Limbo 2014 Skrevet 4. mai 2020 #3001 Skrevet 4. mai 2020 On 5/3/2020 at 11:52 AM, helen123 said: Dette er planlagt og har ingen ting med bråsinne å gjøre. Imidlertid lar han seg presse og blir litt utflytende i tankegangen. Politiet endret jo på et tidspunkt saken fra kidnapping til drapssak. De holdt jo hemmelig etterforsking og Hagen ble konfrontert med at de trodde at inntrengerne hadde låst seg inn. Tre dager etterpå kommer han med at det hang en nøkkel i garasjen ulogisk. Saken går over fra kidnapping til drapssak. Da dukker det opp et pressbrev hvor vedkommende (antakelig for å gi inntrykk av at Anne-Elisabeth var i live gir detaljert informasjon om hennes helsetilstand) Det samme som står å lese i journaler her i Norge. Kontakten ble ikke opprettet. Hvem hadde greie på det annet enn hennes nærmeste. Det blir utbetalt et beløp som ingen kan spore og som så langt ikke kan bevises er utbetalt. Han er mistenkt, hva gjør han? Jo han skriver en lang mail til politiet på mange sider hvor han sier at politiet bør etterforske i hennes nærmeste krets i området der de bor. I mine øyne så er det tegn på en brist at man begynner å komme med historier.. Det kan neppe være noe annet enn et forsøk på å villede politiet. TH hadde stått seg bedre på å ti still. Politiet etterforsker bredt i utlandet, ting tyder på at TH har etter alt å dømme her fått hjelp der fra. Helene123, det var dette innlegget jeg mener skader TH dersom det ikke er fundamentert på fakta. Du gjengir en rekke opplysninger som ikke er oppgitt i media (som når han meldte fra om savnet nøkkel, men også opplysninger i brev), og som det virker litt pussig at du skal kjenne til fra venner av dem, med mindre vennene tror han er skyldig eller ønsket å skade ham siden opplysningene insinuerer at han driver et skuespill. Om opplusningene stemmer, så er jeg helt enig i at det er påfallende og svært mistenkelig. Da er jeg tilbøyelig til å tro at han kan stå bak. Men ingen medier har skrevet dette. 6
helen123 Skrevet 5. mai 2020 #3002 Skrevet 5. mai 2020 2 timer siden, Limbo 2014 skrev: Helene123, det var dette innlegget jeg mener skader TH dersom det ikke er fundamentert på fakta. Du gjengir en rekke opplysninger som ikke er oppgitt i media (som når han meldte fra om savnet nøkkel, men også opplysninger i brev), og som det virker litt pussig at du skal kjenne til fra venner av dem, med mindre vennene tror han er skyldig eller ønsket å skade ham siden opplysningene insinuerer at han driver et skuespill. Om opplusningene stemmer, så er jeg helt enig i at det er påfallende og svært mistenkelig. Da er jeg tilbøyelig til å tro at han kan stå bak. Men ingen medier har skrevet dette. Disse opplysningene foreligger på nett. Jeg driver nå å samler dem sammen. Jeg er ikke i Norge i det hele tatt. Venninnene til Lisbeth ønsker ikke å skade ham, de vil bare vite hva som er skjedd med henne og bidrar med det de vet. Mer om dette vil komme offentlig fram i tiden som kommer. Jeg tror ingen er ute etter å skade noen i denne opprivende saken.. 9
Madame Butterfly Skrevet 5. mai 2020 #3003 Skrevet 5. mai 2020 Har Tom Hagen ikke lenger alibi? Er det sådd tvil om at han var på jobben? 5
Limbo 2014 Skrevet 5. mai 2020 #3004 Skrevet 5. mai 2020 (endret) 46 minutter siden, Madame Butterfly said: Har Tom Hagen ikke lenger alibi? Er det sådd tvil om at han var på jobben? Det er et tidsrom på noen timer som ikke er redegjort for. De vet han logget seg på 9:20 tror jeg det var, og kan sikkert spore endel av aktiviteten på PC og selvsagt møter, tlf samtaler osv, men så er det et par timer der de ikke har oversikt. Kan feks ha lest dokumenter i ro og mak, uten PC-aktivitet eller interaksjon med andre, men da må han jo legge dette frem og det må rimelighetsvurderes. Det er sikkert ikke lett å fylle et hull på et par timer, om ingen har sett deg på jobb. Endret 5. mai 2020 av Limbo 2014 3
Granita Skrevet 5. mai 2020 #3005 Skrevet 5. mai 2020 H E R R E G U D har de ikke tenkt på kummen før nå? 11
Girlygirl9 Skrevet 5. mai 2020 #3006 Skrevet 5. mai 2020 5 minutter siden, Granita skrev: H E R R E G U D har de ikke tenkt på kummen før nå? Kummen? 1
Krokodillen Skrevet 5. mai 2020 #3007 Skrevet 5. mai 2020 Akkurat nå, Girlygirl9 skrev: Kummen? I nettavisene nå. De gjør søk i kummen utfor huset. 4
Girlygirl9 Skrevet 5. mai 2020 #3008 Skrevet 5. mai 2020 (endret) 1 minutt siden, Krokodillen skrev: I nettavisene nå. De gjør søk i kummen utfor huset. Ser bare at det står at et større området er sperret edit: så det nå på VG, leser bare NRK jeg Endret 5. mai 2020 av Girlygirl9 3
Justlooking Skrevet 5. mai 2020 #3009 Skrevet 5. mai 2020 Det står på NRK også https://www.nrk.no/norge/sperrer-av-storre-omrade-rundt-hagen-boligen-i-lorenskog-1.15004828 1
teknosilje Skrevet 5. mai 2020 #3010 Skrevet 5. mai 2020 1 time siden, Granita skrev: H E R R E G U D har de ikke tenkt på kummen før nå? Første jeg også tenkte... Er det mulig??? Nei, det går ikke an. Må være en dobbeltsjekk eller noe. *går-rundt-megselv* Herregud... 9
Dråpe Skrevet 5. mai 2020 #3011 Skrevet 5. mai 2020 23 timer siden, Callisto83 skrev: Tenk så mange potensielle vitneforklaringer som gikk tapt fordi saken var hemmelig i 10 uker. Folk har vanskeligheter med å huske hva de gjorde dagen før, ganske få kan huske tilbake over 2 måneder. Kunne TH vite sikkert, eller bestemme, at politiet ikke kom til å varsle mediene? Han kan jo ikke hatt en plan om hvordan de faktisk ville gå fram i etterforskningen, når han kontaktet dem den 31.oktober 2018. 23 timer siden, fotballjenta skrev: Ja, som en kidnappingssak. Til og med Tom Hagens nærmeste kollegaer fikk ikke vite om forsvinningen. Det tok også, så vidt jeg har fått med meg, et døgn fra Tom Hagen varslet politiet til de tok seg inn i huset. Hadde det vært en vanlig drapssak eller en ulykke så hadde Kripos vært på stedet med en gang. Nå måtte de late som ingenting, og ta seg med forsiktighet inn i huset. Det sier seg jo selv at de ikke kunne avhøre like mange folk eller undersøke med vanlig tyngde i huset når de var redde for at eventuelle kidnappere fulgte med. Nettopp. Ved å melde fra om kidnappingen og truslene om drap, så fikset jo Tom Hagen to vesentlige forhold. For det første gav det en forsinkelse og begrensning i etterforskningen fordi saken høyst sannsynlig ville bli etterforsket i det skjulte. For det andre ville jo involveringen av politiet være en naturlig forklaring dersom kona ble funnet drept eller ble antatt drept. Ved å kontakte politiet har han sørget for en forklaring på hvorfor det ikke kommer livstegn fra kona... 11
Granita Skrevet 5. mai 2020 #3012 Skrevet 5. mai 2020 56 minutter siden, teknosilje skrev: Første jeg også tenkte... Er det mulig??? Nei, det går ikke an. Må være en dobbeltsjekk eller noe. *går-rundt-megselv* liker 1
Justlooking Skrevet 5. mai 2020 #3013 Skrevet 5. mai 2020 56 minutter siden, teknosilje skrev: Første jeg også tenkte... Er det mulig??? Nei, det går ikke an. Må være en dobbeltsjekk eller noe. *går-rundt-megselv* Herregud... Selvsagt har de tenkt på kummen tidligere. Nå har de utvidede fullmakter og kan gjøre grundigere søk overalt. 19
teknosilje Skrevet 5. mai 2020 #3014 Skrevet 5. mai 2020 20 minutter siden, Justlooking skrev: Selvsagt har de tenkt på kummen tidligere. Nå har de utvidede fullmakter og kan gjøre grundigere søk overalt. Så bra 😊 3
kindagirl Skrevet 5. mai 2020 #3015 Skrevet 5. mai 2020 Jeg er stygt redd for at Hagen snart er en fri mann.... og hun kommer de nok aldri til å finne. Håper jeg tar feil da! 10
Gjest Hansern Skrevet 5. mai 2020 #3016 Skrevet 5. mai 2020 11 minutter siden, kindagirl skrev: Jeg er stygt redd for at Hagen snart er en fri mann.... og hun kommer de nok aldri til å finne. Håper jeg tar feil da! TH har nok fylt 80 før han er en fri mann, enten hun blir funnet eller ikke.
falka Skrevet 5. mai 2020 #3017 Skrevet 5. mai 2020 1 time siden, Dråpe skrev: Nettopp. Ved å melde fra om kidnappingen og truslene om drap, så fikset jo Tom Hagen to vesentlige forhold. For det første gav det en forsinkelse og begrensning i etterforskningen fordi saken høyst sannsynlig ville bli etterforsket i det skjulte. For det andre ville jo involveringen av politiet være en naturlig forklaring dersom kona ble funnet drept eller ble antatt drept. Ved å kontakte politiet har han sørget for en forklaring på hvorfor det ikke kommer livstegn fra kona... Det var en stor blemme av politiet og ikke granske huset samme dag de fikk vite om kidnapping.De kunne ha kjørt inn i garasjen,hatt med en sånn hund som markerer om døde folk inn.En hund som fikk snuse rundt samme dagen hadde jo ikke skadet,da politi kom i sivil-de kunne bare fremstilt seg som besøkende. 9
Callisto83 Skrevet 5. mai 2020 #3018 Skrevet 5. mai 2020 "Her kan vi finne hva som helst, hvor som helst" er hva politiet jobber utifra nå, sa kommentatoren nettopp på VG. 6
falka Skrevet 5. mai 2020 #3019 Skrevet 5. mai 2020 1 time siden, Granita skrev: liker Hva beskriver du her? har ikke fulgt med i dag-så forstår ikke dobbeltsjekk?
Gjest Hansern Skrevet 5. mai 2020 #3020 Skrevet 5. mai 2020 (endret) 4 minutter siden, falka skrev: Det var en stor blemme av politiet og ikke granske huset samme dag de fikk vite om kidnapping.De kunne ha kjørt inn i garasjen,hatt med en sånn hund som markerer om døde folk inn.En hund som fikk snuse rundt samme dagen hadde jo ikke skadet,da politi kom i sivil-de kunne bare fremstilt seg som besøkende. Hva vet vi om når politiet var inne i boligen første gang? Endret 5. mai 2020 av Hansern
Anbefalte innlegg