Gå til innhold

Hvorfor FLAT JORD er så vanskelig!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kanskje menneskene bor på den ene siden av jordkloden, og så bor det fremdeles dinosaurer på den andre siden av jordkloden? 

Og all olje vi kraver frem hele tiden kommer fra dinosaurer som har dødd tidligere... 

Anonymkode: 5a7c8...df3

Kanskje? Eller kanskje mest ikke. ;)

Anonymkode: ea664...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje menneskene bor på den ene siden av jordkloden, og så bor det fremdeles dinosaurer på den andre siden av jordkloden? 

Og all olje vi kraver frem hele tiden kommer fra dinosaurer som har dødd tidligere... 

Kommer olje fra dinosaurer?

The Origins of Oil - falsely defined in 1892

Anonymkode: f6cbc...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Kommer olje fra dinosaurer?

The Origins of Oil - falsely defined in 1892

Ja, sånn er det nok.

Anonymkode: 1fdc6...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.4.2019 den 20.55):

Du kan debattere i 100++ timer om din mening og Morten kan gjøre det samme. Uten at man kommer et hakk videre. Derfor er det kun tullinger som henger seg opp i dette. 

Waste of time.

Anonymkode: ad009...319

Ja og det samme med politiske partier og politikk. Og relgion  

Så alle som er interessert i politikk, altså samfunnet vårt, er tullinger?

( jeg ser det er eldgammelt innlegg men.. )

Anonymkode: 76489...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/16/2019 at 8:55 PM, AnonymBruker said:

Det er ikke det at det ikke interesserer meg. Men for meg er det fullstendig irrelevant om du tror jorden er rund og om Morten tror den er flat.

Du kan debattere i 100++ timer om din mening og Morten kan gjøre det samme. Uten at man kommer et hakk videre. Derfor er det kun tullinger som henger seg opp i dette.

Anonymkode: ad009...319

Det er kun tullinger som tror jorda er flat.

Anonymkode: 1fdc6...636

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capitan Fracassa skrev (På 11.11.2022 den 11.30):

Ja, og alle er elendige. 

Og alle disse har fellesnevner at de er dårlige eller feilaktige, og heller ikke tar hensyn til lysbrytningen, som du faktisk kan verifisere selv at er reell. 

Og det finnes jo langt flere og mye mer nøyaktige og gode filmer som viser at nedre del av bygninger, landskap og fjell er under horisonten når du ser dem på avstand, noe som beviser krumningen. På en flat jord ville det jo ikke vært noen horisont i det hele tatt. 

Jeg merker meg at du nok en gang kommer med generelle påstander, ingen bevis. 

Men ingenting av det du nevner her er observasjoner som tyder på at jorda ikke er globe. Alt dette er jo bare dårlige bortforklaringer for hvorfor vi ikke kan se slik vi burde hvis jorda var flat. 

Hva med om du begynner med å forklare hvorfor vi tydelig kan se at sola går ned under horisonten (globe) , og ikke blir mindre over oss som et fly (flat jord). 

Eller hvorfor vi tydelig kan se at bunnen av et skip forsvinner under horisonten. 

Eller hvorfor det er de samme stjernebildene i Sør-Afrika som Sør-Amerika. 

Osv. osv. 

Jeg har selv utført eksperimenter som beviser det motsatte. Jeg baserer meg altså ikke på youtube. Gikk langt vekk flere kilometer fra en bygning her i området. Tok så en  undersøkelse med en god kikkert. Både tak og nederst på bygningen var synlig! Med krumjord teori skulle bunnen av huset vært skjult.

Anonymkode: 74a59...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.11.2022 den 21.04):

Litt merkelig at vi pumper opp milioner av liter med olje. Greit at dinosaurene var store, men ikke så store og ikke så mange. Kommer nok fra noe annet en dinosaur? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har selv utført eksperimenter som beviser det motsatte. Jeg baserer meg altså ikke på youtube. Gikk langt vekk flere kilometer fra en bygning her i området. Tok så en  undersøkelse med en god kikkert. Både tak og nederst på bygningen var synlig! Med krumjord teori skulle bunnen av huset vært skjult.

... men du tenkte ikke på å bevise det ved å filme eller fotografere noe så revolusjonerende? Utrolig. 😅

Sagt rett ut: jeg tror deg ikke. Det finnes mange gode filmer og bilder som viser at ting forsvinner undr horisonten med bunnen først, men ingen gode bilder og filmer som viser det du påstår.

Endret av Capitan Fracassa
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Din observasjonshøyde i forhold til objektet du måler mot betyr veldig mye. Det er enklest å forholde seg til dette ved å måle objekter som befinner seg på havet. Hvor høyt du selv er over havoverflaten betyr veldig mye for hvor langt du kan se. Står du feks 10 moh så befinner horisonten seg over 11 km borte. Står du derimot i vannkanten og har en observasjonshøyde på 1.7 meter så har avstanden til horisonten skrumpet ned til 3.6 km. 

Prøv denne "hvor langt kan du se"-kalkulatoren! http://www.ringbell.co.uk/info/hdist.htm :)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På havet må bølgene være med i regnestykket. Ikke uvanlig med flere meters bølgehøyde. Om to mennesker står på en dokumentert flat rullebane, med 500 meters avstand og midt mellom dem står en trevegg som er 2,50m høy vil disse aldri se hverandre. Unntak om den ene er Robert Wadlow, men tror helt sikkert han er død.

Hva skjer når sola må lyse gjennom tusenvis av km med luft?  Luft er ikke støvfri og ikke fri for fuktighet og vanndråper.
Det blir som å legge mange fotofiltre på hverandre.
Dette stopper lyset. Når sola står høyt på himmelen blir det enormt mye kortere lysvei gjennom atmosfære.

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, flatjordfolk, hvorfor sier dere at empiri er logikk? Ingen kan ta dere på alvor hvis dere ikke rydder opp i begrepene.

Endret av Pawn Hearts
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

1

Dette er virkelig et underlig fenomen. Jeg tror fortsatt mange bare tuller når de sier de tror at Jorden er flat, men det er tilsynelatende noen som faktisk tror det også. På tross av tonnevis av motbeviser.

Anonymkode: ea664...217

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.4.2019 den 17.41):

Flere burde virkelig lese Terry Pratchett......

Anonymkode: d5337...4d0

Del ut Discworld bøker til alle flatearthere ❤️ 

Anonymkode: 4922c...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Del ut Discworld bøker til alle flatearthere ❤️ 

Noen bøker om flat jord og utvalget er ikke lite.
Et tema som tydeligvis ikke oppstod for bare noen få år siden.

https://www.thelostbookproject.com/products/11-forbidden-books-that-prove-the-earth-is-flat

https://www.flatearthresearch.com/flat-earth-books/

https://www.goodreads.com/list/show/151543.Flat_Earth_Books

http://www.flatearth101.com/books

Og noen videoer
http://www.flatearth101.com/videos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Lol du har ikke lest Discworld  du? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Nei det har jeg ikke. Vet ikke hva det er.  LOL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

er kanskje ikke særlig mange som har lest disse bøkene? 

i alle fall ikke i Norge... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.11.2022 den 18.27):

På havet må bølgene være med i regnestykket. Ikke uvanlig med flere meters bølgehøyde. Om to mennesker står på en dokumentert flat rullebane, med 500 meters avstand og midt mellom dem står en trevegg som er 2,50m høy vil disse aldri se hverandre. Unntak om den ene er Robert Wadlow, men tror helt sikkert han er død.

Hva skjer når sola må lyse gjennom tusenvis av km med luft?  Luft er ikke støvfri og ikke fri for fuktighet og vanndråper.
Det blir som å legge mange fotofiltre på hverandre.
Dette stopper lyset. Når sola står høyt på himmelen blir det enormt mye kortere lysvei gjennom atmosfære.

Og insekter. Den gangen jeg utførte mitt ekskrement var det 100 vis av mygg i området. Det er noe ikke alle tenker på, man kan fint se gjennom noen få mygg. Men ikke mange kilometer med mygg!

Dette er bare et eksempel på forskjell mellom teori og praksis. Greit med regnestykker og "fysikk" men det blir noe helt annet når du står i myra med kikkerten i handa. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...