Fjollefyr Skrevet 21. september 2019 #321 Del Skrevet 21. september 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei det er greit, vet jo at de finnes sjømenn. Virket bare pussig at alle her hadde årevis med erfaring fra båt plutselig. Anonymkode: 74a59...004 Men er du en av de som tror jorden er flat? Blir litt forvirret av det at folk kommenterer anonym, på et sted der man i utgangspunktet er anonyme..🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #322 Del Skrevet 21. september 2019 44 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor skal du ha meg til å forklare alt? Er det ikke du som tror jorda er flat da? Anonymkode: 2d359...d77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 21. september 2019 #323 Del Skrevet 21. september 2019 Kanskje ingen her på tråden tror jorden er flat, kansje alle bare tror at alle andre tror at jorden er flat. Så tror alle at alle andre er dumme, så tror alle at de er mye lurere en alle andre? 🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 21. september 2019 #324 Del Skrevet 21. september 2019 Inkludert meg....😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #325 Del Skrevet 21. september 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor skal du ha meg til å forklare alt? Jeg har aldri skrevet at jeg er en ekspert. Solen går i sirkler med forskjellig diameter som igjen vil påvirke og skape årstider. Når solen er nærmere oss får vi sommer og motsatt. Anonymkode: 74a59...004 Hvorfor er det da iskaldt i midten (nordpolen), og tiltagende varmt til den tropiske sonen, førs temperaturen stuper mot ytterkanten (sydpolen). En sol som går i sirkler over en flate kan ikke bevirke slike klimasoner. Hvordan forklarer du det? Anonymkode: af18f...29a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #326 Del Skrevet 21. september 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor skal du ha meg til å forklare alt? Jeg har aldri skrevet at jeg er en ekspert. Solen går i sirkler med forskjellig diameter som igjen vil påvirke og skape årstider. Når solen er nærmere oss får vi sommer og motsatt. Anonymkode: 74a59...004 ....og hvorfor er det da sommer i australia mens det er vinter i norge? Anonymkode: af18f...29a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #327 Del Skrevet 21. september 2019 Og jeg spør igjen: Hvordan forklarer dere coriolis-effekten på en flat jord? Anonymkode: af18f...29a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #328 Del Skrevet 21. september 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor skal du ha meg til å forklare alt? Jeg har aldri skrevet at jeg er en ekspert. Solen går i sirkler med forskjellig diameter som igjen vil påvirke og skape årstider. Når solen er nærmere oss får vi sommer og motsatt. Anonymkode: 74a59...004 Så solen går rundt jorden? Eller rundt på himmelen over den flate jorden da? Det høres veldig ulogisk ut. Man tror at dette seglet er over 4.500 år gammelt, merkelig nok viser det at planetene, inkludert jorden, er runde og går rundt solen. Vi har altså alltid visst dette, og ideen om at jorden er flat og vi er sentrum i universet er en helt ny misoppfatning. Anonymkode: 590cf...a6c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #329 Del Skrevet 21. september 2019 Forklar dette da. Hvorfor er skyggene lengre på ett sted på jorden enn på et annet? Det kan kun forklares ved at jorden har en kurve. Prøv selv med to pinner og en lampe, du får ikke til forskjellig lengde på skyggen av pinnene uten en kurve. Anonymkode: 590cf...a6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #330 Del Skrevet 21. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Forklar dette da. Hvorfor er skyggene lengre på ett sted på jorden enn på et annet? Det kan kun forklares ved at jorden har en kurve. Prøv selv med to pinner og en lampe, du får ikke til forskjellig lengde på skyggen av pinnene uten en kurve. Anonymkode: 590cf...a6c Nyttesløst. Flath earthere er vaksinert mot logikk. Anonymkode: 2d359...d77 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #331 Del Skrevet 21. september 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal du ha meg til å forklare alt? Jeg har aldri skrevet at jeg er en ekspert. Solen går i sirkler med forskjellig diameter som igjen vil påvirke og skape årstider. Når solen er nærmere oss får vi sommer og motsatt. Anonymkode: 74a59...004 Har spurt om dette før, men aldri fått noe svar. Hvis sola går i sirkler over jorda, hvorfor ser man da sola gå opp og ned fra horisonten? Altså soloppgang og solnedgang. Anonymkode: ae3b3...8e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bandit Skrevet 21. september 2019 #332 Del Skrevet 21. september 2019 Solen og verdensrommet sirkler rundt jorden 😳👍😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bandit Skrevet 21. september 2019 #333 Del Skrevet 21. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har spurt om dette før, men aldri fått noe svar. Hvis sola går i sirkler over jorda, hvorfor ser man da sola gå opp og ned fra horisonten? Altså soloppgang og solnedgang. Anonymkode: ae3b3...8e4 Fordi alt sirkler rundt jorden hvis du tror på det. Er ikke så vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #334 Del Skrevet 21. september 2019 På 17.7.2019 den 13.20, Tyv1 skrev: Interessant at tilsynelatende oppegående og intelligente mennesker velger å forkaste all de har lært om jorden og verdensrommet for å kaste seg på en såpass kontroversiell teori. Lurer på hva grunnen er. Det er mer interessant hvordan oppegående, intelligente mennesker velger å tro på at jorden er rund, bare fordi noen har fortalt dem dette. De har ingen mulighet å sjekke dette selv, men tror blindt på at det de er blitt fortalt stemmer. Anonymkode: ad009...319 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #335 Del Skrevet 21. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og jeg spør igjen: Hvordan forklarer dere coriolis-effekten på en flat jord? Anonymkode: af18f...29a Fordi jordplaten spinner, vel? Anonymkode: ad009...319 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #336 Del Skrevet 21. september 2019 12 minutter siden, bandit skrev: Fordi alt sirkler rundt jorden hvis du tror på det. Er ikke så vanskelig. Hvis alt sirkler rundt en flat jord så vil det jo være mørkt over hele flaten når solen er på undersiden. Det er det aldri. Er det natt her, så er det dag på andre siden av kloden. Det ville det ikke vært hvis jorda var flat og solen gikk rundt, altså på undersiden. Så en video av Paaske der han viste hvordan sola går i sirkler over den flate jorda, og det som ble vist der stemmer ikke med soloppgang og solnedgang som vi faktisk ser. Anonymkode: ae3b3...8e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bandit Skrevet 21. september 2019 #337 Del Skrevet 21. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis alt sirkler rundt en flat jord så vil det jo være mørkt over hele flaten når solen er på undersiden. Det er det aldri. Er det natt her, så er det dag på andre siden av kloden. Det ville det ikke vært hvis jorda var flat og solen gikk rundt, altså på undersiden. Så en video av Paaske der han viste hvordan sola går i sirkler over den flate jorda, og det som ble vist der stemmer ikke med soloppgang og solnedgang som vi faktisk ser. Anonymkode: ae3b3...8e4 Det var ikke spørsmålet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #338 Del Skrevet 21. september 2019 Akkurat nå, bandit skrev: Det var ikke spørsmålet. Det var jo jeg som stilte spørsmålet. Og det var hvorfor ser vi soloppgang og solnedgang hvis sola går i sirkler over en flat jord? Anonymkode: ae3b3...8e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bandit Skrevet 21. september 2019 #339 Del Skrevet 21. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis alt sirkler rundt en flat jord så vil det jo være mørkt over hele flaten når solen er på undersiden. Det er det aldri. Er det natt her, så er det dag på andre siden av kloden. Det ville det ikke vært hvis jorda var flat og solen gikk rundt, altså på undersiden. Så en video av Paaske der han viste hvordan sola går i sirkler over den flate jorda, og det som ble vist der stemmer ikke med soloppgang og solnedgang som vi faktisk ser. Anonymkode: ae3b3...8e4 Og du solen kunne sirklet vertikalt, da ville det vært soloppgang og solnedgang. Tenk 3 dimensjonalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #340 Del Skrevet 21. september 2019 Akkurat nå, bandit skrev: Og du solen kunne sirklet vertikalt, da ville det vært soloppgang og solnedgang. Tenk 3 dimensjonalt. Det var ikke det Paaske som er den store "eksperten" illustrerte i videoen. Er tydelig at teorien forandrer seg etter hvordan spørsmål blir stilt. Bare fantasier og antagelser med andre ord. Anonymkode: ae3b3...8e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå