Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 minutter siden, I Grosny skrev:

Å holde henne levende fanget er både kostbart og en risiko, så jeg gjetter at hun har blitt drept fort.

Ja, men først trodde vi hun ble hold fanget for en løsesum. Det var derfor jeg tenkte på det. Men slik saken utvikler seg nå, så ville det vært mer sannsynlig at hun bare ble drept med en gang. Det virker ikke som om det har vært en kamp i huset, så jeg tenker at de som drepte henne var profesjonelle som gjorde det kjapt. 😕 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker et av de første intervjuene av mennesker som kjente dem. Da de ble spurt hvordan ekteskapet var. Og en antydning til nøling, før utsagnet : neii, det var vel som folk flest...  DET svaret har sittet i hodet mitt. De har ikke hatt det bra.

Det plager meg at en så nydelig person som var hyggelig og familiekjær blir drept. Det er feil uansett altså, men hun hadde jo så mye kjærlighet i seg. Mot både familie og dyr. 

Handler alt dette om fuckings penger?  Det er NITRIST

• Liker 25
Gjest Fallabella
Skrevet

Dette var en lang tråd å jeg har ikke lest hele.. Er hun drept så visste hun vel noe hun ikke skulle vite, hun kan ha blitt en trussel for ektemannen. Regner med dette er diskutert i tråden tidligere. 
Tankene mine går til Belur som forsvant fra Mjøndalen for mange år siden. Hun var borte lenge før ektemannen sa i fra om det.

Hun ble aldri funnet. Det vi vet om mannen som senere ble utvist fra landet er at han jobbet med å tømme søppel og at han hadde tilgang til å dumpe ting i forbrenningsovnen. Jeg har aldri lest at dette er en teori noen har hatt, den er min egen. 
Jeg tror faktisk politiet vet det meste, problemet er at det har liten nytte uten bevis..

Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Jeg husker et av de første intervjuene av mennesker som kjente dem. Da de ble spurt hvordan ekteskapet var. Og en antydning til nøling, før utsagnet : neii, det var vel som folk flest...  DET svaret har sittet i hodet mitt. De har ikke hatt det bra.

Det plager meg at en så nydelig person som var hyggelig og familiekjær blir drept. Det er feil uansett altså, men hun hadde jo så mye kjærlighet i seg. Mot både familie og dyr. 

Handler alt dette om fuckings penger?  Det er NITRIST

Ja. Det må nesten handle om penger tenker jeg, dessverre. Hvis ikke kunne han da bare skilt seg fra henne? Og dette er alt annet enn et drap i affekt.

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, Bli medlem skrev:

Ikke spesielt overraskende utvikling i saken.

En annen ting som heller ikke vil komme som noen overraskelse er at denne fyren aldri kommer til å bli dømt for drap.

Har de ikke funnet kroppen til nå, kommer de aldri til å finne den. Uten lik, ingen drap.

Du hørte det her først.

Man kan godt bli dømt for drap uten at liket blir funnet, det har hendt før.

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Ja. Det må nesten handle om penger tenker jeg, dessverre. Hvis ikke kunne han da bare skilt seg fra henne? Og dette er alt annet enn et drap i affekt.

Helt tragisk. Ja, enig, for hva annet skal det handle om? Jeg fatter ikke. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Enten kun penger eller at han har gjort noe kriminelt som han var redd for at hun skulle bruke mot han som andre har vært inne på 😕 

• Liker 9
Skrevet
11 minutter siden, Frøkensina skrev:

Man kan godt bli dømt for drap uten at liket blir funnet, det har hendt før.

Det er mulig å vinne i lotto også, men det er ikke noe man bør budsjettere med. Det har skjedd en eneste gang i nyere norsk rettshistorie. Og mye tyder på at det var et justismord. Hovedregelen er ingen lik - ingen drap.

Dette er problemet med saken om drapet på Wilma i Sverige også. Politiet har kun funnet hode hennes. Uten kroppen er det usannsynlig at kjæresten kan dømmes for drap. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Bli medlem skrev:

Dette er problemet med saken om drapet på Wilma i Sverige også. Politiet har kun funnet hode hennes. Uten kroppen er det usannsynlig at kjæresten kan dømmes for drap. 

Så de mener det er tvil om at Wilma faktisk er død? 🤔

• Liker 32
Gjest loveli
Skrevet (endret)

Jeg vet ingenting om denne dama, men på bildet ser hun så søt og snill ut. Ut i fra hva man har lest om henne så var hun også bare god.

Jeg lurer på hvilke monstre som har klart å ta livet av en livredd og skjelven gammel dame som ber for livet sitt mens hun hikster av redsel. Herregud, noen folk er helt sinnsyke. Håper hun ikke trengte å lide, men for å frakte henne ut av hjemmet uten at noen skal høre hyl eller se en slåsskamp så må hun enten ha blitt fraktet ut som et lik, eller fraktet ut av huset i en tilstand der hun enten er bevisstløs eller veldig redd hvis hun var innpakket i noe greier. Uansett, hvis hun ikke døde momentant i huset så har hun vært redd helt til hun døde. Stakkars! Jeg tenker på hva jeg hadde følt om noem gjorde noe lignende mot min bestemor....

Endret av loveli
Skrevet (endret)

Hun kunne iallefall ikke tatt huset fra han. Han hadde særeie ser jeg på seeiendom. Formuen kan jo fort være noe annet, naturligvis, men han kan jo hatt sereeie på deler av den eller hele formuen og, for alt vi veit

Endret av Jokke89
  • Liker 4
Skrevet
3 hours ago, Mariángel said:

Selvsagt har politiet det. De har avlyttet og spanet på mannen i flere måneder.

Tenker det er derfor de har dryppet ting i media med jevne mellomrom, for å presse han til å gjøre noe dumt.
Michael Winger har jo også sett på saken nå, så han har hatt press fra flere hold, og kan helt klart ha gjort en tabbe, som f.ex. å ha kontakt med medskyldige eller vært tilbake på et evt åsted.

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, SoWhat? skrev:

Såret stolthet?  Mulig han ikke kunne akseptere at han skulle  bli dumpet. Eller kanskje hun visste for mye?

• Liker 5
Skrevet
11 minutter siden, loveli said:

Gjerningsmannen vil jo i så fall ikke ta kontakt!? Han vil bli meget glad for dette, fokuset til politiet vil være feil og han har større sannsynlighet for å slippe unna. Eller tror du gjerningsmannen vil melde seg fordi han får dårlig samvittighet fordi politiet har fakket feil mann?

Du skal aldri si aldri.

• Liker 1
Gjest loveli
Skrevet
1 minutt siden, T-Rex skrev:

Du skal aldri si aldri.

Når man klarer å drepe en uskyldig gammel bestemor for penger så tror jeg man gir totalt faen i om en fyr sitter inne for et drap han ikke har gjort. 😛 Spesielt i Norge når den fengslede kan gå fri om et par år.

Men ja, man kan faktisk aldri si aldri.

Skrevet
1 minutt siden, loveli skrev:

Når man klarer å drepe en uskyldig gammel bestemor for penger så tror jeg man gir totalt faen i om en fyr sitter inne for et drap han ikke har gjort. 😛 Spesielt i Norge når den fengslede kan gå fri om et par år.

Tom Hagen er vel så gammel nå at han risikerer å aldri slippe ut igjen 

• Liker 3
Skrevet

Må innrømme at jeg ble overrasket. Trodde faktisk ikke at han hadde gjort det. Mye skurret i historien, men likevel.. Tror politiet har god grunn til siktelse. Blir spennende å følge saken videre. Håper virkelig hun blir funnet så familien får en grav å gå til. Stakkars familie 😪

• Liker 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...