Aragorn ll Elessar Skrevet 18. september 2019 #301 Del Skrevet 18. september 2019 Dere er klar over at dere aldri vil overbevise idiotene som tror at jorden er flat ikke sant? Alt som ikke støtter deres syn på ting er en del av konspirasjonen, 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 18. september 2019 #302 Del Skrevet 18. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du noe som viser det du beskriver? Eller er det noe har trodd hele livet pga disneyfilmer og animasjoner eller har du sett ekte foto eller opptak? Anonymkode: f6cbc...be6 Egne erfaringer fra å ankomme en masse havner, i løpet av 24 år som navigatør. Fyrtårn er klassisk eksempel på dette. Man kan faktisk beregne avstanden til fyrtårn utifra høyden over horisonten. Dette gjelder også fjell. Nei, jeg har ikke filmer av dette. Men du har tydeligvis aldri reist ut på havet med et skip. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #303 Del Skrevet 18. september 2019 17 minutter siden, Fjollefyr said: Egne erfaringer fra å ankomme en masse havner, i løpet av 24 år som navigatør. Fyrtårn er klassisk eksempel på dette. Man kan faktisk beregne avstanden til fyrtårn utifra høyden over horisonten. Dette gjelder også fjell. Nei, jeg har ikke filmer av dette. Men du har tydeligvis aldri reist ut på havet med et skip. Ikke reist med særlig utsikt forover dessverre. Er det observasjoner med kikkert eller uten? Anonymkode: f6cbc...be6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 18. september 2019 #304 Del Skrevet 18. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke reist med særlig utsikt forover dessverre. Er det observasjoner med kikkert eller uten? Anonymkode: f6cbc...be6 Både med og uten kikkert. Ofte ser man lys stråler fra fyrtårn før man ser lyspunktet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #305 Del Skrevet 18. september 2019 10 hours ago, Fjollefyr said: Hvorfor blir ikke mine spørsmål besvart? Prøver igjen til ts: hvorfor «vokser» ett tårn opp av horisonten når man nærmer seg det? Er tårnet malt hvitt øverst, rødt på midten og hvitt nederest vil man se fargene dukke opp når man nærmer seg. Og like viktig, hvorfor skal man skjule at jorden er flat? Paaske forklarte at det er for å gjøre menneskene mindre viktige. Han tror at vi er sentrum i universet, og det blir vi visst når jorden er flat. Anonymkode: 590cf...a6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 19. september 2019 #306 Del Skrevet 19. september 2019 Kjære ts. Nå har jeg sett en liten video av denne Paaske, som har studert blant annet astrologi. En studie som er helt ubrukelig med tanke på navigasjon etter himmel legemer. Nok om det. Han benekter at båter forsvinner ned under horisont. Dette betyr at alle som har reist på sjøen, siden tidenes morgen, er med på løgnen. Eller at vi er drita fulle, hele gjengen, hele tiden. Så til delen der han sier at min sosiale posisjon er truet dersom jeg vil fronte flat jord. Det har han helt rett i, ikke bare min sosiale posisjon, men også min faglige posisjon. Grunnen til at navigatører ikke bare tror at jorden er rund, men faktisk vet det, er at vi har erfaring ved at matematiske formler og observasjoner/praksis bekrefter det ved å stemme over ens. Se bort fra Paaske, i 1 time av livet ditt. Den ene timen bruker du på å lese om grunnleggende navigasjon. Du vil da være kurrert fra denne tanken. Så til delen der du oppleves utelukkende som frekk og nedlatende ovenfor meg. Der du spør om film og bilder som bekrefter min observasjon. Samtidig som du hinter om at min virkelighetsoppfatning er basert på Disney filmer. Der viser du din nedlatende holdning til folk som prøver å hjelpe deg ut av denne boblen av feilinformasjon Paaske har proppet deg full av. Mitt forhold til Disney er fra 70-tallet. Med en tenkende folkevogn, Donald sin snøballkrig med nevøer og den fantastiske boken om Pingvinen som ikke likte kulde. Fint lite der som fronter en kule formet jord. Men for alt jeg vet er DU faktisk Paaske som skriver til meg. Da ville jo denne tråden bli kjempe gøy fremover, så jeg håper egentlig det. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #307 Del Skrevet 20. september 2019 På 19.9.2019 den 10.08, Fjollefyr skrev: Kjære ts. Nå har jeg sett en liten video av denne Paaske, som har studert blant annet astrologi. En studie som er helt ubrukelig med tanke på navigasjon etter himmel legemer. Nok om det. Han benekter at båter forsvinner ned under horisont. Dette betyr at alle som har reist på sjøen, siden tidenes morgen, er med på løgnen. Eller at vi er drita fulle, hele gjengen, hele tiden. Så til delen der han sier at min sosiale posisjon er truet dersom jeg vil fronte flat jord. Det har han helt rett i, ikke bare min sosiale posisjon, men også min faglige posisjon. Grunnen til at navigatører ikke bare tror at jorden er rund, men faktisk vet det, er at vi har erfaring ved at matematiske formler og observasjoner/praksis bekrefter det ved å stemme over ens. Se bort fra Paaske, i 1 time av livet ditt. Den ene timen bruker du på å lese om grunnleggende navigasjon. Du vil da være kurrert fra denne tanken. Så til delen der du oppleves utelukkende som frekk og nedlatende ovenfor meg. Der du spør om film og bilder som bekrefter min observasjon. Samtidig som du hinter om at min virkelighetsoppfatning er basert på Disney filmer. Der viser du din nedlatende holdning til folk som prøver å hjelpe deg ut av denne boblen av feilinformasjon Paaske har proppet deg full av. Mitt forhold til Disney er fra 70-tallet. Med en tenkende folkevogn, Donald sin snøballkrig med nevøer og den fantastiske boken om Pingvinen som ikke likte kulde. Fint lite der som fronter en kule formet jord. Men for alt jeg vet er DU faktisk Paaske som skriver til meg. Da ville jo denne tråden bli kjempe gøy fremover, så jeg håper egentlig det. Ts her. Tror du blander meg med en annen person da jeg aldri har bedt deg om dokumentasjon eller noen gang har trodd at jorda er flat. Startet denne tråden som ironi. Og hvis du ser videoen jeg la ut av påske så forstår du hvorfor. Høres nesten ut han parodierer seg selv og tullinger som tror at jorda er flat. Anonymkode: ae3b3...8e4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #308 Del Skrevet 20. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ts her. Tror du blander meg med en annen person da jeg aldri har bedt deg om dokumentasjon eller noen gang har trodd at jorda er flat. Startet denne tråden som ironi. Og hvis du ser videoen jeg la ut av påske så forstår du hvorfor. Høres nesten ut han parodierer seg selv og tullinger som tror at jorda er flat. Anonymkode: ae3b3...8e4 Paaske, ikke påske😊 Anonymkode: ae3b3...8e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 20. september 2019 #309 Del Skrevet 20. september 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Tror du blander meg med en annen person da jeg aldri har bedt deg om dokumentasjon eller noen gang har trodd at jorda er flat. Startet denne tråden som ironi. Og hvis du ser videoen jeg la ut av påske så forstår du hvorfor. Høres nesten ut han parodierer seg selv og tullinger som tror at jorda er flat. Anonymkode: ae3b3...8e4 Jeg blir forvirret og får vondt i hodet av å holde styr på alle anonym kodene...🙀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #310 Del Skrevet 21. september 2019 Litt rart at alle "ekspertene" i denne tråden har vært årevis på sjøen? 🤔 Anonymkode: 74a59...004 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BrukerErHeltAnonym Skrevet 21. september 2019 #311 Del Skrevet 21. september 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Litt rart at alle "ekspertene" i denne tråden har vært årevis på sjøen? 🤔 Anonymkode: 74a59...004 Er nok no' muffins. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BrukerErHeltAnonym Skrevet 21. september 2019 #312 Del Skrevet 21. september 2019 (endret) Folk gjør hva som helst for å komme på TV. Endret 21. september 2019 av BrukerErHeltAnonym Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 21. september 2019 #313 Del Skrevet 21. september 2019 (endret) Om jorden hadde vært flat så ville ikke båtene ha forsvunnet ved horisonten. Jeg mener når antikkens vitenskapsmenn greide å forstå at jorden er rund, så er nesten utrolig at det finnes folk i 2019 som ikke er i stand til å forstå at jorden er rund. Jeg skal innrømme at jeg også en gang trodde at jorden var flat, men så fylte jeg 3 år og var gammel nok til å forstå at det bare var tull og at jorden er rund. Endret 21. september 2019 av Aragorn ll Elessar 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #314 Del Skrevet 21. september 2019 39 minutter siden, Aragorn ll Elessar said: Om jorden hadde vært flat så ville ikke båtene ha forsvunnet ved horisonten. Jeg mener når antikkens vitenskapsmenn greide å forstå at jorden er rund, så er nesten utrolig at det finnes folk i 2019 som ikke er i stand til å forstå at jorden er rund. Jeg skal innrømme at jeg også en gang trodde at jorden var flat, men så fylte jeg 3 år og var gammel nok til å forstå at det bare var tull og at jorden er rund. Klart du 'skjønte det' da det begynte å dukke opp bøker, globuser og tvprogrammer med rund kule i. At tvprogram inneholder ordet program sier kanskje noe. Flat jord og fisheye linser Anonymkode: f6cbc...be6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #315 Del Skrevet 21. september 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Litt rart at alle "ekspertene" i denne tråden har vært årevis på sjøen? 🤔 Anonymkode: 74a59...004 Ingen har proklamert seg som eksperter. VI er kun to som har henvist til å ha vært mye på sjøen dette. Den ene er navigatør, og tydeligvis en som profesjonelt har sitt virke på sjøen. Jeg har vokst opp med båt, og har i perioder vært nesten daglig på sjøen, og drevet mye med seiling. Hva er det som er "rart" med det? Er man avskåret fra å dele sine erfaringer hvis man faktisk har relevant erfaring? Hva vil du frem til? Anonymkode: af18f...29a 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #316 Del Skrevet 21. september 2019 On 9/17/2019 at 3:37 PM, AnonymBruker said: Årstider forklares med at solens akse ikke er sirkelær, følg med på vinteren, korte dager med sol og det er kaldt og omvendt om sommeren. Anonymkode: 74a59...004 Hvordan er det egentlig solen beveger seg i forhold til en flat jord (som står stille)? Kan du forklare nærmere hvordan dette fører til årstider og klimasoner? Anonymkode: 2d359...d77 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 21. september 2019 #317 Del Skrevet 21. september 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt rart at alle "ekspertene" i denne tråden har vært årevis på sjøen? 🤔 Anonymkode: 74a59...004 Ja, være utdannet styrmann og kaptein på skip er kjempe rart... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 21. september 2019 #318 Del Skrevet 21. september 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt rart at alle "ekspertene" i denne tråden har vært årevis på sjøen? 🤔 Anonymkode: 74a59...004 Men jeg lurer nå på hva det er så rart med å være utdannet navigatør? Eller er det, det å være sjømann du synes er rart? Det rareste er vel egentlig det at jeg gidder å bruke tid på folk som tror jorden er flat. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #319 Del Skrevet 21. september 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det egentlig solen beveger seg i forhold til en flat jord (som står stille)? Kan du forklare nærmere hvordan dette fører til årstider og klimasoner? Anonymkode: 2d359...d77 Hvorfor skal du ha meg til å forklare alt? Jeg har aldri skrevet at jeg er en ekspert. Solen går i sirkler med forskjellig diameter som igjen vil påvirke og skape årstider. Når solen er nærmere oss får vi sommer og motsatt. Anonymkode: 74a59...004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #320 Del Skrevet 21. september 2019 19 minutter siden, Fjollefyr skrev: Men jeg lurer nå på hva det er så rart med å være utdannet navigatør? Eller er det, det å være sjømann du synes er rart? Det rareste er vel egentlig det at jeg gidder å bruke tid på folk som tror jorden er flat. Nei det er greit, vet jo at de finnes sjømenn. Virket bare pussig at alle her hadde årevis med erfaring fra båt plutselig. Anonymkode: 74a59...004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå