går om lyssky forretningsvirksomhet. Om hun visste noe om dette kan det være motiv nok. Men inntil videre er alt bare rykter. Edit- ser nå at han kan ha overført pengene til seg selv, ifølge siste nyhetsartikkelen som ble postet her Er helt normalt at politiet fraråder å betale løsepenger selv med proof of lite, her var det ikke det engang 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helen123 Skrevet 3. mai 2020 #2752 Del Skrevet 3. mai 2020 4 minutter siden, Imperfectionibus skrev: Er helt normalt at politiet fraråder å betale løsepenger selv med proof of lite, her var det ikke det engang Her var det ikke snakk om å betale løsepenger til en bestemt person. Dette er internett-penger hvor man ikke kan spore noen, det er også usikkert om pengene i det hele tatt har eksistert. Klart at politiet frarådet å sende penger når det ikke var kommet livstegn fra Anne-Elisabeth. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Made4u Skrevet 3. mai 2020 #2753 Del Skrevet 3. mai 2020 1 time siden, SoWhat? skrev: Jeg er usikker på om han har fraktet henne noe sted jeg. Det ville jo vært risikabelt. Så jeg tror hun er i nærheten av hjemmet. Men hvor er et stort spørsmål. En kan jo bare spekulere... Dette blir for dumt! Du er klar over at Lørenskog er mellom Oslo og Lillestrøm, altså et veldig befolkningstett område, intet er mer risikabelt enn å kvitte seg med et lik i et så befolkningstett område. Klart det er mindre risikabelt nær sagt dess lenger bort man kommer, og helst et sted det bor og oppholder seg få mennesker. Så det du hevder her er fullstendig ulogisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 3. mai 2020 #2754 Del Skrevet 3. mai 2020 Jeg tror politiet som prinsipp aldri råder noen til å betale løsepenger, med mindre de ser at de da har en sjans til å «fange tyvene». 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 3. mai 2020 #2755 Del Skrevet 3. mai 2020 2 minutter siden, Made4u skrev: Dette blir for dumt! Du er klar over at Lørenskog er mellom Oslo og Lillestrøm, altså et veldig befolkningstett område, intet er mer risikabelt enn å kvitte seg med et lik i et så befolkningstett område. Klart det er mindre risikabelt nær sagt dess lenger bort man kommer, og helst et sted det bor og oppholder seg få mennesker. Så det du hevder her er fullstendig ulogisk. Tja... som om så mye annet er forståelig med denne saken. Jeg tenkte mer på tomt, innvendig i huset og vann. Vi får se... om vi får svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MsKris Skrevet 3. mai 2020 #2756 Del Skrevet 3. mai 2020 At han ikke kan sende eller motta sms er utrolig rart mtp at han er utdannet ingeniør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blasfeminist Skrevet 3. mai 2020 #2757 Del Skrevet 3. mai 2020 12 minutter siden, MsKris said: At han ikke kan sende eller motta sms er utrolig rart mtp at han er utdannet ingeniør. Ja, jeg så Holden nevne det på nyhetene nå. "Han greier ikke". Jeg har hørt om folk som ikke ønsker å forholde seg til "nye ting" som sms, men ikke at normalt oppegående folk ikke forstår hvordan det brukes. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 3. mai 2020 #2758 Del Skrevet 3. mai 2020 3 minutter siden, blasfeminist skrev: Ja, jeg så Holden nevne det på nyhetene nå. "Han greier ikke". Jeg har hørt om folk som ikke ønsker å forholde seg til "nye ting" som sms, men ikke at normalt oppegående folk ikke forstår hvordan det brukes. Jeg forstår ikke hvordan Holden hardnakket kan påstå at Hagen ikke ville greid å HYRE folk til noe sånt. Han har jo tydeligvis klart å skaffe hjelp til å betale noen med kryptovalutta. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donatello Skrevet 3. mai 2020 #2759 Del Skrevet 3. mai 2020 11 minutter siden, MsKris skrev: At han ikke kan sende eller motta sms er utrolig rart mtp at han er utdannet ingeniør. Enig. Han er t.o.m. sivilingeniør, bygningsingeniør. Hvilke verktøy brukes i jobben? Det er opplyst at TH har sendt en rekke e-poster til politiet. Vanskelig å tro på at han kan det da men ikke motta/sende sms. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helen123 Skrevet 3. mai 2020 #2760 Del Skrevet 3. mai 2020 6 minutter siden, MsKris skrev: At han ikke kan sende eller motta sms er utrolig rart mtp at han er utdannet ingeniør. Litt må han jo kunne. Politiet opplyser at TH ankom parkeringsplassen 9.08 31.10. Omkring 9.20 var han på datamaskinen, leste og sendte mail. Etter en kort tid ble det slutt, politiet kan ikke følge TH før han ringer dem klokka 14. Selv så sier han at han var i bygningen. Politiet har ingen bevis. Uansett ifølge politiet kan TH lese og sende mail 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg