Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, loveli skrev:

Medhjelperne ser ikke på norsk TV. 

Der er vel like sannsynlig at medhjelperne kan være Norske, som at de ikke er det?

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
46 minutter siden, clyde skrev:

Jeg har aldri sagt at han er blitt mistenkt og arrestert KUN basert på statistikk! Vis meg hvor jeg har sagt det. Grunnen til at statistikk ble et tema er fordi du hang deg opp i det. Du spurte om hvorfor folk trodde han var skyldig, statistikk er EN av grunnene (for nei, statistikk lyver ikke, men det gir ikke hele bildet, det har jeg aldri sagt), ellers så kan du som sagt lese på Flashback - der kommer det frem mange grunner til å mistenke Hagen

*edit; ser du har besvart det lengre oppi her! :)

Endret av Namine
Skrevet
1 minutt siden, Namine skrev:

Ser du stadig nevner en side som heter flashback. Kan du linke til denne siden, hvor man kan lese om dette? Kom til et forum når jeg prøvde å søke, aner ikke om det er riktig. 

Her har du linken https://www.flashback.org/t3009055

• Liker 5
Skrevet

For å utdype min bror sin teori. 
Hagen har bestilt leiemorder og sagt de kunne bruke hans bil hvis de kjørte ham på jobb. Så har han sagt de skal få betalt og løsepengene var i virkeligheten penger for drap.

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, loveli skrev:

Medhjelperne ser ikke på norsk TV. 

Hagen vet heller ikke nok om dem til å hjelpe politiet med å finne dem. De har garantert byttet både identitet og bosted siden den gang Fru Hagen ble tatt.

Det må jo kanskje ha vært en form for kommunikasjon mellom partene i sommer 2019. Når det plutselig kom et nytt pengekrav. Hvorfor akkurat da? Var det fordi vi nettopp hadde fått høre i media at hypotesen om kidnapping var svekket?

Hvis ikke jeg husker feil, så ble vel pressekonferansene etter hvert holdt utelukkende på norsk.

• Liker 3
Gjest loveli
Skrevet (endret)
20 timer siden, CrystalGold skrev:

Der er vel like sannsynlig at medhjelperne kan være Norske, som at de ikke er det?

Like sannsynlig er det ikke.

Norge er et lite land og politiet vet ofte veldig mye om de fleste harde kriminelle. Dette drapet/bortføringen er ikke utført av noen som gjør det for første gang, det er for bra utført.

Profesjonelle leiemordere trenger man heller ikke mye kommunikasjon med. Hadde Hagen leid inn noen som hadde gjort dette for første gang hadde han måttet ha mer kontakt med dem. Uansett, når du har så mye penger og vet at forsvinningen vil få enorm oppmerksomhet pga din profil i samfunnet så leier du ikke inn nybegynnere som kan gjøre alle mulige feil som vil felle deg.

Dette er profesjonelle, vi har ikke så mange profesjonelle leiemordere i Norge... Mest sannsynlig er disse fra utlandet og kanskje de oppholder seg i land uten særlig interesse for utenlandske saker (fordi de har nok med å oppklare egne saker) eller som ikke har utleveringsavtale til Norge. Man trenger ikke dra lenger enn til øst i Europa før dette med leiemord er utbredt.

Endret av loveli
Gjest loveli
Skrevet
6 minutter siden, The Kitten skrev:

Hagen har bestilt leiemorder og sagt de kunne bruke hans bil hvis de kjørte ham på jobb. Så har han sagt de skal få betalt og løsepengene var i virkeligheten penger for drap.

Hvis de kjørte han på jobb skal det godt gjøres at ikke noen kameraer har fanget opp at det satt flere i bilen. Jeg håper virkelig at politiet har hatt muligheten åpne for at dette var et partnerdrap/bortføring og funnet Hagens bil på diverse overvåkningskameraer langs ruta han kjørte fra hjemmet sitt til jobben. Da vil de ha sett om han var alene (mest sannsynlig). Hvis de faktisk ikke har etterforsket dette har bevisene blitt slettet, det er jo fryktelig synd.

Har broren din sagt hvorfor han tror at leiemennene har kjørt Hagen til jobben?

Skrevet
7 minutter siden, The Kitten skrev:

Ikke usannsynlig, men hvorfor skulle leiemorderen måtte bruke bilen til Hagen? 

• Liker 8
Skrevet
5 minutter siden, loveli skrev:

Like sannsynlig er det ikke.

Norge er et lite land og politiet vet ofte veldig mye om de fleste harde kriminelle. Dette drapet/bortføringen er ikke utført av noen som gjør det for første gang, det er for bra utført.

Profesjonelle leiemordere trenger man heller ikke mye kommunikasjon med. Hadde Hagen leid inn noen som hadde gjort dette for første gang hadde han måttet ha mer kontakt med dem. Uansett, når du har så mye penger og vet at forsvinningen vil få enorm oppmerksomhet pga din profil i samfunnet så leier du ikke inn nybegynnere som kan gjøre alle mulige feil som vil felle deg.

Dette er profesjonelle, vi har ikke så mange profesjonelle leiemordere i Norge... Mest sannsynlig er disse fra utlandet og kanskje de oppholder seg i land uten særlig interesse for utenlandske saker (fordi de har nok med å oppklare egne saker) eller som har utleveringsavtale til Norge. Man trenger ikke dra lenger enn til øst i Europa før dette med leiemord er utbredt.

Da må TH på et eller annet tidspunkt ha tatt kontakt med dette nettverket, eller hatt kontakter innad i denne verdenen. Denne kontakten har kanskje ikke bare foregått i kryptovaluta helt i starten, i perioden AEH var i live.

Jeg håper det kommer frem noen nye opplysninger i tiden fremover.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Lady La-Laa skrev:

Ikke usannsynlig, men hvorfor skulle leiemorderen måtte bruke bilen til Hagen? 

For å kjøre ham på jobb, slik at han hadde alibi.

Skrevet
2 minutter siden, loveli skrev:

Hvis de kjørte han på jobb skal det godt gjøres at ikke noen kameraer har fanget opp at det satt flere i bilen. Jeg håper virkelig at politiet har hatt muligheten åpne for at dette var et partnerdrap/bortføring og funnet Hagens bil på diverse overvåkningskameraer langs ruta han kjørte fra hjemmet sitt til jobben. Da vil de ha sett om han var alene (mest sannsynlig). Hvis de faktisk ikke har etterforsket dette har bevisene blitt slettet, det er jo fryktelig synd.

Har broren din sagt hvorfor han tror at leiemennene har kjørt Hagen til jobben?

De kan ha kjørt ham et stykke for så å bytte bil og han kjørte resten av veien selv. Det er ikke så veldig mange kamera langs norske veier.

Skrevet
1 hour ago, Callisto83 said:

Nei, jeg har ikke fått med meg at det er helt umulig for politi (og FBI) å spore denne krypto overføringen. Jeg har vært naiv og trodd de kanskje hadde noen redskaper og metoder oss andre ikke har tilgang til.

Det skal uansett bli spennende å følge med videre. Det er nok ikke helt over ennå.

NSA, og tilsvarende i andre land, kan nok finne det ut, men de hjelper ikke politiet i kriminalsaker.

Skrevet

Ikke spesielt overraskende utvikling i saken.

En annen ting som heller ikke vil komme som noen overraskelse er at denne fyren aldri kommer til å bli dømt for drap.

Har de ikke funnet kroppen til nå, kommer de aldri til å finne den. Uten lik, ingen drap.

Du hørte det her først.

• Liker 13
Gjest loveli
Skrevet (endret)
3 timer siden, The Kitten skrev:

For å kjøre ham på jobb, slik at han hadde alibi.

Men han kunne jo kjørt selv og hatt akkurat samme alibi? Uten at det ble etterlatt spor fra gjerningsmennene eller fru Hagens lik i hr Hagens private bil. Man vet jo at tradisjonelt sett blir ektemenn mistenkt ganske tidlig når en kone dør. Høres veldig risikabelt ut. Hvis Hagen kjørte med gjerningsmennene et stykke på vei hjemmefra har det ingenting med alibiet hans å gjøre.

Eller var det heller for å komme seg ubemerket bort fra åstedet? Hvor ble det isåfall av fru Hagens lik? Lå det også i bilen og ble flyttet over da gjerningsmennene byttet bil?

Endret av loveli
Skrevet
45 minutter siden, clyde said:

Ai, jeg har fulgt den tråden veldig veldig lenge. Dessverre så ligger infoen veldig spredt. Finnes en del usakligheter der og, men min erfaring med Flashback er at mye av det som skrives der viser seg å være sant i ettertid. Ofte er det jo lokale eller bekjente som kommer med informasjonen. Jeg skal se om jeg kan finne frem diskusjonen rundt ekteskapet, at det var dårlig, må bare prøve å huske når jeg faktisk leste det 😂

Jo mer frittalende, jo mer interessant.
Man må selv vurdere sannhetsgraden i alt. Gjelder i høyeste grad MSM også.
Så diskusjonsforum er nyttig, men jo mindre moderering, jo bedre....

• Liker 2
Skrevet

Men han kunne vel bare kjøre på jobb selv, parkere der og være på jobb som vanlig. Da er jo alibiet i boks. Samtidig som han har gitt gjerningsmenn «tilgang» til huset...

• Liker 22
Skrevet
1 minutt siden, Happy-Face said:

"begjæres fengslet på grunn av risiko for bevis-forspillelse"

Men Tom Hagen har vel allerede hatt mangfoldige måneder på seg til å rydde vekk eventuelle bevis mot ham?

Tror du har et poeng der.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Happy-Face said:

"begjæres fengslet på grunn av risiko for bevis-forspillelse"

Men Tom Hagen har vel allerede hatt mangfoldige måneder på seg til å rydde vekk eventuelle bevis mot ham?

Veldig godt poeng.

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, The Kitten skrev:

Han kan fortsatt ha organisert det.

Selvfølgelig har dette vært planlagt lenge. Han har jo penger til å leie inn folk til å gjøre drittarbeidet for seg også. Han har bare trengt å si hvor og når. 

De pengene han overførte for å få "livstegn" var nok sikkert betaling for endt arbeid. Håper han tyster på de andre som har medvirket også. 

• Liker 9
Skrevet
2 timer siden, lysestake skrev:

Selvfølgelig må han være på jobb, for å ha en alibi. Han har sikkert organisert det, betalt noen for å gjennomføre jobben. 

Nettopp. 

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...