@Freyja Skrevet 24. august 2019 #1321 Skrevet 24. august 2019 4 minutter siden, SoWhat? skrev: Skjønner ikke hvorfor Holden benekter ting. Det er ikke som om han vet hva som har skjedd med henne, eller hvem som har gjort det. Men han oppfører seg sånn om uttalelsene er gjengitt riktig. Det virker veldig rart, han kan ikke drive å gå mot alt politiet uttaler og jobber med. Noen som skjønner den strategien egentlig? Jeg synes også at det er veldig rart at han sa så påståelig at det ikke kan settes i forbindelse med bortføringen, når politiet sjekker om innmeldingen kan ha en direkte forbindelse med forsvinningssaken. Jeg reagerer også på flere av hans uttalelser, og jeg forstår heller ikke strategien. Men han snakker jo på vegne av familien. Det står også i artikkelen at "Familien mener opplysningene om Facebook-gruppen er udramatisk". 4
SoWhat? Skrevet 24. august 2019 #1322 Skrevet 24. august 2019 1 minutt siden, @Freyja skrev: Jeg synes også at det er veldig rart at han sa så påståelig at det ikke kan settes i forbindelse med bortføringen, når politiet sjekker om innmeldingen kan ha en direkte forbindelse med forsvinningssaken. Jeg reagerer også på flere av hans uttalelser, og jeg forstår heller ikke strategien. Men han snakker jo på vegne av familien. Det står også i artikkelen at "Familien mener opplysningene om Facebook-gruppen er udramatisk". Jo, men han skjønner jo at det blir helt feil å komme med sånne uttalelser. Det blir jo bare mistenkelig. Det er det som blir så rart. 2
MalloryK Skrevet 24. august 2019 #1323 Skrevet 24. august 2019 Kan noen oppsummere hva som skjer nå? Jeg klarer ikke henge med 5
@Freyja Skrevet 24. august 2019 #1324 Skrevet 24. august 2019 Er det kun disse to avisene som har publisert artikler om disse nye opplysningene i saken nå? (Og ikke VG som ellers har vært først ute med mye tidligere?) https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-undersoker-facebook-gruppe-hvor-anne-elisabeth-var-medlem/3423833248.html https://www.rb.no/nyheter/anne-elisabeth-hagen/lorenskog/politiet-undersoker-facebook-gruppe-hvor-anne-elisabeth-var-medlem/s/5-43-1124619 1
Elaine Marley Skrevet 25. august 2019 #1325 Skrevet 25. august 2019 Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod. 1
@Freyja Skrevet 25. august 2019 #1326 Skrevet 25. august 2019 "RB-redaktør: – Større sannsynlighet for oppklaring. Politiet leter nå i mye større grad etter hvem som hadde motiv for å ta Anne-Elisabeth Hagen av dage enn etter hvem som hadde økonomisk motiv for å bortføre henne." (Publisert 6. august). https://www.rb.no/meninger/magne-storedal/anne-elisabeth-hagen/rb-redaktor-storre-sannsynlighet-for-oppklaring/o/5-43-1113180 I artikkelen står det også at det at politiet 26. juni valgte å gå ut og fortelle offentligheten om skiftet i hovedhypotese, kan vanskelige leses på noen annen måte enn at politiet ønsket å sette den eller de som står bak det angivelige drapet under press. 4
@Freyja Skrevet 25. august 2019 #1327 Skrevet 25. august 2019 (endret) 2 timer siden, @Freyja skrev: "RB-redaktør: – Større sannsynlighet for oppklaring. Politiet leter nå i mye større grad etter hvem som hadde motiv for å ta Anne-Elisabeth Hagen av dage enn etter hvem som hadde økonomisk motiv for å bortføre henne." (Publisert 6. august). https://www.rb.no/meninger/magne-storedal/anne-elisabeth-hagen/rb-redaktor-storre-sannsynlighet-for-oppklaring/o/5-43-1113180 I artikkelen står det også at det at politiet 26. juni valgte å gå ut og fortelle offentligheten om skiftet i hovedhypotese, kan vanskelige leses på noen annen måte enn at politiet ønsket å sette den eller de som står bak det angivelige drapet under press. Det samme (at det var for å stresse gjerningspersonen eller gjerningspersonene) tenker jeg om dette som Nettavisen meldte i slutten av juni: "nyheten om at politiet skal ha konkrete navn på mulige mistenkte i saken. Enkelte av navnene skal være kjente kriminelle". https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-undersoker-facebook-gruppe-hvor-anne-elisabeth-var-medlem/3423833248.html Politiet har nok en nøye plan med hva de velger å gå ut med. Endret 25. august 2019 av @Freyja Skrivefeil 3
@Freyja Skrevet 25. august 2019 #1328 Skrevet 25. august 2019 (endret) Dette med AEH sitt medlemsskap i den Facebook-gruppen er nok noe som både politiet og mange andre (ettersom det er en åpen/offentlig gruppe) har visst lenge. Så jeg tenker at det er en eller flere spesielle grunner til at politiet akkurat nå valgte å la flere aviser skrive det som ble skrevet om dette i går. Endret 25. august 2019 av @Freyja Skrivefeil 5
Callisto83 Skrevet 25. august 2019 #1329 Skrevet 25. august 2019 16 minutter siden, @Freyja skrev: Dette med AEH sitt medlemsskap i den Facebook-gruppen er nok noe som både politiet og mange andre (ettersom det er en åpen/offentlig gruppe) har visst lenge. Så jeg tenker at det er en eller flere spesielle grunner til at politiet akkurat nå valgte å la flere aviser skrive det som ble skrevet om dette i går. Det tenker jeg også. Dette har vel politiet mest sannsynlig visst om flere uker før saken i det hele tatt havnet i nyhetene. Personlig har jeg "ramlet av lasset" for lenge siden ift hva som kan ha skjedd. På meg virker det nesten ikke som de trenger hjelp fra publikum i det hele tatt; de bruker derimot publikum mer som statister i en kryptisk kommunikasjon med de skyldige hver gang det er en pressekonferanse. Det er vel bare når (og hvis) saken blir oppklart at det hele gir mening. Akkurat nå er det hele ett stort spørsmålstegn. 15
@Freyja Skrevet 25. august 2019 #1330 Skrevet 25. august 2019 (endret) 13 minutter siden, Callisto83 skrev: Det tenker jeg også. Dette har vel politiet mest sannsynlig visst om flere uker før saken i det hele tatt havnet i nyhetene. Personlig har jeg "ramlet av lasset" for lenge siden ift hva som kan ha skjedd. På meg virker det nesten ikke som de trenger hjelp fra publikum i det hele tatt; de bruker derimot publikum mer som statister i en kryptisk kommunikasjon med de skyldige hver gang det er en pressekonferanse. Det er vel bare når (og hvis) saken blir oppklart at det hele gir mening. Akkurat nå er det hele ett stort spørsmålstegn. Ja, jeg tenker også at politiet tidlig kartla all aktivitet som AEH hadde på SoMe. Jeg tenker at noe av informasjonen som politiet går ut med, er for å stresse gjerningspersonen(e) og også for å kommunisere med gjerningspersonen(e) (som du nevner), og at noe av informasjonen er for å få tips fra vitner. Og det er mulig at de trenger mer hjelp fra publikum. Noe av det som kommer ut i media, kan også hjelpe eventuelle vitner til å huske ting og dermed forårsake at de forhåpentligvis kontakter politiet og forteller det de husker. Endret 25. august 2019 av @Freyja 2
parmanoia Skrevet 25. august 2019 #1331 Skrevet 25. august 2019 5 minutter siden, Callisto83 skrev: Det tenker jeg også. Dette har vel politiet mest sannsynlig visst om flere uker før saken i det hele tatt havnet i nyhetene. Personlig har jeg "ramlet av lasset" for lenge siden ift hva som kan ha skjedd. På meg virker det nesten ikke som de trenger hjelp fra publikum i det hele tatt; de bruker derimot publikum mer som statister i en kryptisk kommunikasjon med de skyldige hver gang det er en pressekonferanse. Det er vel bare når (og hvis) saken blir oppklart at det hele gir mening. Akkurat nå er det hele ett stort spørsmålstegn. Dette er jeg veldig enig i. Pressekonferansene er ofte så rare med veldig lite nytt (bortsett fra den siste som ga litt mer informasjon og mening). Det er klart at politiet vet mye mer enn de vil gå ut med. 4
@Freyja Skrevet 25. august 2019 #1332 Skrevet 25. august 2019 (endret) 8. mars 2018 ble AEH lagt til i den nevnte Facebook-gruppen (medlemmer av gruppen kan se hvilken dato hun ble lagt til og hvem som la henne til). I mai 2018 var hun på det skoletreffet (50-årsjubileum) for 68-kullet.https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0EaoeA/anne-elisabeth-hagen-savnet-av-venninnene-hvor-har-du-blitt-av "Anne-Elisabeth Hagen har sterke røtter til Mjøsregionen, hun eier fortsatt en eiendom i området", står det i artikkelen. Endret 25. august 2019 av @Freyja 1
@Freyja Skrevet 25. august 2019 #1333 Skrevet 25. august 2019 (endret) "De angivelige kidnapperne kontaktet familien 8. juli – med klare forsikringer om at kvinnen er i live og utdypende opplysninger om helsetilstanden hennes" https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2019/08/25/195604775/politiet-undersoker-facebook-gruppe-i-forbindelse-med-hagen-forsvinningen Merkelig. Endret 25. august 2019 av @Freyja 3
Sirah Skrevet 25. august 2019 #1334 Skrevet 25. august 2019 53 minutter siden, parmanoia skrev: Dette er jeg veldig enig i. Pressekonferansene er ofte så rare med veldig lite nytt (bortsett fra den siste som ga litt mer informasjon og mening). Det er klart at politiet vet mye mer enn de vil gå ut med. Enig i den siste. De vet nok ekstremt mye mer enn de vil si. Men kommer den informasjonen offentlig risikerer de å ødelegge hele saken sin. 4
parmanoia Skrevet 25. august 2019 #1335 Skrevet 25. august 2019 5 minutter siden, Sirah skrev: Enig i den siste. De vet nok ekstremt mye mer enn de vil si. Men kommer den informasjonen offentlig risikerer de å ødelegge hele saken sin. Nettopp! 2
Elaine Marley Skrevet 25. august 2019 #1336 Skrevet 25. august 2019 Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Minner om at ting skrevet på andre forum og som bryter med våre regler vil bli slettet. Elaine Marley, mod. 2
Sol-gull Skrevet 25. august 2019 #1337 Skrevet 25. august 2019 1 hour ago, @Freyja said: "De angivelige kidnapperne kontaktet familien 8. juli – med klare forsikringer om at kvinnen er i live og utdypende opplysninger om helsetilstanden hennes" https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2019/08/25/195604775/politiet-undersoker-facebook-gruppe-i-forbindelse-med-hagen-forsvinningen Merkelig. Så hvis hun ikke er kidnappet da, og det som blir sagt stemmer med helsetilstander hun kan ha hatt, så begrenser jo dette litt hvem som kan være mistenkt. 8
mikrobe Skrevet 25. august 2019 #1338 Skrevet 25. august 2019 Folk i den alderen skravler om helseproblemer til gud og hvermann, så det skal være veldig spesifikk og unik informasjon for å være verdt noe. 2
@Freyja Skrevet 25. august 2019 #1339 Skrevet 25. august 2019 (endret) Hvorfor er det kun Nettavisen, Romerikes blad, abc nyheter og .hegnar som har artikler om dette siste som ble publisert? 7. juni gjensto det fremdeles arbeid med å kartlegge bevegelser i området rundt Sloraveien i tidsrommet da AEH forsvant. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/K3bAXM/loerenskog-forsvinningen-interessante-og-viktige-oppgaver-gjenstaar Så de har nok kommet mye lengre (og er kanskje i mål?) med den kartleggingen nå? Endret 25. august 2019 av @Freyja 4
282_NaughtySpark Skrevet 25. august 2019 #1340 Skrevet 25. august 2019 11 minutter siden, @Freyja said: Hvorfor er det kun Nettavisen, Romerikes blad, abc nyheter og .hegnar som har artikler om dette siste som ble publisert? VG har tidligere vært tidlig ute med ny info, og de sitter på en del som de ikke publiserer ennå, jeg lurer derfor litt på om de kanskje "sparer" seg litt og venter til de kan lage en større sak med mer av infoen som skal komme, hvor dette siste også er med. 3
Anbefalte innlegg