AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #1 Skrevet 6. januar 2019 Hei hei!! Jeg har lastet ned Tinder og lurer på hva åpningslinjener dere bruker? La oss si at det ikke finnes noe som helst på bildene som man kan bruke til å stille et spørsmål. Som mann merker jeg at det så og si ikke er noen kvinner som starter en samtale og som regel svarer de med å stille samme spørsmål jeg stilte tilbake hele tiden. Derfor trenger jeg noen gode startere og artige spørsmål. De fleste samtalene har det med å dø ut rett og slett fordi jeg kjeder meg og de kjeder seg (det å snakke med noen på Tinder virker litt som en oppgave om må gjennomføres før man rett og slett kan be dem ut på date). Prøver derfor å få en date så raskt som mulig. Anonymkode: 8498b...b21 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #2 Skrevet 6. januar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hei hei!! Jeg har lastet ned Tinder og lurer på hva åpningslinjener dere bruker? La oss si at det ikke finnes noe som helst på bildene som man kan bruke til å stille et spørsmål. Som mann merker jeg at det så og si ikke er noen kvinner som starter en samtale og som regel svarer de med å stille samme spørsmål jeg stilte tilbake hele tiden. Derfor trenger jeg noen gode startere og artige spørsmål. De fleste samtalene har det med å dø ut rett og slett fordi jeg kjeder meg og de kjeder seg (det å snakke med noen på Tinder virker litt som en oppgave om må gjennomføres før man rett og slett kan be dem ut på date). Prøver derfor å få en date så raskt som mulig. Anonymkode: 8498b...b21 Det kan variere veldig. Noen ganger skriver jeg bare "Hei hvordan går det?". Andre ganger kan jeg nevne noe i profilen deres enten de har skrevet noe eller har noen interessante bilder. F.eks. "Hei ser du har vært i SanFrancisco. Hvor planlegger du å reise til sommeren?" Men svært mange skriver ingenting på Tinder. Dette gjelder både menn og kvinner. Siden du er mann er det nærmeste forventet at du skal starte samtalen og styre samtalen. Dette har kanskje med kjønnsroller eller det faktum at det er dobbelt så mange menn på Tinder som kvinner. Dvs. at det er lett å bytte deg ut om du ikke oppfyller forventningene til de kvinnene du skriver med. Jeg ville rådet deg til å som mål å treffe dem du skriver innen en uke eller 10 dager før samtalene dør ut. Du kan selvfølgelig foreslå tidligere møter hvis dere skriver mye til hverandre på kort tid. Avtal å treffes på et offentlig sted. Ikke hjemme. Det gjør det enklere hvis det ikke er noe kjemi mellom dere. Anonymkode: a716d...783 1
McMary Skrevet 6. januar 2019 #3 Skrevet 6. januar 2019 Kvinner starer ikke samtale fordi 8 av 10 men ikke svarer. Dette har det vært noen tråder om. Det virker på oss som om de fleste av dere ønsker å jakte eller at det er mer hederlige grunner som at dere kun ønsker å snakke med en av gangen. Hvem vet. Jeg svarer alltid når en match tar kontakt i hvert fall. Men til spørsmålet. Jeg syns det er hyggelig de gangene mannen åpner med "Hei! Så hyggelig med match." Det er bare noen få som skriver det. Får meg umiddelbart til å føle meg litt spesiell selv om jeg rasjonelt sett kan tenke meg det er innarbeidet frase. Det setter en hyggelig tone i hvert fall. Så, hvis det ikke er noe å kommentere på bilde eller bio, funker det fint med: "Hvordan er dagen din? / har dagen vært? " Det åpner for at jeg kan si noe om hva jeg har gjort, også er vi i gang. Noen svarer kanskje bare "fin", men da er hun er dårlig chatter. Vi må jo begge bidra for å komme i gang med en samtale. Ikke skriv "alt vel?" Det vil jeg ikke si noe om til en fremmed om det ikke er og føles feil om det er en dårlig dag. Du kan jo også være original og spørre om noe helt random: Hva er yndlingsfargen hennes, favoritt reisemål / matrett / dyr.. Vi vet alle at det dreier seg om å komme igang. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #4 Skrevet 6. januar 2019 Konstruerte åpningsreplikker er nesten verre enn en melding det bare står "Hei" på. Det er fint å åpne med "Hei, koselig å matche, søt du var Hvor holder du til hen?" for eksempel, og etter litt småprat med noen meldinger, ikke sende flere før neste dag, og holde seg til bare et par meldinger om dagen i noen dager, og spørre etter ganske få dager om å møtes for å se an kjemien Å drive med uendelig med tørrprat og spørsmål frem og tilbake som et ping pong spill er bare demotiverende og noe som ender opp som tankeløst tidsfordriv i stedet for en nysgjerrig og faktisk interesse. Anonymkode: bd27f...bce 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #5 Skrevet 8. januar 2019 På 6.1.2019 den 23.57, AnonymBruker skrev: Konstruerte åpningsreplikker er nesten verre enn en melding det bare står "Hei" på. Det er fint å åpne med "Hei, koselig å matche, søt du var Hvor holder du til hen?" for eksempel, og etter litt småprat med noen meldinger, ikke sende flere før neste dag, og holde seg til bare et par meldinger om dagen i noen dager, og spørre etter ganske få dager om å møtes for å se an kjemien Å drive med uendelig med tørrprat og spørsmål frem og tilbake som et ping pong spill er bare demotiverende og noe som ender opp som tankeløst tidsfordriv i stedet for en nysgjerrig og faktisk interesse. Anonymkode: bd27f...bce Kjører alltid åpningsmeldinger i den duren du skriver her. Men er bare halvparten, eller færre som faktisk svarer på det. Frustrerende. Prøver også å ta noe fra profilen hvis det er noe å ta utgangspunkt i! matcha med ei i går, som jeg kjente at jeg blei veldig nysgjerrig på. Men svarer selvfølgelig ikke... Anonymkode: 7034a...7e2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #6 Skrevet 8. januar 2019 Ja, ikke noe pompøst og overdådig som du har brukt år og dag på å skrive. For meg holder "Fett med match da! Står til?" i massevis. Det enkle er ofte det beste. Har en kamerat som kjører noen merkelige introspørsmål, som jeg kan love skremmer bort flere enn han liker å tro. Anonymkode: df0c1...a3c
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #7 Skrevet 8. januar 2019 En som skrev til meg Hei hatt en fin jul? Jeg svarte ikke for han var ikke den kjekkeste I går skrev han "Skjønner om du er opptatt men tar sjansen å spør allikevel, du virker som en interessant og flott jente. Har du lyst til å bli med ut på middag en dag? " Umiddelbart fikk han interessen min for å være voksen og tøff nok til å be meg ut på en ordentlig date så nå har vi avtalt date Bare en liten pekepinn til hvor enkelt det egentlig kan være bare man manner seg opp og viser seg om en gentlemann Anonymkode: bd27f...bce 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #9 Skrevet 8. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: En som skrev til meg Hei hatt en fin jul? Jeg svarte ikke for han var ikke den kjekkeste I går skrev han "Skjønner om du er opptatt men tar sjansen å spør allikevel, du virker som en interessant og flott jente. Har du lyst til å bli med ut på middag en dag? " Umiddelbart fikk han interessen min for å være voksen og tøff nok til å be meg ut på en ordentlig date så nå har vi avtalt date Bare en liten pekepinn til hvor enkelt det egentlig kan være bare man manner seg opp og viser seg om en gentlemann Anonymkode: bd27f...bce Litt kult at du skriver det her, for var akkurat noe i denne duren jeg tenkte å prøve på nå😅 Anonymkode: 7034a...7e2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #10 Skrevet 8. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt kult at du skriver det her, for var akkurat noe i denne duren jeg tenkte å prøve på nå😅 Anonymkode: 7034a...7e2 Så bra, lykke til Jeg drar på daten uten forhåpninger og håper ikke han heller har noen forventninger, for vi har jo ikke snakket om noen verdens ting som gjør at vi vet vi har noe til felles! Men da har vi hvertfall mye å snakke om på daten og selv om man ikke skulle få romantisk interesse for hverandre så er det alltid hyggelig å bli kjent med nye selv om man ikke møtes igjen Anonymkode: bd27f...bce
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #11 Skrevet 8. januar 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så bra, lykke til Jeg drar på daten uten forhåpninger og håper ikke han heller har noen forventninger, for vi har jo ikke snakket om noen verdens ting som gjør at vi vet vi har noe til felles! Men da har vi hvertfall mye å snakke om på daten og selv om man ikke skulle få romantisk interesse for hverandre så er det alltid hyggelig å bli kjent med nye selv om man ikke møtes igjen Anonymkode: bd27f...bce Ja Har ikke fått svar ennå, men vi får se. Anonymkode: 7034a...7e2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #12 Skrevet 8. januar 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: En som skrev til meg Hei hatt en fin jul? Jeg svarte ikke for han var ikke den kjekkeste I går skrev han "Skjønner om du er opptatt men tar sjansen å spør allikevel, du virker som en interessant og flott jente. Har du lyst til å bli med ut på middag en dag? " Umiddelbart fikk han interessen min for å være voksen og tøff nok til å be meg ut på en ordentlig date så nå har vi avtalt date Bare en liten pekepinn til hvor enkelt det egentlig kan være bare man manner seg opp og viser seg om en gentlemann Anonymkode: bd27f...bce "Manner seg opp" nå betyr å jage en respektløs dame som gidder ikke å svare en høflige melding...men gjerne stiller opp for spiser en gratis middag og så forsvinne igjen? Høres tøflete ut egentlig... Er han mann får du en avlysningsmelding noen før avtalt date, som en lærepenge. Anonymkode: 14b84...a31 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #14 Skrevet 8. januar 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Manner seg opp" nå betyr å jage en respektløs dame som gidder ikke å svare en høflige melding...men gjerne stiller opp for spiser en gratis middag og så forsvinne igjen? Høres tøflete ut egentlig... Er han mann får du en avlysningsmelding noen før avtalt date, som en lærepenge. Anonymkode: 14b84...a31 I denne sammenhengen betyr "manne seg opp" å ta mot til seg å vise at han er en ekte mann som ber på middag i stedet for patetisk og useriøs drink, og skille seg ut fra resten av røkla , for 50 andre skriver også "Hei, hatt en fin jul?" Skjønner ikke hva som er tøffel med å vise mot og innsats. Hva legger du i ordet tøffel egentlig? Anonymkode: bd27f...bce
midlertidigbruker Skrevet 9. januar 2019 #15 Skrevet 9. januar 2019 7 hours ago, AnonymBruker said: I denne sammenhengen betyr "manne seg opp" å ta mot til seg å vise at han er en ekte mann som ber på middag i stedet for patetisk og useriøs drink, og skille seg ut fra resten av røkla , for 50 andre skriver også "Hei, hatt en fin jul?" Skjønner ikke hva som er tøffel med å vise mot og innsats. Hva legger du i ordet tøffel egentlig? Anonymkode: bd27f...bce Det er ganske tøffel at når han skjønner du ikke egentlig er interessert i han så tilbyr han deg gratis mat for å lokke deg med på en date, noe som samtidig viser veldig hvilken type person du er (les: gold digger) da du ikke brydde deg før du fikk gratis mat ut av det. Det lyser prinsessesyndrom lang vei 1
SM30 Skrevet 9. januar 2019 #16 Skrevet 9. januar 2019 9 hours ago, AnonymBruker said: I denne sammenhengen betyr "manne seg opp" å ta mot til seg å vise at han er en ekte mann som ber på middag i stedet for patetisk og useriøs drink, og skille seg ut fra resten av røkla , for 50 andre skriver også "Hei, hatt en fin jul?" Skjønner ikke hva som er tøffel med å vise mot og innsats. Hva legger du i ordet tøffel egentlig? Anonymkode: bd27f...bce Haha, har du ikke råd til middag selv? -Du høres ut som en pompøs bimbo som har vært heldig med utseendet og derfor ender opp som en vinner i "tinder-gamet", men du har skjønt at de fleste dater ender i fiasko på grunn av din mangel av intellekt og har derfor begynt å kreve middag for at du skal "få noe ut av det". Helt uaktuelt å be en førstedate på middag, hun kan jo være en hvilken som helst skrulle lik deg selv og da er man stuck ved et bord i timesvis uten noen "outs". Kaffe/drink/øl eller en gåtur/aktikvitet er det beste ettersom man kan avbryte når som helst... 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #17 Skrevet 9. januar 2019 Tur funket veldig bra for meg , trenger ikke være av de lange turene heller , og hvis begge virker interessert, så kan man ta kaffe/te etter på 👍 Anonymkode: 07e45...37f
SM30 Skrevet 9. januar 2019 #18 Skrevet 9. januar 2019 Just now, AnonymBruker said: Tur funket veldig bra for meg , trenger ikke være av de lange turene heller , og hvis begge virker interessert, så kan man ta kaffe/te etter på 👍 Anonymkode: 07e45...37f Enig, men "etter på", really? 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #19 Skrevet 9. januar 2019 1 minutt siden, SM30 skrev: Enig, men "etter på", really? Mente å: ta en kaffe etter vi hadde gått tur 🙈 Anonymkode: 07e45...37f
SM30 Skrevet 9. januar 2019 #20 Skrevet 9. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Mente å: ta en kaffe etter vi hadde gått tur 🙈 Anonymkode: 07e45...37f Hehe, skjønte vel egentlig det, og prøver ikke å være douche her, men syntes bare den orddelingsfeilen var såpass grov at jeg måtte ta den opp..! Sorry...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå