Gå til innhold

Den rolige og mest mulig saklige KariMaritas-tråden

Ardwinna

Anbefalte innlegg

16 timer siden, Oliviero skrev:

Bloggen har jeg ikke så mye meninger om, men jeg synes faktisk at hun får for mye kritikk på KG, det er rene lynsje-stemningen i de trådene som har vært.

Hva så om det er Kari Marita som med forskjellige brukere omtaler bloggen? Det er vel ikke snakk om at hun kan hente ut store sponsor avtaler akkurat? Jeg syns faktisk litt synd i henne jeg.

Årsaken til at mange omtaler henne negativt er fordi hun og hennes bloggveninne har ødelagt flere tråder på KG. Ta f.eks. tråden som heter vereste blogger. Bloggnavnet til KM  ble nevnt. Noen sekunder etter var KM på tråden og gikk til personangrep for de som skrev noe neagtivt om bloggen hennes. Og det samme gjaldt hennes bloggvenninne.

Det ble laget en tråd om bloggere og kosmetiske operasjoner. Tråden var rettet mot alle bloggere som blogger om kosmetiske behandlinger. KM kom inn på tråden. Og hun trodde at tråden handlet personlig om henne noe det ikke gjorde.

Det ble lagt flere tråder med tema hva man syntes om KM sin blogg. Trådene ble fort slettet av moderatorene som gjennomskuet hvem som var TS.

Det er en regel om at det er ikke lov med egenreklame av blogg.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Lambigirl skrev:

Heldigivs er det på vei inn. Og jeg har barn i 20 års alderen som har venner. Jeg hører når de unge diskuterer kosmetiske behandlinger. De sier rett ut at de hater det falske utseendet. Og de forteller at natrulig utseend er på vei inn som en protest mot det falske kosmetiske behandlingene.

Godt at ungdommene er i ferd med å skifte mening. Håper flere unge følger etter og tar etter bloggerne og kjendisene som velger å fjerne all plasten.

Synes kosmetiske behandlinger, som ikke er nødvendige, begynner å få en harryfaktor

Endret av Honey Dew
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
7 minutter siden, Honey Dew skrev:

Godt at ungdommene er i ferd med å skifte mening. Håper flere unge følger etter og tar etter bloggerne og kjendisene som velger å fjerne all plasten.

Synes kosmetiske behandlinger, som ikke er nødvendige, begynner å få en harryfaktor

https://www.minmote.no/#!/artikkel/24455455/naa-faar-bloggere-etiske-retningslinjer-mot-kroppspress

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Carina Maria skrev:

Det gjør ikke jeg heller og jeg boikotter dem bloggerne for dem skal ikke få klikk fra meg. Jeg mener det handler om usikkerhet til sitt eget utseende. Naturlig skjønnhet er det fineste. Dem som tar fiilers, botox og restilan går jo rundt og tror at det ser naturlig ut men samme hvor mye dem tror det så ser det ikke naturlig ut. Dem er blitt blinde for eget utseende hele gjengen som tar sprøyter gift og nerve stoffer i kroppene sine og dem er det noen av i blogg verden  desverre :( 

Det er lenge siden KM blogget om slike skjønnhetsbehandlinger nå, og det har vel aldri vært noe hovedfokus på bloggen hennes. Jeg syns også dere kan diskutere kosmetiske behandlinger i den tråden som er om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Tone238 skrev:

Det er lenge siden KM blogget om slike skjønnhetsbehandlinger nå, og det har vel aldri vært noe hovedfokus på bloggen hennes. Jeg syns også dere kan diskutere kosmetiske behandlinger i den tråden som er om det.

Spiller ingen rolle for meg om hun har blogget og fremmet restylane 1 gang eller 10. Å at hun i tillegg  mener det ikke er galt å gjøre det

Bloggere bør virkelig ikke skrive blogginnlegg om den giften de sprøyter inn i kroppen. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Silja McQueen skrev:

For å svare på hovedinnlegget; bloggen er ikke en blogg jeg leser. Jeg var innom en gang iblant før, men siden det var kun vekt, slanking, vesker og et og annet innlegg om ferietur, så ble det for kjedelig. Samme temaet går igjen hele tiden. «Jeg har startet på *sett inn valgfri diett*» «Jeg har gått ned så og så mye». «Jeg har trent foran tv’n idag» «Jeg har sluttet på den dietten, starter nå på denne». Legg til de samme typene bilder, så har man hele greia på repeat. 

Det er selvfølgelig trist at hun sliter med vekten, og jeg ønsker henne lykke til med å oppnå sine mål! 

Det at hun har vært så vinglete med diettene er vel fordi hun har en spiseforstyrrelse. Det kan ikke være lett. Så håper hun får god hjelp. Ser nå at hun prøver på ED igjen intill videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker KM alt godt og lykke til. Virkelig. Hun er ei flott dame som ikke trenger fillers eller andre «justeringer» og er finest med egne vipper. Er dessverre ingen blogg for meg men ønsker henne alt vel. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Viking-girl skrev:

Ønsker KM alt godt og lykke til. Virkelig. Hun er ei flott dame som ikke trenger fillers eller andre «justeringer» og er finest med egne vipper. Er dessverre ingen blogg for meg men ønsker henne alt vel. 

Hun er naturlig pen, så er enig i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Tone238 skrev:

Det at hun har vært så vinglete med diettene er vel fordi hun har en spiseforstyrrelse. Det kan ikke være lett. Så håper hun får god hjelp. Ser nå at hun prøver på ED igjen intill videre.

Ja, det kan nok hende, men nå var det bloggen hennes jeg vurderte, og ikke henne. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Silja McQueen skrev:

Ja, det kan nok hende, men nå var det bloggen hennes jeg vurderte, og ikke henne. 

Men nå handler da vel bloggen om henne. Så da blir det jo henne som skriver bloggen som diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tone238 skrev:

Men hun er jo ikke naturlig? Hun har jo tatt botox/restylane. Husker jeg leste et innlegg for lenge siden hvor hun hadde før og etterbilde og det var jo som natt og dag.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Tone238 skrev:

Hun er vel ikke naturlig hvis hun har tatt kosmetiske inngrep? 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Tone238 skrev:

Men nå handler da vel bloggen om henne. Så da blir det jo henne som skriver bloggen som diskuteres.

Mja. 

Om man kritiserer en bok for å være langtekkelig og unødvendig komplisert, så går det på forfatteren som har skrevet boka, men betyr ikke at forfatteren er langtekkelig. 

Man kan kritisere en bakeblogg for å gi rotete instruks og eller mange måleenheter på hvetemel og si at bloggen har alvorlige mangler - uten at man dermed mener at bakeren bak bloggen personlig har alvorlige mangler. 

På samme måte går det an å si at denne bloggen er kjedelig, repeterende og har dårlige bilder. Uten at det betyr at bloggeren personlig er slik. 

Så det går veldig fint an å diskutere en blogg og dets innhold uten å gå på person. 

Selv om det kan oppleves svært personlig for bloggeren selv. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Zoey skrev:

Mja. 

Om man kritiserer en bok for å være langtekkelig og unødvendig komplisert, så går det på forfatteren som har skrevet boka, men betyr ikke at forfatteren er langtekkelig. 

Man kan kritisere en bakeblogg for å gi rotete instruks og eller mange måleenheter på hvetemel og si at bloggen har alvorlige mangler - uten at man dermed mener at bakeren bak bloggen personlig har alvorlige mangler. 

På samme måte går det an å si at denne bloggen er kjedelig, repeterende og har dårlige bilder. Uten at det betyr at bloggeren personlig er slik. 

Så det går veldig fint an å diskutere en blogg og dets innhold uten å gå på person. 

Selv om det kan oppleves svært personlig for bloggeren selv. 

Det blir vel litt annerledes enn å diskutere enn å diskutere slankemetoder til en med en spiseforstyrrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zokutine skrev:

Hun er vel ikke naturlig hvis hun har tatt kosmetiske inngrep? 

Hun er jo som hun er for det, det er jo fillers og botox hun har tatt, ikke inngrep. Du forandrer ikke totalt utseende av kosmetiske behandlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tone238 skrev:

Hun er jo som hun er for det, det er jo fillers og botox hun har tatt, ikke inngrep. Du forandrer ikke totalt utseende av kosmetiske behandlinger.

Har du ikke sett det før-/etter-innlegget?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, Rubella skrev:

Har du ikke sett det før-/etter-innlegget?

Jo det har jeg, men hun ble jo ikke så forandret. Hun fikk fyldigere ansikt og linjer ble mindre. Men hun har jo samme utseende, bortsett fra litt større lepper nå enn da. Hun ble mye finere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tone238 skrev:

Jo det har jeg, men hun ble jo ikke så forandret. Hun fikk fyldigere ansikt og linjer ble mindre. Men hun har jo samme utseende, bortsett fra litt større lepper nå enn da. Hun ble mye finere.

Da ser man med forskjellige øyne.

Forøvrig ikke en blogg jeg noen gang vil lese igjen. Må si meg enig med 99% i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Senil skrev:

Da ser man med forskjellige øyne.

Forøvrig ikke en blogg jeg noen gang vil lese igjen. Må si meg enig med 99% i denne tråden.

Ja mange her inne på rampelyset virker som å være haters. Unntak av ca 4% som kommenterer her da. Merkelig syns jeg. Men nå er det jo mange haters i visse andre blogge tråder også da. De fleste har mest negativt å si generelt om bloggere har jeg lagt merke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tone238 skrev:

Ja mange her inne på rampelyset virker som å være haters. Unntak av ca 4% som kommenterer her da. Merkelig syns jeg. Men nå er det jo mange haters i visse andre blogge tråder også da. De fleste har mest negativt å si generelt om bloggere har jeg lagt merke til.

Diskuterer ikke noe med voksne folk som bruer ordet "haters" hvis ikke noen er enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...