Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 22.1.2020 den 20.13, Diamant skrev:

Øst politidistrikt har nå formelt erklært forsvinningssaken som et uoppklart drap. Anne-Elisabeth Hagen (68) står registrert som drept dagen hun forsvant.

https://www.nrk.no/norge/anne-elisabeth-hagen-registrert-som-drept-31.-oktober-2018-1.14867773

Jeg begynner å tvile på om denne saken noen gang kommer til å bli løst.

Hva tenker dere?

Jeg ble jaggu usikker ja. Jeg har hele tiden tenkt at politiet spiller ett slags spill hvor de later som om de har mye mindre info enn det de egentlig har og at de venter på at de rette personene skal drite på draget. Men nå er jeg jammen ikke sikker. 
Nedslående lesning. Jeg håper sannheten kommer for en dag. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
37 minutter siden, Gasellen skrev:

Jeg ble jaggu usikker ja. Jeg har hele tiden tenkt at politiet spiller ett slags spill hvor de later som om de har mye mindre info enn det de egentlig har og at de venter på at de rette personene skal drite på draget. Men nå er jeg jammen ikke sikker. 
Nedslående lesning. Jeg håper sannheten kommer for en dag. 

Jeg har tenkt det samme, men det har gått 15 mnd og saken er ennå ikke løst så det er ikke rart man begynner å tvile.

Men jeg håper virkelig at saken blir løst en dag.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor kidnappe aeh for INGEN grunn? Hadde man ville tatt Hagen, så stikker du av med en av ungene!! DA hadde du fått PENGER . Hele saken lukter.. når man ser så mye av penger og roller som er flyttet på før»mord» så er det jo bare latterlig det politiet holder på med

• Liker 9
Skrevet
På 22.1.2020 den 20.13, Diamant skrev:

Øst politidistrikt har nå formelt erklært forsvinningssaken som et uoppklart drap. Anne-Elisabeth Hagen (68) står registrert som drept dagen hun forsvant.

https://www.nrk.no/norge/anne-elisabeth-hagen-registrert-som-drept-31.-oktober-2018-1.14867773

Jeg begynner å tvile på om denne saken noen gang kommer til å bli løst.

Hva tenker dere?

Jeg har hele tiden tenkt at de ikke kommer til å løse denne saken, eller at de kanskje vet hvem det er, men de har ikke bevisene for å få personen(ne) dømt. Jeg håper jeg tar feil. 

• Liker 5
Skrevet

Hvem kunne vel visst at det var en nøkkel i garasjen? Dette høres Bare ut som en bortforklaring på det at døren ikke var brutt opp og dama ble angrepet på badet.

• Liker 8
Skrevet

Jeg tror nok de rike som investerte i panikkrom og andre sikkerhetstiltak i perioden etter at denne saken ble kjent, gjorde noe fornuftig. For nå er det jo sånn at gjerningspersonene ikke bare har sluppet unna, de fikk jo faktisk noen penger overført også.

Da er spørsmålet, vil det bli flere saker som dette her i fremtiden?

• Liker 3
Skrevet
På 25.1.2020 den 12.42, Callisto83 skrev:

Jeg tror nok de rike som investerte i panikkrom og andre sikkerhetstiltak i perioden etter at denne saken ble kjent, gjorde noe fornuftig. For nå er det jo sånn at gjerningspersonene ikke bare har sluppet unna, de fikk jo faktisk noen penger overført også.

Da er spørsmålet, vil det bli flere saker som dette her i fremtiden?

Tror nok dette like gjerne er avtalt spill. Alt tyder på det.

• Liker 7
Gjest Mysticgirl
Skrevet
På 10.12.2019 den 19.27, MadameDeRosa skrev:

Hun hadde meldt seg inn i gruppe for leie av leilighet en måned før sto det.

Hva heter gruppen?

Skrevet
On 1/25/2020 at 12:32 PM, Louise88 said:

Hvem kunne vel visst at det var en nøkkel i garasjen? Dette høres Bare ut som en bortforklaring på det at døren ikke var brutt opp og dama ble angrepet på badet.

Det kan være veldig mange: Venner, familie, naboer, håndverkere, folk som tilfeldigvis går forbi og oppdager at unger eller andre henter nøkkel i garasjen. Og selvfølgelig venner av disse. Nøkkelen kan ha blitt brukt til forsvinningen eller den kan ha blitt mistet for veldig lenge siden hvis de som bor der har brukt sine egne og ikke hatt behov for å sjekke.

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, money skrev:

Tror nok dette like gjerne er avtalt spill. Alt tyder på det.

Gjør det nå det? Hvis dette var et "bestillingsverk" eller hva man velger å kalle det, så ville det vel vært større sannsynlighet for at gjerningspersonene ville melket familien for penger. Personen som trengte hjelp til å kvitte seg med noen ville da vært i gjeld til de som utførte handlingen, og kunne når som helst blitt avslørt hvis han eller hun ikke betalte mer. Jeg tenker politiet har sjekket ut disse teoriene lenge før saken havnet i mediene.

Hvis ikke det dukker opp noe nytt i forhold til de digitale sporene, eller at det plutselig skulle komme inn nye tips i saken, så tviler jeg på at den noen gang vil bli oppklart. 

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg skal ikke spekulere i hvem som står bak bortføringen, men jeg kan spekulere i hva antatte gjerningsmenn trenger for å gjennomføre en slik aksjon

1. være intelligente og ressurssterke

2. ha særdeles god informasjon om bopel både ut og innvendig, og bevegelsene til familiemedlemmene

3. være særeles godt forberedt på timingen under aksjonen

4. har hatt år eller måneder på å forberede seg på bortføringen

5. ha sterk eller unormal psyke

6. et sterkt økonomisk motiv, potensielt kombinert tilleggsmotiv

7. ha høy kompetanse og erfaring med kryptovaluta og transaksjoner

8. ha tilgang på kriminelt nettverk med krypto/IT/overvåknings kompetanse

Politiet og media opererer mye med "angivelige" bortførere og "antatte" gjerningsmenn. Det skrives også om "tilsynelatende" festlige omgivelser i media. Dette er ikke spekulasjoner med rene mediaopplsyninger.

Da er det bare å håpe på at politiet finner sin vinkel for å felle den og de antatte bortførerene. The perfect crime er kun perfekt hvis de og den mistenkte kan 100% renvaskes, og dertil ligger sannsynligvis en av nøklene til denne bortføringen.

• Liker 12
Skrevet

Denne saken minner meg om filmen "a perfect murder" med michael douglas 

• Liker 5
Skrevet
På 26.1.2020 den 18.33, Callisto83 skrev:

Gjør det nå det? Hvis dette var et "bestillingsverk" eller hva man velger å kalle det, så ville det vel vært større sannsynlighet for at gjerningspersonene ville melket familien for penger. Personen som trengte hjelp til å kvitte seg med noen ville da vært i gjeld til de som utførte handlingen, og kunne når som helst blitt avslørt hvis han eller hun ikke betalte mer. Jeg tenker politiet har sjekket ut disse teoriene lenge før saken havnet i mediene.

Hvis ikke det dukker opp noe nytt i forhold til de digitale sporene, eller at det plutselig skulle komme inn nye tips i saken, så tviler jeg på at den noen gang vil bli oppklart. 

Saken blir oppklart

• Liker 2
Skrevet
På 10.2.2020 den 16.28, Castor Troy skrev:

Denne saken minner meg om filmen "a perfect murder" med michael douglas 

Ja du sier noe.. Den filmen er fantastisk bra. 

• Liker 2
Skrevet
På 29.12.2019 den 23.59, Rotehodet skrev:

Vel, la meg opplyse dere. 'alle' i området rundt Fjellhamar og Lørenskog har visst at de har hatt penger i all mass. Siden lenge før 2000.

De har bare aldri vist det, men alle har visst det. 

Fortsett å kok suppe på spikeren deres. Gir i hvertfall meg en god latter av alt dere spekulerer dere frem til. 

Anne-Elisabeth kan fremdeles ha søkt etter hybel på en leieside... Ikke så sikkert hun var så interessert i å annonsere eventuelle planer om brudd i forkant til venner og kjente. En god grunn til å ikke forhøre seg om ledige hybler i nettverket hun hadde. Var det ikke en venninne som ymtet frempå om dette også, at hun planla å leie? 

• Liker 3
Skrevet

Ny info ute i VG nå. 
forstår nå veldig godt at det var svært vanskelig å kommunisere, når setningene var forhånds produsert. 

Skrevet
På 10.2.2020 den 16.24, klarsynt skrev:

Jeg skal ikke spekulere i hvem som står bak bortføringen, men jeg kan spekulere i hva antatte gjerningsmenn trenger for å gjennomføre en slik aksjon

1. være intelligente og ressurssterke

2. ha særdeles god informasjon om bopel både ut og innvendig, og bevegelsene til familiemedlemmene

3. være særeles godt forberedt på timingen under aksjonen

4. har hatt år eller måneder på å forberede seg på bortføringen

5. ha sterk eller unormal psyke

6. et sterkt økonomisk motiv, potensielt kombinert tilleggsmotiv

7. ha høy kompetanse og erfaring med kryptovaluta og transaksjoner

8. ha tilgang på kriminelt nettverk med krypto/IT/overvåknings kompetanse

Politiet og media opererer mye med "angivelige" bortførere og "antatte" gjerningsmenn. Det skrives også om "tilsynelatende" festlige omgivelser i media. Dette er ikke spekulasjoner med rene mediaopplsyninger.

Da er det bare å håpe på at politiet finner sin vinkel for å felle den og de antatte bortførerene. The perfect crime er kun perfekt hvis de og den mistenkte kan 100% renvaskes, og dertil ligger sannsynligvis en av nøklene til denne bortføringen.

Du glemte

9. Være profesjonelle kriminelle og innleid av noen som kjenner godt til offeret/familien for å ta livet av offeret og fingere en kidnapping.

Betalingen kan jo like gjerne være pengekravet de vil ha for å gi livstegn. Jeg vet ikke hvor mye en leiemorder tar seg betalt for å ta livet av en pensjonist i dag. 
Men folk blir drept for tusenlapper enkelte steder i verden. 

Politiet har vært ganske tydelige på at dette er profesjonelle folk og at de tror det er snakk om drap og fake kidnapping. Problemet er vel bare å felle den de tror kan ha bestilt oppdraget... Proffene er det sikkert bare å glemme å prøve få tak i!! 

• Liker 7
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Skrevet

Det var et utrolig koselig hyttebilde av dem i VG da. Har ikke sett så mye bilder av dem, men på to andre jeg har sett så lener hun seg tydelig bort fra han når de sitter ved siden av hverandre. Ikke det at det hjelper stort men. Kanskje det kunne hjulpet politiet helt i starten.

• Liker 2
  • 1 måned senere...
Skrevet

Har politiet søkt i Nord-Elvåga?

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...