frk.saltpastill Skrevet 1. mai 2020 #2521 Del Skrevet 1. mai 2020 Ja. Poenget mitt var vel egentlig at både VG og Dagbladet har skrevet ting som ikke henger på greip (uten at vi vet hele bildet). Jeg tror de glapp rett og slett, at de har fått vite noe som de ikke skulle skrevet om. Men det er jo interessant, spesielt hvis 09.14-samtalen var med Tom Hagen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 1. mai 2020 #2522 Del Skrevet 1. mai 2020 Jeg tror hun ble drept natt til 31. oktober. Så har han hatt medhjelpere til å frakte henne vekk mens han var på jobb. Telefonsamtalen kan enkelt være TH selv som faket. Da gjenstår spørsmålet: Hvem luftet valpen? Det er ikke sikkert den ble luftet den morningen. Eventuelt kan TH ha luftet den selv før han dro på jobb. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blasfeminist Skrevet 1. mai 2020 #2523 Del Skrevet 1. mai 2020 28 minutter siden, The Kitten said: Jaja, vi fikk PM så det går bra. Kan jo hende at noen bare fikk lyst til å leke journalist for å lage sensasjonelle nyheter 🙃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
N.Tonks Skrevet 1. mai 2020 #2524 Del Skrevet 1. mai 2020 12 minutter siden, frk.saltpastill skrev: Ja. Poenget mitt var vel egentlig at både VG og Dagbladet har skrevet ting som ikke henger på greip (uten at vi vet hele bildet). Jeg tror de glapp rett og slett, at de har fått vite noe som de ikke skulle skrevet om. Men det er jo interessant, spesielt hvis 09.14-samtalen var med Tom Hagen. 09.14-samtalen Hvis den var med Tom Hagen, er det rart de fortsatt sier at det er siste bevis? Vil tro de forkastet det nå som han er siktet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.saltpastill Skrevet 1. mai 2020 #2525 Del Skrevet 1. mai 2020 6 minutter siden, N.Tonks skrev: 09.14-samtalen Hvis den var med Tom Hagen, er det rart de fortsatt sier at det er siste bevis? Vil tro de forkastet det nå som han er siktet? Politiet sier jo selv at den er verifisert, da vil jeg ikke tro de har forkastet den? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hansern Skrevet 1. mai 2020 #2526 Del Skrevet 1. mai 2020 (endret) 12 timer siden, Sol70 skrev: Hva betyr det egentlig at politiet er i en ny fase av etterforskningen? Betyr det bare at de gjør noe annet enn de gjorde før TH ble pågrepet (som jo er naturlig siden de ikke avlytter han i fengsel), eller menes det noe mer? Hva mener de med å kalle det ulike faser? Er dette en slags etterforskningsterminologi som jeg ikke har fått med meg? Sikkert ikke annet enn at den nye fasen går ut på å samle bevis til å bygge en tiltale. Endret 2. mai 2020 av Hansern Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
N.Tonks Skrevet 1. mai 2020 #2527 Del Skrevet 1. mai 2020 13 minutter siden, frk.saltpastill skrev: Politiet sier jo selv at den er verifisert, da vil jeg ikke tro de har forkastet den? Nei, nettopp, og det ville de muligens gjort hvis det faktisk var Tom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.saltpastill Skrevet 1. mai 2020 #2528 Del Skrevet 1. mai 2020 2 minutter siden, N.Tonks skrev: Nei, nettopp, og det ville de muligens gjort hvis det faktisk var Tom? Det vet jeg ikke 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 1. mai 2020 #2529 Del Skrevet 1. mai 2020 Jeg syns det også er meget spesielt at alle kolleger, venner og treningskamerater som har blitt intervjuet sier at de aldri snakket om forsvinningssaken med TH. Særlig vennene hans. Igjen, alle er forskjellig, men om jeg trodde en som sto meg nær var blitt kidnappet så hadde jeg ikke snakket om noe annet. Jeg hadde ihvertfall ikke kunnet late som ingenting når jeg traff bekjente. TH har jo til og med gjort to store forretningsavtaler i ettertid. Burde han ikke heller tryglet og bedt kidnapperne om sin kone via avisene? Tilbudt løsepenger for tips? Gjort alt i sin makt for å få henne tilbake? Ansatt privatetterforsker når samarbeidet med politet ble surt? Jeg mener han rett og slett mangler en desperasjon som hadde vært naturlig i en sånn situasjon. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gasellen Skrevet 1. mai 2020 #2530 Del Skrevet 1. mai 2020 1 time siden, Limbo 2014 skrev: Synes man bør være villig til å betale for journalistikk. Med den holdningen - at man ikke er villig til å betale for nyheter og research om noe man er spesielt interessert i - vil seriøse aviser gå ad undas, mens de som overlever er de som kun lever på annonsører og spekulative clickbaits og som ikke representerer den viktige «fjerde statsmakt». Og det er en trussel for både folkeopplysningen og demokratiet. Så min oppfordring er; kjøp da for h... et abonnement, om så bare for en dag. Tenk om alle var så perfekte som deg! Selv har jeg ikke råd til plussabbonementer i alle avisene og tvtjenestene som er der ute. Har allerede pluss på DB VG og lokalavisa. Nettavisene drukner i reklame som de også tar seg betalt fett for. Og vil tro de sparer penger på å ikke trykke like mange aviser også... De klarer seg nok helt sikkert uten å legge alt bak betalingsmur. Men back to topic: Fant de noen gang den husnøkkelen som var borte? Det var skrevet tidligere om en husnøkkel som var blitt borte som pleide å oppbevares på en spesiell plass (var det i garasjen?) Dette styrket jo teorien om at den eller de som tok AEH hadde veldig god kjennskap til familien og hjemmet. Noen må ha forklart dem hvor den nøkkelen lå slik at det bare var å låse seg inn. Regner med TH har skiftet låser og nøkler siden 😮 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 1. mai 2020 #2531 Del Skrevet 1. mai 2020 (endret) 50 minutter siden, fotballjenta said: Jeg syns det også er meget spesielt at alle kolleger, venner og treningskamerater som har blitt intervjuet sier at de aldri snakket om forsvinningssaken med TH. Særlig vennene hans. Igjen, alle er forskjellig, men om jeg trodde en som sto meg nær var blitt kidnappet så hadde jeg ikke snakket om noe annet. Jeg hadde ihvertfall ikke kunnet late som ingenting når jeg traff bekjente. TH har jo til og med gjort to store forretningsavtaler i ettertid. Burde han ikke heller tryglet og bedt kidnapperne om sin kone via avisene? Tilbudt løsepenger for tips? Gjort alt i sin makt for å få henne tilbake? Ansatt privatetterforsker når samarbeidet med politet ble surt? Jeg mener han rett og slett mangler en desperasjon som hadde vært naturlig i en sånn situasjon. Synes også det er rart om ingen har snakket med ham om saken, det er kanskje vanskelig å vite hva man skal si og om han signaliserer at han kun vil prate om andre ting, så gjør man jo det. Selv om det er en stor elefant i rommet. Når han selv ikke tar initiativ er det kanskje fordi belastningen er for stor eller at han ønsker å opprettholde avstand eller en maske. Ang det siste, tenker jeg at han har jo tatt mye initiativ overfor politiet men må jo overlate til dem å gjøre jobben sin. 18 mnd utgjør mange timer å fylle med å fokusere bare på en sak. At han får tankene over på noe annet ved å jobbe, kan være både sunt og fornuftig. Samtidig har han jo hatt motpartene og muligens medeiere som han hadde avtaler med eller som avhenger av at han følger opp. Han trakk seg fra et par næringsråd (Fet og Lørenskog?), det kan jo være begrunnet i dette. Men folk er forskjellige og ting kan tolkes ut fra hva man leser inn i det. «Confirmation bias» som ble nevnt her tidligere. Om han er uskyldig må det kjennes som en vanvittig belastning at detaljer om ens privatliv blir kjent for alle og enhver. Og kanskje selv føle at den ektepakten ikke er så mye å være stolt av. Endret 1. mai 2020 av Limbo 2014 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blasfeminist Skrevet 1. mai 2020 #2532 Del Skrevet 1. mai 2020 Synes det er rart at han brukte en annen utgang fra huset enn han pleier den dagen han ble arrestert (hvis det stemmer, da). Om han har vært under overvåkning over en lang periode må jo dette ha vært veldig uvanlig. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gasellen Skrevet 1. mai 2020 #2533 Del Skrevet 1. mai 2020 Akkurat nå, blasfeminist skrev: Synes det er rart at han brukte en annen utgang fra huset enn han pleier den dagen han ble arrestert (hvis det stemmer, da). Om han har vært under overvåkning over en lang periode må jo dette ha vært veldig uvanlig. Han kan ha lukta lunta. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 1. mai 2020 #2534 Del Skrevet 1. mai 2020 1 time siden, Callisto83 skrev: Det står forestillingen var ferdig rundt klokken 22.30 i linken ovenfor. De må ha kommet hjem sent. Det er vel ikke vanlig at alarm selgere banker på i 23 tiden og utover på kvelden? Jeg synes også det er litt rart. Jeg spurte en jeg kjenner nå som jobbet for Verisure i fjor. Han sier at de holdt på med dørbanking frem til kl. 23. Nå husker jeg ikke hva som var greia med den alarmselgeren hos Anne Elisabeth, er ikke sikkert han var der så sent. Men alarmselgere kan finne på å banke på ganske sent fikk jeg høre av han jeg kjenner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inkognitogata Skrevet 1. mai 2020 #2535 Del Skrevet 1. mai 2020 1 hour ago, The Kitten said: Jeg tror hun ble drept natt til 31. oktober. Så har han hatt medhjelpere til å frakte henne vekk mens han var på jobb. Telefonsamtalen kan enkelt være TH selv som faket. Da gjenstår spørsmålet: Hvem luftet valpen? Det er ikke sikkert den ble luftet den morningen. Eventuelt kan TH ha luftet den selv før han dro på jobb. Hun må jo nødvendigvis ha vært i live om morgenen siden hun hadde en samtale med en person i mannens bedrift. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 1. mai 2020 #2536 Del Skrevet 1. mai 2020 3 minutter siden, Inkognitogata skrev: Hun må jo nødvendigvis ha vært i live om morgenen siden hun hadde en samtale med en person i mannens bedrift. Med mindre dette er medhjelperen da. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 1. mai 2020 #2537 Del Skrevet 1. mai 2020 50 minutter siden, Gasellen said: Tenk om alle var så perfekte som deg! Selv har jeg ikke råd til plussabbonementer i alle avisene og tvtjenestene som er der ute. Har allerede pluss på DB VG og lokalavisa. Nettavisene drukner i reklame som de også tar seg betalt fett for. Og vil tro de sparer penger på å ikke trykke like mange aviser også... De klarer seg nok helt sikkert uten å legge alt bak betalingsmur. Men back to topic: Fant de noen gang den husnøkkelen som var borte? Det var skrevet tidligere om en husnøkkel som var blitt borte som pleide å oppbevares på en spesiell plass (var det i garasjen?) Dette styrket jo teorien om at den eller de som tok AEH hadde veldig god kjennskap til familien og hjemmet. Noen må ha forklart dem hvor den nøkkelen lå slik at det bare var å låse seg inn. Regner med TH har skiftet låser og nøkler siden 😮 Trenger ikke være perfekt for å støtte betalingsjournalistikk. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 1. mai 2020 #2538 Del Skrevet 1. mai 2020 På 30.4.2020 den 0.11, AnAngel skrev: Jeg synes det er rart at han betalte 10 mill så lenge etter at AEH forsvant. Om dette skal være betaling for utført oppdrag er det jo merkelig at gjerningsmennene godtar å vente så lenge Ikke om det er noen han kjenner godt.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 1. mai 2020 #2539 Del Skrevet 1. mai 2020 30 minutter siden, blasfeminist said: Synes det er rart at han brukte en annen utgang fra huset enn han pleier den dagen han ble arrestert (hvis det stemmer, da). Om han har vært under overvåkning over en lang periode må jo dette ha vært veldig uvanlig. 29 minutter siden, Gasellen said: Han kan ha lukta lunta. Merkelig at politiet ikke fikk med seg at han dro, høres ut som bare holdt øye med inngangsdøren, og den ligger jo på samme side som utkjørsel så om han gikk ut en annen dør, er det vel fortsatt bare en utkjørsel.. Sikkert en forklaring, feks om avlyttingsutstyr ikke koblet opp ved den døren. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinneguide Skrevet 1. mai 2020 #2540 Del Skrevet 1. mai 2020 3 minutter siden, miss spjåk skrev: Ikke om det er noen han kjenner godt.. Eller at oppdraget ikke var utført før de kunne garantere at han ikke røk inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg