Gå til innhold

Hvorfor FLAT JORD er så vanskelig!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette gir ingen mening. Hva mener du dette skal bevise?

Anonymkode: af18f...29a

Ingenting;)

Bilderesultat for flat earth internet

Anonymkode: 2d359...d77

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 31.10.2019 den 14.01):

Ok en annen anonymbruker gjorde det da. Hevdet at avløp gikk forskjellig vei nord og sør for ekavtor også demonstrerte dette med en vask som åpenbart var rigga for å lure

Anonymkode: 74a59...004

Akkurat det er en myte. Men, vinden beveger seg motsatt rundt lavtrykk og høytrykk på den nordlige og sørlige halvkule på grunn av corioliskraften (nord for ekvator beveger vinden seg mot klokken rundt et lavtrykk, mens den beveger seg med klokken sør for ekvator, omvendt for høytrykk). Skulle gjerne likt at dere flat-earthere kunne forklare hvorfor dette skjer på en flat jord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for øvrig ikke noen ekspert på vær og vind så avventer på en barolog kan komme inn i tråden og gi deg svar på spørsmålet ditt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er for øvrig ikke noen ekspert på vær og vind så avventer på en barolog

🙄

50 minutter siden, AnonymBruker said:

kan komme inn i tråden og gi deg svar på spørsmålet ditt 

Det skyldes jordrotasjonen. 

Men ellers, nice trolling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfordrer alle til å bruke helgen på å gå ut selv for å måle og observere corioliseffekten. Trekk dine egne konklusjoner ikke stol blind på forumrytterne her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2019 den 10.33, AnonymBruker skrev:

Ja, det var det. Så på en YouTube video med Christian Paaske også, der han forklarer at grunnen til at det er dag et sted på jorda og natt et annet sted er fordi sola går rundt i ring over den flate jorda. Hvordan kan de komme med en slik påstand da sola faktisk går opp og ned, det er jo noe vi alle ser med våre egne øyne. Kjenner jeg blir oppgitt over teoriene dems som ikke stemmer med virkeligheten.

Anonymkode: ca6fd...973

Går sola opp og ned?? Har selv sett at den går rundt og rundt 

Anonymkode: 87f8b...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Oppfordrer alle til å bruke helgen på å gå ut selv for å måle og observere corioliseffekten. Trekk dine egne konklusjoner ikke stol blind på forumrytterne her

Du kan selv registere vindretningen før et lavtrykk kommer inn fra Atlanteren, og hvordan vindretningen endrer seg når det passerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går sola opp og ned?? Har selv sett at den går rundt og rundt 

Anonymkode: 87f8b...5d7

Alle har vel sett soloppgang og solnedgang? Jorda snurrer rundt seg selv i tillegg til å gå rundt sola, så det stemmer at vi ser at sola går rundt i tillegg til opp og ned. Legger ved en video av solnedgang. Dette ville ikke vært mulig hvis jorda var flat, da ville det vært mørkt over hele jorda da sola går ned, noe det ikke er.

Anonymkode: ca6fd...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
På 9.1.2019 den 11.10, AnonymBruker skrev:

Bevisene for en rund jord er overveldende. Synes derfor det er underlig at noen så til de grader velger å tro at jorda er flat. Lurer på hva motivasjonen deres er.

Anonymkode: 22558...623

Målet er vel egentlig å diskreditere alt etablert: all forskning, statlige institusjoner, allmenn oppfatning, sunn fornuft.

Når du har «ryddet banen» for all tillit til rasjonalitet er det bare å kjøre på med kreasjonisme, astrologi og alle andre helsprø okkult-konspiratoro-religiøst bullshait flatjord-tilhengerne også tror på.

Flat-jord er en rambukk mot folks IQ og tankeevne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.11.2019 den 7.52, AnonymBruker skrev:

Hva har dette med saken å gjøre? Denne effekten vil du se om jorden er flat og den spinner rundt sitt senter også

Anonymkode: ad009...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hva har dette med saken å gjøre? Denne effekten vil du se om jorden er flat og den spinner rundt sitt senter også

Anonymkode: ad009...319

Nei, det vil du absolutt ikke gjøre.

Anonymkode: 2d359...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi skulle begynne å stille spørsmål ved absolutt alt vi ikke har sett med egne øyne eller personlig opplevd, så ville vi fått det travelt, altså. Personlig har jeg f.eks aldri opplevd IS sine herjinger Irak og Syria. Jeg har sett det på tv, og lest øyenvitneskildringer om det i media. Men siden jeg ikke har vært der og bevitnet det selv, så er det mulig at det aldri har skjedd? Det er hva "noen" vil jeg skal tro?

Anonymkode: 2763c...81e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 9.11.2019 den 10.04, AnonymBruker skrev:

Dere som tror på flat jord, hvordan forklarer dere dette Sumeriske seglet som kan være rundt 8000 år gammelt? https://www.ancient-code.com/the-mark-of-history-the-incredible-ancient-sumerian-cylinder-seals/Image result for sumerian seal"

Anonymkode: 590cf...a6c

Så et 8000 år gammelt segl er et bevis på hva igjen? Har du flere forskingsresultater å komme med mens du enda er i gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne korte videosnutten viser hvor absurd det er å tro på en flat jord:

https://www.youtube.com/watch?v=uexZbunD7Jg

En vanlig strategi blant flatjordpredikantene er å benekte at ting de ikke kan forklare eksisterer. Denne fyren her (som får boltre seg fritt på et underforum stengt for de ikke-troende) lanserer like gjerne en ny konspirasjonsteori i samme slengen. Flyruta mellom Santiago og Sydney passer nemlig ikke inn i hans verdensbilde:

https://www.theflatearthsociety.org/forum/index.php?topic=75636.0

Edit: Nå fant jeg hele tråden om flyruta:

https://www.theflatearthsociety.org/forum/index.php?topic=78934.0

Endret av Pawn Hearts
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pawn Hearts skrev:

Denne korte videosnutten viser hvor absurd det er å tro på en flat jord:

https://www.youtube.com/watch?v=uexZbunD7Jg

En vanlig strategi blant flatjordpredikantene er å benekte at ting de ikke kan forklare eksisterer. Denne fyren her (som får boltre seg fritt på et underforum stengt for de ikke-troende) lanserer like gjerne en ny konspirasjonsteori i samme slengen. Flyruta mellom Santiago og Sydney passer nemlig ikke inn i hans verdensbilde:

https://www.theflatearthsociety.org/forum/index.php?topic=75636.0

Edit: Nå fant jeg hele tråden om flyruta:

https://www.theflatearthsociety.org/forum/index.php?topic=78934.0

På slutten av den første videosnutten din illustreres det akkurat hva jeg har prøvd å vise til flere ganger uten å få et eneste svar. Nemlig at når det er solnedgang, så ville det bli mørkt over hele jorda hvis den var flat.. Bare solnedgangen er et bevis på at sola ikke går i ring over en flat jord. Skjønner ikke hvordan noen i det hele tatt kan påstå det, solnedgang er noe vi ser med våre egne øyne, og kan ikke benektes.

Anonymkode: ae3b3...8e4

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoler ikke på de som snakker om virus og bakterier, har aldri sett noe sånt med mine egne øyne. Bildene som finnes på nett av såkalte mikroorganismer er naturligvis fake, fotoshop. 

Anonymkode: 6472c...570

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...