Gå til innhold

Du som spiser sjokolade hver dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stolt sjokoman her. Jeg er totalt støvsuger. Men nå har det ligget twist og after eight I skapet siden romjula og jeg har ikke rørt noe siden dagen før nyttårsaften! 

(ja, jeg er en januarslanker) 

Var tøffest de første dagene. Nå har den forbanna twistposen blitt en prinsippsak, så jeg er mest sur på den. 

Anonymkode: b7deb...7d0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser sjokoladekjeks hver dag, en hel pakke flere dager i uken, men av en eller annen merkelig grunn legger jeg ikke på meg. Jeg spiser tre knekkebrød med godt pålegg samt to glass med juice til froksot, frukt til lunsj samt litt juice, en porsjon middag og desserten er sjokoladekjeks. 😂 Veier 52 kg og er 164 cm høy. 

Anonymkode: 95543...f43

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spiser sjokolade/nugatti/o´boy hver dag, men noen ganger spiser jeg MYE (kan glatt spise en storplate på 10 min) andre dager omtrent ingenting. Spiser det jeg har lyst på, men er også endel i bevegelse og trener. Normalvektig.

Anonymkode: 300dc...a5b

Samme her, har et veldig avslappet forhold til mat og søtsaker. Spiser det jeg har lyst på, det gir litt glede i hverdagen og det gjør heller ikke at jeg blir overvektig - så jeg ser ikke helt i veien med å kose meg litt. Hadde kanskje veid 1-2 kg mindre dersom jeg kuttet ut søtsakene, men de 1-2 kg gjør meg ingenting da litt søtsaker gir meg litt hverdagslykke- og kos :) 

Anonymkode: 95543...f43

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Million skrev:

Jeg er av typen som ikke klarer å la den ligge om jeg har sjokolade liggende i skapet. Men likevel kjøper jeg 4-6 plater når de store er på tilbud til f,eks 30 kr. Så spiser jeg en halv om dagen til det er tomt.

En stor sjokoladeplate er vel 200 gram? Da spiser jeg ca 100 gram om dagen. Jeg er normalvektig, men synes selv jeg er litt for rund rundt magen og midjen. 59 kg. Bollete mage.... Har gått opp 2-3 kg de siste par mnd, pga all sjokoladespisingen økte.

Men nå tenkte jeg at jeg skulle slutte. I går og i dag har jeg ikke spist sjokolade og har heller ikke noe liggende i skapet. Spiste noen rosiner istedet.

Nå skal jeg ikke kjøpe sjokolade før til fredag og det er helg.

Så du skal fortsatt lure deg selv? At du gidder, kaster bort penger gjør du også.

Dette handler kun om avhengighet. Vi spiser oss syke og overvektige, så klager man etterpå, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nyttig skrev:

Så du skal fortsatt lure deg selv? At du gidder, kaster bort penger gjør du også.

Dette handler kun om avhengighet. Vi spiser oss syke og overvektige, så klager man etterpå, 

Ingen lurer seg selv med å spise sjokolade. Alle vet det ikke er sunt. Men livet er for kort til å ikke kunne spise noe av det man har lyst på. 

Hva man bruker penger på og anser som bortkastet er da opptil hver enkelt å avgjøre. 

Endret av Nerine_
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nerine_ skrev:

Ingen lurer seg selv med å spise sjokolade. Alle vet det ikke er sunt. Men livet er for kort til å ikke kunne spise noe av det man har lyst på. 

Hva man bruker penger på og anser som bortkastet er da opptil hver enkelt å avgjøre. 

Jo, du lurer deg selv.

Anonymkode: a6b50...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo, du lurer deg selv.

Anonymkode: a6b50...569

Hvordan? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det til dels mykje sjokolade i omløp, fordi det er godt:)

Har ingen problem med å ete 100 gram sjokolade pr dag, og det kan også vere meir. Usunt, ja? Men det bryr eg meg ikkje så mykje om. Har det fint, eg!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo, du lurer deg selv.

Anonymkode: a6b50...569

Pøh. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nyttig skrev:

Så du skal fortsatt lure deg selv? At du gidder, kaster bort penger gjør du også.

Dette handler kun om avhengighet. Vi spiser oss syke og overvektige, så klager man etterpå, 

Fins alltid et 10 kroners tilbud på brokkoli og sjokolade: sjokoladen har lengst holdbarhet.

Anonymkode: 4469d...80e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Nyttig skrev:

Så du skal fortsatt lure deg selv? At du gidder, kaster bort penger gjør du også.

Dette handler kun om avhengighet. Vi spiser oss syke og overvektige, så klager man etterpå, 

Jeg har tenkt å unne meg sjokolade i helgen,ja. Jeg ser ingen grunn til å bli fanatisk. For meg er det ikke om å gjøre å bli "100% avholds" når det gjelder sjokolade.

Jeg er litt for glad i livet til å gidde å ofre alt som er godt helt. Så ja til sjokolade i helgene. Det er hverdagssjokoladen jeg vil kutte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Million skrev:

Jeg har tenkt å unne meg sjokolade i helgen,ja. Jeg ser ingen grunn til å bli fanatisk. For meg er det ikke om å gjøre å bli "100% avholds" når det gjelder sjokolade.

Jeg er litt for glad i livet til å gidde å ofre alt som er godt helt. Så ja til sjokolade i helgene. Det er hverdagssjokoladen jeg vil kutte.

Så du må ha sjokolade for å medisinere deg selv mentalt, tenk på all den gode rene maten du kunne spist mer av i stedet. For eks en sunnere utgave av taco.

Når du spiser ting som sjokolade så stimulerer du hjernen som frigjør serotonin og dopamin, disse to nevrotransmitterne får blodtrykket i balanse. Er så mye annen sunn god mat som gjør det samme 🙂 

 

Endret av Nyttig
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Nyttig skrev:

Så du må ha sjokolade for å medisinere deg selv mentalt, tenk på all den gode rene maten du kunne spist mer av i stedet. For eks en sunnere utgave av taco.

Når du spiser ting som sjokolade så stimulerer du hjernen som frigjør serotonin og dopamin, disse to nevrotransmitterne får blodtrykket i balanse. Er så mye annen sunn god mat som gjør det samme 🙂 

 

Visst trenger man sjokolade! 

Anonymkode: 3376c...eba

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Nyttig skrev:

Så du må ha sjokolade for å medisinere deg selv mentalt, tenk på all den gode rene maten du kunne spist mer av i stedet. For eks en sunnere utgave av taco.

Når du spiser ting som sjokolade så stimulerer du hjernen som frigjør serotonin og dopamin, disse to nevrotransmitterne får blodtrykket i balanse. Er så mye annen sunn god mat som gjør det samme 🙂 

 

Og så trenger man vanlig taco med rømme, tortillachips og kjøttdeig. 

Anonymkode: 3376c...eba

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Nyttig skrev:

Så du må ha sjokolade for å medisinere deg selv mentalt, tenk på all den gode rene maten du kunne spist mer av i stedet. For eks en sunnere utgave av taco.

Når du spiser ting som sjokolade så stimulerer du hjernen som frigjør serotonin og dopamin, disse to nevrotransmitterne får blodtrykket i balanse. Er så mye annen sunn god mat som gjør det samme 🙂 

 

Jeg spiser ikke taco, da jeg ikke liker tacokrydder og sauser. 

Ellers takk, men du kan bare roe ned den frelse-argumentasjonen din, sjokolade er kommet for å bli i mitt liv og jeg ser ingen grunn til å gå gjennom livet helt uten de gode sakene.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har spist sjokolade hver dag. Nå har jeg kuttet det ut, og spiser bare litt hver lørdag. 

Kunne gjerne spise en 200 g plate hver dag, og trodde at å kutte ut det ville føre til at vekten gikk ned (lå stabil på selv så store mengder sjokolade). Har erstattet sjokolade med 1-2 epler. 

Nedgang etter sjokoladeslutt : 0 kg på to måneder. 

Anonymkode: 4c60e...cde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Nyttig skrev:

Så du må ha sjokolade for å medisinere deg selv mentalt, tenk på all den gode rene maten du kunne spist mer av i stedet. For eks en sunnere utgave av taco.

Når du spiser ting som sjokolade så stimulerer du hjernen som frigjør serotonin og dopamin, disse to nevrotransmitterne får blodtrykket i balanse. Er så mye annen sunn god mat som gjør det samme 🙂 

 

Har du prøvd taco med masse rømme, kjøttdeig og fine lefser? Også en god bolle med sjokolademousse og masse vaniljesaus til dessert😍

Jeg skal si deg en ting, det har absolutt ingen nytte for seg å snakke om ren mat, serotonin og dopamin osv til oss som faktisk nyter livets mange muligheter. Ta deg heller en bolle, nei beklager, en broccoli😁

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rossin
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo, du lurer deg selv.

Anonymkode: a6b50...569

Ingen her har argumentert med at sjokolade er direkte sunt. Siden du fortsetter, så må jeg spørre: Hvordan LURER man seg selv? Å lure seg selv er å gjøre noe man TROR er bra, men som faktisk er skadelig. Hvis jeg med vilje kjører utfor et stup, så kan du si at jeg er dum, men jeg har ikke LURT meg selv, for det er en helt åpenbar dum ting å gjøre. 

Endret av Rossin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å spise 3 eller 4 mars sjokolader i Taxi free str( de er ganske små) med en gang jeg står opp kl 05. Aner ikke hvor mange kalorier det er. Spiser ikke annet godteri, kaker eller potetgull etc. Ei heller fastfood/ junk. Er normalt slank/ normalvektig. Er 169 og 57 kg, kvinne 46 år, Trener ikke men går 20min fram og tilbake til jobb hver dag.

Anonymkode: 8e253...d47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...