AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #981 Del Skrevet 20. desember 2022 Fascinerende at flat- jordere betviler ørten bilder og filmer fra verdensrommet men bruker mobilnett. Satellittene i verdensrommet gir en altså mulighet å sitte å trolle på Kvinneguiden- men det er altså fake news at bilder er tatt av jorden der oppe. 🤣🤣 Anonymkode: f063d...4fb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #982 Del Skrevet 20. desember 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Fascinerende at flat- jordere betviler ørten bilder og filmer fra verdensrommet men bruker mobilnett. Satellittene i verdensrommet gir en altså mulighet å sitte å trolle på Kvinneguiden- men det er altså fake news at bilder er tatt av jorden der oppe. 🤣🤣 Anonymkode: f063d...4fb Ikke mye av internett som går via satellitt, om noe i det hele tatt. Det ligger fiberkabler på kryss og tvers i verden, på land og på havbunnen i alle retninger. Dette er internett backbone som sammenkobler verden med lynraske lysbaserte optiske forbindelser. Anonymkode: cd0a0...14c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #983 Del Skrevet 20. desember 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Dere som alltid er på pletten for å forsvare løgnene, blir dere aldri lei? Anonymkode: cd0a0...14c Kommentarer som dette gjør at jeg får fullstendig avsmak fra å delta i noen debatt. Hva pokker er egentlig poenget med å prøve en gang? 🤷♂️ Anonymkode: 28e39...156 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 20. desember 2022 #984 Del Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke mye av internett som går via satellitt, om noe i det hele tatt. Det ligger fiberkabler på kryss og tvers i verden, på land og på havbunnen i alle retninger. Dette er internett backbone som sammenkobler verden med lynraske lysbaserte optiske forbindelser. Anonymkode: cd0a0...14c Hvordan får båter langt ut på havet internett tenker du? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #985 Del Skrevet 20. desember 2022 9 minutter siden, Snublefot62 said: Hvordan får båter langt ut på havet internett tenker du? Godt poeng. De bruker nok ikke fiberforbindelse som resten av verden gjør, som ikke bruker cell-phone-towers. Anonymkode: cd0a0...14c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 20. desember 2022 #986 Del Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Godt poeng. De bruker nok ikke fiberforbindelse som resten av verden gjør, som ikke bruker cell-phone-towers. Anonymkode: cd0a0...14c Nei. De bruker satellitter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 20. desember 2022 #987 Del Skrevet 20. desember 2022 midlertidigbruker skrev (På 9.1.2019 den 10.39): Selvsagt er jorden flat, noe annet er jo totalt ulogisk og bare propaganda! Det som er totalt ulogisk er de som mener jorda er flat. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #988 Del Skrevet 20. desember 2022 12 minutter siden, AnonymBruker said: Kommentarer som dette gjør at jeg får fullstendig avsmak fra å delta i noen debatt. Hva pokker er egentlig poenget med å prøve en gang? 🤷♂️ Anonymkode: 28e39...156 Jeg mener mest de som gang på gang tar opp de samme forlengst avslørte løgnene, ved å hver gang ignorere dem fullstendig, eller slenge ut den vanlige "de som ikke stoler på vitenskapen....", men ignorerer at det er en masseoppvåkning over hele verden om alle løgnene vi er matet med i lange tider. Folk våkner opp, leser eller hører, tenket seg om, og innser at den rare murringen i bakhodet gjennom livet hadde en forklaring. Alt som ikke stemte faller nå på plass som brikke etter brikke etter hvert som det dukker opp dokumentasjon, bøker og forklaringer som normalt ble stoppet av mediene. Nå styrer folk delvis sitt eget medie via mange forskjellige plattformer som media og maktene ikke klarer å kontrollere mer. Det er vel derfor de setter i sving så mye galskap for å prøve å rette fokus vekk fra deres egne avsløringer og massive kriminalitet og korrupsjon. Nå har det vært 10-20 år med sterk bruk av ordet konspirasjonsteori som bare er et verktøy til å latterliggjøre de som graver i skitten og presenterer sannheten via egne kanaler og plattformer. Hu hei hvor det går. Anonymkode: cd0a0...14c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 20. desember 2022 #989 Del Skrevet 20. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg mener mest de som gang på gang tar opp de samme forlengst avslørte løgnene, ved å hver gang ignorere dem fullstendig, eller slenge ut den vanlige "de som ikke stoler på vitenskapen....", men ignorerer at det er en masseoppvåkning over hele verden om alle løgnene vi er matet med i lange tider. Anonymkode: cd0a0...14c Men hva med sånne som meg som faktisk prøver å diskutere konkrete, dagligdagse observasjoner som stjernehimmelen eller solnedgangen, men aldri får ordentlige svar fra dere flatjordere som heller vil diskutere konspirasjoner om NASA? Hva med oss? Hvilke forlengst avslørte løgner er det at sola tydelig går ned under horisonten hver kveld, at globemodellen predikerer alle astronomiske fenomener (og ting som tidevann) ned på sekundet mens flatjordmodellen ikke klarer morgendagens solnedgang engang, eller mange andre slike ting? Hvorfor snakker du bare fjas om løgner om murring og ikke om konkrete fakta? Endret 20. desember 2022 av Capitan Fracassa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #990 Del Skrevet 20. desember 2022 Capitan Fracassa skrev (13 minutter siden): Men hva med sånne som meg som faktisk prøver å diskutere konkrete, dagligdagse observasjoner som stjernehimmelen eller solnedgangen, men aldri får ordentlige svar fra dere flatjordere som heller vil diskutere konspirasjoner om NASA? Hva med oss? Hvilke forlengst avslørte løgner er det at sola tydelig går ned under horisonten hver kveld, at globemodellen predikerer alle astronomiske fenomener (og ting som tidevann) ned på sekundet mens flatjordmodellen ikke klarer morgendagens solnedgang engang, eller mange andre slike ting? Hvorfor snakker du bare fjas om løgner om murring og ikke om konkrete fakta? Tja, det kan faktisk ut som sola forsvinner bakover ved solnedgang også Og for spesielt interesserte så kan man sette av nesten 40 festlige min på å se at den kommer tilbake. Begynner som liten og blir større og større. Bare å skippe da. Anonymkode: ca6fd...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 20. desember 2022 #991 Del Skrevet 20. desember 2022 I morgen er det vintersolverv. Da skal altså sola, ifølge flatjordfolka, kretse i sin ytterste bane. Den må nødvendigvis være ganske mye lenger enn den er i juni. Likevel varer døgnet, overalt på jorda, i 24 timer. Så sola går raskere nå, eller hva? Og nå skal den bremse ned i noen måneder før den begynner å akselerere igjen i juni? Nå spør jeg dere: Hvilken kraft er det som regulerer dette? Ikke si at dere ikke skjønner spørsmålet, for da er dere rett og slett for uintelligente til å delta i diskusjonen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #992 Del Skrevet 20. desember 2022 Der er vi tilbake til den samme diskusjonen som tidligere, at det som er nærmere vil virke større, og dermed dekke over. Ta en titt på den videoen her også med solfilter Anonymkode: ca6fd...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 20. desember 2022 #993 Del Skrevet 20. desember 2022 Når flatjordfolka utelukkende befatter seg med fotoer og videoer og aldri tør å ta opp de avgjørende spørsmålene, viser det at de ikke har svar. Jeg spør igjen: Hvordan forklarer dere at det er midnattssol både på Nordpolen og Sydpolen? Ikke noe svar? Tenkte meg det. Georg Brandes sa en gang at jeg tror på menneskenes dumhet og muligheten for kulturell tilbakegang. Nå skjønner jeg hva han mente. Men tross alt, happy solsnu, og denne låta står seg uansett: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #994 Del Skrevet 20. desember 2022 Tro hva du vil. Teknoapene kommer ikke til å eksistere veldig lenge til uansett. Allerede 8 milliarder aper. Anonymkode: 28de9...de9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #995 Del Skrevet 21. desember 2022 Sola er offisielt 147,5 mill km fra jorda, vet ikke om de menter senter-senter, men likevel, da er avstanden ca 3,7 ganger jordas omkrets omtrentlig. Folk har kanskje ikke så mye forhold til jordas omkrets, men marshøyde for fly er gjerne opp til ynkelige 12-13 km, som tilsvarer en 8-10 min biltur på landevei. Jordas omkrets er da ca 3 millioner ganger mer enn flyhøyde. Og sola 3,7 ganger dette igjen. Hvis sola er så langt unna som hevdet skulle det ikke være mulig å observere noen størrelsesforskjell i det hele tatt. For da er sola omtrent like langt unna når den er rett over hodene våre som når det er solnedgang. Anonymkode: cd0a0...14c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyv1 Skrevet 21. desember 2022 #996 Del Skrevet 21. desember 2022 Så du mener det sitter NASA-folk og tegner bilder av stjerner og planeter som de så sender ut til folket og påstår det er ekte? Seriøst? Nei, det tror jeg ikke det er. Det er også verdt å merke seg at pikselerte bilder kan ser litt kunstige ut når de blåses opp. Ang verdenshavene så er ikke de tilgjengelige med teleskoper. Men, som en annen har nevnt her, dette dreier seg om flat jord. I likhet med en annen her har jeg etterlyst info om hvordan det kan være midnattssol på både Nord- og Sydpolen. Dette er fullt forklarlig med en rund jord, men hvordan forklares det med flatjord-teorien? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyv1 Skrevet 21. desember 2022 #997 Del Skrevet 21. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Sola er offisielt 147,5 mill km fra jorda, vet ikke om de menter senter-senter, men likevel, da er avstanden ca 3,7 ganger jordas omkrets omtrentlig. Folk har kanskje ikke så mye forhold til jordas omkrets, men marshøyde for fly er gjerne opp til ynkelige 12-13 km, som tilsvarer en 8-10 min biltur på landevei. Jordas omkrets er da ca 3 millioner ganger mer enn flyhøyde. Og sola 3,7 ganger dette igjen. Hvis sola er så langt unna som hevdet skulle det ikke være mulig å observere noen størrelsesforskjell i det hele tatt. For da er sola omtrent like langt unna når den er rett over hodene våre som når det er solnedgang. Anonymkode: cd0a0...14c Jordas omkrets er 40 000 km. Da kan du regne igjen. Endret 21. desember 2022 av Tyv1 Korrektur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 21. desember 2022 #998 Del Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Sola er offisielt 147,5 mill km fra jorda, vet ikke om de menter senter-senter, men likevel, da er avstanden ca 3,7 ganger jordas omkrets omtrentlig. Her har du bommet med en faktor på 1000. Avstanden er ca. 3700 ganger jordas omkrets. Sitat Folk har kanskje ikke så mye forhold til jordas omkrets, men marshøyde for fly er gjerne opp til ynkelige 12-13 km, som tilsvarer en 8-10 min biltur på landevei. Jordas omkrets er da ca 3 millioner ganger mer enn flyhøyde. Og sola 3,7 ganger dette igjen. Jordas omkrets er drøyt 40 000 km, altså knapt 3000 ganger mer enn flyhøyden, ikke 3 millioner. Det virker som du tror jordas omkrets er 40 millioner km, når den altså er drøyt 40 000 km. Sitat Hvis sola er så langt unna som hevdet skulle det ikke være mulig å observere noen størrelsesforskjell i det hele tatt. For da er sola omtrent like langt unna når den er rett over hodene våre som når det er solnedgang. Anonymkode: cd0a0...14c Helt rett, og det stemmer med det videoer og bilder som bruker gode nok solfiltre viser. Så videoen du postet, som viser en liten, men merkbar størrelsesendring i løpet av de siste sekundene før solnedgang stemmer ikke med globemodellen, men den stemmer veldig mye dårligere med flatjordmodellen. Og siden denne videoen beviselig hadde for dårlig solfilter (siden vi ser tydelig lysblødning, om enn mye mindre enn uten filter), tenker jeg det er forklaringen på de små avvikene. Men jeg venter fortsatt på at du svarer på hvordan videoen du postet motbeviser flat jord. Jeg ga deg alle tallene, og forklarte hvorfor den motbeviser flat jord, men det virker det visst ikke som om du vil svare på 🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Banjo Skrevet 21. desember 2022 #999 Del Skrevet 21. desember 2022 16 hours ago, Capitan Fracassa said: Men som @Pawn Heartsskrev, dette er ikke en tråd om måneferdene er fake eller ikke, men om jordas form: Jeg venter fortsatt på en forklaring på hvordan globemodellen kan predikere alle fremtidige astronomiske fenomener ned til sekunds nøyaktighet mens flat jord ikke kan predikere morgendagens solnedgang. Og jeg venter forklaring på hvordan sola kan gå ned under horisonten på flat jord samtidig som det er midt på dagen et annet sted på jorda. Ja - jeg hiver meg på denne. Hvordan kan det være sol i Norge og natt i Australia SAMTIDIG hvis jorda er flat? Hvordan kan vi se sola forsvinne under horisonten her, mens den sees midt på himmelen et annet sted. SAMTIDIG! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #1000 Del Skrevet 21. desember 2022 Capitan Fracassa skrev (1 time siden): Her har du bommet med en faktor på 1000. Avstanden er ca. 3700 ganger jordas omkrets. Jordas omkrets er drøyt 40 000 km, altså knapt 3000 ganger mer enn flyhøyden, ikke 3 millioner. Det virker som du tror jordas omkrets er 40 millioner km, når den altså er drøyt 40 000 km. Helt rett, og det stemmer med det videoer og bilder som bruker gode nok solfiltre viser. Så videoen du postet, som viser en liten, men merkbar størrelsesendring i løpet av de siste sekundene før solnedgang stemmer ikke med globemodellen, men den stemmer veldig mye dårligere med flatjordmodellen. Og siden denne videoen beviselig hadde for dårlig solfilter (siden vi ser tydelig lysblødning, om enn mye mindre enn uten filter), tenker jeg det er forklaringen på de små avvikene. Men jeg venter fortsatt på at du svarer på hvordan videoen du postet motbeviser flat jord. Jeg ga deg alle tallene, og forklarte hvorfor den motbeviser flat jord, men det virker det visst ikke som om du vil svare på 🤔 Ikke personen du siterte som postet videoen, det var meg. Hvordan videoen beviser flat jord, mener du? Videoen viser en sol som forsvinner, og ikke at den går under noen horisont. Ikke at det er noe bevis på flat jord, men til ettertanke. Anonymkode: ca6fd...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå