Pointman Skrevet 1. mai 2020 #2601 Del Skrevet 1. mai 2020 Når det gjelder kvelden før så kan besøket i teateret ha sammenheng med at eventuelle kidnappere ville rekognosere i og rundt huset. De kan ha fått nøkkelen som Hagen sa alltid lå i garasjen. Og hvorfor opplyste han om den forsvunnede nøkkelen? Han måtte selvsagt det ettersom barna deres garantert visste om denne ordningen. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 1. mai 2020 #2602 Del Skrevet 1. mai 2020 9 minutter siden, Lawyam skrev: Pengene som TH betalte; ble de tatt ut av noen? Det har vi ingen mulighet til å vite. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 1. mai 2020 #2603 Del Skrevet 1. mai 2020 9 minutter siden, Pointman skrev: Når det gjelder kvelden før så kan besøket i teateret ha sammenheng med at eventuelle kidnappere ville rekognosere i og rundt huset. De kan ha fått nøkkelen som Hagen sa alltid lå i garasjen. Og hvorfor opplyste han om den forsvunnede nøkkelen? Han måtte selvsagt det ettersom barna deres garantert visste om denne ordningen. Nå er det vel ganske klart at det aldri var en kidnapping, så spørsmålet ditt er litt rart. Når det kommer til nøkler som er borte, så er jo ikke det noe mysterium om Tom Hagen er skyldig, han bare fjerner nøkkelen. Hvorfor gjøre dette mer komplisert en det trenger å være? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pointman Skrevet 1. mai 2020 #2604 Del Skrevet 1. mai 2020 (endret) 19 minutter siden, K.B. skrev: Nå er det vel ganske klart at det aldri var en kidnapping, så spørsmålet ditt er litt rart. Når det kommer til nøkler som er borte, så er jo ikke det noe mysterium om Tom Hagen er skyldig, han bare fjerner nøkkelen. Hvorfor gjøre dette mer komplisert en det trenger å være? Beklager at jeg skrev kidnapperne. De var enten de som utførte drapet på oppdrag, eller så var jobben deres utelukkende å fjerne liket. Uansett var en viss rekognosering nødvendig, derav nøkkel. Endret 1. mai 2020 av Pointman La til noe 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 1. mai 2020 #2605 Del Skrevet 1. mai 2020 8 minutter siden, Pointman skrev: Beklager at jeg skrev kidnapperne. De var enten de som utførte drapet på oppdrag, eller så var jobben deres utelukkende å fjerne liket. Uansett var en viss rekognosering nødvendig, derav nøkkel. Hvis Hagen har fått hjelp, så har det ikke vært behov for noen rekognosering. Han har jo hjulpet til evt fortalt de hva de trenger å vite. Hagen er en fyr som planlegger ting i detalj. Bare les på Dagbladet, de har en artikkel om Hagens notatbøker, som han skrevet i daglig de siste 30 årene, der han har gjort analyser og vist nok har et slags system han følger, nå snakker jeg selvfølgelig om businessen hans, ikke drapet, men at han har hatt en lignende tilnærming til denne saken passer jo godt til hva vi kan lese om personligheten hans. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pointman Skrevet 1. mai 2020 #2606 Del Skrevet 1. mai 2020 (endret) 17 minutter siden, K.B. skrev: Hvis Hagen har fått hjelp, så har det ikke vært behov for noen rekognosering. Han har jo hjulpet til evt fortalt de hva de trenger å vite. Hagen er en fyr som planlegger ting i detalj. Bare les på Dagbladet, de har en artikkel om Hagens notatbøker, som han skrevet i daglig de siste 30 årene, der han har gjort analyser og vist nok har et slags system han følger, nå snakker jeg selvfølgelig om businessen hans, ikke drapet, men at han har hatt en lignende tilnærming til denne saken passer jo godt til hva vi kan lese om personligheten hans. Helt enig i at interessen for Hagens notatbøker ikke dreier seg om at politiet regnet/regner med å finne fasiten i klartekst der. Det dreier seg om å forstå tankegangen, en slags profilering. Jeg tror fortsatt at en som skulle hjelpe til ville ha ønsket å rekognosere. Ethvert oppdrag med risiko som jeg har utført i jobbsammenheng har medført behov for rekognosering. At Hagen, dersom han er bakmannen/gjerningsmannen har trengt medhjelpere på tekno-biten, er nok alle 100% enige om, utfra det teknologiske nivået hans som vi har fått beskrevet. Når det gjelder selve drapet og frakt bort av liket er det mer usikkert. Hvis han selv tok jobben midt på lyse dagen, så kan han jo ikke ha kommet langt, og risikoen må ha vært enorm. Eventuelle medhjelpere kan jo ha kjørt hur langt som helst før de kvittet seg med henne. Mindre risiko for at liket blir funnet, noe som vanskeliggjør enhver drapsetterforsking. Endret 1. mai 2020 av Pointman 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helen123 Skrevet 1. mai 2020 #2607 Del Skrevet 1. mai 2020 Til K:B. Du er meget nøktern i ditt syn på saken. Ulike kilder har opplyst at Anne Elisabeth Hagen hadde et turbulent ekteskap. Kanskje hadde det noe med sex å gjøre? Jeg bare lurer, kanskje er det noe hun visste som ikke skulle komme fram noe han var redd for. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kindagirl Skrevet 2. mai 2020 #2608 Del Skrevet 2. mai 2020 6 timer siden, Bussdostank skrev: Jeg har ikke skrevet noe i denne tråden tidligere. Men følger med som en gal, er så interessant sak. Laster inn tråden sikkert 10 ganger i timen minst! Får nok snart KRIPOS eller noe på døra for mistenkelig atferd😂 Hunden bodde hos sønnen en stund før den ble levert tilbake til oppdretter. Jeg kjenner oppdretter av hunden. Den ble solgt videre til noen andre etter en stund. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 2. mai 2020 #2609 Del Skrevet 2. mai 2020 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 2. mai 2020 #2610 Del Skrevet 2. mai 2020 1 time siden, helen123 skrev: Til K:B. Du er meget nøktern i ditt syn på saken. Ulike kilder har opplyst at Anne Elisabeth Hagen hadde et turbulent ekteskap. Kanskje hadde det noe med sex å gjøre? Jeg bare lurer, kanskje er det noe hun visste som ikke skulle komme fram noe han var redd for. Takk. Om det har noe med sex å gjøre spørs vel hva du mener med det. Men hvis du tenker på en sex akt som forårsaket Anne-Elisabeths død, så er det lite sannsynlig, da hadde det jo vært en ulykke. Hvis tenker at en av partene har vært utro, så er vel ikke det helt urealistisk, det har vel også vært rykter om det langt tilbake på 90 tallet en gang. Jeg tror dette handler om makt, ego og kontroll, når det er sagt, så er jo det nøkkelord som går igjen hos folk med sadistiske trekk, tenk på Peter Madsen saken, det er et godt eksempel en fyr som fikk tenning av å torturere og drepe. Men Madsen er nok mer en "thrill killer" Hagen slår meg som kald og beregnende, så for han var nok dette en "praktisk løsning" der han hadde tenkt ut en ganske detaljert plan for å slippe mistanke. Det virket jo til en viss grad også, men hvis det er slik at Hagen selv har svart som kidnapper og da i praksis overført penger til seg selv, så har han nok undervurdert hvor lite handlingsrom han ville ha, det kan forklare de sporadiske meldingene fra "kidnapperne" og det at de etter en stund stoppet all kommunikasjon. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 2. mai 2020 #2611 Del Skrevet 2. mai 2020 (endret) 3 hours ago, K.B. said: Hvorfor gjøre dette mer komplisert en det trenger å være? Ja, hvorfor fingere en kidnapping, med krypto valuta, søk etter leiemordere på Anbudstorget og flere andre kompliserende element? Kone mor på 70 kunne ha falt ned trappa, Endret 2. mai 2020 av Madame Butterfly typo 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 2. mai 2020 #2612 Del Skrevet 2. mai 2020 2 minutter siden, Madame Butterfly skrev: Ja, hvorfor fingere en kidnapping, med krypto valuta, søk etter leiemordere på Anbudstorget og flere andre kompliserende element? Kone mor på 70 kunne ha falt ned trappa, Ja det kan du si... Det er vel der ego og kontroll kommer inn da. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 2. mai 2020 #2613 Del Skrevet 2. mai 2020 5 minutter siden, K.B. said: Ja det kan du si... Det er vel der ego og kontroll kommer inn da. Hvorfor skulle han plutselig pleie sitt ego med store medieoppslag? Helt utenfor hans kontroll? Jeg får ikke dette til å passe. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 2. mai 2020 #2614 Del Skrevet 2. mai 2020 (endret) 8 timer siden, AnAngel skrev: Nei sant det, men likevel, det er jo en risk da for en såpass "heftig" jobb. Om TH hadde blitt fengslet før gjerningsmann hadde fått betaling måtte han nok sett langt etter de pengene .. Jeg tror (om Hagen er skyldig) at han og den, eller de, som tok kona hadde regnet med at politiet ville anbefale Hagen å betale løsepengene. Men at planen skar seg når politiet rådet Hagen til ikke å betale. Hagen trosser derfor politiet og betaler senere likevel. Men det er likevel litt av en sum å betale for å bli kvitt kona?! Er det realistisk at han ville betalt en så vanvittig sum for å få henne bort? Om det er tilfellet må han ha vært desperat. Og da blir det interessant å se om politiet får avkreftet eller verifisert ryktene som går om lyssky forretningsvirksomhet. Om hun visste noe om dette kan det være motiv nok. Men inntil videre er alt bare rykter. Edit- ser nå at han kan ha overført pengene til seg selv, ifølge siste nyhetsartikkelen som ble postet her Endret 2. mai 2020 av miss spjåk 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 2. mai 2020 #2615 Del Skrevet 2. mai 2020 14 minutter siden, Madame Butterfly skrev: Hvorfor skulle han plutselig pleie sitt ego med store medieoppslag? Helt utenfor hans kontroll? Jeg får ikke dette til å passe. Det kunne jeg spekulert om, og jeg har definitivt noen ideer, men da blir det vel slettet av moderatorene her inne. Sånne saker virker jo aldri logiske, da de nettopp ikke har noen gjennomgående logikk i seg, se på f.eks Jemtland saken eller Madsen saken som jeg nevnte i et tidligere innlegg, det virker jo bare tvers gjennom meningsløst, men slike saker dukker opp oftere en vi skulle tro, så da må det være noen mekanismer i bånn som utløser slike hendelser. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 2. mai 2020 #2616 Del Skrevet 2. mai 2020 3 timer siden, Pointman skrev: Beklager at jeg skrev kidnapperne. De var enten de som utførte drapet på oppdrag, eller så var jobben deres utelukkende å fjerne liket. Uansett var en viss rekognosering nødvendig, derav nøkkel. grunnen til at han nevnte den forsvunne nøkkelen kan helt enkelt være fordi han ville hinte til at de påståtte kidnapperne har funnet nøkkelen og brukt den til å komme seg inn. Beleilig med en forsvunnet husnøkkel.. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torfa Skrevet 2. mai 2020 #2617 Del Skrevet 2. mai 2020 12 timer siden, The Kitten skrev: Kanskje ikke så godt som de selv tror. Bedre enn oss her inne ihvertfall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anno1 Skrevet 2. mai 2020 #2618 Del Skrevet 2. mai 2020 At TH tjente seg rik på Gardermoutbyggingen er svært interessant. Hvertfall når det er bevist at Gardermoen var et dårlig valg, og han som hadde gjort og skulle levere utredningen, ble drept i Danmark bare dager før. ( ref Jan Wiborg saken) noen som husker når en av avisene hadde en større reportasje om denne saken? Kan det være 2 år siden? 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helen123 Skrevet 2. mai 2020 #2619 Del Skrevet 2. mai 2020 6 timer siden, K.B. skrev: Takk. Om det har noe med sex å gjøre spørs vel hva du mener med det. Men hvis du tenker på en sex akt som forårsaket Anne-Elisabeths død, så er det lite sannsynlig, da hadde det jo vært en ulykke. Hvis tenker at en av partene har vært utro, så er vel ikke det helt urealistisk, det har vel også vært rykter om det langt tilbake på 90 tallet en gang. Jeg tror dette handler om makt, ego og kontroll, når det er sagt, så er jo det nøkkelord som går igjen hos folk med sadistiske trekk, tenk på Peter Madsen saken, det er et godt eksempel en fyr som fikk tenning av å torturere og drepe. Men Madsen er nok mer en "thrill killer" Hagen slår meg som kald og beregnende, så for han var nok dette en "praktisk løsning" der han hadde tenkt ut en ganske detaljert plan for å slippe mistanke. Det virket jo til en viss grad også, men hvis det er slik at Hagen selv har svart som kidnapper og da i praksis overført penger til seg selv, så har han nok undervurdert hvor lite handlingsrom han ville ha, det kan forklare de sporadiske meldingene fra "kidnapperne" og det at de etter en stund stoppet all kommunikasjon. Hei Igjen. Jeg tenkte som deg at det trolig handler seg om makt, kontroll og ego. De som har disse karaktertrekkene søker gjerne miljøer hvor man har anledning til å være seg selv, utøve makt og kontroll. Formulerte meg bare litt dumt 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 2. mai 2020 #2620 Del Skrevet 2. mai 2020 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg