Gå til innhold

Hva er lyssignal?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Blinke med fjernlysene 

Det er lyshorn det alminnelige uttrykket for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 7.1.2019 den 9.31, AnonymBruker skrev:

Det er, av en eller annen grunn, ikke alt av lys som regnes som lyssignaler, selv om alle lys signaliserer noe.

Kun blinklys ( og med det nødblink), og lyshorn.

Anonymkode: 8fb20...6a0

Antakelig fordi det er blinklysene og lyshornet man signaliserer til andre med. Det andre lyset brukes ikke som signal, men for å gi lys. Ryggelyset burde inn i betegnelsen lyssignal, da dette skal signalisere for andre at man rygger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er derfor ikke du har hørt om det. Alle som driver med opplæring vet at man må forandre litt hvert år, ellers kan man risikere at studenter kjøper brukte bøker. Det blir ikke penger av det.

Anonymkode: 84488...330

Særlig. Hvorfor legger man ut gamle eksamensoppgaver fritt tilgjengelig på nett da? Da tenker jeg på skoleverket generelt.

Anonymkode: 09bd3...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/9/2019 at 4:55 PM, AnonymBruker said:

Særlig. Hvorfor legger man ut gamle eksamensoppgaver fritt tilgjengelig på nett da? Da tenker jeg på skoleverket generelt.

Anonymkode: 09bd3...1ca

Bare eksamensoppgaver, ikke noe pensum man må kjøpe bøker til? Det har jeg aldri vært ute for.

Anonymkode: 84488...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.1.2019 den 9.14, AnonymBruker skrev:

Du er sikkert gøy på fest. Jeg bruker jo lyssignaler i trafikken selv om jeg ikke visste hva sensor mente med det ordet.

Man skal ikke få spørsmål om å sjekke alle lys på et sikkerhetskontrollspørsmål på oppkjøring, derfor ble jeg forvirret, 

Anonymkode: 58dac...bca

Hva er forskjellen på tegn og signal?

Signal er lydhorn og lyshorn. 

Tegn er blinklys. 

Synes måten å stille spørsmålet er fjottete. Brukte hun nettbrett? I mitt distrikt får eleven lov til å lese spørsmålet. 

De kan spørre om alle lys, men det skjer vel kun når de har manuelle oppkjøringer (uten nettbrett). Tror det er fjernet for å spare tid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2019 den 12.34, Brunello skrev:

Antakelig fordi det er blinklysene og lyshornet man signaliserer til andre med. Det andre lyset brukes ikke som signal, men for å gi lys. Ryggelyset burde inn i betegnelsen lyssignal, da dette skal signalisere for andre at man rygger.

Nå kaller vi blinklys for tegn da. Og lyshorn for signal. En fjottete distinksjon hvis du spør meg og mitt minst favorittspørsmål på teorien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.1.2019 den 0.18, AnonymBruker skrev:

Det er derfor ikke du har hørt om det. Alle som driver med opplæring vet at man må forandre litt hvert år, ellers kan man risikere at studenter kjøper brukte bøker. Det blir ikke penger av det.

Anonymkode: 84488...330

Problemet med teoriboken er jo at lovene og forskriftene endrer seg.

Ta for eksempel kjøretøysforskriften, masse endringer om lys nå nylig. Før måtte du ha et partall langlys og max fire. Nå kan du ha så mange du får plass til så lenge de er lik på hver side. 

Det er ikke lenge siden endringen om hvor mange prosent av vekten som må sikres framover (80% nå, 100% før).

Kunne nesten tenkt meg å lage en nettside med all teorien man trenger, men problemet er jo at det må oppdateres hver gang forskrifter endrer seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...