AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #561 Del Skrevet 12. november 2019 På 10.11.2019 den 19.37, Pawn Hearts skrev: Denne korte videosnutten viser hvor absurd det er å tro på en flat jord: https://www.youtube.com/watch?v=uexZbunD7Jg En vanlig strategi blant flatjordpredikantene er å benekte at ting de ikke kan forklare eksisterer. Denne fyren her (som får boltre seg fritt på et underforum stengt for de ikke-troende) lanserer like gjerne en ny konspirasjonsteori i samme slengen. Flyruta mellom Santiago og Sydney passer nemlig ikke inn i hans verdensbilde: https://www.theflatearthsociety.org/forum/index.php?topic=75636.0 Edit: Nå fant jeg hele tråden om flyruta: https://www.theflatearthsociety.org/forum/index.php?topic=78934.0 Har du flyd fra Sydney til Santiago? Anonymkode: 74a59...004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 12. november 2019 #562 Del Skrevet 12. november 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Har du flyd fra Sydney til Santiago? Anonymkode: 74a59...004 Nei, men jeg antar at noen ville ha reagert hvis alle passasjerene forsvant. Eller hva tror du? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #563 Del Skrevet 13. november 2019 12 timer siden, Pawn Hearts skrev: Nei, men jeg antar at noen ville ha reagert hvis alle passasjerene forsvant. Eller hva tror du? Kanskje, jeg kjenner ingen som har tatt det flyet heller. Har ikke satt meg så mye inn i den flyturen. Anonymkode: 74a59...004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #564 Del Skrevet 13. november 2019 På 10.11.2019 den 0.46, AnonymBruker skrev: Har du med egne øyne eller egne opplevelser sett at jorda er flat da? Hvis du ikke har, hvorfor lytter du til det i så fall? Anonymkode: ae3b3...8e4 Jeg har ikke sett det. Jeg er bare kritisk til alle som skal gå rundt og hardnakket påstå at de VET jorda er rund pga at de har lest det et sted. Anonymkode: ad009...319 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #565 Del Skrevet 13. november 2019 AnonymBruker skrev (På 10.11.2019 den 23.39): Stoler ikke på de som snakker om virus og bakterier, har aldri sett noe sånt med mine egne øyne. Bildene som finnes på nett av såkalte mikroorganismer er naturligvis fake, fotoshop. Anonymkode: 6472c...570 Hva har dette med flat/rund jord å gjøre? Anonymkode: ad009...319 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #566 Del Skrevet 13. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke sett det. Jeg er bare kritisk til alle som skal gå rundt og hardnakket påstå at de VET jorda er rund pga at de har lest det et sted. Anonymkode: ad009...319 «lest det et sted», faktisk... Altså, ærlig talt? Anonymkode: 2763c...81e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #567 Del Skrevet 13. november 2019 På 12.11.2019 den 22.00, Pawn Hearts skrev: Anonymkode: 74a59...004 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #568 Del Skrevet 13. november 2019 På 8.11.2019 den 18.05, Sirkelen skrev: Målet er vel egentlig å diskreditere alt etablert: all forskning, statlige institusjoner, allmenn oppfatning, sunn fornuft. Når du har «ryddet banen» for all tillit til rasjonalitet er det bare å kjøre på med kreasjonisme, astrologi og alle andre helsprø okkult-konspiratoro-religiøst bullshait flatjord-tilhengerne også tror på. Flat-jord er en rambukk mot folks IQ og tankeevne. Astrologi har spalteplass i veldig mange aviser og magasiner allerede og millioner tror på kreasjonisme Anonymkode: 87f8b...5d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirkelen Skrevet 13. november 2019 #569 Del Skrevet 13. november 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Astrologi har spalteplass i veldig mange aviser og magasiner allerede og millioner tror på kreasjonisme Anonymkode: 87f8b...5d7 Ja, der ser du. Døra av rasjonalitet som flatjord-rambukken må slå gjennom er rimelig morken og markspist allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #570 Del Skrevet 13. november 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke sett det. Jeg er bare kritisk til alle som skal gå rundt og hardnakket påstå at de VET jorda er rund pga at de har lest det et sted. Anonymkode: ad009...319 Ja, leste det i Se og Hør her om dagen, før det trodde jeg jorda var flat jeg også😅 Nei, at jorda er rund er vel mer bevist og opplyst om enn at man bare har lest det et sted. Anonymkode: ae3b3...8e4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #571 Del Skrevet 14. november 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, leste det i Se og Hør her om dagen, før det trodde jeg jorda var flat jeg også😅 Nei, at jorda er rund er vel mer bevist og opplyst om enn at man bare har lest det et sted. Anonymkode: ae3b3...8e4 Siden du mener jorda er rund som alle de andre planetene, hvordan ser jorda ut om en tar vekk alt vannet? Som kjent er det ikke vann på de andre "runde" planetene. Anonymkode: ad009...319 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #572 Del Skrevet 14. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden du mener jorda er rund som alle de andre planetene, hvordan ser jorda ut om en tar vekk alt vannet? Som kjent er det ikke vann på de andre "runde" planetene. Anonymkode: ad009...319 Hmm, nå ble jeg nysgjerrig. Hva mener du skjer med jordas utseende om du tar bort alt vannet? Anonymkode: ea664...217 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #573 Del Skrevet 14. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Siden du mener jorda er rund som alle de andre planetene, hvordan ser jorda ut om en tar vekk alt vannet? Som kjent er det ikke vann på de andre "runde" planetene. Anonymkode: ad009...319 Du kan jo ta en titt her. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://no.m.wikipedia.org/wiki/Jordens_kjerne&ved=2ahUKEwij1J-j3unlAhVukosKHVV5D6YQFjANegQIBBAB&usg=AOvVaw0uPnuzRdUirvIIN3y9I9wD Alle planeter har flere indre kjerner. Hvordan tror du de runde gassplanetene Saturn, Jupiter, Uranus og Neptun ville sett ut om man tar vekk all gassen, væske og is? På Europa, en av Jupiters måner, er det også oppdaget vann som kan være et stort hav. Anonymkode: ae3b3...8e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #574 Del Skrevet 14. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hmm, nå ble jeg nysgjerrig. Hva mener du skjer med jordas utseende om du tar bort alt vannet? Anonymkode: ea664...217 Du mener jeg skal svare på det spørsmålet jeg selv stiller? God dag. Anonymkode: ad009...319 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #575 Del Skrevet 14. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo ta en titt her. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://no.m.wikipedia.org/wiki/Jordens_kjerne&ved=2ahUKEwij1J-j3unlAhVukosKHVV5D6YQFjANegQIBBAB&usg=AOvVaw0uPnuzRdUirvIIN3y9I9wD Alle planeter har flere indre kjerner. Hvordan tror du de runde gassplanetene Saturn, Jupiter, Uranus og Neptun ville sett ut om man tar vekk all gassen, væske og is? På Europa, en av Jupiters måner, er det også oppdaget vann som kan være et stort hav. Anonymkode: ae3b3...8e4 Ja, flott. Slik ville det altså sett ut. Hypotetisk sett. Anonymkode: ad009...319 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #576 Del Skrevet 14. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du mener jeg skal svare på det spørsmålet jeg selv stiller? God dag. Anonymkode: ad009...319 Det er vel nokså åpenbart at brukeren du siterer regner med at det finnes en god grunn til at du stiller spørsmålet? Anonymkode: 2763c...81e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #577 Del Skrevet 14. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mener jeg skal svare på det spørsmålet jeg selv stiller? God dag. Anonymkode: ad009...319 Du har vel en tanke rundt det? Eller har du ikke noe forslag i det hele tatt? Ok, jeg vil tro at Jorden ville sett litt ut som Mars uten vann. Dvs fjell og daler som nå, men altså uten hav. Jorda ville sett like rundtut fremdeles siden selv de dypeste havene har en dybde som utgjør brøkdelen av radiusen på jorda og derfor ikke har noe å si for jordas form. Anonymkode: ea664...217 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #578 Del Skrevet 14. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel nokså åpenbart at brukeren du siterer regner med at det finnes en god grunn til at du stiller spørsmålet? Anonymkode: 2763c...81e Jeg overraskes fortsatt av at folk tror de ser den såkalte Corioliskraften i toaletter og vasker rundt om i verden. Og at de i tillegg tror det er bevis er utrolig. Anonymkode: ad009...319 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #579 Del Skrevet 14. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har vel en tanke rundt det? Eller har du ikke noe forslag i det hele tatt? Ok, jeg vil tro at Jorden ville sett litt ut som Mars uten vann. Dvs fjell og daler som nå, men altså uten hav. Jorda ville sett like rundtut fremdeles siden selv de dypeste havene har en dybde som utgjør brøkdelen av radiusen på jorda og derfor ikke har noe å si for jordas form. Anonymkode: ea664...217 Fra Mulhacén fjellet i Sierra Nevada i Spania 3490 meter over havet ser man over til Afrika på en klar dag - over 200 kilometer borte. På en kulejord som beskrevet over ville kurvaturen her være omtrent 5 kilometer og Afrika under horisonten Anonymkode: ad009...319 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #580 Del Skrevet 14. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fra Mulhacén fjellet i Sierra Nevada i Spania 3490 meter over havet ser man over til Afrika på en klar dag - over 200 kilometer borte. På en kulejord som beskrevet over ville kurvaturen her være omtrent 5 kilometer og Afrika under horisonten Anonymkode: ad009...319 Hva har det å gjøre med jordas form med eller uten vann? Anonymkode: ea664...217 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå