Nutz Skrevet 28. april 2020 #2121 Skrevet 28. april 2020 3 minutter siden, Bli medlem said: Ikke spesielt overraskende utvikling i saken. En annen ting som heller ikke vil komme som noen overraskelse er at denne fyren aldri kommer til å bli dømt for drap. Har de ikke funnet kroppen til nå, kommer de aldri til å finne den. Uten lik, ingen drap. Har tenkt det samme, han kommer aldri til å innrømme noe. I tillegg er han over 70 år gammel, med penger til å la rettssaken dra ut i lang tid. Høyt sannsynlig at Hagen er død innen saken er over. 5
slask Skrevet 28. april 2020 #2122 Skrevet 28. april 2020 1 hour ago, Callisto83 said: Nei, jeg har ikke fått med meg at det er helt umulig for politi (og FBI) å spore denne krypto overføringen. Jeg har vært naiv og trodd de kanskje hadde noen redskaper og metoder oss andre ikke har tilgang til. Det skal uansett bli spennende å følge med videre. Det er nok ikke helt over ennå. Om den krypto-varianten virkelig gjør det umulig å spore er jo interessant for visse, men om det virkelig var noen krypto-nøkkel ("konto") med i spillet forventer jeg ikke å få noe svar på. Det kan like gjerne være oppspinn.
lysestake Skrevet 28. april 2020 #2123 Skrevet 28. april 2020 2 timer siden, Amatariel skrev: For en syk kald jævel. Jeg tenker - en ting er jo å myrde sin ektefelle. Det er jo så grusomt i seg selv. Men å spille offer i så lang tid foran familie, politiet og hele Norge - det er kaldt det. Og ikke minst, var ikke han redd for å bli tatt? Så stor risiko.. Skjønner ikke jeg. 4
T-Rex Skrevet 28. april 2020 #2124 Skrevet 28. april 2020 3 minutter siden, lysestake said: Og ikke minst, var ikke han redd for å bli tatt? Så stor risiko.. Skjønner ikke jeg. De trodde jo de hadde planlagt det perfekte mord. Og bra har det utvilsomt vært, siden det har tatt politiet så lang tid å kunne gå til pågripelse og tiltale. 11
Fiskegrateng Skrevet 28. april 2020 #2125 Skrevet 28. april 2020 36 minutter siden, loveli said: Like sannsynlig er det ikke. Norge er et lite land og politiet vet ofte veldig mye om de fleste harde kriminelle. Dette drapet/bortføringen er ikke utført av noen som gjør det for første gang, det er for bra utført. Profesjonelle leiemordere trenger man heller ikke mye kommunikasjon med. Hadde Hagen leid inn noen som hadde gjort dette for første gang hadde han måttet ha mer kontakt med dem. Uansett, når du har så mye penger og vet at forsvinningen vil få enorm oppmerksomhet pga din profil i samfunnet så leier du ikke inn nybegynnere som kan gjøre alle mulige feil som vil felle deg. Dette er profesjonelle, vi har ikke så mange profesjonelle leiemordere i Norge... Mest sannsynlig er disse fra utlandet og kanskje de oppholder seg i land uten særlig interesse for utenlandske saker (fordi de har nok med å oppklare egne saker) eller som har utleveringsavtale til Norge. Man trenger ikke dra lenger enn til øst i Europa før dette med leiemord er utbredt. Hvilke land det gjelder, det kan jo ikke gjelde alle?Har du en kilde som viser at det er utbredt?For utbredt er et ganske sterkt ord å bruke i en slik sammenheng. 2
Gasellen Skrevet 28. april 2020 #2126 Skrevet 28. april 2020 (endret) 3 timer siden, The Kitten skrev: Min bror sin teori er at de som har utført bortføringen/drapet har kjørt ham på jobb. Jeg skjønner ikke? Hvorfor skulle de kjøre han på jobb? Han kunne jo bare kjøre selv? 3 timer siden, MsKris skrev: Herregud. Alle ressurser som er brukt. Men verst av alt er tragedien han har påført familien. Det må da være flere involvert. Kan ikke tenke meg at han har kompetanse til å holde på med disse avanserte hemmelige meldingene på nett. Han har nok leid folk ja. Men de kan være vanskelige å spore. Han vet mest sansynlig ikke de ekte navnene deres og det er ikke sikkert han har sett dem ansikt til ansikt heller. Og angående ressurser: ja denne saken har hatt invirkning på andre saker i landet også. Det var ressurser som blant annet ikke bistå i saken om Odin i trhondheim (han er fortsatt borte) fordi de var opptatte med saken i Lørenskog. 3 timer siden, Gab skrev: Hvorfor tror du det var han? Joda, statistisk sett er det partner/ex-partner når kvinner blir drept men man må jo ha noe mer enn statistikk. Politiet har selvfølgelig opplevd et enormt press på løse saken. Håper ikke dette presset får politiet til å ta uskyldige for å redde sitt eget omdømme. Tror nok ikke de arresterer han i en såpass profilert sak om ikke de har temmelig god bakgrunn for det du 😅 Dette her er ikke politiet i 'Murica. 2 timer siden, ArneA skrev: Merkelig måte å hente han inn på!? De kunne bare dratt hjem og hentet han? Er det sånn at de har lyst å vise seg frem, eller er politiet så desperat at de vil prøve å fremtvinge en tilståelse? Hvis det kun er indisier og han ikke snakker, kommer dette til å forbli uløst i all overskuelig fremtid, med mindre de sitter på tekniske bevis som knytter han til forsvinningen. 2 timer siden, Bente1234 skrev: Det tok tid før ektemannen kom i søkelyset gitt... blir vel enda en uløst drapsgåte i Norge. Hvis det er han har han hatt god tid til å forberede seg på denne dagen. Han har nok hatt en plan B for å kunne komme seg unna hvis det ble rettet seriøs etterforskningg mot han. Så tipper de overrasket han for å være sikre på at han ikke stakk. 2 timer siden, moroklompen skrev: Jeg har aldri trodd han har gjort dette selv. Vil tro han har hyret inn profesjonelle for å ha alt av alibi osv i orden og i tillegg ikke måtte gjøre det selv med alt det innebærer av å ikke etterlate spor etc. Overføringen han gjorde var sikkert betaling for oppdraget og ikke løsepenger. Helt klart. 57 minutter siden, loveli skrev: Medhjelperne ser ikke på norsk TV. Hagen vet heller ikke nok om dem til å hjelpe politiet med å finne dem. De har garantert byttet både identitet og bosted siden den gang Fru Hagen ble tatt. Han har sikkert aldri sett dem en gang. spent på om de blir tatt. stakkars barn og barnebarn. Nå har de mistet begge to. Endret 28. april 2020 av Gasellen 15
Ann Mo Skrevet 28. april 2020 #2127 Skrevet 28. april 2020 (endret) Vi har vel ingen indikasjoner på at ektemannen har utført/bestilt drapet? Annet enn kun dette: * Politiet mistenker at det er han og har pågrepet han. * Statistisk sett er ektemenn morderen når en gift kvinne i Norge myrdes. Eller er det noe annet som er kjent som tilsier at han skal være drapsmannen? Endret 28. april 2020 av Ann Mo 1
Gjest loveli Skrevet 28. april 2020 #2128 Skrevet 28. april 2020 20 minutter siden, Fiskegrateng skrev: Hvilke land det gjelder, det kan jo ikke gjelde alle?Har du en kilde som viser at det er utbredt?For utbredt er et ganske sterkt ord å bruke i en slik sammenheng. Mafiaen er kjent for sine bestillingsmord. Der er det utbredt.
Gjest loveli Skrevet 28. april 2020 #2129 Skrevet 28. april 2020 (endret) 8 minutter siden, Ann Mo skrev: Vi har vel ingen indikasjoner på at ektemannen har utført/bestilt drapet? Annet enn kun dette: * Politiet mistenker at det er han og har pågrepet han. * Statistisk sett er ektemenn morderen når en gift kvinne i Norge myrdes. Eller er det noe annet som er kjent som tilsier at han skal være drapsmannen? Politiet har selvsagt mer info enn de går ut med i media. Man kan ikke sikte folk og sette de i varetekt i 4 uker dersom man ikke har skjellig grunn til mistanke. Endret 28. april 2020 av loveli
SoWhat? Skrevet 28. april 2020 #2130 Skrevet 28. april 2020 De har nok mer enn vi vet ja. Ble litt overrasket jeg, for tenkte at dette ikke var så "enkelt" som en kunne tro. Det er en tragedie for barn og andre nære familiemedlemmer, "bare" at han blir siktet altså. Mannen som unngikk oppmerksomhet hele livet.... 12
Mariángel Skrevet 28. april 2020 #2131 Skrevet 28. april 2020 22 minutter siden, Ann Mo skrev: Vi har vel ingen indikasjoner på at ektemannen har utført/bestilt drapet? Annet enn kun dette: * Politiet mistenker at det er han og har pågrepet han. * Statistisk sett er ektemenn morderen når en gift kvinne i Norge myrdes. Eller er det noe annet som er kjent som tilsier at han skal være drapsmannen? Selvsagt har politiet det. De har avlyttet og spanet på mannen i flere måneder. 27
Chiyo Skrevet 28. april 2020 #2132 Skrevet 28. april 2020 Jeg har tenkt en del på denne saken. Jeg syns det var veldig ekkelt å tenke på at den stakkars gamle damen kanskje ble holdt fanget et sted og at hun muligens hadde blitt drept mens hun kjempet mot kidnapperne sine. Hvis det er tilfellet at Hagens egen mann har bestilt et drap fordi hun ville ut av ekteskapet, så tenker jeg at det kanskje er mer sannsynlig at hun ble raskt drept og at hun ikke har lidd så mye. Jeg håper i alle fall det. 20
SoWhat? Skrevet 28. april 2020 #2133 Skrevet 28. april 2020 2 minutter siden, Chiyo skrev: Jeg har tenkt en del på denne saken. Jeg syns det var veldig ekkelt å tenke på at den stakkars gamle damen kanskje ble holdt fanget et sted og at hun muligens hadde blitt drept mens hun kjempet mot kidnapperne sine. Hvis det er tilfellet at Hagens egen mann har bestilt et drap fordi hun ville ut av ekteskapet, så tenker jeg at det kanskje er mer sannsynlig at hun ble raskt drept og at hun ikke har lidd så mye. Jeg håper i alle fall det. Tror du kan håpe på det. For dette var nok veldig godt planlagt om dette er hva som har skjedd. At han står bak altså. Fæle greier. Mennesker har så mørke krefter at det er ikke rart en kan sove dårlig om nettene bare av den vissheten. Men du er en empatisk person. Og husk alltid at mange flere er det! 14
Tulipanpiken Skrevet 28. april 2020 #2134 Skrevet 28. april 2020 1 time siden, Happy-Face skrev: "begjæres fengslet på grunn av risiko for bevis-forspillelse" Men Tom Hagen har vel allerede hatt mangfoldige måneder på seg til å rydde vekk eventuelle bevis mot ham? Vi vet ikke hvordan saken har utviklet seg de siste månedene. Dessuten er det først nå han er blitt siktet og har fått vite om det, noe som kan føre til at han skjuler ytterligere bevis. 10
Gab Skrevet 28. april 2020 #2135 Skrevet 28. april 2020 35 minutter siden, loveli skrev: Politiet har selvsagt mer info enn de går ut med i media. Man kan ikke sikte folk og sette de i varetekt i 4 uker dersom man ikke har skjellig grunn til mistanke. Tror det er få her som betviler at politiet har noe og selvfølgelig vet mer enn oss andre. Spørsmålet som stilles har er hva brukerne i dette forumet vet som gjør at de er så overbevist om at han er skyldig. Her er det flere som sier at de har "visst" dette i lang tid. Noen har "visst" dette på grunn av statistikk (???). Jeg og andre er nysgjerrige på hva denne kunnskapen hos brukerne her er. Vi lurer ikke på om man kan stole på politiet eller ikke eller om vi kan anta at politiet vet noe mer eller ikke. Vi vil vite hva brukerne vet! 4
I Grosny Skrevet 28. april 2020 #2136 Skrevet 28. april 2020 21 minutter siden, Chiyo skrev: Jeg har tenkt en del på denne saken. Jeg syns det var veldig ekkelt å tenke på at den stakkars gamle damen kanskje ble holdt fanget et sted og at hun muligens hadde blitt drept mens hun kjempet mot kidnapperne sine. Hvis det er tilfellet at Hagens egen mann har bestilt et drap fordi hun ville ut av ekteskapet, så tenker jeg at det kanskje er mer sannsynlig at hun ble raskt drept og at hun ikke har lidd så mye. Jeg håper i alle fall det. Å holde henne levende fanget er både kostbart og en risiko, så jeg gjetter at hun har blitt drept fort. 7
Gab Skrevet 28. april 2020 #2137 Skrevet 28. april 2020 3 timer siden, Bente1234 skrev: Det tok tid før ektemannen kom i søkelyset gitt... blir vel enda en uløst drapsgåte i Norge. Hvis det er han har han hatt god tid til å forberede seg på denne dagen. Ektemannen har selvfølgelig vært i søkelyset fra dag en. Men at noen er i søkelyset behøver ikke bety at de er skyldige og ennå mindre at andre skal behandle de som om de er skyldige. 3
Callisto83 Skrevet 28. april 2020 #2138 Skrevet 28. april 2020 1 time siden, T-Rex skrev: De trodde jo de hadde planlagt det perfekte mord. Og bra har det utvilsomt vært, siden det har tatt politiet så lang tid å kunne gå til pågripelse og tiltale. Det perfekte mord ville vel vært om det f.eks skjedde en (planlagt) ulykke på en fjelltur med hunden, eller noe i den duren. Noe som kunne se ut som en troverdig ulykke. Da hadde vi jo ikke snakket om denne saken. Å være så høyt profilert og rik som TH, og samtidig tuste seg inn i falske kidnappingsbrev og kryptovaluta, når HELE verden følger med, er vel ikke det "perfekte mord"? 37
T-Rex Skrevet 28. april 2020 #2139 Skrevet 28. april 2020 (endret) 17 minutter siden, Callisto83 said: Det perfekte mord ville vel vært om det f.eks skjedde en (planlagt) ulykke på en fjelltur med hunden, eller noe i den duren. Noe som kunne se ut som en troverdig ulykke. Da hadde vi jo ikke snakket om denne saken. Å være så høyt profilert og rik som TH, og samtidig tuste seg inn i falske kidnappingsbrev og kryptovaluta, når HELE verden følger med, er vel ikke det "perfekte mord"? Hvis forholdet mellom ektefellene var dårlig, noe det visstnok var, ville familien garantert vært sikker på at Tom Hagen sto bak, om AEH hadde falt utfor et stup eller noe sånt. Dette ønsket nok ikke TH, selv om det ville vært en tryggere metode, i forhold til å bli siktet for drap. Han stolte på at familien ville tro på historien om skumle østeuropeere. Tror jeg. Endret 28. april 2020 av T-Rex 11
clyde Skrevet 28. april 2020 #2140 Skrevet 28. april 2020 11 minutter siden, Gab skrev: Tror det er få her som betviler at politiet har noe og selvfølgelig vet mer enn oss andre. Spørsmålet som stilles har er hva brukerne i dette forumet vet som gjør at de er så overbevist om at han er skyldig. Her er det flere som sier at de har "visst" dette i lang tid. Noen har "visst" dette på grunn av statistikk (???). Jeg og andre er nysgjerrige på hva denne kunnskapen hos brukerne her er. Vi lurer ikke på om man kan stole på politiet eller ikke eller om vi kan anta at politiet vet noe mer eller ikke. Vi vil vite hva brukerne vet! Det er ingen her som har sagt at de har visst dette kun på bakgrunn av statistikk. 9
Anbefalte innlegg