Rotehodet Skrevet 29. desember 2019 #1981 Skrevet 29. desember 2019 13 minutter siden, Sitronmelisse skrev: Hun er jo ikke multimillionær, det er det ektemannen som er......... Neivel😂 8 minutter siden, Diamant skrev: Etter hva jeg har forstått så er AEH fra Gjøvik. Det må jo være en grunn til at hun har meldt seg inn i den gruppen, eller hva tror du? Tror ingenting. Men vet at folk av det kaliberet ikke går på finn for å lete etter leilighet. Dere koker suppe på spiker. Enormt fascinerende å lese. Hva blir det neste?
Ann Mo Skrevet 29. desember 2019 #1982 Skrevet 29. desember 2019 1 time siden, Rotehodet skrev: Tror du virkelig en hundremillioners dame melder seg inn på en gruppe for leie av leiligheter? Nå lo jeg godt. Takk 😂 Etter hva jeg har lest var de ikke ekstravagante, men nøkterne. Ektemannen kjørte en gammel bil, og de levde et rolig liv. Dersom man vurderer en pause fra et forhold, eller har raskt behov for en pause fra et forhold, er det mere sannsynlig at man ser på hva som finnes på leiemarkedet, istedenfor å kjøpe seg en bolig. Selv om man har økonomi til dette. Så det er en mulighet for at noen som ønsker seg midlertidig eller varig ut av et forhold vil se på hva som finnes på leiemarkedet, i ro, på en enkel måte uten å måtte involvere meglere eller spesialister. 14
Jobbermedbarn Skrevet 29. desember 2019 #1983 Skrevet 29. desember 2019 (endret) 48 minutter siden, Rotehodet skrev: Neivel😂 Tror ingenting. Men vet at folk av det kaliberet ikke går på finn for å lete etter leilighet. Dere koker suppe på spiker. Enormt fascinerende å lese. Hva blir det neste? Det er mye mer fascinerende å lese at du tror at alle mennesker med penger er like! Du tror alle med penger lever som Stordalen og co? Da tar du veldig feil. Her har vi mennesker som gode naboer ikke visste hadde mye penger! Det er flere med penger som lever slik. Endret 29. desember 2019 av Jobbermedbarn 19
Rotehodet Skrevet 29. desember 2019 #1984 Skrevet 29. desember 2019 Vel, la meg opplyse dere. 'alle' i området rundt Fjellhamar og Lørenskog har visst at de har hatt penger i all mass. Siden lenge før 2000. De har bare aldri vist det, men alle har visst det. Fortsett å kok suppe på spikeren deres. Gir i hvertfall meg en god latter av alt dere spekulerer dere frem til. 2
Ann Mo Skrevet 29. desember 2019 #1985 Skrevet 29. desember 2019 8 minutter siden, Rotehodet skrev: Vel, la meg opplyse dere. 'alle' i området rundt Fjellhamar og Lørenskog har visst at de har hatt penger i all mass. Siden lenge før 2000. De har bare aldri vist det, men alle har visst det. Fortsett å kok suppe på spikeren deres. Gir i hvertfall meg en god latter av alt dere spekulerer dere frem til. 1 time siden, Rotehodet skrev: Men tror du virkelig hun søker leilighet for seg selv? Belive not. Blir som at Gunnhild Stordahlen skulle finne seg en leilighet på finn. Denne gruppen har sine egne kanaler for den slags. Nevn en multimillionær som leter etter leiligheter på finn.. Jeg kan gi deg svaret. Ingen. Det kan tenkes at dette ekteparet og Stordalen-paret var ganske ulike. Og at de ikke var i samme gruppe, med samme praksis av jetsett-liv. 7
Jobbermedbarn Skrevet 29. desember 2019 #1986 Skrevet 29. desember 2019 15 minutter siden, Rotehodet skrev: Vel, la meg opplyse dere. 'alle' i området rundt Fjellhamar og Lørenskog har visst at de har hatt penger i all mass. Siden lenge før 2000. De har bare aldri vist det, men alle har visst det. Fortsett å kok suppe på spikeren deres. Gir i hvertfall meg en god latter av alt dere spekulerer dere frem til. Nope, alle har ikke visst det! Og uansett og som du selv skriver, mange lever nøkternt og som alle andre selv om man har mye penger! Det er du som gir en god latter her som tror alle som har penger lever på en bestemt måte, de er like ulike som alle andre! 10
fusetufs Skrevet 30. desember 2019 #1987 Skrevet 30. desember 2019 6 timer siden, Jobbermedbarn skrev: Her har vi mennesker som gode naboer ikke visste hadde mye penger! tull og tøys
Jobbermedbarn Skrevet 30. desember 2019 #1988 Skrevet 30. desember 2019 2 timer siden, fusetufs skrev: tull og tøys Nei det er det ikke. Nå var uansett mitt hovedbudskap at folk med penger ikke lever likt, og at det finnes mange som lever som de fleste andre. Føler jeg har gjentatt meg selv flere ganger nå, så avslutter denne delen av diskusjonen her. 2
fusetufs Skrevet 30. desember 2019 #1989 Skrevet 30. desember 2019 Fortell meg hvem av disse gode naboene som ikke viste at de hadde masse penger. Vet godt at hoved poenget ditt stemmer og at de levde nøkternt og ikke flashet noe som helst.
Dråpe Skrevet 30. desember 2019 #1990 Skrevet 30. desember 2019 Men hvor sannsynlig er det at hun åpent meldte seg inn i en gruppe for leie av leiligheter dersom "ingen" visste at hun var på vei ut av ekteskapet? 6
mikrobe Skrevet 30. desember 2019 #1991 Skrevet 30. desember 2019 @Dråpe Jeg tenker det samme. Det er mer sannsynlig at hun meldte seg inn for å være på utkikk for en venn, eller kanskje som utleier. 3
Gasellen Skrevet 30. desember 2019 #1992 Skrevet 30. desember 2019 11 timer siden, Rotehodet skrev: Neivel😂 Tror ingenting. Men vet at folk av det kaliberet ikke går på finn for å lete etter leilighet. Dere koker suppe på spiker. Enormt fascinerende å lese. Hva blir det neste? Jeg kjenner også folk som har vanvittig mye penger. Selvtjente igjennom alt ifra leppefiske til eiendom og aksjer. Det er riktig at mange "Rike" bruker egne kanaler når de skal på boligmarkedet, men mange av dem bruker "vanlige" kanaler som finn.no og facebook også. Gunnhild Stordalen er en offentlig person som har stukket seg ut på en helt annen måte enn AEH. Så det blir feil å sammenligne dem. AEH og Tom Hagen har vært "vanlig dødelige" med mye penger. De har ikke stukket seg ut i media, de har ikke kjørt rundt i dyre biler og de har ikke åpenlyst fråtset i rikdom. Norge har mange millionærer og milliardærer som dem. Og ved en eventuell skillsmisse skal boet deles 50/50. Det betyr at AEH hadde hatt krav på halve formuen (evt en betydelig del av den hvis de forhandlet) De var sammen fra de var tenåringer og TH opparbeidet formuen sin etter at de var blitt gift hvis jeg har forstått det rett. 8
Eske Skrevet 30. desember 2019 #1993 Skrevet 30. desember 2019 (endret) Angående leilighetsgruppa er det selvfølgelig ikke sikkert at det verken har eller ikke har noen betydning, men det er jo klart at politiet må ta tak i det likevel. Vi har en slik gruppe i min hjemby - jeg har aldri vært på utkikk etter leiebolig og har derfor ikke brukt den selv, men er medlem for å kunne dele og tipse folk jeg kjenner som er på utkikk. Det samme kunne helt klart gjeldt for AEH - eller så kunne hun rett og slett meldt seg inn av egne årsaker og tenkt at "folk vil bare tenke at jeg ser for noen andre uansett". Dersom hun faktisk var på boligjakt selv synes jeg nesten det høres ut som den lureste og enkleste løsningen for henne - å leie en bolig privat går kjapt, man kan avtale på Messenger og gjøre hele prosessen smidig og privat, og man trenger ikke å binde opp noe felles kapital eller ha noe med banken (som man ofte deler med mannen) å gjøre - altså er det minimale sjanser for at ektemannen skulle finne ut av det. Endret 30. desember 2019 av Eske manglet en "ikke" 3
Gasellen Skrevet 30. desember 2019 #1994 Skrevet 30. desember 2019 Verdt å nevne er det også at andre ofte kan melde deg inn i grupper. Uten at du har tatt initiativet selv. AEH er ifra en aldersgruppe som ikke alltid har enorm teknisk innsikt. Hun kan ha blitt lagt til i gruppa av venner uten at hun var klar over det eller greide å melde seg ut også. 7
Gasellen Skrevet 30. desember 2019 #1995 Skrevet 30. desember 2019 7 timer siden, Dråpe skrev: dersom "ingen" visste at hun var på vei ut av ekteskapet? Slik jeg har forstått det var det kjent kunnskap i området at hun ville ut av ekteskapet blant de som bodde i området. 5
Callisto83 Skrevet 30. desember 2019 #1996 Skrevet 30. desember 2019 14 minutter siden, Eske skrev: Dersom hun faktisk var på boligjakt selv synes jeg nesten det høres ut som den lureste og enkleste løsningen for henne - å leie en bolig privat går kjapt, man kan avtale på Messenger og gjøre hele prosessen smidig og privat, og man trenger ikke å binde opp noe felles kapital eller ha noe med banken (som man ofte deler med mannen) å gjøre - altså er det minimale sjanser for at ektemannen skulle finne ut av det. Er det minimale sjanser for at mannen finner ut av det, på Facebook? Jeg mener, de har vel en rekke felles venner på FB - nær familie etc - som ser hvilke grupper de enkelte følger. Sannsynligvis var de venner med hverandre også, hvis mannen hadde konto der. Jeg heller nok fortsatt mot hypotesen om at det var tilfeldig at hun ble med i en sånn gruppe, sånn sett i lys av forsvinningen. 3
Ice_83 Skrevet 30. desember 2019 #1997 Skrevet 30. desember 2019 Tror dere ektemannen kan ha noe med forsvinningen å gjøre? 10
Eske Skrevet 30. desember 2019 #1998 Skrevet 30. desember 2019 26 minutter siden, Callisto83 skrev: Er det minimale sjanser for at mannen finner ut av det, på Facebook? Jeg mener, de har vel en rekke felles venner på FB - nær familie etc - som ser hvilke grupper de enkelte følger. Sannsynligvis var de venner med hverandre også, hvis mannen hadde konto der. Jeg heller nok fortsatt mot hypotesen om at det var tilfeldig at hun ble med i en sånn gruppe, sånn sett i lys av forsvinningen. Neida, ikke å skjule selve medlemsskapet, men at hun faktisk var på jakt selv - siden det er så lett å se at "jeg ble meldt inn av Gudrun" eller "følger bare med for min venninne Anne". Sier ikke at jeg er overbevist noen veier altså, det kan like gjerne være tilfeldig, men synes ingen teorier rundt akkurat denne Facebookgruppen er vesentlig mer overbevisende enn andre. 1
Gasellen Skrevet 31. desember 2019 #1999 Skrevet 31. desember 2019 23 timer siden, Ice_83 skrev: Tror dere ektemannen kan ha noe med forsvinningen å gjøre? Vi har ikke lov til å spekulere 🙄 Men det finnes jo statistikk på sånt. Noen må gjøre drittarbeidet selv, andre har råd til å betale andre til å gjøre det for seg. 14
Diamant Skrevet 22. januar 2020 #2000 Skrevet 22. januar 2020 Øst politidistrikt har nå formelt erklært forsvinningssaken som et uoppklart drap. Anne-Elisabeth Hagen (68) står registrert som drept dagen hun forsvant. https://www.nrk.no/norge/anne-elisabeth-hagen-registrert-som-drept-31.-oktober-2018-1.14867773 Jeg begynner å tvile på om denne saken noen gang kommer til å bli løst. Hva tenker dere? 11
Anbefalte innlegg